Stamboom Imazighen van Ibn Khaldun

Gestart door Rebellious, 06/01/2009 om 19:50:08

Botermes

Kijk weet je wel, er wordt altijd wel gezegd de kinderen van sem, ham, jappeth maar wie zijn de moeders van die kinderen dan ? Waarom is daar (voor zover ik weet) niks over geschreven ?

TamurtIno

#16
Citaat van: allasian op 09/01/2009 om 09:07:05
Kijk weet je wel, er wordt altijd wel gezegd de kinderen van sem, ham, jappeth maar wie zijn de moeders van die kinderen dan ? Waarom is daar (voor zover ik weet) niks over geschreven ?

Het verhaal van Noach en zijn die zonen is voor mij niet helemaal duidelijk.

1. Noach leefde Duizend jaar. Is dit wel haalbaar voor een mens?
2. In de boot die hij gemaakt heeft nam hij van iedere soort wezen de mannelijk en vrouwelijk.  Er zijn miljoenen soorten dieren en insecten. 
a.   Kan hij alle deze miljoenen soorten in een boot nemen?
b.   De ene soort woont in het Noord-pool en het andere in de zuidpool, weer een andere in de woestijn. Hoe kan hij ze allemaal verzamelen? Vliegt hij van Noord-Pool naar zuid pool en zoekt hij in ieder centimeter naar de dieren en insecten die daar wonen?

4. Koran zegt dat alle profeten naar eigen volk worden gestuurd en dat Mohammed de enige profeet die naar de hele mensheid is gestuurd. Koran zegt zelf dat Allah het volk van Noach laat verdrinken, dus niet de hele mensheid.

Andere volkeren hebben niets met Noach te maken en hebben niets eens van Noach gehoord. Dit betekent dat niet iedere mens van Noach afstamt.


Of zie ik het verkeerd ?!


 

Rebellious

#17
Citaat van: TamurtIno op 09/01/2009 om 11:34:09
Het verhaal van Noach en zijn die zonen is voor mij niet helemaal duidelijk.

1. Noach leefde Duizend jaar. Is dit wel haalbaar voor een mens?
2. In de boot die hij gemaakt heeft nam hij van iedere soort wezen de mannelijk en vrouwelijk.  Er zijn miljoenen soorten dieren en insecten. 
a.   Kan hij alle deze miljoenen soorten in een boot nemen?
b.   De ene soort woont in het Noord-pool en het andere in de zuidpool, weer een andere in de woestijn. Hoe kan hij ze allemaal verzamelen? Vliegt hij van Noord-Pool naar zuid pool en zoekt hij in ieder centimeter naar de dieren en insecten die daar wonen?

4. Koran zegt dat alle profeten naar eigen volk worden gestuurd en dat Mohammed de enige profeet die naar de hele mensheid is gestuurd. Koran zegt zelf dat Allah het volk van Noach laat verdrinken, dus niet de hele mensheid.

Andere volkeren hebben niets met Noach te maken en hebben niets eens van Noach gehoord. Dit betekent dat niet iedere mens van Noach afstamt.


Of zie ik het verkeerd ?!


 


Ik wil hier wel antwoord op geven. Ik houd het wel kort en krachtig.

Noah (sa) leefde 950 jr en was de 1e profeet van Allah swt na Adam (sa).
Er waren 10 eeuwen (1000jr) tussen Adam (sa) en Noah (sa). Hieruit kun je concluderen, dat aarde nog door weinig mensen werd bewoond, wel veel flora en fauna.
Je kon nog niet over volkeren spreken.
Ondanks deze lange periode geloofden slechts enkelen van Noah's volk/familie in hem.
De Zondvloed heeft plaatsgevonden en dat die de hele aarde overheerste en dat geen ongelovige daarna overleefde, als antwoord op het smeekgebed van Noah, de profeet van Allah en zo gebeurde wat Allah bevolen had.

Er waren wonderen, mensen die 1000 jr leefden en mensen van 10 meter lang,
als Hij (Allah swt) wil want Hij heeft macht over alle dingen.

Hij  (Allah) weet het beste wie leiding verdient en wie dwaling verdient. Hij is vol wijsheid en heeft de sterkste argumenten bereid die een tegenstander onmiddellijk doen verstommen.

en Allah swt weet het beter

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Salaam ayuma




TamurtIno

Citaat van: Hadou op 11/01/2009 om 22:25:26
http://mathildasanthropologyblog.wordpress.com/2008/05/02/eurasian-origins-of-the-berbers/
Ja, maar we moesten toch van Ham afstammen net als zwarten.

Als onze DNA op Europeanen lijkt, waarom moet dit betekenen dat onze voorouders uit Europa komen en niet dat die Europenen uit Noord-Afrika komen?




