-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Arab-Amazighi

#91
In de media / Re: Koning bezoekt Nador
06/07/2006 om 18:11:05
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 18:00:40
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 17:49:36

Het enige positieve is de afkomst van zijn moeder.

Verklaar je effe nader...

Ze is Imazighen (of zeg je Imazigh)...
#92
Algemeen / Re: palestijnse kinderen
06/07/2006 om 18:09:14
Citaat van: Lopende__Lach op 06/07/2006 om 18:04:38
nogmaals joden zijn geen etnische groep, zijn jullie blind ofzo?

je hebt bruine joden met donker haar, blonde joden met blauwe ogen...zwarte joden (falasha's) en dit is een etnische groep....tja dan moeten ze het woord etniciteit een andere betekenis geven

OOO Mijn God, subhannalah. Jongetje ga jij nou maar eerst opzoeken wat etnisch betekend.
#93
Citaat van: Lopende__Lach op 06/07/2006 om 18:01:48
dat minderwaardige is er decennialang ingestampt...vandaar mijn opmerking...maar leef jij trouwens in een arabische land of in een land van de 'echte vijanden'?



In Nederland...hoezo? Ben je nou zo simpel dat je het idee krijgt dat ik Nederland als mijn vijand zie? Mijn vijanden zijn degenen die mijn volk hebben vermoord en nooit de schade hebben afgekocht. Het minderwaardige ya 3amoe is er NOOIT ingestampt, in ieder geval niet door Arabieren. Er lopen hier mensen zelfs te zeiken dat die dooie namenlijsten in de consulaten puur tegen Imazighen zijn, terwijl geen enkele naam mag behalve de islamitische. En ook die lijsten werden op het bordje van Arabieren geschoven. De islam EN de Arabieren staan hier buiten dat probeer ik nu al twee dagen duidelijk te maken. VOlgens de islam, volgens de SHARIA mogen wij gewoon onze kinderen namen geven van onze eigen Imazighen voorouders. De Arabieren kan het geen fuck schelen, ze hebben hun eigen problemen. En onze gearabiseerde broeders willen ons ook arabiseren omdat de aard van de mens nou eenmaal zo is dat "zoals ik ben is goed, en als het goed voor mij is is het ook goed voor jouw".

Boodschap is simpel: Wij zijn te trots om het slachtoffer te spelen en wij hebben niemand nodig om ons te vertellen wat wel of niet onze cultuur is EN ZEKER niet iemand die onze dorpen heeft vergast.
#94
Geschiedenis / Re: Oorsprong Ibequyyen
06/07/2006 om 18:01:26
Weet iemand of de Ibequyyen nou tot de Sanhaja of Nafzawa behoren?
#95
In de media / Re: Koning bezoekt Nador
06/07/2006 om 17:49:36
Citaat van: ameziane op 06/07/2006 om 17:46:32
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 17:36:45
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 17:09:06
Het is wel de bedoeling dat hij in een ambtswoning overnacht, maar zo heeft de koning bij zijn laatste bezoek aan Chaouen geweigerd in de ambtswoning te blijven waardoor de gouverneur een tijdje uit zijn huis moest.
En naar mijn weten waren de tapijten gewoon van het koningshuis, maar misschien was dit alles eenmalig en is het in Nador en andere steden niet het geval.

Ik word ziek wanneer hij in Tetouan komt, alles word afgesloten en geblokkeerd.
Dat is niet alleen in Tetouan het geval, overal waar hij komt gebeurt dat.
Ik weet dat bij zijn laatste bezoek aan Nador ook de luchthaven van Mritc moest sluiten, tot ongenoegen van de Spanjaarden.

'De koning van de armen' creerde in het begin van zijn bewind alsof hij anders was dan zijn vader: hij zou zelf zijn auto besturen en netjes voor het stoplicht stoppen. Maar met die afsluitingen is van dat imago weinig overgebleven.

