-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - buɛluz

#676
Filosofie / Re: Matrix
06/04/2013 om 01:15:48
Citaat van: 3ich op 05/04/2013 om 21:54:42
Gij verkeert in een opelijke dwaling.

Allah bedoelt niet de koran. Het gaat hier over je boek der daden! Jou daden! Vanaf de 1e tot de laatste dag dat je geleefd hebt. Het geen waar 1 ieder op beoordeelt zal worden. Dat is Islam.

Dat is de uitleg/tafsir over de matrix in de koran. Wuhahahhahahahahaa


Getuige deze ayaat: 13. En de werken van ieder mens hebben Wij om zijn hals gehangen; en op de Dag der Verrijzenis zullen Wij voor hem een boek brengen en hij zal het opengeslagen zien.

14. "Lees het boek. Uw eigen ziel is op deze dag als rekenaar tegen uzelf voldoende."

15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.

46. Rijkdom en kinderen zijn een sieraad van het leven dezer wereld, maar blijvende goede werken, zijn beter bij uw Heer tot beloning en hoop.


De Matrix is: Het slaat klein noch groot over, doch het somt alles op



Die vraag was oprecht.

Noem jij jezelf een moslim?


Je begrijpt er niks van matrix. Dat heb je voor mij nu wel bewezen. Jou hersens zijn beperkt, vriend.

Welke Perz? Ben je die kant van shi'ieten gegaan ofzo? Imazighen die tegen elkaar communiceren in de term "jou god" is ook iets van tegenwoordig. Ik wens je dan ook veel succes met je Perzische vriend(en) en hun leer.


Om die sjiitische aantijging moest Senor Canardo stiekem wel om lachen.

Nogmaals en voor alle duidelijkheid: het zijn niet de hersenen van Senor Canardo, die hier nog steeds beteugeld worden met hardnekkige islamitische kudderdierreflexen. Senor Canardo is afgevallen en dan bedoelt hij echt niet de kilo's. Net als onze Chatt is Senor Canardo een Amazigh "die het juk der religiën van zich af heeft geworpen". Dit komt omdat de islamitische puppet en puppetmaster er tot nu toe onvoldoende in zijn geslaagd om bewijs te leveren aan Senor Canardo om daadwerkelijk voor hem te geloven in de claims van 3ich z'n god. Zelfs al zou deze god stiekem aantekeningen bijhouden van alle mensen op aarde in het goddelijke (en onzichtbare) "boek der daden". :)



Amazigh_ had in een andere discussie laatst de relatie tussen 3ich z'n god en zijn slaafse onderdanen vergeleken met de relatie van een werkgever en jezelf als werknemer. Hierbij doet amazigh_ de volgende vergelijking:

Citaat van: amazigh_ op 21/03/2013 om 19:42:50
Als jij bijvoorbeeld gaat werken, is de afspraak dat je op tijd bent. Als je niet op tijd bent kan je werkgever zeggen "je wordt ontslagen als je zo doorgaat" dat is een dreiging maar wel de waarheid! Maar geen dwang om op tijd te komen dat is jouw keus

Maar volgens Senor Canardo eigenlijk klopt deze vergelijking voor geen meter! Want de keuze om wel of niet te (blijven) werken voor je werkgever heeft geen eeuwenlange en pijnlijke martelingen tot gevolg. De keuze die de islamitische god ons voorschotelt heeft dat wel. Technisch gezien is er ook geen sprake van een echte keuze binnen de islam. Er is slechts een schijnkeuze. En er is wel degelijk sprake van dwang. Jouw god houdt ons namelijk de keuze voor - het al dan niet een van zijn islamitische slaven worden. Maar o wee als we niet de keuze maken, die jouw god wilt. Dan wordt hij erg boos en dan stelt hij minstens 50.000 jaren van helse martelingen in het vooruitzicht. "Grillen" zoals onze amazigh_ het noemde. Maw. er is hier dus eigenlijk geen sprake van een vrije keus, want je wordt gedwongen om die keuze te maken, die de puppet en puppetmaster (en diens volgzame kuddedieren) willen dat jij maakt.

Een werkgever daarentegen zou jou nooit dreigen met eeuwige "grillen" of andere gruwelijke marteltechnieken. Zelfs niet al zou je beslissen om ontslag te nemen en bij een andere werkgever te gaan werken. Jouw god - de wraakzuchtige allah - doet dat dus wel. Volgens Senor Canardo klopt de vergelijking met een werkgever niet, en kun je de wraakzuchtige allah beter met een maffia baas vergelijken. Want net zoals jouw god, doet een maffia-baas net of hij jou een vrije keuze laat maken, op het moment dat hij vraagt aan jou of hij zijn beschermgeld - te betalen ook door jou - vanavond kan innen. Of anders. Op zulke momenten is er technisch gezien ook geen sprake van een echte vrije keuze. Hoogstens een schijnkeuze, dat gepaard gaat met dwang en lijfstraffen in het vooruitzicht. Net als in de islam dus. Vandaar ook dat Senor Canardo vindt dat de maffa-baas analogie meer op zijn plaats is dan de vergelijking die onze amazigh_ trekt met de werkgever.

Daarom weigert Senor Canardo ook om z'n "voorhoofd, neus, handpalmen en tenen aan de grond te nagelen omdat een Arabier me dat opdraagt!" En datzelfde geldt ook voor een Jood, Europeaan, Indiaan of Afrikaan of welke goddelijke "maffia-baas" dan ook, die denkt dat je met een paar neergedaalde heilige boeken Senor Canardo kan bang maken om een bepaalde keuze te laten maken. Nogmaals Senor Canardo is geen "3abd". Hij is slechts een Amazigh. Een vrije mens met een eigen vrije en logische geest. En dus niet net als onze 3ich, andermans bezit simpelweg, omdat het zo staat geschreven in mooie Arabische sierletters - daterend uit de 7e tot 10e eeuw.





