-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - buɛluz

#601
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 21/08/2013 om 10:23:39
Leugenaar, herinner je Torres nog ? Nee, toen scheet je in je broek en dat was pas echt discrimineren. Waarom kan je niet je hoofd koel houden met mij maar wel met hem ?  Je acht toelaatbaar maar je deed het niet hoe erg hij ook provoceerde... Maar voor mij acht je het noodzakelijk terwijl ik niet eens echt discrimineer, zeker niet in vergelijking met wat hij over Imazighen schreef. Hoe discrimineer ik anyway door te veronderstellen dat negers niet autochtoon zijn, ze worden tenslotte ook wel sub-Saharanen genoemd. Wat een gemene racist ben ik toch.. Heb ik die niet gegeven dan ? Onzin, opsporingverzocht definieert niet maar gebruikt gewoon een woord waar iedereen wel wat bij kan voorstellen.
Wat heb ik persoonlijk met die afbeelding te maken dan ?




Sub-Sahara is de (White Man's ?) benaming voor Afrikaanse landen die ten zuiden van de Sahara liggen


Indien onze Kamarad nu nog steeds niet in wilt zien hoe discriminerend het is om de werkelijke oorsprong van een volk te ontkennen, maar tegelijkertijd wel plaatsvervangende schaamte voelt opborrelen, op het moment dat hij aanstoot wilt nemen aan de termen die Senor Canaro in deze topic heeft gebruikt. Dan is het wel overduidelijk voor Senor Canardo dat onze Kamarad liever een ignorant wilt blijven, die met 2 maten verder wilt blijven meten. En in dat geval kan Senor Canardo vrij weinig meer voor hem betekenen, behalve dan hem er nogmaals op wijzen dat DNA ook in het geval van de Haratin niet liegt.



#602
Ewa a Kamarad wat klinkt raar in jouw oren en wat klinkt minder raar?:

1. Een Jemeniet die politiek leiderschap verkrijgt over de Imazighen uit de Rif
2. Een Amazigh die politiek leiderschap verkrijgt over de Imazighen uit de Rif


Ps. Met de veronderstelling dat Salih ibn Mansour, hoogstwaarschijnlijk geen Arabier was, maar eerder een Amazigh etniciteit heeft gehad, volgt Senor Canardo de redenering, die overeenkomt met een citaat van P. Cressier die onze grote vriend uzop ooit hier op het forum heeft gepost.

 

Zie artikel: Le développement urbain des côtes septentrionales du Maroc au Moyen Age: frontière intérieure et frontière extérieure

Castrum 4: Frontière et peuplement dans le monde méditerranéen au Moyen Ã,ge - J.M. Poisson, blz 177
#603
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 20/08/2013 om 17:18:41
Oh, dus je mag je racistisch uitten vanwege iemands veronderstelde onwetendheid ? Zou je dat ook doen als ik Spaans was of Keniaans ? Dan schijt je in eens wel in je broek...

Indien jij of een Spanjaard of een Keniaan zelf een discriminerende standpunt inneemt tav. homegrown negers uit Marokko, dan acht Senor Canardo het inderdaad toelaatbaar om termen, die discriminerend kunnen zijn, te gebruiken in een discussie om zo de onwetendheid van die mensen te ontmaskeren. Zie ook reactie #2. Indien jij hier problemen mee hebt, dan wil Senor Canardo graag van jou weten hoe hij jou anders had moeten confronteren met het discriminerende standpunt wat je innam tav. de Haratin? 


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 20/08/2013 om 17:18:41
Weet je wat erg onwetend is dat jij niet veel kan voorstellen bij een Noord-Afrikaans uiterlijk terwijl menig dat wel heel goed kunnen. Maar ik denk dat het eerder met aanstellerij te maken heeft.

Senor Canardo was met jou in discussie en niet met anderen. Derhalve was hij ook alleen maar geïnteresseerd in jouw uitleg van de term "Noord-Afrikaanse ras" en niet in de definitie die de White Man gebruikt bij Opsporing Verzocht. Waarom was het zo moeilijk voor jou om een eigen heldere definitie van dit Noord-Afrikaanse ras te geven?


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 20/08/2013 om 17:18:41
Het kan ook niet zo zijn dat de titel van deze topic specifiek alleen tot mij gericht is vanwege de afbeelding met verkoolde lichamen.

Voor wie anders dan onze Kamarad zou Senor Canardo deze topic hebben moeten aanmaken?

#604
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 04:10:25
Ja, raar he.

Zou je het nog steeds raar vinden als Senor Canardo nou zou stellen dat - net als de Zwarte Jezus - Salih ibn Mansur wellicht niet allochtoon maar eerder autochtoon was aan Noord-Afrikaanse bodem?


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 04:10:25
Waarom kwam het grootste verzet uit het Aures gebied en niets uit wat we tegenwoordig Rif , noemen ?

Dit is een goede vraag en verdient de nodige verklaring. Senor Canardo kan zich nog herinneren dat hij hier ooit iets heeft gepost wat raakvlakken kent met de beantwoording van jouw vraag. Dat ging over Dog-Eat-Dog wereld van de Amazigh. Hier zal Senor Canardo nog zeker op terugkomen. Echter als je niet erg vind dan parkeert Senor Canardo deze vraag even en geeft je nu slechts een korte versie van het antwoord + een verhelderende kaart.