Wahahhahaaa kom op, wie trapte daar nou in. Het enige positieve is de afkomst van zijn moeder. Trouwens als de Spanjaarden last van hem hebben ben ik tevreden. Ik wens ze iedere plaag toe, waaronder onze koning :-)
#96
In de media / Re: Koning bezoekt Nador
06/07/2006 om 17:44:44
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 17:42:21
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 17:36:45
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 17:09:06
Het is wel de bedoeling dat hij in een ambtswoning overnacht, maar zo heeft de koning bij zijn laatste bezoek aan Chaouen geweigerd in de ambtswoning te blijven waardoor de gouverneur een tijdje uit zijn huis moest.
En naar mijn weten waren de tapijten gewoon van het koningshuis, maar misschien was dit alles eenmalig en is het in Nador en andere steden niet het geval.

Ik word ziek wanneer hij in Tetouan komt, alles word afgesloten en geblokkeerd.

De zomerperiode is weer aangebroken dus Sa Majetski zal Tetouan ook zeker even bezoeken. En ook Chaouen moet er dit keer weer aan geloven.Tfoe, kijk er helemaal tegenop..

Hij doet het zogenaamd om de banden met de Imzaghen van het noorden aan te halen. Maar op deze domme manier loopt ie alleen maar mensen agressief te maken.
#97
Algemeen / Re: palestijnse kinderen
06/07/2006 om 17:42:48
Citaat van: `SHADOW` op 06/07/2006 om 17:10:24

Izwan: Ik heb liever een klein hoofd met hersenen dan een leeg groot hoofd.
Als je echt mijn berichten op deze site had gelezen zoals je beweerd dan wist jij dat ik wel op de hoogte ben dat sommige Imazighen stammen in jodendom geloofden, maar ze zijn later moslims geworden.
NIET ALLEMAAL

Als je wil beweren die Imazighen tot en met heden in jodendom geloven dan wil ik graag je bronnen weten. Ook als ze in jodendom geloven dan zijn ze geen joden, aldus rabijnse theorie.
BRON IS DE MENSEN ZELF. ZOEK ZE OP ,  EEN ENKELING WOONT NOG IN MAROKKO

Joden die naar Israel zijn gegaan zijn ze joden als etniciteit.
NOGMAALS JODEN ZIJN GEEN ETNICITEIT (JE HEBT EUROPESE JODEN, ARABISCHE JODEN EN AMAZIGHJODEN A MENS HAHA.

Velen van hun waren niet eens gelovig. De huidige Marokkaanse joden hebben ook weinig te makwen met het jodendom
OH JAWEL HOOR. ZE HEBBEN ZELFS HUN EIGEN SYNAGOGES EN BEGRAAFPLAATSEN IN MAROKKO. ZE BELIJDEN HUN GODSDIENST NOG STEEDS

bijv. Sarfati is een van de beroemde Marokkaanse jood, maar hij gelooft niet eens in jodendom. 
DAT KLOPT. OFFICIEEL IS HIJ GEEN JOOD ALS HIJ ER NIET IN GELOOFT, DAT IS NU WAT IK DE HELE TIJD PROBEER UIT TE LEGGEN. JOOD HOEF JE NIET TE BLIJVEN, DAT IS ANDERS BIJ EEN RAS, DAT BLIJF JE OF JE NU WILT OF NIET! HEHE MISSCHIEN GA JE HET NU EINDELIJK BEGRIJPEN