Ps. 3ich wilde toch oprecht weten wat er met Senor Canardo is gebeurd. In een notendop: dankzij de anti-semitische ignorantie van simo7 in deze discussie, is Senor Canardo zich meer gaan verdiepen in het gedachtegoed van de "islamitische" geleerde ar-Razi en is zodoende tot een belangrijke conclusie gekomen voor zichzelf. Namelijk de conclusie dat men via een geloof nooit en te nimmer achter de absolute waarheid kan komen.



Pps. Indien 3ich (nog steeds) denkt dat hij met zijn Sunni variant wel die absolute waarheid kan bereiken, dan wil Senor Canardo best wel met onze 3ich gaan kijken in hoeverre zijn Sunni claims houdbaar zijn. Alle heilige huisjes tegen de vlakte? Om te beginnen met Sa7i7 Bukhari?

Citaat van: 3ich op 14/03/2013 om 00:04:49
De soenna de gene die Mohamed vzmh volgen hanteren Sahih Bukhari - Sahih Muslim (de geldige Hadith mutawatir)




#677
Filosofie / Re: Matrix
05/04/2013 om 17:07:02
Citaat van: 3ich op 05/04/2013 om 14:19:20
Dit is je persoonlijke matrix. Wie dit begrijpt, begrijpt wat matrix is.

49. En het Boek zal worden voorgelegd; dan zult gij de schuldigen zien vrezen wegens hetgeen daarin staat en zij zullen zeggen: "Wee ons! Wat voor een boek is dit! Het slaat klein noch groot over, doch het somt alles op." En zij zullen al hetgeen zij deden voor zich zien en uw Heer zal niemand onrecht aandoen.

3ich kan wel beweren op basis van bovenstaande aya dat de koran Senor Canardo's persoonlijke matrix zou moeten zijn. Echter als we de aya wat aandachtiger zouden bestuderen dan lezen we dat jouw god over zijn heilige boek zegt: "Wat voor een boek is dit! Het slaat klein noch groot over, doch het somt alles op". Echter Senor Canardo heeft jou in deze discussie al laten zien dat dat niet klopt. De koran somt niet alles op en slaat wel degelijke 1 hele grote zaak over. Het 5 x daags bidritueel. Hierover blijft jouw god in gebreke om deze impliciet - dan wel expliciet - te vermelden in zijn koran. Er is dan ook geen enkel koranisch bewijs aan te wijzen voor het 5 x daagse bidritueel. Dat heeft zelfs een 3ich moeten ondervinden en moeten erkennen.


Citaat van: 3ich op 05/04/2013 om 14:19:20
Ik vraag me echt af wat er vanaf deze reactie tot heden met jou gebeurd is incognito? Je was op het rechte pad en iets/iemand heeft jou er van doen afdwalen.

Citaat van: 3ich op 30/03/2013 om 11:19:32
Inco heeft zijn eigen tafsir gegeven. Dat is voor mij niet legitiem om aan te nemen als 'de waarheid'


3ich kan zich ook wel blijven afvragen wat er met de Senor Canardo uit 2010 toch is gebeurd. Maar de 2e reactie laat tegelijkertijd ook zien dat het mission impossible zal worden voor 3ich om die vraag nu voor zichzelf te kunnen beantwoorden. Het gegeven dat het voor 3ich in zijn eigen kudderdier-terminologie niet "legitiem" is om een eigen persoonlijke mening te vormen over Senor Canardo's al dan niet afkeurenswaardige opinie over Sunnni religieus opium, zal voor 3ich een brug te ver blijven om erachter te komen wat er met Senor Canardo toch allemaal aan de hand is. Bovendien laat de 2e reactie ook zien in hoeverre 3ich tot op de dag van vandaag beperkt is gebleven om zijn eigen individuele hersenencapaciteit in te zetten om antwoorden te vinden. Dit in tegenstelling tot Senor Canardo die de Griekse erfenis van speculatief denken met beide armen heeft omarmd en het zich eigen heeft weten te maken bij de zoektocht naar antwoorden.

Maar goed, aangezien 3ich blijkbaar nog steeds op zoek is naar die dezelfde matrix-vragen waar Senor Canardo in 2010 mee zat en zich daarbij nog steeds laat knechten door geschriften, weliswaar geschreven in het Arabisch, maar van de hand van een Perz (= Sunni Godfather Bukhari), is Senor Canardo best bereid om 3ich in een andere Perzische richting te wijzen. Een Perzische richting waarmee Senor Canardo een hoop matrix-vragen voor zichzelf heeft kunnen beantwoorden. Om in 3ich hersenbepekende kuddedier-terminologie te blijven: Senor Canardo zal jouw precies laten zien waar hij volgens jou is afgedwaald. En zelfs met welke Pers hij is afgedwaald.

Dat is om precies te zijn bij de reactie#176  van simo7. Het is jammer dat onze simo7 er nu niet bij kan zijn, want zonder onze onwetende en jodenhatende simo7 zou Senor Canardo nooit achter de al dan niet afkeurenswaardige opinie gekomen zijn van de "moslim" geleerde Razi uit de 9e eeuw. Die dus een blijvende indruk heeft achtergelaten bij Senor Canardo. En waar overigens simo7 op basis van slechts een Arabische naam - Abu Bakr Muhammad ibn Yahya ibn Zakariya al-Razi - أبو بكر Ù...Ø­Ù...د بن يحيى بن زكريا اÙ,,رازي‎ - ervanuit uitging dat het DUIDELIJK een moslim was, maar desalniettemin helemaal bij het verkeerde eind had. Little did onze onwetende simo7 know:



Citaat van: Simo7 op 25/02/2010 om 15:18:07
Hij heeft voluit :  Abu Bakr Mohammad Ibn Zakariya al-Razi    <-- duidelijk een moslim ,   ik heb het over islamitische uitvindingen en niet over arabische uitvindingen... 