Korte versie antwoord

Omdat de Aures veroverd is door Uqba ibn Nafi3 en de Rif veroverd is door Hassan ibn Nu3man. 2 verschillende veroveringsstrategien liggen hieraan ten grondslag.



La Conversion des Berberes a l'Islam - Muhamed Sadok Bel Ochi, blz 92



Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 04:10:25
I suppose some stories will always remain untold.

Maybe true. But on the other hand some stories have to be told ;)
#605
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 04:14:07
Hey trouwens, waarom heb je de grammatica van de titel van je topic veranderd ? Het was toch eerst echt wel, berggeiten en baardapen. Je bent toch niet aan het sjoemelen ? Nou, je bent gesnapt, dat je dat maar weet..

De titel van de topic zoals die nu is heeft Senor Canardo voor het laatst bewerkt 14/08/2013 om 20:08:54. Als jij anders beweert dan zul je ook een bewijslast moeten aandragen.


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 04:14:07
Het is misschien heel erg teleurstellend voor je maar jij bent toch echt wel de enige die mij ooit voor 'berggeit'  heeft uitgemaakt. Dus dat het bij jou zo erg leeft snap ik eigenlijk niet. Ik kom dan ook niet uit Kelderland..

Laat het dan een schrale troost voor Senor Canardo zijn dat hij jou een berggeit heeft genoemd, niet vanwege jouw persoon of persoonlijkheid, maar enkel en alleen vanwege het onwetende standpunt wat je innam en waar je zeer moeilijk vanaf te brengen was.
#606
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
Ja, serieus joh ? Hoe luidt de titel van deze topic dan ? Ben je doof?

De titel van dit topic luidt: "Zoek de verschillen tussen berggeit en baardaap". Hoe concludeer jij op basis van deze titel dat Senor Canardo de Ait Boua3ayach voor berggeiten heeft uitgemaakt?


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
OK, hoe moet David Hart without any question weten dat zij de oudste bewoners zijn ? Dat is ook maar aanname gebaseerd op wat archeologische aanwijzingen. Om zeker te zijn zou je heel de Tafilalt regio moeten uitkammen en zo ver zijn ze waarschijnlijk niet gegaan.

Ok, Senor Canardo denkt eerder dat David Hart de aanname heeft gedaan op basis van antropologisch bewijs, dan archeologisch. Maar toch. Dit is wel een goed punt wat je aanstipt. David Hart is zeker niet onfeilbaar en Senor Canardo is het met jou eens dat het voor hem onduidelijk is hoe David Hart tot deze vrij ondubbelzinnige conclusie is gekomen. Senor Canardo denkt zelf dat David Hart ook de orale tradities zoals die aan hem zijn overgeleverd als historisch bewijs heeft mee laten wegen in zijn conclusie.

Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
Belangrijker nog, is dat de oudste bewoners van de Tafilalt regio niet automatisch de oudste bewoners van Marokko in zijn geheel zijn. Ondanks dat, heb ik er geen problemen mee als zij de oudste bewoners zijn,

Inderdaad. Senor Canardo heeft met betrekking tot de "Haratin als oorspronkelijke bewoners" getracht zijn uitspraken geografisch af te bakenen tot de Sijilmassa-regio. Op nationaal niveau (Marokko inclusief Westelijke Sahara) wil Senor Canardo best toegeven dat hij over onvoldoende gegevens beschikt om überhaupt te kunnen claimen dat de "Haratin automatisch de oudste bewoners zijn van Marokko in zijn geheel". Dit is ook een vrij generaliserende manier van redeneren, waar Senor Canardo zich liever van distantieert. Zolang het over Marokko in zijn geheel gaat, lijkt het hem dan ook beter om gewoon te spreken van 2 oorspronkelijke bewoners. Meer niet, maar ook niet minder.

Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
waar ik wel problemen mee heb is dat jij doet is het miskennen van de raciale grondtoon die het woord Noord-Afrikaan bevat. Dat een negroïde persoon niet in dat plaatje past, is niet mijn schuld. Blame society, zou ik zeggen.

Senor Canardo heeft jouw aangegeven dat het voor hem onduidelijk was wat jij precies bedoelde met "Noord-Afrikaanse ras" en jij daarbij was ook niet in staat gebleken om jouw definitie van het Noord-Afrikaanse ras helder te verwoorden. Hierdoor werd het onmogelijk voor jou en voor Senor Canardo om überhaupt overeenstemming te bereiken over welke definitie van Noord-Afrikaanse ras er gebruikt gaat worden om daarover verder te kunnen discussiëren. Is definitie van Noord-Afrikaanse ras louter geografisch of met een raciale ondertoon? Indien geografisch, welke geografische gebieden wel en welke niet. En indien raciaal, welke raciale ondertoon dan wel en welke niet?


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
Komt het misschien door dat ze veruit outnumbered zijn door de non-black north Africans ?