Rebellious

#20
Citaat van: Hadou op 11/01/2009 om 22:25:26
http://mathildasanthropologyblog.wordpress.com/2008/05/02/eurasian-origins-of-the-berbers/
Wat probeer je uit te leggen. Ik weet dat je deze tekst van een achterlijk wijf via stormfont hebt gevonden. Waar alleen achterlijken lid zijn. En dan hier even plaatsten, zonder zelf wat inhoudelijks te melden.
Vervuil mn topic niet.

Euroasian, of wel caucasidde bullshit, volgens idioten zouden niet alleen berbers daar van af stammen, alle bevolkingen, zelfs arabieren.

Imazighen hebben hun roots in Tamazgha, een eigen beschaving en volk op zich, al 10.000den jaren leven ze in Noord-Afrika en hun stamvader is Put, de kleinzoon van Noah. Dus sinds het begin van beschavingen (tijd van de kleinkinderen van Noah), leven Imazighen in Noord-Afrika.

Hadou

Citaat van: TamurtIno op 11/01/2009 om 22:36:23
Ja, maar we moesten toch van Ham afstammen net als zwarten.

Als onze DNA op Europeanen lijkt, waarom moet dit betekenen dat onze voorouders uit Europa komen en niet dat die Europenen uit Noord-Afrika komen?
Imazighen zijn niet zwart. Imazighen zijn Caucasian van afkomst!
En je hebt volkeren die Tamazight spreken en die Amazigh cultuur aangenomen hebben,die zijn veramazight.

De éérste Imazighen komen oorspronkelijk uit Can3aan( huidige Libanon)en Assuriya (Syrie).
Noord-Afrika is ook door Feniciers bewoond en geregeerd geweest. Deze komen uit Canaan l; Voordat Feniciers Libanon bewoonden, woonden zij in Assuriya ( huidige Syrie).

Feniciers en de 1ste Imazighen kun je als één famillie  beschouwen.

Laat je niet gek maken door mensen die jouw zwart willen maken.
( of jij bent al zwart, halfbloed : dan is het anders )

Hadou

Citaat van: RifRebel op 11/01/2009 om 23:25:52
Wat probeer je uit te leggen. Ik weet dat je deze tekst van een achterlijk wijf via stormfont hebt gevonden. Waar alleen achterlijken lid zijn. En dan hier even plaatsten, zonder zelf wat inhoudelijks te melden.
Vervuil mn topic niet.

Euroasian, of wel caucasidde bullshit, volgens idioten zouden niet alleen berbers daar van af stammen, alle bevolkingen, zelfs arabieren.

Imazighen hebben hun roots in Tamazgha, een eigen beschaving en volk op zich, al 10.000den jaren leven ze in Noord-Afrika en hun stamvader is Put, de kleinzoon van Noah. Dus sinds het begin van beschavingen (tijd van de kleinkinderen van Noah), leven Imazighen in Noord-Afrika.

Dat is een bijbelse verhaal.

Rebellious

#23
Wat een ongelovige idioten heb je hier

Botermes

Citaat van: Hadou op 12/01/2009 om 14:44:06
Imazighen zijn niet zwart. Imazighen zijn Caucasian van afkomst!
En je hebt volkeren die Tamazight spreken en die Amazigh cultuur aangenomen hebben,die zijn veramazight.

De éérste Imazighen komen oorspronkelijk uit Can3aan( huidige Libanon)en Assuriya (Syrie).
Noord-Afrika is ook door Feniciers bewoond en geregeerd geweest. Deze komen uit Canaan l; Voordat Feniciers Libanon bewoonden, woonden zij in Assuriya ( huidige Syrie).

Feniciers en de 1ste Imazighen kun je als één famillie  beschouwen.

Laat je niet gek maken door mensen die jouw zwart willen maken.
( of jij bent al zwart, halfbloed : dan is het anders )
Je moet hier geen onzin gaan vertellen want feneciers kunnen alleen bijprodukt zijn. De roots liggen in noordwest afrika zelf. Waarom kun je daar niet van uitgaan ? Omdat iemand jou iets wijgemaakt heeft ? Of wil je dat zelf?

Rebellious

Citaat van: Hadou op 12/01/2009 om 14:45:10
Dat is een bijbelse verhaal.
blijf jij maar de tora aanhangen, jij bent geen reactie waard

Rebellious

#26
.

Botermes

Citaat van: RifRebel op 12/01/2009 om 15:08:04
Wat een ongelovige idioten heb je hier
Dit zijn de zogeheten bezems.

Hadou

Citaat van: RifRebel op 12/01/2009 om 15:10:46
blijf jij maar de tora aanhangen, jij bent geen reactie waard
Hahahahahaha


Hadou

Citaat van: allasian op 12/01/2009 om 15:08:55
Je moet hier geen onzin gaan vertellen want feneciers kunnen alleen bijprodukt zijn. De roots liggen in noordwest afrika zelf. Waarom kun je daar niet van uitgaan ? Omdat iemand jou iets wijgemaakt heeft ? Of wil je dat zelf?
Noord west Afrika?
en toen?