Dat is net zoiets als Einstein is een amerikaan.....oh nee....hij is een duitser...oeps een jood.....



Artikel uit Guardian

....Most prominent among those scholars was Abu Bakr al-Razi (865-925 CE) who believed in the supreme importance of reason. He argued that the mind had an innate capacity to distinguish between good and evil, and between what was useful and what was harmful. According to him, the mind did not need any guidance from outside it, and for this reason the presence of prophets was redundant and superfluous.

Al-Razi directed his most vehement attack against the holy books in general, including the Qur'an, because he saw them as illogical and self-contradictory. He also believed that all human beings were equal in their intellectual capacities as they were in all other things. It made no sense therefore that God should single out one individual from among them in order to reveal to him his divine wisdom and assign him the task of guiding other human beings. Furthermore, he found that prophets' pronouncements and stories often contradicted those of other prophets. If their source was divine revelation as is claimed, their views would have been identical. The idea of a divinely-appointed mediator was therefore a myth...


http://www.guardian.co.uk/commentisfree/belief/2010/may/10/islam-freedom-expression
#678
Poëzie / Re: Abrid a rhidj
30/03/2013 om 22:51:13
Citaat van: The One op 29/03/2013 om 15:17:58
Dat is grotendeels te verklaren door het schisma Sunna/Shia dat plaats heeft gevonden in een pril stadium van de Islam.
Het plaatsvinden van het "Sunni/Shia schisma in een pril stadium van de islam" verklaart volgens Senor Canardo slechts ten dele de islamisering (= langdurig proces) van het Perzisch volk. Met name als men in het achterhoofd houdt dat het Perzische volk tot en met de 15e eeuw overwegend Soenni was. Pas na 1502 na Chr. onder het politiek regeerschap van shah Ismail I wordt gebroken met deze soennitsche traditie en een gedwongen sjiitische (her-)islamisering wordt doorgevoerd. Dit is dus ver na het prille stadium van de islam.


...Ismail consolidated his rule over the country and launched a thorough and at times brutal campaign to convert the majority Sunni population to Twelver Shiism and thus transform the religious landscape of Iran. His methods of converting Iran included: imposing Shiism as the state and mandatory religion for the whole nation and much forcible conversions of Iranian Sufi Sunnis to Shiism.....



Citaat van: The One op 29/03/2013 om 15:17:58
Hebben de Nefusa arabische namen?
Spreken zij arabisch?
Wordt hen Arabisch onderwezen?
Zijn de Nefusa besneden?
Consumeren zij uitsluitend halal geslacht vee?
Bidden zij richting Mekka?
Rekenen zij zich tot de Umma?

Moet ik verder gaan of valt het kwartje?

Senor Canardo begrijpt niet helemaal wat Chatt precies bedoelt. Misschien kan Chatt zich nader toelichten.







Ps. Indien Chatt bedoelt dat ook binnen het religieus domein van de Nefusa Imazighen het Arabisch-superioriteits-complex in terug komt, dan verwijst Senor Canardo naar artikel over 19e eeuwse Amazigh-ibaditische poëzie-teksten ondermeer uit de Nefusa regio.

...These texts are all the more interesting, because they helped improving our knowledge of the previously little known Berber lexicon in the domain of religion. Indeed, the poems collected by Serra contain several terms though not completely new, at least not well known, especially in their use in the domain of religion, for example, iser “prophet”, abrid “religion” (lit.“path”), ajellid “God”, ammuden “the Pillars (of Islam)”, etc...



#679
Poëzie / Re: Abrid a rhidj
29/03/2013 om 11:49:01
Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:52:56
Wat zou het Pan-Arabisme en Wahabisme zonder de Koran zijn? Pan-Arabisme en Islamisering gaan hand in hand,zijn met elkaar verweven zoals Das Kapital van Marx en het Communisme,het Zionisme met Herzl,de Nazi met Mein Kampf etc.

Alles werkt volgens een plan,een ideologie,een duidelijk omlijnde gedachte,cru gezegd een soortement 'handleiding propaganda en massahypnose' voor het volk.

Hoewel jouw uitspraak dat pan-Arabisme en islamisering hand in hand gaat met islamisering voor een heel groot deel klopt, aangezien de wahabitische fundamentalisten hedendaagse mainstream islam hebben gekaapt en overgenomen. Main Stream Islam = Soenni variant (= +- 75% tot 90%). Echter hierbij wil Senor Canardo wel een kanttekening plaatsen dat het niet altijd zo hoeft te zijn met Islamisering - in de brede zin van het woord islam:

Als we gaan kijken in het geval van het Perzisch volk bijvoorbeeld zien we een geval waarbij Islamisering - in de sjiitische variant - absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie. Eerder het tegenovergestelde.

Een ander voorbeeld wat dichter bij ons Imazighen. In het geval van de Nefusa Imazighen in Libie zien we ook een geval van Islamisering - in de ibaditische variant - die ook absoluut niet hand in hand gaat met de Pan-Arabische ideologie, zoals we die vandaag de dag kennen. 



