-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - buɛluz

#511
Citaat van: VuThGhMaS op 30/10/2013 om 13:35:44
Tot nu toe zijn die Spaanse bronnen ons nog van weinig nut. Volgens autochtone bronnen moet Nekor gelegen hebben nabij een plaats dat Taslit w azro (de stenenbruid) heet. Ik weet daar de exacte locatie niet van . Ook heb ik weleens gehoord dat Nekor onder de stuwdam ligt. Ik weet niet precies wanneer die gebouwd is maar als wij bijvoorbeeld aan oude satellietbeelden van de 60's kunnen komen, toen was het landschap nog ongerept, dan valt daar misschien iets op te herkennen. Nekor moet in de nabijheid van de gelijknamige rivier gelegen hebben. Het kan dus best wel kloppen van dat ' onder de stuwdam' want voor dat die gebouwd werd moet daar wel een rivierverbreding en een hogere concentratie water zich bevonden hebben.

Er zijn volgens Senor Canardo 3 verschillende locaties te onderscheiden:

- Ribat Nekor = 1e islamitische zendelingspost gebouwd door Salih ibn Mansour op een plek genaamd Agdal gelegen tussen de rivieren Nekor en Ghis
- Azru n Tasrith = commerciële nederzetting aan de rechteroeverzijde van Nekor-rivier, gebouwd op de restanten van een pre-islamitische markplaats 
- Nekor = stedelijke nederzetting en latere hoofdstad aan de linkeroeverzijde van Nekor-rivier gebouwd door Idris ibn Salih en Said ibn Idris


Citaat van: VuThGhMaS op 30/10/2013 om 13:35:44
Het blijft gissen natuurlijk maar de eerste locatie van Nekor lag bij Tamsamane, schreef jij een tijdje terug. Dus ergens in Tamsamane, nog vrij ongerept, valt er misschien nog wel iets terug te vinden van de middeleeuwse stad.

Senor Canardo had het destijds over de ontstaansgeschiedenis van het allereerste islamitisch rijk in Marokko. Jij was toen van mening dat deze begon bij jullie in de Nekor vallei. Dit klopt ten dele aangezien Ribat Nekor is gebouwd op een plek genaamd Agdal, waar de 2 rivieren samenvloeien = Nekor-vallei. Echter Senor Canardo wilde aangeven dat de ontstaansgeschiedenis verder terug gaat dan de bouw van Ribat Nekor in de Nekor-vallei. Vanaf 693 heeft Salih ibn Mansour namelijk de 1e fundamenten van zijn rijk gelegd in Temsaman, bij een sub-stam van de Ait Yasliten nabij de rivier Ighzar Ameqran. Waarschijnlijk op de plek die we vandaag de dag kennen als Boudinar.

Maar Senor Canardo maakte toen wel een fout door te stellen dat Salih ibn Mansour deze plaats heeft bereikt via de haven van Sidi Hssain. Dit klopt niet en moet zijn geweest via de haven van Badkoun = nabij hedendaags Taqsabt Nwadday. Reden voor deze verwarring was dat de sub-stam van de Ait Yasliten, die als 1e de boodschap van Salih ibn Mansour accepteerden, leefden op de hellingen van de berg genaamd Abu l'Hassan = dit had Senor Canardo verward met de haven van Sidi Hssain.
#512
Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 17:50:07
Nee! In geen enkele situatie is het voor mij geoorloofd.

Dus slavernij is volgens jou absoluut niet geoorloofd. Geldt dit ook voor jou als de islam jou zou leren om slaven "goed" te behandelen?


#513
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
29/10/2013 om 22:51:26
Citaat van: Wicked One op 27/10/2013 om 15:13:52
Wat denk jij?

Wat betreft de vermeende ongeletterdheid van de profeet neemt Senor Canardo het volgende standpunt in:

Zelfs al zou de profeet analfabeet zijn geweest, is dit uiteraard geen bewijs dat de koran ook daadwerkelijk een goddelijke oorsprong kent (auteur = Allah). Zeker niet als men in overweging neemt dat de profeet niet alleen over de financiële middelen beschikte zoals jij stelt, maar ook over de persoonlijke contacten, die hem in de gelegenheid stelde om de verhalen zoals deze beschreven zijn in de koran te produceren. Deze persoonlijke contacten zouden volgens Senor Canardo gezocht moeten worden bij de hanifiya = pre-islamitische monotheïsten.
#514
Citaat van: VuThGhMaS op 27/10/2013 om 03:25:11
Azul,

Bedankt, jongen. Ik heb de inleiding al gelezen. Wij gaan er komen, trust me. In dat stuk over dat numero 39, vraag ik me af of dat de naam en nummer is van de aangelegde weg of die van een post. Want ze hadden langs die weg ook allerlei posten met nummers. Het dorpje Bayenti (Vente) is daar een voorbeeld van. Als we zouden kunnen lokaliseren waar 39 moet hebben gestaan, kunnen we misschien tot een ontdekking komen.