Izwan: Ik citeer je:“…dus begin maar eerst met die zielige wezens in arif en laat de arabieren hun arabieren helpen. Er zijn genoeg arabieren en genoeg arabieren met geld!
Elke keer palastijnen dit, palastijnen dat, los nu eerst je eigen probleem voordat je bezig gaat houden met de palastijnen! ”
Ik kan hier niets uithalen dan dat jij vindt dat palestijnen door arabieren moeten geholpen worden en niet door Imazighen, want Imazighen moeten zich met hun eigen problemen bezig houden pas als ze geen problemen hebben dan…
NEE, WAT JIJ DENKT IS NOG GEEN WERKELIJKHEID JONGEN. KLOPT IK HEB DAT GEZEGD, MAAR JE INTERPRETATIE IS VERKEERD. DAT DE ARABIEREN HUN ARABIEREN MOETEN HELPEN EN WIJ ONS MET ONZE PROBLEMEN MOETEN BEZIG HOUDEN (IK GAF GELOOF IK IN DE EERSTE BERICHT EEN VOORBEELD VAN DIE TUINEN, DAT JE JE NIET MET DE TUIN VAN DE BUURMAN MOET BEMOEIEN ALS DE JOUWE ER NIET UITZIET, EERST JE EIGEN TUIN VERZORGEN ALVORENS JE MET DIE VAN DE BUURMAN TE BEMOEIEN). dus IK ZEI OOK, KWESTIE VAN PRIORITEIT. EN BIJ PRIORITEIT HEB JE IETS WAT OP DE EERSTE PLAATS KOMT EN IETS WAT DAARNA KOMT. IN DIT GEVAL ONZE PROBLEMEN EERST EN ALS WE DIE HEBBEN OPGELOST KUNNEN WE DE PALASTIJNEN GAAN HELPEN. ALS AMAZIGH  WIJS IK ELKE ONRECHT AF OF DAT NU BIJ EEN PALASTIJN, BIJ EEN INDIER OF CHINEES IS! IK GAF OOK AL AAN DAT HET IN DE ISLAM ZO STAAT, HELP EERST JE EIGEN FAMILIE, DAN JE DORPSGENOOT, DAN IEMAND UIT EEN ANDERE STAD ETC ETC!  DUS KORT GEZEGD EERSTE GEDEELTE VAN WAT JIJ ZEI KLOPT NIET, LAATSTE GEDEELTE WEL.

Als de Palestijnen op Imazighen wachten dan zijn ze al lang uitgeroeid.
ZE HOEVEN NIET OP IMAZIGHEN TE WACHTEN (RAAD IK ZE OOK NIET AAN) ER ZIJN GENOEG ARABIEREN IN HET MIDDEN OOSTEN DIE OOK NOG EENS MEER MACHT EN GELD HEBBEN.

Leuk geprobeerd. In eerste instantie beweerde je dat ik voor arabieren en tegen joden ben. Toen ik opmerking maakte dat arabieren ook semieten zijn, ging jij gelijk je bericht aanpassen om gelijk te krijgen. Dit is pas zielig zeg.
NEE KNUL OPMERKING VAN SEMIETEN HEB IK GEMAAKT IK CONFRONTEERDE JE MET JOU TEGENSTRIJDIGE UITSPRAKEN. IK WEET NIET OF JIJ JE BERICHT INMIDDELS HEBT VERANDERD (WAARSCHIJNLIJK WEL VANDAAR DAT JE MIJ DAARVAN BESCHULDIGD) MAAR 1 DING KAN IK ZEGGEN, IK ZWEER EN ALLAH IS MIJN GETUIGE, IK HEB MIJN BERICHT NIET AANGEPAST! DUS WIE IS HIER ZIELIG? INDERDAAD JE MOET MET BETERE ARGUMENTEN KOMEN IPV DIE VALSE BESCHULDIGINGEN JONGEN


Izwan: Volgens je dienen Imazighen de antisemiet uitbannen omdat het bij Amazighdenken hoort. Wie bepaald wat bij Amazighdenken is?.Het helpen van niet Imazighen kinderen die in een moeilijke situatie zich bevinden staat buiten Amazighdenken dan?
Je meet met twee maten omdat je graag zionisten wil helpen met het  antisemitisme propaganda te verspreiden, maar je weigert om Palestijnse kinderen te helpen omdat je eerst alleen met je eigen problemen bezig wilt houden.
IK HELP GEEN ZIONISTEN JONGEN, IK WIL ALLEEN DE AMAZIGHCULTUUR UITDRAGEN EN DUS STA IK ACHTER DIE COMMISSIE. ALS IK ZIONIST BEN IN JOUW HOOFD, NO PROBLEM. JIJ BENT IMMERS, GEWOON IZWAN! ;)