Citaat van: The One op 27/03/2013 om 23:52:56
Itchy? You gotta face the facts! You're in the hands of a very violent and dangerous,worl'-wide operatin' sect SECTS! They messed up ya mind for good,you bitch ass MFR cain't seem ta think straight! Get yo self tagether,there ain't no such thangs as invisible angels and motha Mary,MFR! Sooner ar later y'all bitch sand negro's is gonna learn to worship DRONES in da sky,tha's wha's gonna happen!

Hey Chatt, aangezien "Itchy" nogal last heeft van dejavu's in deze discussie, is het misschien niet leuker om hem voortaan "Glitchy" te noemen? ;D
#680
Poëzie / Re: Abrid a rhidj
27/03/2013 om 00:04:21
Citaat van: The One op 17/02/2013 om 15:32:30
Wanneer gaan alle Imazighen een keer beseffen dat we door die vervloekte islam,arabische taal en cultuur onszelf te gronde hebben gericht!

Citaat van: The One op 22/03/2013 om 11:13:25
Amazighiteit is in strijd met Islam!

Senor Canardo wil nog nuancering aanbrengen op Chatt's bovenstaande uitspraken... hier komt Senor Canardo graag nog op terug wellicht in nieuwe topic.
#681
Poëzie / Re: Abrid a rhidj
26/03/2013 om 23:44:05
Citaat van: 3ich op 25/03/2013 om 17:16:02
...Ik stam niet af van de apen man, ik geloof niet in die evolutie theorie...

Even tussendoor nog

Als 3ich de evolutie theorie zou hebben bestudeerd zou hij te weten zijn gekomen dat volgens deze theorie de mensen en chimpansee geëvolueerd zijn van een gemeenschappelijke voorouder. Hoe die gemeenschappelijke voorouder eruitzag en of het daadwerkelijk een aap was zoals wij die vandaag de dag herkennen in bijvoorbeeld een chimpansee of gorilla, daar zegt evolutietheorie 0,0 over.

Het argument ik-stam-niet-af-van-apen wordt vaak gebruikt door creationisten om in te spelen op de superioriteitsgevoelens dat bij veel mensen heerst op basis van hun toppositie in de voedselketen. Meestal is het voor zulke personen lastig om aan te moeten horen dat ook zij slechts een (zoog-)dier zijn ipv. een of andere hoogontwikkelde wezens die wij met zijn allen homo zijn gaan noemen.

Echter dat 3ich verre familie is van een chimpansee kan zelfs hij met zijn rotsvaste geloof niet ontkennen. En daar heb je echt geen "geloof" voor nodig om dat uit te vogelen. Enkel en alleen een DNA-test volstaat.
#682
Poëzie / Re: Abrid a rhidj
26/03/2013 om 22:22:54
    Citaat van: 3ich op 20/03/2013 om 13:50:44
    Gij verkeert in een openlijke dwaling.

    Er is niks negatiefs aan de koran en hadith die mutawatir is. Niks! De koran noch de hadith moedigen geweld niet aan. En helemaal niet tot zulke achterlijke actie's.  Al helemaal niet wat jij hierboven aan elkaar probeert te linken. Mohamed B. Had ze niet op een rijtje.  Die weet volgens mij niet wie Allah bedoelt met "ongelovige" Deze man Theo die op gruwlijke wijze afgeslacht is. Had geen politieke agenda. Hij is dubbel slachtoffer. Kon jij dat maar begrijpen. Dat jij met zoiets komt had ik eerlijk gezegd niet van jou verwacht. Ik had gehoopt dat jij van een ander niveau was een ander kaliber. Maar, helaas, het zij zo....

    Hoewel Senor Canardo met zijn Amazigh-slavernij-argument kan aantonen hoe negatief de koran en de hadith kan zijn voor ons Imazighen specifiek en in het algemeen voor de mensheid, is dat eigenlijk een andere discussie, dan de discussie waarin Senor Canardo nu met 3ich verzeild is geraakt.

    Want alle ad hominem argumenten daargelaten -  inclusief 3ich' kuddedier-uitspraak mbt. "het verkeren in openlijke dwaling" - heeft 3ich tot nu toe opvallend weinig inhoudelijk gereageerd op de tafsir van Senor Canardo. Echter Senor Canardo wil nog steeds graag weten in hoeverre hij jouw vraag heeft weten te beantwoorden voor je. De vraag die 3ich aan Senor Canardo stelde luidde als volgt: "Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?"

    Senor Canardo heeft geprobeerd zijn antwoord uit te leggen in zijn eigen tafsir. In deze uitleg komt het in het kort op neer dat volgens hem in de koran (2:140-143) impliciet wordt verwezen naar een politieke breuk tussen een joodse bevolkingsgroep en jouw profeet. Als gevolg van deze breuk werd het politiek aanzien van jouw profeet aangetast en daarmee ook zijn eigen menselijke ego. En blijkbaar flink ook, aangezien 3ich z'n god zelfs van bovenaf moest ingrijpen. Dit dus allemaal om het (politiek) ego van de profeet te strelen (2:144).

    Dit ingrijpen bestond uit een goddelijke openbaring - exclusief ontvangen door de profeet van 3ich uiteraard -  met daarin een nieuwe instructie van hogerhand. Eentje die verregaande politieke (en economische!) gevolgen zou hebben voor een bepaalde bevolkingsgroep in Medina. En laat dat nou net toevalligerwijs diegene zijn met wie de profeet (politiek) in de clinch lag. Deze qibla-wijziging ziet Senor Canardo dan ook als een soort van religieuze schijnoplossing, die de profeet uit zijn 3baya-mouw heeft weten te schudden, om zo zijn eigen politieke sores in het 7e eeuwse Medinees politiek arena naar zijn hand te zetten.