Timensiwin


Volgens Senor Canardo kan "la carretera nacional número 39" hetzelfde zijn als P39. Zo wordt de autoweg ook wel genoemd tussen Bayenti en Tsaft. Zie hiervoor kaart van Google Maps. P39 kan misschien een oudere benaming zijn voor de weg die nu ook als N2 wordt aangegeven.
#515
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
27/10/2013 om 15:51:37
Citaat van: Wicked One op 27/10/2013 om 15:13:52
Ik meen me ook iets te herinneren over een veldslag waarbij bijna alle 'overleveringen-onthouders' werden gedood en dat daarna is besloten om alle Goddelijke overleveringen op papier te zetten

Behalve de personen die de noodzaak in zagen om "goddelijke" overleveringen op papier te zetten, zijn er ook personen geweest binnen de islam, die absoluut tegen het op papier zetten van ahadith waren:

Citeer
Within the Hadith, Muhammad is reported to have forbidden his followers from writing down anything he said, with the exception of the Revelation he received from Angel Jibril, the Quran.[6][7] After Muhammad's death, Omar is also reported to have stated that he had desired to write down a collection of the prophet's sayings, but refrained for fear of the Muslims choosing to abandon the teachings of the Quran in favour of the Hadith.[8]

http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Hadith#Early_prohibitions_against_hadith_collection




Citaat van: Wicked One op 27/10/2013 om 15:13:52
de Arabieren hebben nooit een literaire traditie gehad, wel een orale (poetische) traditie.

Hoe zit het dan met Waraqa ibn Naufal? Behoort deze dan niet tot een pre-islamitische literaire traditie?

En belangrijker nog: indien Mo daadwerkelijk analfabeet was, zou hij volgens jou niet gebruik kunnen maken van de geletterdheid van zijn familie / schoonfamilie ipv. scribe?

Citeer
Waraka (or Waraqah) ibn Nawfal ibn Asad ibn Abd-al-Uzza ibn Qusayy Al-Qurashi (Arabic ورÙ,Ù‡ بن نوفÙ,, بن أسد بن عبد اÙ,,عزÙ'Ù‰ بن Ù,صي اÙ,,Ù,رشي) was the paternal first cousin of Khadija, the first wife of the prophet Muhammad. He was also Muhammad's paternal third cousin once removed: Waraka's grandfather Asad ibn Abd-al-Uzza (son of Abd al-Uzza ibn Qusai) was nephew of Muhammad's great-great-grandfather Abd Manaf ibn Qusai. Waraka was an Ebionite priest and is revered in Islamic tradition for being one of the first monotheists to believe in the prophecy of Muhammad.[1]

According to the Islamic sources, Waraka was an Ebionite priest[2] living in Mecca, and one who had made detailed studies of the Gospels and the Old Testament scriptures. Muslim tradition maintains that Waraka was one of the believers in the Age of Ignorance, meaning that he was a believer before the prophecy of Muhammad. Waraka would frequently contemplate and pray at the Kaaba and began to read the Biblical texts in their original language and even learned to read Hebrew.

Around this time, Waraka, with another member of his tribe, is said to have found Muhammad as a young infant and immediately returned him to Abdul Muttalib, which has been interpreted to be a foreshadowing to his acceptance of Muhammad's prophecy. As Muhammad grew in age, Waraka's knowledge of the sacred scriptures increased. Several years later, when told of Muhammad's first revelation (which is understood to be Sura 96: 1-5), Waraka recognized his call to prophecy as authentic. Tradition recounts Waraka saying: "There has come to him the greatest Law that came to Moses; surely he is the prophet of this people".[3][4] Waraka, upon accepting Muhammad's prophecy, remained a Christian and, in later accounts, was counted among Muhammad's companions. Muhammad is later said to have said of Waraka: "Do not slander Waraka ibn Nawfal, for I have seen that he will have one or two gardens in Paradise."[5]

http://en.wikipedia.org/wiki/Waraka_ibn_Nawfal
#516
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
27/10/2013 om 15:21:22
Citaat van: 3ich op 27/10/2013 om 11:35:57
Ik weet niet wat jij wilt horen/lezen? Maar, jij bent niet diegene die er mee aan kwam dat de Qiblah eerst richting Masjid Al Aqsa was, dat was chatt. En nee jou heidense tafsier heeft mij er niet van overtuigd. Hoe graag je dat ook wilt horen/lezen. Zoveel pogingen doe je om dat te horen. Maar, sorry! Jij bent het niet geweest met jou tafsir voor de zoveelste keer. Accepteer dat dan ook.


