Ramadan 2006: Workshops + Iftar (Tifinagh, De Rifoorlog, Islamitische Filosofie)

Gestart door Sa3ieD, 01/09/2006 om 22:21:39

Samir!

Wilde al die keren er ook bij zijn, maar lukte maar steeds niet :( .
Heb Said beloofd er vrijdag wel te zijn, heb vrij genomen van werk en stage.
kan k ook ff gaan helpen met de voorbereiding.


The Franchise

Wat wordt er eigenlijk gegeten?

Ik zag vandaag het menu van een Ifthar die ik ook gemist heb en kreeg echt trek toen ik dat las.

Thadbath

Citaat van: Thirelli Films op 10/10/2006 om 18:03:41
Wilde al die keren er ook bij zijn, maar lukte maar steeds niet :( .
Heb Said beloofd er vrijdag wel te zijn, heb vrij genomen van werk en stage.
kan k ook ff gaan helpen met de voorbereiding.



ik wil ook, alleen helaas kan ik niet hè :(

The Franchise

Het lijkt er op dat ik er sowieso naar toe moet voor professionele doeleinden :)

MBTiza

Ik vond het ook interessant en dit soort workshops zouden vaker georganiseerd moeten worden.

Bades

Citaat van: abrid op 10/10/2006 om 17:03:02
Citaat van: The Franchise op 10/10/2006 om 14:38:10
Citaat van: Thirelli Films op 10/10/2006 om 11:52:16
Je kan vrijdag nog komen :)

Mweh, ging me meer om Abdelkrim.

Jammer dat je er niet bij was. Mischien dat het een keer herhaald word mocht de behoefte daaraan zijn.

Voor de rest dank aan Saied die dit georganiseerd heeft met nog een aantal mensen.



goed van said en kamel.... niet anders verwacht ook.

die waren er ook voor een groot deel van de workshop aanwezig. wat ik niet begrijp is waarom andere pmju leden niet ook op de workshop waren?

tja...koffie leuten is natuurlijk leuker ::)

Samir!

Citaat van: tfoe_Xe_l3arabi op 13/10/2006 om 02:25:51
Citaat van: abrid op 10/10/2006 om 17:03:02
Citaat van: The Franchise op 10/10/2006 om 14:38:10
Citaat van: Thirelli Films op 10/10/2006 om 11:52:16
Je kan vrijdag nog komen :)

Mweh, ging me meer om Abdelkrim.

Jammer dat je er niet bij was. Mischien dat het een keer herhaald word mocht de behoefte daaraan zijn.

Voor de rest dank aan Saied die dit georganiseerd heeft met nog een aantal mensen.



goed van said en kamel.... niet anders verwacht ook.

die waren er ook voor een groot deel van de workshop aanwezig. wat ik niet begrijp is waarom andere pmju leden niet ook op de workshop waren?

tja...koffie leuten is natuurlijk leuker ::)

Andere leden hebben hun(prive) redenen dat ze niet zijn gekomen.
Ikzelf kon niet komen, omdat ik niet in de buurt van Utrecht woon, stage loop en werk.
Heb voor afgelopen vrijdag en zaterdag(om te rusten) vrij gekregen en was dus wel aanwezig :).
Vond het een geslaagde avond, goede sfeer, en wij hebben positieve feedback gekregen.
D wenni netta, op naar de volgende projecten.

Tamza

Ik was er gister ook heel even. Helaas moest ik alweer weg toen de workshop begon omdat ik die avond nog andere verplichtingen had. Hoorde echter -van de mensen met wie ik was gegaan en die ik die avond daar sprak- dat het heel leerzaam en leuk was. Ze waren zeer te spreken over Asis Aynan en zijn gedrevenheid en lesmethode. Maar dat wisten we al van Asis. ;)

Props voor PMJU en meneer Said in het bijzonder! Dit zijn de initiatieven die tenminste indruk achterlaten en de bezoekers iets meegeven om over na te denken. Dat is wat wij nodig hebben: diepgang en oprechte interesse in elkaar. Ik hoop dat dit soort workshops nog vaak gegeven worden!

The Franchise

Was erg interessant, maar een uur, zelfs nog met een extra half uur, was te kort. Daardoor bleef het ook erg steken bij een introductie van islamitische filosofie en de oude grieken.

Het lijkt mij het beste om bijvoorbeeld een serie van workshops te organiseren. En bijvoorbeeld vier of vijf workshops organiseren. De eerste workshop is dan puur introductie in de algemene filosofie, wat Asis ook zeer goed uit kon leggen. Tweede workshop over oude grieken. Derde over Islamitische filosofie. Vierde over Westerse filosofie (dus ook beetje chonologisch de ontwikkeling van filosofie). En dan in de laatste workshop dikke vette discussie.

Op die manier kan er voor alle onderwerpen voldoende tijd worden uitgetrokken en is iedereen even goed voorbereid op de discussie.

Maar zeer zeker voor een eerste keer was de workshop een groot succes te noemen. Asis was lekker naturel, er hing een goede sfeer, iedereen was geïnteresseerd. En ik heb ook wel het idee dat iedereen wat heeft bijgeleerd.

Lâle

Ik moest helaas eerder weg maar vond het ook heel leuk. Er hing een goede sfeer en Asis kon inderdaad goed uitleggen en gedreven vertellen.

Zijn jullie nog lang doorgegaan eigenlijk? Had namelijk niet het gevoel dat men al klaar was ermee te stoppen ;) Ben benieuwd naar de afloop.


The Franchise

Het radio-item over de workshop Islamitische Filosofie is komende zaterdag te horen bij de NIO op Radio 5 (747 AM). Het programma begint om 19:30 en is daarna te beluisteren op www.nioweb.nl