    Met behulp van de nieuwe qibla kon jouw profeet letterlijk en figuurlijk 180 graden draaien in de andere richting van zijn politieke tegenstanders. En al zijn islamitische kuddedieren destijds (en tevens ook latere generaties: zie tafsir gegeven door amazigh_) zouden zonder aarzelen volgen. Maw. jouw profeet begon dus met een umma waartoe ook de joden uit Medina behoorden, maar eindigde later in een Heimat voor Mekkaanse asielzoekers. Vandaar dus ook: van Jeruzalem, naar Mekka.

    Dit sluit volgens Senor Canardo onder meer ook aan bij hetgeen wat onze Chatt al eerder zei over het betalen van een tribute door verslagen volkeren aan hun glorieuze overwinnaars. Het tribute betalen bestaat in deze context volgens Senor Canardo dus niet uit het overdragen van de religieuze fakkel van jodendom op islam, maar heeft vooral betrekking op de politieke machtsverhoudingen in het 7e eeuwse Medina en de (bloed-)offers die de joodse bevolkingsgroepen daarvoor hadden moeten opbrengen.





    Ps. Als het voor onze 3ich vanwege zijn hardnekkige islamitische kuddedier-reflexen, te lastig is om dit soort zaken met Senor Canardo te bespreken, wil Senor Canardo het met onderstaande meerkeuze-vraag op een andere en toegankelijkere manier proberen:

    Welke van de 2 reconstructies van de desbetreffende ayaat ligt dichter bij de werkelijkheid volgens 3ich?

    • De tafsir, die Senor Canardo met zijn eigen hersenen en eigen input tot stand heeft weten te brengen.




    Pps. Wat betreft 3ich uitnodiging om met Senor Canardo van gedachten te wisselen over de rollen, die moslims hebben gespeeld bij de 1e en 2e Wereldoorlog, stelt hij voor dat 3ich het beste een nieuwe topic hiervoor aan kan maken. En dan kan Senor Canardo vervolgens kijken of hij daar een zinvolle bijdrage aan kan leveren.





    [/list][/list]
    #683
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    26/03/2013 om 20:05:03
    Citaat van: amazigh_ op 04/03/2013 om 23:01:00
    ....Ik kan je geen volledige bewijs geven dat de 5 gebeden worden vernoemd in de koran ALLAH OU A3LAM. Ik doe geen uitspraken die niet kloppen, dat is tegenstrijdig met ALLAH.

    Maar ik zal eens speciaal voor jou op zoektoch gaan....

    Hoe ver was onze amazigh_ ook alweer gekomen met z'n zoektocht, die hij speciaal voor Senor Canardo wilde ondernemen naar de 5 afzonderlijke gebeden in de koran?

    Al plaats van bestemming bereikt of nog steeds in transito / dubio? (= retorische inhoudelijke vraag)
    #684
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    26/03/2013 om 20:04:18
    Citaat van: amazigh_ op 25/03/2013 om 22:52:27

    Hahaha jah ik heb dat al in de gaten. Yeh pestkoppen, van die senior canards horen wij ook niks meer hahahah

    Voor nu even, blijf maar vooral lachen om de online afwezigheid van Senor Canardo...

    Maar als wanneer Senor Canardo dalijk komt. Wedje maken dat het lachen onze rijmende amazigh_ snel zal vergaan? (= retorische vraag)
    #685
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    17/03/2013 om 02:05:42
    Tafsir Senor Canardo el Herético

    Van de aya (2:140) concludeert Senor Canardo dat deze openbaring te maken heeft met de onderlinge relatie tussen joden en moslims en in mindere mate met de relatie tussen moslims en christenen. Senor Canardo baseert dat op de opsomming van de stamvaders (Izaac, Jacob, Ismael) wat wijst op een relatie in bloedverwantschap. Joodse en arabische volkeren geloven namelijk ook echt dat ze afstammen van de profeet Abraham maw. in etnische zin. Of misschien zelfs ook in stammenverband en dus mbt. politieke processen. Terwijl de relatie moslims en christenen vooral religieuze en minder etnische raakvlakken kent. Waaronder dus een gedeelde verering van dezelfde profeten. En dezelfde Messias: Jezus, getuige de koran zelf. Maar Jezus wordt hier niet genoemd in het rijtje na Abraham.

    De etnisch volkeren / religieuze groepen die hier dus vooral ter discussie staan zijn dus volgens Senor Canardo de joden en arabische moslims en dus in mindere mate de christenen. Hierbij spelen stamverhoudingen en / of politieke processen een belangrijke rol. Het volk dat is "heengegaan", is volgens Senor Canardo dan ook het joodse volk (2:141). En het volk dat diens plek inneemt is het islamitsch volk  (= volgelingen van politieke partij van Mohammed!). Senor Canardo wil hierbij benadrukken dat het islamitische volk in vroeg-Medinees periode niet synoniem stond aan wat kuddedieren zoals 3ich vandaag de dag zien als het collectieve "umma". Aangezien de Ahl el Kitab (joden en christenen en nog een paar andere vage gasten) toentertijd ook deel uit maakten van Mohammed’s mislukte umma-experiment.   