Verwijzing naar het desbtreffende artikel: http://wijblijvenhier.nl/18737/alleen-hierom-al-zeg-ik-ja-tegen-promoten-arabisch-en-islamitisch-identiteit-van-jeruzalem/


De Al-Aqsa moskee is de eerste gebedsrichting (Qiblah) voordat Mekkah de gebedsrichting voor moslims werd. Al-Aqsa moskee is de tweede moskee die ooit gebouwd is na de Al-Haram moskee in Mekka. De moskee bevindt zich verderop nabij de Klaagmuur waar veel joden het gebed voeren.


Senor Canardo accepteert jouw uitleg niet aangezien jij wilt doen voorkomen dat wij over dezelfde zaken praten. In de heidense tafsir heeft Senor Canardo een betoog geschreven over de 1e bidorientatie als zijnde al Quds = Jeruzalem. Jij daarentegen beweert dat 1e orientatiepunt al Aqsa moskee is. Dit zijn 2 verschillende posities wat wij innemen. Jouw positie baseer je blijkbaar op het artikel van wijvlijvenhier.nl. 

Maar goed als je wilt dat Senor Canardo jouw uitleg - 1e orientatiepunt is al Aqsa moskee en dus niet al Quds - accepteert, leg hem dan het volgende uit, want anders klopt jouw uitleg niet:

Was de al Aqsa moskee al gebouwd, voordat jouw profeet de qibla had gewijzigd? Volgens Senor Canardo was dit namelijk niet het geval...




Citaat van: 3ich op 27/10/2013 om 11:35:57
Lekker belangrijk? Heel Nederland voert al een discussie over Sinterklaas en zwarte piet. Ik heb geen behoefte om daar aan mee te doen.

Volgens Senor Canardo wel. Het gegeven dat er in boeken geschreven staat over "goedheilige" mannen, maakt verhalen over hen nog niet gelijk non-fictief.




Citaat van: 3ich op 27/10/2013 om 11:35:57
Dan zeg ik weer op mijn beurt: Dit is voor mij persoonlijke geen legitieme bron. Ik zei al kom maar op met de ayaats of hadiths die jij in twijfel brengt of die het slavernij gedoogd of legalliseert?

http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=19133.0

Die zijn er niet dus kom je maar met een of andere propaganda van een sterfelijke aan kakken. Daar overtuig je mij niet mee man. Dan kan Hans Jansen mij ook overtuigen. Zo makkelijk gaat het niet!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/hans_jansen_slavernij_en_rassi.html#more
Tot op heden heb je mij nog met niks weten te overtuigen. Enigste wat jij tegen de vlakte is gegaan, zijn jou BULLSHIT praatjes!

Hans Jansen? Senor Canardo hoeft in zijn argumentatie geen beroep te doen op autoriteit. Zijn argumenten staan op zichzelf.

Voel je vrij om deze een keer ook zonder je kuddedierreflexen te toetsen aan de werkelijkheid. Jij beperkt jezelf tot nu toe alleen tot hetgeen wat "legitiem" is voor jou...

Citeer
Al-Qimni’s analysis of the early history of Islam: In most of his writings, al-Qimni is trying to prove that the history of Islam is a forged or falsified history. In order to do so, al-Qimni wrote his three controversial books, Al-Hizb Al-Hashmi Wa Tasis Al-Dawla Al-Islamyia (The Hashmite Party and the Foundation of the Islamic State), (1989), Hurub Dawlat al-Rasul, (The Wars of the Prophet’s State), (1996), and Rab Al-Zaman (The Lord of Times), ( 1996 ). His first book, Al-Hizb Al-Hashmi Wa Tasis Al-Dawla Al-Islamyai, put him in conï¬,ict with the ‘ulama’ or “scholars” of al-Azhar al-Sharif University. According to Sivan, “in 1989, al-Qimni published his trial-blazing book Al-Hizb Al-Hashemi, where he ventured into a hitherto taboo area, the life of the Prophet (he interpreted the Prophet’s struggle with Makka in terms of power politics). A leading Islamist spokesman dubbed him ‘the Arab Salman Rushdie” (Sivan 2003: 39). In this book, al-Qimni tried to prove that the grandfather of the Prophet Muhammad, Abdal-Mutalab had prepared the way for the foundation of the Islamic State.