Izwan: Vertel me superman. Jij hebt zeker dat boek op Goede manier gelezen en geanalyseerd. Kan jij inhoudelijk op dat boek reageren? Laat me zien dat je dingen beter begrijpt dan ik.
iK HOEF JOU NIETS TE BEWIJZEN, IK STA NL. VER BOVEN JOUW NIVEAU. DAT BLIJKT UIT JOUW BERICHTEN. MENNEER HEEFT OOIT EEN BOEK IN ZIJN LEVEN GELEZEN PROFICIAT! NU NOG ANALYSEREN WAT ERIN STAAT! ALS JE MIJ DAT UITLEGT, DAN ZAL IK JOU ZEGGEN OF JE HET GOED HEBT BEGREPEN OF NIET. OK?

Shadow: WAARDELOOS ZIJN ZE NIET, PROBLEEM IS DAT JE ZE NIET BEGRIJPT, DAN LIJKT IETS AL SNEL WAARDELOOS! DENK DAAR MAAR EENS OVER NA VRIEND!
Izwan: Ik vind je argumenten nog steeds waardeloos.
Shadow: ZIE HIERBOVEN


Izwan:Je hebt het niet goed begrijpen. Je beweerde dat ik tegen joden en voor Arabieren ben. Helaas, je hebt je bericht aangepast om achter je leugens te blijven schuilen.
DE POT VERWIJT DE KETEL NOEMEN ZE DAT IN HET NEDERLANDS!
HIER HEB IK AL WAT OVER GEZEGD.

Izwan: Palestijnen hadden een democratische regering gekozen, maar je zionisten vriendjes moesten het kapot maken om hun beweringen dat Arabieren ondemocratische zijn waar te maken.
OH IK ZIE DAT JE MIJ AL HEBT GEPROMOVEERD TOT ZIONISTENVRIEND HAHA JE KAN ME WEL SCHIETEN YEK? NIET TE PERSOONLIJK OPVATTEN, PROBEER DIE HERSENEN TE GEBRUIKEN IPV JE DIERLIJKE INSTINCTEN TE LATEN ZEGEVIEREN.!

Noem eerst een Amazigh land of een derdewereld land waar democratie is, waar mensen echt vrij zijn. Noem een derdewereld land waar democratie
HAHAHA MEEN JE DIT NU ECHT OF ZIT JE TE IJLEN? AMAZIGHLAND DIE DEMOCRATISCH IS? SORRY MENSEN MAAR  MISSCHIEN WEET IZWAN IETS WAT IK NIET WEET, ZIJN ER LANDEN WAAR IMAZIGHEN DE AMAZIGHITEIT UITDRAGEN EN WAAR IMAZIGHEN DE REGERING VORMEN ?!


Izwan: Het is nu tijd om zelf in Imazighen geschiedenis te gaan verdiepen, want dat heb jij hard nodig zo te zien.
GOED IK ZAL ME NOG MEER GAAN VERDIEPEN ALS JIJ MIJ BELOOFT JE KENNIS TE GAAN VERBREDEN!! WANT DAT HEB JE HARD NODIG. ALLEEN JE VERDIEPEN IN JE FANTASIE KOM JE NERGENS MEE, GA JE KENNIS VERBREDEN!

P.S. ik ben geen knul, maar ik ben Izwan.

IZWAN WASHATHCHI IZWRAN GGI IJN OUMCHAN , QER AZOU KH THIMASNA!