    Want nadat de profeet gevlucht / uitgenodigd was naar Yathrib en zich in het openbaar van die stad - die dus vanaf dat moment simpelweg "de Stad" is gaan heten - met gezag ging bekleden en tooien - al dan niet in de nieuwe kleren van de keijzer. Gecodificeerd in een sociaal contract, wat de profeet is aangegaan met zijn Medinese umma, geschreven door hemzelf en gepromoot door zijn Helpers- of Ansari-partij. Deze codificatie bestond uit een grondwet met een aantal wetsartikelen / rules of the game. Maar al vrij snel na het verschijnen van dit wetboek kwam de menselijke auteur hiervan in botsing met sommige van de oorspronkelijke inwoners van Medina. Die "verrekte joden" gingen weer dwars liggen. Senor Canardo wil 3ich in het economische kader van het verschijnsel van bedevaartsoorden ook wijzen op de commerciële functies, die bedevaartsoorden en bedevaartsroutes vervulden. De joden waren een bevolkingsgroep, die economische belangen op het spel hadden staan bij een qibla gericht op Jeruzalem en niet op Mekka. Maar de joden waren tegelijkertijd ook een onderdeel van profeet's umma, die met de komst van de profeet naar Medina op basis van zijn eigen spelregels van het umma-experiment genoten deze joden dus ook constitutionele bescherming. Een bescherming, die Mohammed overigens met zijn eigen menselijke handen / dierlijke klauwen vorm heeft gegeven - of wellicht alleen opgeschreven op een kamelenhuid. 

    De dwazen van het volk (2:142) zullen volgens Senor Canardo degenen kunnen zijn, die het gezag van de profeet (en zijn entourage uiteraard) binnen de nieuwe machtsverhouding in Medina betwistten. De dwazen zouden dus ook kunnen zijn degenen, die dwars door de kleren van de keijzer heen konden kijken. En dat hem lieten weten ook - al dan niet in de vorm van niet-100% halal poezie. Hoewel volgens Senor Canardo over smaak nou eenmaal niet valt te twisten, getuige de kinderlijke rijmschemaatjes van onze eigen amazigh_ hier op het forum. Maar goed, sommige politiek incorrecte gedichtjes en rijmpjes konden ook in de 7e eeuwse Medina verregaande gevolgen kunnen hebben voor de levens van joden. Binnen een paar jaar veranderde de situatie dramatisch tussen de joden en de profeet. De profeet voelde zich blijkbaar in zijn nieuwe politiek-religieuze functie zo aangetast in zijn islamitisch respect en eer - of misschien had hij wel iets te veel last van zijn ego of van zijn dierlijk instinct - dat de profeet zijn eigen handgeschreven grondwet - en tevens organisatorische umma-model voor toekomstige generaties moslims - even aan de kant werd geschoven en besloot om over te gaan tot drastische en zee bloederige maatregelen. En dit heeft ongetwijfeld in de historie zijn echo gehad op moslims. Al dan niet in de vorm van puriteins emulatie. Tot op de dag van vandaag in de islamitische wereld en ver daar buiten. En aangezien onze 3ich een zelfverklaard Soesie Soenni fanboy is van Bukhari, mag hij wel een keer opzoeken hoe de executie van zo'n extrajudiciaire maatregel er uit had kunnen zien. Ter visualisering voor het dramatisch effect:



    En zoals het door Bukhari in zijn extra-koranische ahadith schriftelijk is overgedragen en waar 3ich dus enige waarde aan wil hechten als zijnde een goddelijke rechtsbron voor wellicht een religieuze legitimering voor bovenstaand dierlijk gedrag van islamitische kuddedieren:

    ...I came again and changed my voice as if I were a helper, and found Abu Rafi lying straight on his back, so I drove the sword into his belly and bent on it till I heard the sound of a bone break...

    ... 'Let us save ourselves, for Allah has killed Abu Rafi,' So I (along with my companions proceeded and) went to the Prophet and described the whole story to him. "He said, 'Stretch out your (broken) leg. I stretched it out and he rubbed it and it became allright as if I had never had any ailment whatsoever."...



    #686
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    17/03/2013 om 01:52:13
    Citaat van: 3ich op 15/03/2013 om 11:42:19
    Nu is het mijn beurt. Kan jij met koranische bewijzen komen dat de qibla van Jeruzalem naar Mekka is verandert?

    Senor Canardo wil allereerst toch even 3ich bedanken, aangezien het met z'n bovenstaande reactie, de 1e eerste keer is in deze gehele discussie tot nu toe, dat hij een 1e aanzet toont om z'n eigen individuele hersenen te gebruiken - al dan niet geheel volgens Socratische methode - ipv. steeds maar weer als een kuddedier rond te blaten hoe Chatt en Senor Canardo van het islamitisch collectief zijn "afgedwaald". Het herhalen van dit “verkeren in openlijke dwaling”  invalideert de argumenten van Senor Canardo en Chatt op geen enkele wijze. Hoe vaak 3ich dit ook van plan is luidkeels te herhalen.

    Maar voor het verdere verloop van deze discussie moet Senor Canardo wel eerlijk toegeven dat 3ich hier inderdaad een goed punt aanstipt en de juiste vraag stelt. Met name omdat het volgens Senor Canardo ook de kern van deze discussie raakt. Senor Canardo heeft inderdaad de uitspraak gedaan dat het voor hem vasstaat dat de 1e qibla betrekking heeft op Jeruzalem = al Quds. Hierdoor is er de indruk gewekt dat het lijkt alsof hij dit tot een vaststaand gegeven beschouwd. En dus tot een of andere absolute waarheid heeft doen willen verheffen.