Hoewel Senor Canardo niet over data beschikt om de numerieke overwicht van de non-black North-Africans aan te kunnen tonen lijkt het hem wel safe to say dat de Haratin (vandaag de dag) outnumbered zijn in Noord-Afrika. Echter ga je weer op regionaal niveau bekijken - zoals regio Sijilmassa - dan wil Senor Canardo jouw graag verwijzen naar een eerder geplaatste citaat van David Hart, waarin deze een ratio noteert van 5:1, waarbij er 5 keer zoveel Haratin leven dan Ait 3atta.


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 19/08/2013 om 03:56:42
De taal die je spreekt heeft wel degelijk invloed op je etniciteit. Jij bent toch ook Riffijns-Nederlands tegenwoordig. Je bent een andere walk of life dan diegenen die tegenwoordig in Arif leven. Waarom zou jij even Riffijns zijn met je Nederlandse opvoeding ?

Senor Canardo gebruikt de tegenstelling etnische identiteit versus culturele identiteit om aan te geven dat de taal en de opvoeding die men na de geboorte ontvangt geen invloed heeft op de etnische identiteit, maar wel invloed op de culturele identiteit. De etnische identiteit kan bijvoorbeeld bestaan uit DNA, genetic marker etc. En deze blijft gedurende je leven (wellicht wel langer) ongewijzigd. Vergelijk jouw DNA maar eens met die van familie of personen die jij kent in Marokko, grote kans dat deze erg veel op elkaar zullen lijken, zoniet haast identiek zullen zijn en dat (voor altijd?) ook blijven. Echter in tegenstelling tot etnische identiteit is de culturele identiteit gedurende je leven wel aan (soms heftige) veranderingen onderhevig. Bijvoorbeeld dus door het aanleren van de Nederlandse taal of het eigen maken van de Socratische methode of het al dan niet deelnemen aan de islamitische vastenmaand.
#607
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 03/07/2013 om 13:59:10
En er wordt met geen woord gerept over de totstandkoming van zijn leiderschap ? Dat wordt je niet zo maar, en vooral niet als je zwart bent.

Naar analogie van onze Kamarad's ignorante redenering uit de Zwarte-Jezus-discussie zal Senor Canardo eenzelfde redenering los laten op de discussie over de etnische identiteit van Salih ibn Mansour. Hierbij zal Senor Canardo dezelfde woorden van onze Kamarad gebruiken, met een kleine wijzigng. Aangezien we volgens de informatie op wikipedia te maken hebben met een immigrant uit Jemen vult Senor Canardo ipv "zwart" > "Jemeniet" in.

Wikipedia's Jemenitische oorsprong-fabel

Citeer
The Kingdom of Nekor (Berber: Tagldit n Nkor) was an emirate in the Rif area of modern day Morocco, with its capital initially at Temsaman but later at Nekor. It was founded by an immigrant of Yemen, Salih I ibn Mansur al-Himyarī in 710 AD, by Caliphal grant. He converted the local Berber tribes to Islam; they soon tired of the restrictions of the religion, and deposed him in favor of a person known as az-Zaydi from the Nafza tribe, but then changed their mind and took him back, and his dynasty, the Banū Sālih, ruled the region until 1019.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kingdom_of_Nekor



Senor Canardo's analogie

En er wordt met geen woord gerept over de totstandkoming van zijn leiderschap ? Dat wordt je niet zo maar, en vooral niet als je zwart Jemeniet bent.
#608
In dit topic zal Senor Canardo een poging wagen om de onwetendheid van onze Kamarad te ontrafelen tav. zijn standpunt over de etnische identiteiten van Noord-Afrikanen. Dit zal gebeuren door de mythe van een Jemenitische oorsprong van Salih ibn Mansur nader te bestuderen. Hierbij zal Senor Canardo proberen aan te tonen dat zowel de vermeende allochtone oorsprong van Zwarte Jezus als die van Salih ibn Mansour niets meer zijn dan sprookjesverhalen. En dat alleen onwetende personen zoals Kamarad vast kunnen blijven klampen aan deze valse Arabische oorsprongsgeschiedenis. 



  • Welke etnische identiteit kunnen we toekennen aan Salih ibn Mansour?
  • Welk etnische identiteit kunnen we toekennen aan de Zwarte Jezus?
  • In hoeverre delen zowel Salih ibn Mansour en de Zwarte Jezus een gezamenlijke Arabische oorsprong?


  • BONUSVRAAG: Hoe kan het dat zowel Salih ibn Manour en de Zwarte Jezus - als vermeende allochtonen - politiek leiderschap kunnen verkrijgen over de volkeren in 8e eeuwse Tamazgha? 


#609
Senor Canardo's stelling:

De Zwart Jezus heeft een evengrote Arabische etnische identiteit als Salih ibn Mansour de eerste koning van het rijk van Nekor = 0,0%.



Ignorante stelling van onze Kamarad:

Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 15/07/2013 om 23:05:31
De zwarte Jezus en welke etnische identiteit ik hem toe ken is Afro-Arabisch-Sijilmassisch, om het maar zo te noemen.