The implication of this assertion is that the actual founder of the Islamic State was not the prophet, but that the Prophet completed what his grandfather had already begun. Moreover, the book tried to prove that many Islamic doctrines incorporated in the Qur’an were actually borrowed from ideas of the followers of the Hanafyia, Judaism, Sabians, and pagan Arabs’ religion. The book also mentioned some poetic verses composed by Arab poets who either lived before Islam or they were contemporary to Muhammad, which were copied directly in the Qur’an and became part of the holy scripture of Islam. Such an assertion could be understood by Muslim scholars as denying the divine origin of the Qur’an and accusing the prophet Muhammad of theft or to put it in today’s language, of plagiarism. In this way, the Qur’an becomes a “cultural product” and its “pre-existence in the preserved Tablet” is denied (Najjar 2002: 194).

Nevertheless, the Muslim scholars of al-Azhar could not refute al-Qimni because he relied for his historical critique on Islamic sources that have been considered authentic by the ‘ulama’ themselves. Condemning al-Qimni would mean casting doubt on these Islamic sources, which are collectively agreed upon by all scholars as authentic books. The most important “al-Azhar approved sources” that al-Qimni uses in his writings are the works of al-Tabari, al-Qortobi, al-Suyuti, Ibn Kathir, al-Bihaqi, al-Halabi, Ibn Hisham, and Ibn Sa’ad. Commenting on the controversial writings of Sayyid al-Qimni and (Khalil Abd al-Karim), Salwa Ismail states, these are “al-Azhar approved sources.” This represents a line of defense, allowing the authors to argue that the information they call upon to highlight certain aspects of the Makkan society and of the Medinan community is drawn from trusted sources. The authors, as such, do not question the reliability of their sources, as it is part of their offensive to turn their opponents’ weapons against themselves. If al-Azhar finds fault with the material, then it must reevaluate the heritage books, an undertaking, which is precisely what the revisionists want to see, accomplished (Ismail 2004:114).

The Hidden Life of the Prophet - S. Qimni, blz. 96


Citaat van: 3ich op 27/10/2013 om 11:35:57
Je laat lang op je wachten. Ondertussen heb ik je tientallen vragen gesteld die je tot op heden niet heb beantwoord. Simpel weg omdat je het niet kan!

Je mag dan wel tientallen vragen kunnen stellen, maar hoe zit het met jouw kwaliteit om vragen duidelijk te beantwoorden. Senor Canardo wacht nog steeds op een duidelijke uitleg van jou: hoe weet jij dat de 1e bidorientatie al Aqsa moskee moet zijn geweest en niet al Quds?
#517
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
27/10/2013 om 04:29:53
Citaat van: Wicked One op 24/10/2013 om 19:14:19
Hmm, even een kanttekening hiero: Mo de vijfentwintigjarige jongeman was geen succesvolle businessman, de veertigjarige weduwe die hij TROUWDE was een succesvolle businesswoman. Mo was een geniale manipulator en onovertroffen bedrieger, een moordenaar die zelf niet durfde te moorden. Een soort Dick Cheney in een tijd waarin (gelukkig maar) nog geen pacemakers bestonden.

Was Mo, die dus de reeds succesvolle handelsonderneming van zijn vrouw heeft voortgezet, behalve een "geniale manipulator" en "onovertroffen bedrieger" ook een "analfabeet" volgens jou?

#518
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
27/10/2013 om 04:00:06
Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Zeg en denk wat jij wilt.

Senor Canardo is altijd bereid om heilige huisjes om te schoppen.


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Ik blijf dingen niet herhalen. Dat heb ik al uitgelegd toch? En nee! Het is niet door jou tafsir. 

Voordat Senor Canardo jouw confronteerde met zijn heidense tafsir was jij nog van mening dat de 1e qibla niet richting Jeruzalem was gericht. Naderhand heb jij je mening bij moeten stellen en dit was toen de uitleg die je daarvoor gaf:

Citaat van: 3ich op 31/03/2013 om 14:30:01
Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden aan incognito en chatt. Dit omdat bij nader inzien hun toch wel gelijk hebben! De Qibla is indd verandert van Al Aqsa naar Masjid Al Haram. Ik geef het toe ik ben koppig geweest.