Joden zijn zeer zeker wel een etnische groep. Luister Joodse Imazighen zijn geen echte joden. Je bent een jood als je moeder joods is. Na de diaspora zijn joden uit het Midden Oosten naar Tamazgha gekomen. Sommige stammen gingen over op het Jodendom maar dit waren voor de joden geen echte joden en maken daarom ZELFS nu geen aanspraak op de Israelische nationaliteit. Die krijg je alleen als je kan aantonen dat je een zuivere Jood bent. En dat toon je aan door een bewijs te overhandigen van een Rabijn van jouw gemeenschap. Je kan een jood zijn zonder in het Jodendom te geloven. Alles wat nodig is is dat je moeder joods is.
#98
In de media / Re: Koning bezoekt Nador
06/07/2006 om 17:36:45
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 17:09:06
Het is wel de bedoeling dat hij in een ambtswoning overnacht, maar zo heeft de koning bij zijn laatste bezoek aan Chaouen geweigerd in de ambtswoning te blijven waardoor de gouverneur een tijdje uit zijn huis moest.
En naar mijn weten waren de tapijten gewoon van het koningshuis, maar misschien was dit alles eenmalig en is het in Nador en andere steden niet het geval.

Ik word ziek wanneer hij in Tetouan komt, alles word afgesloten en geblokkeerd.
#99
Citaat van: `SHADOW` op 06/07/2006 om 17:25:03
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 17:17:14

....... Met andere woorden, echte Arabieren in Tamazgha zijn zeer schaars ZEER SCHAARS.

schaars? ze zijn er helemaal niet! misschien ene enkeling die later vanwege het werk  in de laatste 50 jara nara tamazgha is verhuisd, anders zijn er gene arabieren. Tamazgha wordt bewoond door imazighen en imazighen die zeggen dat ze arabisch zijn. dus gene arabieren.

Ik kan het even niet terugvinden, maar ik had gelezen dat men na het vergelijken van de genen van mensen in Mohemadia (bij Casablanca), Nador, Bni Mellal en Ourzazate geen genetische verschillen aantroffen. Bij een ander stuk had ik gelezen dat minder dan 0,4% van Arabische afkomst was en dat de rest gearabiseerd was. Moet je gewoon voorstellen dat zelfs de mensen die zich het meest Arabisch wanen (van Mohemadia bij Casablanca) niet eens Arabisch maar Imazighen zijn. Tamazgha is vrijwel zuiver van ons, maar wij fucken ons zelf en schuiven het dan op een volk dat totaal niet weet wat er aan de hand is.
Dit vergt een andere aanpak dan constant op onschuldigen te pissen. Wij moeten voor onze rechten opkomen door ook onze gearabiseerde broeders hun afkomst te leren. We moeten trots zijn op wie we zijn en sterker vasthouden aan onze cultuur (zonder onze religie te benadelen). Wat de Arabieren betreft voor hun hun cultuur en voor ons de onze, verder zijn onze belangen in de wereld hetzelfde, de wereld ziet ons Imazighen echt niet anders dan Arabieren. En dat moeten wij ons ook realiseren. Er zijn een aantal Imazighen die constant aan de anus van niet-moslims lopen te zuigen en uit te leggen dat Imazighen anders zijn, je ziet die Hollanders dan echt kijken van "tieft op met Tamazight gezeik".
#100
Citaat van: Lopende__Lach op 06/07/2006 om 16:03:48
je moet je afvragen waarom zij lopen met een minderwaardigheidscomplexje en de schuldige daarvan is .....

Jonchie flikker even op met je slachtoffersrolletje. Wat voor een eerloos mentaliteit moet je hebben wanneer je constant anderen de schuld geeft. De Mariniden zenata Imazighen gaven al in de Middel Eeuwen aan dat zij van Arabische afkomst waren en geloof me toen dwong niemand ze want zij regeerden Tamazgha. Ze deden het vrijwillig. Ik krijg kots neigingen wanneer mensen aankomen kakken met het slachtoffertjes gedoe. HET IS ONZE EIGEN FUCKING SCHULD, als wij van onze taal hielden zouden we het blijven spreken ook al zou het onze leven kosten (wat het dus niet koste want niemand interesseerde het enige fuck wat wij spraken).