#610
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 18/08/2013 om 15:20:00
Moeten Aith Bou3yach daarom voor berggeiten worden uitgemaakt ? Vanwege mijn onwetendheid ? Want je doet wel alsof dat oorzaak en gevolg is. Dat is ook de reden dat je niet direct inhoudelijk wilde reageren op deze topic. Die mensen die je voor berggeiten uitmaakt ken jij niet eens en andersom ook niet. Zoals ik al eerder zei, dat is allemaal OK. Maar ik moet echt oppassen met andere bevolkingsgroepen want dat is altijd de druppel die de emmer doet overlopen bij dit wannabe Spanjooltje. Kom maar op met je berggeiten.. Want juist die Aith Bou3yach hebben jou hier een stem gegeven, ondankbare tering Spaans schoothondje. En nog steeds kijk je op ze neer. Weet je wie er op jou neerkijken ? Diegenen de de reden zijn voor jouw Stockholm syndroom. Ga maar naar Spanje en zult zien hoe je behandeld zult worden. Stel dat Aith Bou3yach jou zo behandelen, dan ga je wel moord en brand schreeuwen.

He pssst... hey berggeit!

Wat jij nu doet is jezelf verschuilen achter de Ait Bou3ayach stam. En je verschuilt jezelf zodat je je eigen onwetendheid over de oorsprong van de Haratin / Ihartan nog steeds niet onder ogen wilt komen. Daarom probeer je nu een valse beschuldiging te uiten aan Senor Canardo’s adres. Nergens heeft Senor Canardo de Ait Bouayach voor berggeiten of voor iets anders uitgemaakt en als jij anders beweert dan zul je ook een bewijslast moeten aandragen.

Deze valse beschuldiging is in Senor Canardo’s mening niets anders dan wederom een tevergeefse poging  van jou om in het licht van al het bewijs wat Senor Canardo heeft aangedragen in de Zwarte-jezus discussie zonder geldige reden vast te klampen aan een van de meest achterlijke en hardnekkige misconcepties uit de geschiedenis van Noord-Afrika. Jouw starre onwetende houding is hetgeen waar Senor canardo problemen mee heeft. Jij houdt willens en wetens vast aan misconcepties die gebouwd zijn rondom Arabische oorsprong-fabels en discrimineert hierbij de autochtone bevolking van Sijilmassa.

Je bent namelijk de Haratin-discussie begonnen in de veronderstelling dat de Haratin niet de oorspronkelijke bewoners waren van Zuid-Marokko en dat de slechts allochtonen waren, die met de Arabieren zijn meegekomen. Onder invloed van Senor Canardo’s redenering heb je je standpunt in de Zwarte-Jezus-discussie gaandeweg moeten afzwakken. Zo neem je in een later moment het standpunt in dat “een echte Noord Afrikaan misschien, maar dan ook heel misschien zwart is”. En weer later neem je nog verder afstand van je initiële standpunt door te stellen dat “een zeer klein aantal (vermoedelijk) autochtone negers in Noord-Afrika huist”.

Ondanks je afzwakkingen blijf je nog steeds in tegenspraak van David Harts constatering dat de Haratin “without any question” de oorspronkelijke bewoners zijn van Sijilmassa. Om toch jouw verhaal kloppend te krijgen heb jij je sindsdien in allerlei bochten moeten wringen om Hart’s ondubbelzinnige constatering te omzeilen. Ditzelfde geldt ook voor jouw ignorante uitspraak die jij deed, waarbij je de Zwarte Jezus een Afro-Arabische-Sijilmassisch etniciteit toekent. Senor Canardo vroeg jou toen waarom Arabisch. Wat is er zo Arabische aan de Zwarte Jezus? Deze vraagstelling kon jij ook niet oplossen zonder jezelf wederom in allerlei bochten te wringen. Verschil in de Zwarte-Jezus- discussie tussen Senor Canardo en onze Kamarad, is dat Senor Canardo zich echt niet schaamt om te zeggen dat hij iets niet weet. En itt tot onze Kamarad gaat hij niet als een koppige berggeit allerlei drogredenen opwerpen om zo zijn ignorantie in stand te kunnen houden.

Het belangrijkste wat Senor Canardo demonstreert in deze discussie is dat ignorantie ook bij onze Kamarad de basis vormt voor zijn discriminerende standpunt tav. de Haratin. En dat de Haratinizering van de Noord-Afrikaanse geschiedenis bij hem sterke weerstand oproept, die hij probeert te omzeilen met valse Arabische oorsprong fabels. Senor Canardo is zeker geen alwetende, maar hij heeft naar eigen zeggen genoeg informatie bestudeerd over de Haratin en de Zwarte Jezus om de volgende gedurfde stelling te droppen, die jouw onwetendheid over valse oorsprong-fabels onherroepelijk zal weerleggen. Deze stelling van Senor Canardo luidt als volgt:


Senor Canardo's paradigma

De Zwart Jezus heeft volgens Senor Canardo een evengrote Arabische etnische identiteit als Salih ibn Mansour de eerste koning van het rijk van Nekor.