Ik heb die ayaats: surah Al Baqarah Ayaat 141 t/m 144 wel 20x gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het indd verandert is. En aangezien in mij ogen toeval niet bestaat. Heeft een blogger op www.wijblijvenhier.nl geschreven over de verwarring van de Rotskoepel en de Al Aqsa moskee geschreven. Precies in deze dagen waar wij het over hadden. Voor mij was dit dan ook 1 van de tekenen dat ik fout zat.

Dus de eerste (gebeds) huis van Allah was Masjid Al Haram. Gebouwd door profeet Abraham vzmh. De eerste Qibla was Al Aqsa.

De uitleg die je geeft, valt eigenlijk uiteen in 2 onderdelen:

a) Jij hebt de ayaat 141-144 van soerat al Baqara wel 20 x gelezen.
b) verwijzing naar een artikel over de verwarring tussen Rotskoepel en al Aqsa moskee

Het 1e argument: jij beweert dat jij pas na wel 20 x lezen van de desbetreffende ayaat tot de conclusie kwam dat 1e bidrichting al moet zijn geweest: wat heb jij dan die 19 x daarvoor over het hoofd gezien? Nogmaals er staat nergens expliciet in de koran dat de 1e bidrichting Jeruzalem of al Aqsa moskee moet zijn geweest. Dit is slechts een aanname die jij doet: hoe weet jij dat het al Aqsa moskee moet zijn geweest?

Het 2e argument: jij verwijst naar een artikel over de verwarring tussen de Rotskoepel en de al Aqsa moskee. In dit artikel wordt vermeld dat al Aqsa moskee de 1e bidrichting is geweest. Echter jij doet dan een aanname met 1 grote historische inconsistentie in je  jouw verhaal. De al Aqsa moskee, wat volgens jou het orientatiepunt was, is pas gebouwd na de dood van de profeet. Gedurende het kalifaat van Umar en dus niet ten tijde van de profeet Abraham, waarvan jij dus uitgaat. Onze discussie gaat over de wijziging van de qibla gedurende het leven van de profeet. Hoe kan de profeet volgens jou zijn qibla hebben gericht op een gebouw, wat tijdens zijn leven niet eens gebouwd was?

De verwarring tussen de Rotskoepel en de al Aqsa moskee is een nieuws-item wat in het verleden al vaker in de blogosfeer over is gepubliceerd. Senor Canardo heeft hier in een oude topic al eerder over bericht. Jij geeft dan aan dat de gelijktijdigheid tussen het moment van verschijnen van dit artikel en het moment waarin wij destijds de discussie hielden, als een teken was dat jij fout zat. Dit is een wonderbaarlijke claim, die jij volgens Senor Canardo niet hard kan maken. Immers, heb jij - behalve jouw goedgelovigheid uiteraard - andere redenen om aan te nemen dat deze 2 afzonderlijke gebeurtenissen chronologisch met elkaar verbonden zijn?


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Welke oude boek staat de geschiedenis van Sinterklaas? Je Lult maar gewoon wat.

In het boek van Sinterklaas. En omdat het slechts geschreven staat in een boek hoeft Sinterklaas nog niet waar te zijn. Ofwel soms?


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Waarom zou ik daar over na moeten denken, als daar geen enkele aanleiding voor is? Mocht jij anders zijn van mening, overtuig me maar zou ik zeggen!

De enige 2 opties die jij tegen elkaar hebt afgewogen mbt. het auteurschap van de koran zijn:

a) Een schapenhoeder, waar jij van uitgaat dat ie analfabeet was
b) Een god

Hiermee laat jij andere opties buiten beschouwing. Bijvoorbeeld dat de koran - of in ieder geval delen van de koran - ook door iemand anders zijn geschreven. Bijvoorbeeld iemand van de Hanafiya. Een van die personen zou Umaiyya Ibn Abd Allah Ibn Abi Salt geweest kunnen zijn:

Citeer
...There is great similarity and agreement between the views and beliefs of this poet and what has been mentioned in the holy Qur’an regarding the description of the Resurrection Day, Paradise, and Hell. More than that, we find in the poetry of Umaiyya, the same verses and the same construction of sentences appeared in the Qur’an and the book of the Hadith. Of course, we cannot assume that Umaiyya had taken from the Qur’an because the Qur’an had not yet been revealed. As concerning his death at the ninth year of Hijirah, we cannot also assume that he had stolen the verses of the Qur’an because the Qur’an had not yet been fully revealed (Ibid: 123-124, Dr. Jawad ‘Ali, al-Mafsal, pp. 384-385).