    Dat is echter niet het geval. Senor Canardo komt daarom graag op zijn eerdergemaakte uitspraak. Want als Senor Canardo nu toch zo heel eerlijk mag zijn, staat het voor hem niet  100% vast dat de 1e qibla ondubbelzinng betrekking heeft op de stad al Quds. Het standpunt dat Senor Canardo hierbij inneemt is dat het volgens hem naar alle waarschijnlijkheid Jeruzalem geweest moet zijn aangezien de mirhab in de moskee Qiblatain ook gericht was op Jeruzalem en tevens vanwege de politieke machtsverhoudingen in Medina aan het begin van Mohammed’s religieus-politieke carriere in relatie tot wat er staat geschreven in de koran. Echter bij deze houdt Senor Canardo dus ook de mogelijkheid nog open dat het ook een andere stad zou kunnen zijn dan Jeruzalem. Hoewel dat hem minder aannemelijk lijkt. En Senor Canardo zal proberen jou ook uit te leggen waarom:

    Een ding staat volgens volgens Senor Canardo wel vast en dat is dat jouw god net als bij jouw 5-keer-daags-bid-ritueel wederom onvolledig is in zijn eigen koran. Senor Canardo moet dan ook eerlijk aan 3ich toegeven dat er dan ook geen hard koranisch bewijs aan te dragen is die onomstotelijk laat zien dat de 1e qibla ook daadwerkelijk gericht was Jeruzalem was en dat die vervolgens . Maar er zijn volgens Senor Canardo wel degelijk aanwijzingen in de koran te vinden die de 1e qibla in de kant van Jeruzalem laat richten geheel in overeenstemming met de bidorientatie van de joden. Christenen hebben technisch gezien geen bidorientatie, zij kunnen als overal waar ze zijn ff snel een kruisje slaan. Als we de koran er op na slaan dan kunnen we de volgende relevante citaten lezen:

    Zie vorige post --->
    #687
    Filosofie / Re: Matrix
    16/03/2013 om 22:57:42
    Speciaal voor 3ich -->



    Om de Matrix te doorgronden en om echt tot jouw waarheid te kunnen komen zul je in de leer moeten gaan bij een van de leermeesters van deze "pagan, heidene, een flikker, beeldenaanbidder, musrhrikeen!" Die volgens jou vol hoogmoed zat en de uitspraak heeft gedaan: "Do you have peanuts in your head!".



    En dit meent Senor Canardo echt.
    #688
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    16/03/2013 om 22:27:23
    Soerat el baqara

    137. En indien zij geloven, zoals u heeft geloofd, dan zijn zij juist geleid, maar indien zij zich afwenden, dan zijn zij in verzet; Allah zal u zeker voldoende zijn tegen hen, want Hij is de Alhorende, de Alwetende.

    138. Maakt Allah's kleur tot de uwe en wie is beter in kleur, dan Allah? Hem alleen aanbidden wij.

    139. Zeg: "Twist u met ons omtrent Allah, terwijl Hij uw Heer en onze Heer is? En voor ons zijn onze werken en voor u uw werken. En Hem alleen zijn wij oprecht toegewijd.

    140. Zegt u, dat Abraham en Ismaël en Izaäk en Jacob en de stammen Joden of Christenen waren? Zeg: "Weet u het beter of Allah?" En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? En Allah is niet onbekend met hetgeen u doet.

    141. Dit is een volk, dat is heengegaan: voor hen is, hetgeen zij verdienden en voor u is, hetgeen u verdient; en u zult niet worden ondervraagd over hetgeen zij deden.

    142. De dwazen onder het volk zullen zeggen: "Wat heeft hen van hun Qiblah, die zij volgden, afgekeerd?" Zeg: "Aan Allah behoort het Oosten en het Westen. Hij leidt, wie Hij wil naar het rechte pad".

    143. En zo hebben Wij u tot een verheven volk gemaakt, opdat u getuige zult zijn tegenover de mensen en de Gezant zij een getuige tegenover u. Wij bepaalden de Qiblah, die u volgdet slechts, opdat Wij hem, die de gezant van Allah volgt, onderscheiden van degene die hem de rug toekeert. En dit is inderdaad zeer moeilijk, behalve voor hen, die Allah heeft geleid. En Allah zal u uw geloof niet doen verliezen; voorzeker, Allah is Liefderijk en Genadevol jegens de mensen.

    144. Waarlijk, Wij zien uw aangezicht zich naar de hemel wenden, daarom zullen Wij u tot beheerder maken van de Qiblah, die u behaagt. Wend daarom uw aangezicht naar de Heilige Moskee en waar u ook moogt zijn, wendt uw aangezicht daarheen. En voorzeker, zij wie het Boek is gegeven, weten, dat dit de Waarheid is van hun Heer; Allah is niet achteloos ten aanzien van wat zij doen.

    145. Zelfs al bracht u elk teken aan degenen aan wie het Boek is gegeven, zouden zij nooit uw Qiblah volgen, noch kunt u hun Qiblah volgen, noch zijn er onder hen, die de Qiblah van anderen volgen. En indien u aan hun wens zult voldoen, nadat kennis tot u is gekomen, zult u zeker tot de onrechtvaardigen behoren.

    146. Degenen aan wie Wij het Boek hebben gegeven erkennen dit, zoals zij hun zonen erkennen, maar voorzeker, sommigen hunner verbergen de Waarheid tegen beter weten in.

    147. De Waarheid is van uw Heer, schaar u daarom niet onder hen die twijfelen.

    148. Iedereen heeft een richting, waarheen hij zich wendt, wedijvert daarom met elkander in goede werken. Waar u ook bent, Allah zal u allen tezamen brengen. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen.

    149. Vanwaar u ook komt, wend uw aangezicht naar de Heilige Moskee, want dat is inderdaad de Waarheid van uw Heer. En Allah is niet achteloos ten aanzien van hetgeen u doet.
    #689
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    14/03/2013 om 15:41:22
    Citaat van: The One op 14/03/2013 om 15:11:15
    Inco Heretico :-),escuchame!!

    Ik heb het daadwerkeijk over Jeruzalem en de arabische benaming daarvoor is Al Quds. Jij denkt dat ik in de war was met l'Qibla,maar dat ben ik niet.