Salih ibn Mansur is dus de politieke leider die ongeveer rond dezelfde tijd heeft geleefd als de Zwarte Jezus, en die net als Jezus grondlegger is geweest van machtige koninkrijk in 8e eeuwse Tamazgha. Echter volgens jouw eigen woorden is dit rijk onstaan is bij jullie in de Nekor-Vallei. Dit is volgens Senor Canardo een historische fabel. Het rijk van Nekor is volgens Senor Canardo helemaal niet ontstaan in 709 n. Chr en noch ontstaan bij jullie in de Nekor-Vallei. Nekor is ontstaan in de regio van Boudinar in Temsaman, nadat Salih ibn Mansur in 693 na Chr. zich heeft gevestigd in het stroomgebied van Ighzar Amekran. En Senor Canardo zal hierover een nieuwe topic openen om het paradigmaverschuiving omtrent Jemenitische fabels verder uit te werken. Hierbij zal Senor Canardo jouw ignorante redenering loslaten bij de bestudering van de etnische identiteit van Salih ibn Mansour. Volgens sommigen dus een Jemenitische immigrant die onderdak zou hebben gekregen bij onze Kamarad in de Nekor-vallei.

#611
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 17/08/2013 om 17:59:43
Ik weet niet wat je allemaal in je je jeugd hebt meegemaakt daar in Kelderland maar het lijkt wel alsof je daar zo vaak voor berggeit uitgescholden bent dat het de norm voor je geworden is om jezelf ook op die manier te uiten bij het verkondigen van nieuws, tragedies en allerlei gebeurtenissen. You want to connect with people, right ? Dan moet je ook niet zo eigenaardig doen, eikel.

Senor Canardo doesn't feel the need to connect with ignorant people, nor can he be held accountable for their own ignorance about the Haratin people. But, Senor Canardo does like to have a bit of a fun of with ignoramuses, especially when they are full of shit.
White supremacist shit!

Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 08/07/2013 om 15:17:59
Er wordt in dat roodgedrukte tekst melding gemaakt dat de Haratin arabischsprekend waren en dat wil natuurlijk zeggen dat ze met de Arabieren gekomen zijn. Met' local' wordt dan eigenlijk alleen maar bedoeld dat ze zich daar op dat moment bevonden, niet inherent aan autochtoons.

Senor Canardo heeft lang voordat hij überhaupt het woord "berggeit" in zijn mond nam, jou via de Zwarte-Jezus-discussie in de gelegenheid gesteld om jouw ignorante standpunt nader uit te leggen en jouw argumenten hiervoor kenbaar te maken aan Senor Canardo. Daar heb je toen helaas geen gebruik van willen maken. Dus ja. Kom nou niet huilie-huilie doen en Senor Canardo de schuld geven voor jouw eigen ignorantie over de oorsprong van de Haratin. Onwetende eikel :D



#612
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 17/08/2013 om 10:58:26
Je kunt dan wel gaan lopen klieren gezien je toch geen andere uitweg hebt, chorizo, maar wat denk je nou zelf dat mensen eerder denken wanneer ze jou met je misselijke rotkop de straat op zien lopen ?

A: Daar loopt een blanke(re) Afrikaan.
B: Daar loopt een Noord-Afrikaan.

Als jij geen enkele interesse toont om de etnische diversiteit van Noord-Afrika te bespreken en ook geen enkele interesse toont om het propaganda-misbruik van de foto met 5 verkoolde lijken uit el Hoceima door een pro-Morsi twitteraar te bespreken, maar hoogstens ruzie wil maken met Senor Canardo over labeltjes die de White Man toekent binnen diens etnografie van Noord-Afrikaanse volkeren, dan kan Senor Canardo vrij weinig voor je betekenen.

Het enige wat Senor Canardo wel voor onze Kamarad kan betekenen beperkt zich tot a) enkele suggestieve suggesties naar voren schuiven en b) tevens de constatering doen van de inconsistente / hypocriete / discriminerende* houding tav. Jemenitische oorsprong-fabeltjes. En dan mag onze Kamarad zelf weten wat ie hiermee wenst te gaan doen:


Senor Canardo's suggesties*

A: Daar loopt een blanke(re) Afrikaan.
B: Daar loopt een Noord-Afrikaan.
C: Daar loopt een blanke(re) Noord-Afrikaan.
D: Daar loopt een donker(re) Noord-Afrikaan.
E: Daar loopt een sjwerte.
F: Daar loopt een Hartani.
G: Daar loopt een aherdane
H: Daar loopt een imisjki
I: Daar loopt een macaque.
J: Daar loopt een baardaap.
K: Daar loopt een berggeit.
L: Daar loopt een berggeit, die dacht dat negers uit Jemen kwamen.
M: Daar loopt een berggeit, die dacht dat ie zelf uit Jemen kwam.


Senor Canardo's constatering

Rara, hoe kan het toch dat onze Kamarad geen enkele problemen heeft met de valse stelling dat de Haratin een Jemenitische oorsprong hebben, maar pisnijdig wordt op het moment dat er een Jemenitische oorsprong wordt toegekend aan de Riffijnen bij hem in de Nekor-vallei?



Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 17/08/2013 om 10:58:26
En hoop je dat ze ooit jou als een blanke(re) Afrikaan gaan zien omdat Noord-Afrikaan discriminerend is tov de Haratin en de, (hoe heten ze?), de Tebu in Libië ? Poor beings, they could never come to such an intelligent conclusion..

Indien men een microscoop bij zich zou hebben om de DNA structuur van de Haratin te bekijken dan zouden ze wel tot de intelligente conclusie kunnen komen. Echter op basis van de talen die de 20e eeuwse Haratin spreken kan men in ieder geval niet tot diezelfde intelligente conclusie komen. Ookal trachten sommige berggeiten tevergeefs tot deze intelligente conclusie te komen door anno 2013 nog steeds in Jemenitische fabeltjes te willen blijven geloven ;)

Citeer

Verspreidingsgebied van denigrerende term aherdane = sjwerte, die gebruikt werd door Imazighen om negroide Haratin mee aan te duiden


Volgens intelligente mensen komt deze meneer uit Noord-Afrika, volgens anderen is deze meneer een afstammeling van de Beni Hilal en dus een pure Jemeniet


Avec les progrès actuels des connaissances paléoclimatiques au Maghreb et au Sahara, de la connaissance des civilisations qui se sont succédé depuis plus de vingt mille ans, de l’examen de l’outillage lithique et des squelettes découverts au cours des fouilles archéologiques, de l’étude des représentations humaines dans les Å"uvres d’art rupestre, l’on commence à mieux cerner les divers types humains qui ont peuplé le Maghreb et le Sahara. “Lorsque s’achève l’Aride de la fin du Pléistocène vers -13 000 -12 000 ans BP avec le retour des pluies, des groupes que l’on peut qualifier d’Epipaléolithiques ou de Pré-néolithiques, occupent la Tadrart Acacus et le Tassili. Ce sont eux qui peignent les “Têtes rondes” et qui annoncent la négritude africaine...” (M. Hachid, 1998, p. 298). Mais apparaissent d’autres chasseurs appelés Bubalins, vraisemblablement mélano-dermes aux traits atténués et des Blancs. Au cours de la période néolithique du 7e au 2e millénaire, les Négroïdes semblent plus nombreux d’après les travaux de l’anthropologue Marie-Claude Charma (1968), qui distingue un type fin et un type robuste, puis un autre type de caractères mixtes lui aussi divisé en type fin et robuste. Cette période correspond à un climat humide favorable au développement du pastoralisme d’éleveurs de bÅ"ufs appelés Bovidiens. Parmi eux apparaissent progressivement des éléments leucodermes que les archéologues et les anthropologues admettent venir du nord-est de l’Afrique (et non pas du Maghreb) et que l’on qualifie de Protoberbères. Avec l’introduction du cheval à la fin du 2e millénaire, la prédominance de ces Blancs semble se renforcer sans toutefois éliminer les populations mélanodermes et mixtes. A la fin du Néolithique, les communautés noires et métissées du Tassili disparaissent de l’iconographie rupestre. Il est possible que la majorité d’entre elles aient migré avec leurs troupeaux vers un Sahel plus humide. “Toutefois, une partie importante de ce peuplement noir s’est retrouvée peu à peu subjuguée par les Paléoberbères, nouveaux maîtres du Sahara... Ces groupes noirs que l’on retrouve çà et là en Afrique du Nord ce sont ces Tzzaggaren’ou ‘Harratines’ des oasis, une population préhistorique devenue résiduelle mais gonflée plus tard du flot de l’esclavage des temps modernes au point qu’on ne peut plus distinguer aujourd’hui les uns des autres” (M. Hachid, 1998, p. 300).

Or, voilà que la génétique moderne vient infirmer cette dernière opinion : ceux que l’on appelle Haratines se distinguent nettement des Noirs africains et des métisses malgré leur proximité. Dans une étude détaillée sur la population d’Idélès (500 habitants en 1970) et à laquelle nous avons participé avec le Dr Ph. Lefèvre-Witier, ce dernier remarque que : “Contrairement à ce qu’une observation superficielle du village laissait supposer et malgré les flux géniques relativement importants dont nous avons étudié la probabilité, la fusion des patrimoines génétiques semblent encore peu marqués à Idélès. Des entités bien distinctes subsistent : Harratines, Touaregs, Isseqqamarènes, anciens Iklans /esclaves/, et ceci apparaît assez nettement dans les différentes méthodes d’analyse utilisées” (Ph. Lefèvre-Witier, 1996, p. 235).

Avec l’évolution spectaculaire des méthodes d’analyses génétiques de ces dernières années (concernant en particulier l’ADN), il est désormais possible d’évaluer d’une façon de plus en plus précise les caractères propres et originels de ces populations trop longtemps considérées comme un sous-produit de l’esclavage alors qu’elles sont une des plus anciennes composantes du peuplement saharien.

http://encyclopedieberbere.revues.org/1704



* AUB doorhalen wat niet van toepassing
#613
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 16/08/2013 om 23:23:29
Ik heb jou al eerder laten weten dat zo lang jij 'berggeit' blijft roepen je niet met je schijnheilige anti-racisme acties van je moet komen. Het posten van shockerende beelden en berggeit blijven roepen, nee das lekker. Waarom haat je ons zo ? Wat hebben wij jullie aangedaan dan ? Hebben wij jullie meer leed aangedaan dan de Spanjaarden waarmee je je zo vereenzelvigd ? Heb je toevallig geen last van het Stockholm syndroom ?