The Hidden Life of the Prophet - S. Qimni, blz 10


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Dit zit jou heel diep. Zo diep dat je het steeds weer aanhaalt en alles blokkeert richting mij.

Nee jongen, ik ga niet met jou BULLSHIT tafsir mee. En NEE jij bent niet diegene geweest die er mij van overtuigd heb dat de Qiblah eerst richting masjid Al-Aqsa was. Hoe graag je dat ook van wilt horen. Triest figuur dit zegt heel wat over jou karakter.

Wat Senor Canardo graag van jou wilt horen is dat jij je EIGEN mening geeft over de heidense tafsir en niet dat jij als een kuddedier zegt dat het niet “legitiem” is voor jou om een eigen mening hierover te hebben.


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
BLABLABLABLAAA, Bullshit!!!!!!!!! 

Je heb je mond vol over harde bewijzen en kritiesche blik kijken naar de Islam. Wat zijn jou harde bewijzen voor de bovenstaande beweringen dan? Waarmee kan jij bovenstaande beweringen mee onderbouwen?

Je bent trouwens wel snel van mening verandert. Je wou de slavernij aan de Islam smeren?

Volgens jou is het dus BULLSHIT, maar Senor Canardo denkt daar toch anders over:

De bewering over het “vrijkopen” van Bilal, baseert Senor Canardo op onderstaande citaat uit Ibn Ishaq’s Sirat Rasul Allah. Hierin staat duidelijk vermeld dat Bilal niet is vrijgekocht voor 100 dinar, zoals in de film Rissalah wordt gesuggereerd, maar gewoon geruild is tegen een andere donkere slaaf, die heidens was. Wat zegt dit over het gelijkheidsideaal van de islam?:



Sirat Rasul Allah - Ibn Ishaq; A. Guillaume, blz.144

Uit bovenstaand citaat van Ibn Ishaq wordt de wijziging in de marktstrategie van de profeet al zichtbaar, maar dit komt nog beter naar voren in onderstaande citaten. Hierbij wordt duidelijk dat jouw profeet in de 13 jaar dat hij in Mekka zijn boodschap verkondigde slechts 70 personen wist te bekeren. Zelfs met zijn manipulatieve eigenschappen en het financieel vermogen van zijn succesvolle business-partner / echtgenote, kon hij niet eens een markt creëren groot genoeg voor zijn profetische boodschap. Zodoende vormde jouw profeet geen echt gevaar voor de gevestigde orde van Mekka. Wegens deze teleurstellende marktcijfers veranderde jouw profeet naderhand zijn marktstrategie door nieuwe doelgroepen aan te boren en door een fellere toon aan te slaan tegen zijn politieke tegenstanders. Om zo de slaven tegen hun meesters op te zetten. Net als Bilal tegen zijn meester is opgezet.

Citeer
Thee people of Makka did not object to or accept the new religion in the beginning. However, the leaders of Makka began to protest when the verses of the Qur’an began to insult them (Ibid: 134). For example, in the Surah of the Qalam (the Pen), verse 68: 13, the Qur’an called Al-Akhnas Ibn Shariq the son of an adulteress because he described Muhammad as a mad man or bewitched person (Ibid, quoting from Ibn Kathir, p. 243).13 In the Surah of Al-Muddaththir, verse 74:50, the Qur’an described the heads of the Umma “or community” as donkeys because they rejected the invitation to Islam (Ibid)14. In the Surah of Al-Masad 111 (! e Flames) the Qur’an rebuked Muhammad’s uncle, Abd al-‘Aizi, and called him Abu Lahab or “Father of Flames,” and described his wife, the sister of Abu Sufi yan, as the carrier of the wood in hell. And in the Surah of Al-Kafi run 109 (! e Unbelievers) the Qur’an called the people of Makka unbelievers (Ibid: 135). However, the heads of Makka did not see the danger of the new religion until Muhammad started to stir the slaves against their masters. At this time the faction of Abd Al-Dar began to call their alliances from other tribes of Makka to join them in their attempt to prevent the new religion from spreading (Ibid: 141, quoting Ibn Hisham, al-Sira, pp. 238, 241). they saw now the sons of Abd Manaf trying to rule over all the Arab tribes through the new prophet.