P.S. Ik merk nu dat je echte trotse Rifis hebt die verantwoording nemen en van ons volk heb je nog de zielige jankende honden, KANKER wat haat ik jullie...FUCK op met je slachtoffersrolletje...fuck op....
#101
Citaat van: Lopende__Lach op 06/07/2006 om 15:57:24
Citaat van: Arab-Amazighi op 06/07/2006 om 15:50:28
Je vijanden zijn de Franken en Spaniolen a yaghiur...

doe niet zo raar...ik denk dat de rmexzan meer ibbequyen om zeep heeft geholpen dan de spanjaarden en fransen samen.



Wahahahaa wat voor een geschiedkundige analfabeet ben jij nou weer. Doe even gezond. Ten eerste heeft rmexzen geen chemische wapens en slagschepen gebruikt, het aantal slachtoffers was hoog door die honden in Rabat maar TOTAAL niet in verhouding om het te vergelijken met wat de Fransen en Spanjaarden hebben gedaan.

Ten tweede rmexzen bestaat uit Imazighen al dan niet Arabisch sprekend, dus wanneer we het hebben over rmexzen hoeven we niet te doen alsof het om Arabieren gaat. Verschillende onderzoeken hebben aangetoont dat er geen genetische verschillen zijn tussen Arabisch of Tamazight sprekende inwoners van Tamazgha. Wel een verschil tussen de Arabisch of Tamazight sprekenden van Tamazgha enerzijds en Arabieren in het Midden Oosten anderzijds. Met andere woorden, echte Arabieren in Tamazgha zijn zeer schaars ZEER SCHAARS.
#102
Citaat van: Iznassen_Stamhoofd op 06/07/2006 om 14:29:57
Citaat van: abrid op 06/07/2006 om 13:55:48
Citaat van: Iznassen_Stamhoofd op 06/07/2006 om 12:47:38
Citaat van: abrid op 15/04/2005 om 10:17:30
Sraam n Arebbi Xawem Marra,

N.a.v. discussies gisteren heb ik het een en ander opgezocht in het boek van David Hart en deze vertelde over de Riffijnse stammen het volgende:

Volgens Ibn Khaldun zijn de Riffijnse stammen Ait Waryagher, Geznaya, Marnisa, Ait Siltan en Ait Iznasen broeders en hebben 1 bloedlijn. De voorvader van deze stammen hete Mglata die veel optrok met Tattuft of Yittuft. Sommigen zeggen dat Mglata de zoon van Yittuft was.

Setisir

1 bloedlijn????

Dus gemeenschappelijke voorvaderen. Je zou het na kunnen lezen in AlMuqadimma van Ibn Khaldoun er is een engelse vertaling.

ibn khaldoen was een arabier, ik geloof niet veel van zn werk

Je vijanden zijn de Franken en Spaniolen a yaghiur...
#103
Citaat van: Memma op 06/07/2006 om 11:24:25
Citaat van: Arab-Amazighi op 05/07/2006 om 23:33:01
Citaat van: Kingyassin op 05/07/2006 om 23:23:58
Ja, ik begin het haat voor de arabieren ook te haten. Alleen maar omdat zij in een land gevestigd zijn, worden ze gehaat. Het zijn hun voorouders die Tamazgha binnendrongen; niet zij -- zij kunnen niet massaal het buitenland in slechts omdat hun voorouders land hebben veroverd.

Het is de arabische regering die gehaat moet worden, niet de bewoners.


De grootste grap is dat wij vrijwel geen echte Arabieren in Tamazgha hebben. Iedereen weet dat vanaf Egypte Tamazgha door lokale huurlingen werd veroverd.

Inderdaad, erg frappant allemaal. Enerzijds hebben we de arabisch-sprekenden die nog altijd geloven dat ze uit 1 of ander gehucht uit Yemen komen en anderzijds de Imazighen (lees: tamazightsprekenden) die geloven dat de grote  vijand uit Rabat een Arabier is terwijl deze net zo Amazigh is zoals alle andere Imazighen. Het wordt maar eens hoog tijd dat  deze mythes doorbroken moeten worden.