Waarom zit dat zo diep bij jou dat wanneer ik je ergens aan erger dat je dan meteen over Aith Bou3yach dit, Aith Bou3yach dat moet komen ? Er zijn mensen op de meest gruwelijke manieren dood gegaan en jij doet daar zo cynisch over ? Dat is allemaal OK, maar o'wee als ik de Haratin als niet oorspronkelijk NoordAfrikaans beschouw, of het woordje Spanjool gebruik, dan slaan alle stoppen bij jouw door en ga je weer schelden met je berggeit en mij uitmaken voor racist. Kortom hypocrisie van de bovenste planken.

Ten eerste, what makes you think the Haratin give a shit about belonging to our race ? They don't give a shit, laat jezelf voor het gemak daar van uit gaan. Wat de Spanjaarden betreft, you don't count to them, to them, you don't even exist. Het zijn wij Imazighen that need to cope with your mental illnesses, over and over again.

Senor Canardo bedankt voor een 2e keer onze Kamarad voor al zijn haatvolle aandacht. Ennuh... isj goet a berggeit. **R-woord**



The Barbary sheep

Ammotragus lervia is a species of caprid (goat-antelope) native to rocky mountains in North Africa. Six subspecies have been described. Although it is rare in its native North Africa, it has been introduced to North America, southern Europe, and elsewhere. It is also known as aoudad, waddan, arui, and arruis.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barbary_sheep



Ps. Voor degenen die net als onze Kamarad nog steeds in Jemenitische oorsprong-fabels willen blijven geloven ;)

Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 02/02/2010 om 17:41:20
Ik heb heel veel gedeeltelijk negro/amazigh mensen uit zuidMarokko gezien dus die scheidingslijn en apartheid waar je het over hebt is niet zo sterk als het lijkt.




The Arabian tahr

Arabitragus jayakari is a species of tahr native to Arabia. Until recently, it was placed in the genus Hemitragus, but genetic evidence supports its removal to separate monotypic genus. The Arabian tahr is the smallest species of tahr. The animal is of stocky build with backward-arching horns in both sexes. However, males' are much more robust than females'. Its coat consists of a long, reddish-brown hair, with a dark stripe running down the back. Males possess the most impressive manes which extend right down the back and grow longer, based on the age. Older males also grow such a grand mane with a black muzzle and darker eye stripes. As with most mountain goats and sheep, it has rubbery hooves to provide balance and traction on the steep, rocky slopes.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arabian_tahr


#614
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 16/08/2013 om 12:56:37
Hoe heb ik Marokkaanse negers gediscrimineerd dan ? Door te veronderstellen dat ze niet autochtoon zijn, is dat meteen discrimineren ?

Door zonder geldige reden vast te houden aan de ignorante stelling dat de Haratin niet autochtoon zijn aan Noord-Afrikaanse bodem, discrimineer jij in feite deze bevolkingsgroep. Deze discriminatie vloeit voort uit jouw onwetendheid over dit onderwerp gecombineerd met een hardnekkige historische fabel: dat alle negers in Marokko, als slaven meegekomen zijn met de Arabieren. En dus allochtoon zijn aan Marokko.

Om de historische fabel te doorgronden en een paradigmaverschuiving in gang te zetten zal Senor Canardo aan de hand van een ander historische fabel demonstreren hoe de ontkenning van een autochtone origine leidt tot de discriminatie van een bevolkingsgroep.  Het voorbeeld wat Senor Canardo gebruikt is die van de Jemenitische oorsprong van de Riffijnen. Net als de hardnekkige fabel over Marokkaanse negers, heerst er de fabel dat Riffijnen afkomstig zouden zijn uit Jemen. Net zoals jij de stelling doet dat de Haratin niet autochtoon zijn Noord-Afrikaanse bodem, zo kunnen andere onwetende mensen met eenzelfde discriminerende mindset als jij - ook de stelling doen dat jij (afkomstig uit de Nekor vallei) geen echte Noord-Afrikaan bent, maar slechts een afstammeling bent van een Jemenitische expat, genaamd Sali7 ibn Mansur.

De stelling dat jij als erfgenaam van deze Sali7 ibn Mansur een Jemenitische oorsprong hebt is op zich niet discriminerend. Het wordt pas discriminerend indien er negatieve gevolgen aan dit onderscheid worden verbonden. Bijvoorbeeld als de ignorante men nu zou stellen dat deze afstammeling van Jemenieten vandaag de dag niks te zoeken hebben in de Nekor vallei. En dat zij op basis van hun allochtone afkomst uitgesloten dienen te worden van een gelijkwaardige positie binnen de Marokkaanse samenleving. Door bijvoorbeeld ze te verbieden om grond in de Nekor vallei te kunnen kopen of door het trouwen met hen te ontmoedigen danwel deze Riffijnse Jemenieten aan te spreken met allerlei denigrerende termen.