The Hidden Life of the Prophet - S. Qimni, blz. 11

Citeer
After the victory of the Battle of Badr the new verses of the Qur’an began to abrogate the old verses of the Qur’an that gave freedom of faith to everyone. For thirteen years Muhammad preached his new religion in Makka and gained only seventy converts. During that period the Qur’an stated very clearly “there is no compulsion in religion.” However, after the victory of Badr Muhammad turned one hundred and eighty degree and began to dictate new religion. ! e Qur’an forbade the freedom of faith and Islam became the only acceptable religion to God. Anyone refuses to accept Islam would be executed and his property, cattle, women, and children would be distributed among the Muslim troops. However, the Jews and the Christians (i.e. the People of the Book) somehow were exempted with some conditions.

The Hidden Life of the Prophet - S. Qimni, blz. 163


Citaat van: 3ich op 26/10/2013 om 11:40:14
Je bent een zielige STAKKER op zen plat hollands gezegd!

"Zeg en denk wat jij wilt", maar jouw heilige huisjes gaan tegen de vlakte...

#519
Citaat van: VuThGhMaS op 24/10/2013 om 23:27:05
Kun je iets te weten komen over dat Amerikaanse onderzoek van 1980 Ch. Redman ?  Dat is tenminste wel in het Engels geschreven.

2 artikelen heeft Senor Canardo van C. Redman gevonden:

Archeological and Historical Approaches to Complex Societies: The Islamic States of Medieval Morocco - C. Redman

Comparative Urbanism in the Islamic Far West - C. Redman


Ps. In het 1e artikel maakt Redman een fout door Nekor als onderdeel van het rijk van Idrissiden te beschouwen ipv. als apart rijk!
#520
Citaat van: Wicked One op 24/10/2013 om 18:33:28
Ik bedoelde eerder dit: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11304/Vonk/article/detail/3441209/2013/05/14/Schaamteloos-seksrecept-van-gepeperde-moslima.dhtml

In dit 2e artikel wordt er volgens Senor Canardo door Tamza een tegenstelling aangekaart: zij praat over "oude overtuiging" versus "nieuwe overtuiging". Deze tegenstelling past geheel in het narratief wat door de Westerse media maar al te vaak wordt aangehaald, namelijk die van het vrije Westen vs. de onderdrukkende islam. Dat dit een valse tegenstelling is probeert zij te bewijzen met een korte anekdote over haar nicht. Haar nicht, die zo op het eerste oog over een seksualiteit beschikt van "een platgereden eend", blijkt na het drinken van de lustopwekkende smoothie zich met moeite in te kunnen houden "om een willekeurige man op straat aan te randen". Tamza slaagt er wat Senor Canardo betreft er niet helemaal in om deze valse tegenstelling bloot te leggen.

Liever had Senor Canardo gelezen dat Tamza meer over de gelijkenis zou schrijven mbt. de manier waarop zowel het vrije Westen als de onderdrukkende islam het vrouwenlichaam exploiteert. Voor het Westen kan het een teken van onderdrukking zijn als vrouwen hun lichaam bedekken, geheel naar de wens van een door mannen gedomineerde samenleving. Echter op dezelfde wijze kan het voor moslimvrouwen een teken van onderdrukking zijn om te zien hoe vrouwenlichamen tot lustobjecten worden gereduceerd geheel conformerend aan de wil van een door mannen gedomineerde samenleving. Boys will be boys after all!

  • Ben je feministisch als je je tieten en je kont als spreekbuis gebruikt om je afkeer tegen hoofddoekjes te laten horen?
  • Of ben je pas feministisch bezig als je het vrouwenlichaam reduceert tot een wandelende kutje, wat geheel bedekt moet worden?
  • Of heeft vrouwen-emancipatie met geen van beide te maken?


#521
Citaat van: Wicked One op 24/10/2013 om 18:33:28
Ir aint about how dat skinny ass bitch likes to pray, cause all of dem muzlimz HAS to pray face down and their ars high up in da air. I means thar you'd never ever hear me complainin if Coco (Ice-T's woman) would one day decide to become muzlim and start prayin' before and within tha vicinity of some TMZ mfr in da possession of a high pixeld camera.

Tamza's "skinny ass" kan hoogstwaarschijnlijk niet tippe(le)n aan de krokobil van Coco's bil >

#522
Verder raadt Senor Canardo jou aan om het 3e hoofdstuk uit het boek The Berbers and the Islamic State van Maya Shatzmiller te lezen. Hier wordt dieper ingegaan op de literaire traditie mbt. tot de geschiedschrijving over de Imazighen. Onderstaand grafiek, laat zien waar historici vandaan kwamen, die over de Imazighen schreven. Het laat zien dat de literaire traditie in Noord-Afrika pas veel later tot bloei is gekomen, dan bijvoorbeeld die in Andalusia. Dit zou ten dele kunnen verklaren, waarom er zo veel geschreven is over Andalusia en in mindere mate over Nekor:



The Berbers and the Islamic State - Maya Shatzmiller, blz. 37
#523
Citaat van: VuThGhMaS op 24/10/2013 om 16:35:50
OK, kun je dat samenvatten ?