Echt als je het zou uitzoeken ga je dubbel liggen van het lachen uit frustratie. We hebben één volk, de één heeft het ooit in zijn bol om te Arabiseren en de anderen niet. En nu eeuwen later lopen we elkaar te haten. Een simpel voorbeeld mijn familie is een paar generaties geleden uit Ibaquyyen naar Ghomara (Bni Rzine) verhuist. Ze zijn daar gearabiseerd (vraag me niet hoe) en dat hebben ze vrijwillig gedaan. Nu spreekt men van gedwongen Arabisering en gaan we ARabieren haten die hier HELEMAAL niets mee te maken hebben. Maar onze vijanden de drinkers van het bloed van onze voorouders de Fransen en Spanjaarden zijn ineens onze grote vrienden.
#104
Algemeen / Re: palestijnse kinderen
06/07/2006 om 00:12:57
Citaat van: Jasmijn op 05/07/2006 om 23:47:42
Citaat van: Lopende__Lach op 05/07/2006 om 16:05:59
Citaat van: Izwan op 05/07/2006 om 15:49:19

Joden= etniciteit.
Jodendom= relegie.
Lees verder mijn reactie op Shadow.

ja en hoe noem je de belijders van het jodendom? ja joden....take a hike man en ga je onzin ergens anders verkondigen...meneer die doordrenkt is van de arab. nationalisme

Na alles wat er is gezegd, vind ik dit wel echt een onterechte beschuldiging.

Ben het eens met Izwan wbt EXCESSEN in nationaal gevoel en het is dan na alle uitleg die is gegeven kort door de bocht, sterker nog grofweg een leugen om te zeggen dat iemand dan een arab. nationalist is.

Aangezien je je iemands intentie niet kan beoordelen, is het zaak dat obv zichtbaar gedrag aka uitspraken te doen en niet de boel naar eigen hand te zetten. Dat zou jij ook niet op prijs stellen, neem ik aan. 

Wat mij betreft ging, gaat en blijft het om rechtvaardigheid gaan boven welke etniciteit ook, boven welke religie dan ook. De problematiek rond imazighen hoort daar bij,  niemand ontkent dat en het is onze verantwoordelijkheid om eerst naar de naaste omgeving te kijken, hierover is TERRECHT een punt gemaakt. Echter, dat wil niet zeggen dat je onrecht naar anderen toe behoort te bagataliseren en/ of selecteren want dan ben je pas nationalistisch afkaderend bezig.

Sorry maarre zijn we soms vergeten dat moslims broeders van elkaar zijn? Natuurlijk komen Islamitische Imazighen voor Arabische moslims, het is en blijft je volk, maar vergeet niet dat de islamitische Arabieren onze broeders zijn. Zo zien zij ons ook, kijk maar naar de geschiedenis, tijdens de Rif oorlogen gingen duizenden Arabieren de straten op in Yemen, Egypte etc. om steun aan Abdelkrim te uiten, ze zagen hem ook als hun held. Ik merk dat je hier een aantal viezerikken hebt die pro-frans/joods/europees lijken te zijn en extreem anti-islam/arabisch. Hoe ziek moet je in je fucking hoofd zijn als je de moordenaars van onze volk minder haat dan onze broeders. Franse slaven...
#105
Citaat van: Kingyassin op 05/07/2006 om 23:23:58
Ja, ik begin het haat voor de arabieren ook te haten. Alleen maar omdat zij in een land gevestigd zijn, worden ze gehaat. Het zijn hun voorouders die Tamazgha binnendrongen; niet zij -- zij kunnen niet massaal het buitenland in slechts omdat hun voorouders land hebben veroverd.

Het is de arabische regering die gehaat moet worden, niet de bewoners.


De grootste grap is dat wij vrijwel geen echte Arabieren in Tamazgha hebben. Iedereen weet dat vanaf Egypte Tamazgha door lokale huurlingen werd veroverd.