  • Ziet onze Kamarad nog steeds niet in hoe het ontkennen van een oorsprong van een volk leidt tot de discriminatie van datzelfde volk?
  • BONUSVRAAG: Wat vind jij van diegene die jou beschouwt als een Jemenitische (en dus allochtone) erfgename van het nalatenschap van Sali7 ibn Mansur en zijn dynastie bij jullie in Nekor vallei?


Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 16/08/2013 om 12:56:37
Jij bent degene die zonder blikken en blozen het N-woord rondslingert.

Wittemans syndroom lijkt me eerder iets voor iemand die doet alsof hij een Spanjaard is en heel de tijd berggeit loopt te roepen wanneer iemand van zijn eigen ras hem niet aanstaat.

Senor Canardo mag dan volgens jou niet voldoen aan jouw autocensuur van het N-woord - dit is hypocriet van jou aangezien jij zelf het woord neger gebruikt hebt. Zijn visie op de Haratin kwestie is allerminst het product van het White-Man-syndroom itt jouw visie van jouw zelfbenoemde "Noord-Afrikaanse ras". En Senor Canardo zal jou graag uitleggen waarom hij dat denkt.

Het historisch model wat Senor Canardo aanbiedt is er een waarbij hij een plekje geeft aan alle oorspronkelijke bewoners van Noord-Afrika, ongeacht hun huidskleur. Dit model biedt een accurater beeld van de diversiteit van de originele bewoners, waarbij de negroide bevolking inbegrepen wordt bij de vaststelling van de etnische identiteiten van deze oorspronkelijke bewoners. Vandaar dat er behalve rekening gehouden dient te worden met de uitspraak "Scratch an Arab, Find a Berber", ook rekening gehouden moeten worden met "Scratch a Berber, Find a Black Nigger".

Het grote verschil tussen Senor Canardo en onze Kamarad is dat onze Kamarad niet bereid is om deze etnische diversiteit in overweging te nemen. Het exclusieve model wat hij gebruikt is er een, waarbij er alleen maar ruimte is voor 1 oorspronkelijke bewoner van Noord-Afrika. Jij sluit hiermee een hele bevolking uit, simpelweg omdat ze in jouw ogen niet overeenkomen met de meerderheid van de Noord-Afrikaanse bevolking. Ookal hebben de Haratin nergens anders geleefd dan in Noord-Afrika en dus per (geografische) definitie niets anders kunnen zijn dan Noord-Afrikanen.

De uitwassen van jouw White-Man syndroom komen volgens Senor Canardo het beste tot uiting in jouw onvermogen en jouw onwil om deze autochtone negroide bevolking tot Noord-Afrikanen te rekenen. De reden hiervoor is dat jij het label "Noord-Afrikaans" al hebt gereserveerd voor de meerderheid van de bevolking in Noord-Afrika. Een meerderheid die blanker is dan de Haratin-minderheid. Vandaar ook dat jij niet in staat bent gebleken om het Haratin-vraagstuk fatsoenlijk op te lossen en de allermeeste moeite had bij het beantwoorden van de vragen welke plek de Haratin krijgen binnen jouw blanke(re) "Noord-Afrikaanse ras" en of de Haratin-vrouwen tot hetzelfde ras behoren als jijzelf.

  • Behoren de Haratin volgens jou tot hetzelfde "Noord-Afrikaanse ras" als de Riffijnen?
#615
Citaat van: Vuthghmas_Hakim Chita op 15/08/2013 om 23:14:02
Wat een haatvol persoon ben je toch. Die shockerende afbeelding die je post weerspiegelt dan ook eigenlijk jouw innerlijk.

Senor Canardo bedankt onze Kamarad voor al die haatvolle aandacht. Het maakt Senor Canardo nogmaals duidelijk dat onze Kamarad noch over het intellect, dan wel over de oprechtheid beschikt om met Senor Canardo te kunnen discussiëren. Vandaar ook dat je niet verder kan komen dan een ad hominem argument. ;)

Want Senor Canardo wil van onze Kamarad eigenlijk alleen maar weten hoe het kan dat hij absoluut geen problemen heeft om zwarte negers uit Marokko te discrimineren en hun oorsprong daarbij te ontkennen. Maar zodra Senor Canardo praat over "berggeiten" en "baardapen" dan raakt hij gauw een gevoelige snaar bij onze Kamarad. Rara, hoe kan dit?

  • Is discriminatie van Marokkaanse negers in jouw ogen soms minder erg?
  • Indien ja, valt dit dan niet onder de hypocrisie van het meten met 2 maten?
  • En is deze plaatsvervangende schaamte van jou dan geen residu van het White-Man-syndroom geprojecteerd in het door jou zelfbenoemde "Noord-Afrikaanse ras"?


  • BONUSVRAAG: Wanneer jij hier zonder blikken of blozen Marokkaanse negers discrimineert, creëer je daarmee niet een aanleiding voor anderen om ook jou en jouw zelfbenoemde "Noord-Afrikaanse ras" te discrimineren?