- 1e vondst van archeologische sporen tijdens wegwerkzaamheden - 1929
- Archeologisch onderzoek door Sanchez Perez - 1934
- Archeologisch onderzoek door Hart, Meknasi - 1955, 1958
- Archeologisch onderzoek door Redman - 1980
- Archeologisch onderzoek door Cressier, Almansa, R’bati - 1995


Het gaat om de desbetreffende citaat uit het boek:

Citeer
Mucho más superficial ha sido hasta el momento la aportación arqueológica. Aunque se trata de la más antigua ciudad islámica del Magrib, considerada según la apreciación de al Ya‘qubi más “grande y majestuosa ciudad” levantada en Occidente islámico, Nakur fue descubierta por casualidad. Sus ruinas se exhumaron parcialmente en 1929 a causa de una remoción de tierras en las labores destinadas al trazado de la carretera nacional número 39, que une las ciudades de Alhucemas y de Nador. Cinco años más tarde, A.Sánchez Pérez, que realizó una pequeña intervención arqueológica, identificó aquellas ruinas con la Nakur medieval. Con posterioridad, D. Hart y A. Meknasi realizaron un sondeo durante dos campañas en los años 1955 y 1958. Más tarde, Ch. Redman, excavó el emplazamiento durante 1980, en el marco del programa norteamericano “Survey and test excavation of six medieval sites in northern Morrocco”. La última campaña arqueológica francoÅ"marroquí fue promovida durante el mes de abril de 1995 por P. Cressier, M. Acién Almansa y L. R’bati. De los primeros resultados, se extrae la impresión de que la investigación arqueológica sobre el urbanismo en el Rif medieval no ha hecho sino empezar, siendo incapaz por ahora de valorar en su integridad el fenómeno urbanístico que se dio en estas tierras a partir del siglo VIII.


Citaat van: VuThGhMaS op 24/10/2013 om 16:35:50
Nee, maar ik vind het wel raar dat ondanks je de meerderheid vormt je een andere taal gaat (lees) spreken. Althans dat is wat ik gelezen heb. Er wordt gesproken over Andalusische Arabieren die een pesthekel aan de Imazighen die ze verdedigden tegen de Christenen, met name de (Almoraviden, Almohaden). Why would you want to risk your life for somebody that hates you , anyway ?
Als ik dit boek kon lezen zou ik misschien een beter beeld krijgen hoe alles in elkaar stak.

Een belangrijke aspect wat Senor Canardo enorm heeft geholpen bij het verkrijgen van een betere beeld, is de beschrijving die Ahmed Tahiri geeft van de migratiestromen van Imazighen naar het Iberisch Schiereiland. Zie hiervoor blz. 61-66 uit het boek. Ahmed Tahiri beschrijft 3 afzonderlijke migratiestromingen, die van belang waren:

- Migratie van Imazighen ten tijde van Tariq ibn Ziyad - 710-713
- Migratie van Imazighen ten tijde van Abderrahman ibn Mu3awiya - 750-755
- Migratie van Imazighen ten tijde van Abderrahman al Nasir - 900-1000




Ps. De 2e migratiestroming ten tijde van Abderrahman ibn Mu3awiya scheen hoofdzakelijk te bestaan uit Imazighen van de Nefza uit Nekor = voorouders van de Irifiyen.


#524
Citaat van: Wicked One op 23/10/2013 om 14:47:03
d'saa azdjif, d'ezja d'agna :-)

Face down, ass up... That's the way Tamza likes to pray!
#525
Filosofie / Re: Bidden = waste of time
24/10/2013 om 16:21:41
Citaat van: miss.F. op 23/10/2013 om 12:58:16
Als je je tijd niet wilt besteden aan het bidden, doe dat dan ook niet. Niemand die het wat zal schelen.

De god waarin 3ich gelooft kan het anders wel een hoop schelen. Immers waarom zou hij anders Senor Canardo dreigen met eeuwige marteling in de hel, als Senor Canardo niet braaf en op tijd zijn dagelijkse bidritueel afhandelt?