    De bedevaart dient verricht te worden richting l'Qibla,de richting waar je gebeden heengaan is dezelfde richting die men dient te nemen om de hadj te volbrengen. Op mij komt het over als een soort van tribute die de verslagen volkeren dienen te bewijzen aan de glorieuze overwinnaars,de geschiedenisboeken staan er bol van.


    Ik heb eerder wel opzettelijk geschreven dat Mina beklommen moest worden ipv Arafat,maar niemand die daarover valt...

    Dat de er een verandering heeft plaatsgevonden in de qibla van Jeruzalem naar Mekka staat voor Senor Canardo vast.

    Echter als Senor Canardo onze Chatt nu wel goed heeft begrepen beweert hij dat er tevens ook een verandering heeft plaatsgevonden in de hadj = bedevaart.

    Maw. beweert onze Chatt dus ook dat de eerste moslims naar Jeruzalem - en dus niet naar Mekka - gingen voor hun bedevaart? Zo, ja waar baseert onze Chatt dit dan op?
    #690
    Poëzie / Re: Abrid a rhidj
    13/03/2013 om 22:40:56
    Citaat van: 3ich op 13/03/2013 om 22:25:02
    Je stelt een retorische vraag.

    Als de Hadiths voor jou geen waarde heb. Dan hecht je ook geen waarde aan de Tafsir van de koran. (want dat is ook door mensen geanalyseerd/overgeleverd) Zo dus ook niet aan de heilige boek. Wie ben ik om jou te overtuigen?, wat 1 van de 5 zuilen zijn binnen de islam.

    Nog 2 mooie ayaats mbt dit onderwerp: 28. Blijf bij degenen die hun Heer 's morgens en 's avonds aanroepen[B/] en die Zijn welbehagen zoeken en laat uw ogen niet van hen afdwalen door het zoeken van de praal dezer wereld en gehoorzaam niet aan hem, wiens hart Wij achteloos hebben gemaakt voor de gedachte aan Ons, noch degene die zijn begeerte volgt en wiens geval het ergste is.

    29. Zeg: "Het is de waarheid van uw Heer: laat daarom geloven die geloven wil en niet geloven, die niet wil." Voorwaar, wij hebben de boosdoeners een Vuur bereid, welks omheining hen zal insluiten. Indien zij om hulp roepen, zullen zij worden begoten met water als gesmolten lood, dat hun gezicht zal verbranden. Hoe verschrikkelijk is de drank en hoe vreselijk de rustbank.

    Senor Canardo zei "goddelijke waarde" en niet alleen "waarde". Maw. het is te herleiden zonder menselijke tussenkomst tot een goddelijk bron. In dit geval is dit slechts alleen de koran aangezien de koran beschouwd wordt als het (onveranderlijke) woord van jouw god. Ahadith en tafsir daarentegen zijn slechts menselijke afgeleiden van goddelijke openbaringen. Maw. je kan nooit spreken van goddelijke waarde als je praat over ahadith of tafsir, noch kun je het enige goddelijke waarde toekennen. 

    Jij doet een bewering dat jouw god jou heeft verplicht om te bidden. Dat klopt ook, want dat heeft onze amazigh_ ook laten zien met een citaat uit de koran, zie 29:45.

    Maar wat jij en amazigh_ tot op heden niet hebben kunnen staven met koranisch bewijs, is de reden waarom jij en amazigh 5 x per dag bidden, en niet 6 x per dag of 3 x per dag. Want voor zover Senor Canardo heeft onderzocht heeft jouw god nooit gezegd in zijn woorden dat je 5 x per dag moet bidden. Maw. jullie als godvrezende moslims bidden wel 5 x per dag, maar jullie weten niet eens of dat het 5 x daags bidden wel door jullie eigen god is opgedragen. In plaats daar antwoord voor te zoeken en dit gegeven te controleren met god's eigen woorden, doen jullie moslims iets heel onlogisch, jullie gaan naar antwoorden zoeken in ahadith = menselijke ooggetuigeverslagen. Als jullie al bij jullie zelf op zoek gaan naar antwoorden en niet gewoon domweg meedoet met de moslimgemeenschap, omdat jullie te laks zijn om jullie eigen geloof te bestuderen.

    Dit zoeken van menselijke antwoorden op goddelijke vraagstukken vindt Senor Canardo niet alleen vreemd aangezien men de onveranderlijkheid van menselijke ooggetuigenverslagen nooit en te nimmer kan garanderen: alle ahadith zijn namelijk ooit begonnen als mond-tot-mond reclame, die pas na honderden jaren later op schrift zijn gesteld. Bovendien als jullie antwoorden gaan zoeken in ahadith, roept dit weer bij Senor Canardo ook vragen op over de compleetheid van de koran! Blijkbaar ontbreekt er dan cruciale informatie in de koran mbt. tot het bidden.

    Want waarom neemt jouw god dan wel de tijd en moeite om in de koran expliciet te vermelden dat je moet bidden, maar vervolgens blijft hij in gebreke om in datzelfde boek ook te vermelden hoe vaak je als moslim dan moet bidden? Was toch een kleine moeite geweest voor hem. En dan wil je Senor Canardo tevens ook nog eens wijs maken dat jouw god vervolgens ervoor kiest om de informatie mbt. 5 x per dag bidden exclusief via het onbetrouwbare medium van menselijke orale overlevering en menselijke ooggetuigenverslagen, over te brengen op zijn onderdanen. En dat terwijl het aantoonbaar is dat de meeste ahadith die in omloop zijn geweest niet eens authentiek zijn.

    Is jouw god dan echt zo dom geweest dat hij ervoor gekozen heeft om zijn belangrijke heilige boodschap via ahadith te verspreiden en niet gewoon via zijn koran? Of boeit het jouw god domweg niet wat er met zijn heilige boodschap hier op Aarde gebeurt?