-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - TheCFO

#901
(arme wim, die fucking 020 mediafaggots weten niet eens dat de beste man van Sluis heet, zo wordt tie de hele dag al verkeerd genoemd op de radio, en daarbij zeggen wij Rotterdammers te weten dat hij toch niet wil, die ouwe leefbaar doerak)
#902
Dat nooit!

Geen Rooie Mokummers op de Coolsingel!

#903
Citaat van: Tamza op 15/10/2008 om 21:33:46
Tja, wat moet je hier nou op zeggen. PvdA is echt wereldvreemd en deraan.
Dat over die pvdA is sowieso een correcte conclusie.

En verder, de discussie over 'cultureel straffen' is losgebarsten, en Spekman denkt laat ik ook eens een duit in dat zakje doen. Op zijn pvda's stelt hij dan weer niet voor om marokkaanse agenten en/of hun methodes te importeren maar om mensen te vernederen. Hij  heeft weleens het woord schaamtecultuur gehoord en denkt daar ken ik wat mee.

Cultureel straffen is natuurlijk uit den boze. Niet eens zozeer omdat het niet zou werken, maar vooral omdat het het ultieme verraad is aan je eigen rechtssysteem.
#904
Citaat van: Groep-Chatt zie arif-Group op 16/10/2008 om 02:13:04
De tijd en ervaring zijn de ontdekkers van de waarheid. (Chatt hoogstpersoonlijk)
Hoewel geen multatuli, bedacht ik me hierdoor wel dat -ik meende dat- Cruijff ooit gezegd heeft:
Ervaring ken je niet leren, dat heb je of dat heb je niet, maar dat kon ik nergens online vinden.

Deze wel:
Ervaring is net een tandestoker, niemand wil de jouwe hebben
en ook
Ervaring doet men meestal op uit onervarenheid
#905
Citaat van: Groep-Chatt zie arif-Group op 16/10/2008 om 02:13:04
Wat de cfo met z'n multatuli betreft,hij krijgt er een van eigen makelij.
Vergeet me niet te laten weten of ik me meten kan met multatuli.

De tijd en ervaring zijn de ontdekkers van de waarheid. (Chatt hoogstpersoonlijk)
Hoewel ik best graag je stukjes lees, vinnik Multatuli nog wel wat cooler.

48.
Een ruiter viel van 't paard, en sinds die tyd
Noemde ieder die van 't paard viel zich een ruiter


Mooi he?

143.
Het vinden der waarheid - dat is: het naderen tot waarheid - zou niet zoo moeielyk wezen als we minder lafhartig waren. In zeer veel gevallen durven we niet weten wat waar is.

Of zijn bekendste

41.
Ik leg me toe op 't schryven van levend hollandsch. Maar ik heb schoolgegaan.


#906
Algemeen / Re: rente & de belastingdienst
15/10/2008 om 15:10:37
Citaat van: Inuit op 15/10/2008 om 13:03:11
Hierover verschillen we idd van mening, want mijn inziens zou de wereld er zelfs op vooruit gaan, laat staan dat het haalbaar is. Maar ik heb zo het gevoel dat als ik hierop in ga dat we dan verzanden in een discussie die enige reacties over en weer zal opleveren en dit is niet mijn doel geweest toen ik dit bericht plaatste.
Erg interessant onderwerp, misschien dat we het uit deze disc moeten lichten om de boodschap (weet dat u heffingsrente kunt ontvangen) niet teveel verwateren.
Zonder rente kan naar mijn smaak niet in een wereld met geld. Alleen als je rechtstreeks je vis gaat ruilen tegen je sigaretten en je schoenen koopt door een cake te bakken is dat misschien mogelijk.

Ik ken zelfs lui die geld teveel overmaakten naar de fiscus omdat de door de fiscus betaalde rente op dat moment hoger was dan die betaalde rente door de bank.
#907
Citaat van: Inuit op 15/10/2008 om 13:25:30
Ik 'down play' helemaal niets, geloof het of niet, maar ik zie simpelweg het probleem niet zoals ik al enkele malen heb aangegeven. En als je mijn reacties terugleest dan heb ik het nergens over de situatie in NL (oftewel, bemoeienis van de NLse overheid) als tegenhanger van de (vermeende) overheidsbemoeienis vanuit Marokko.
Ur right
#908
Citaat van: Inuit op 15/10/2008 om 11:26:38
En op de naamkeuze voor de kids na (maar ik snap niet hoe je daarmee "dagelijks vastloopt"?) heb ik nog steeds geen voorbeelden gehoord van de andere zaken, dus wat stond er in dat NRC stuk wat mij nog niet ten ore is gekomen?
Zal wel ff kijken of ik dat stuk nog voor je kan recoveren, maar daarin ging het ook over actieve bemoeienis met religieuze zaken (benoemen/sturen van imams), het actief door Marokko opbellen van nederlandse politieke marokkanen en de erfeniswetgeving.

Natuurlijk, brand of oorlog is erger, maar toch zie ik zelf geen enkele reden voor jou of Sai3ed om dat soort zaken 'down te playen' met een beroep op de situatie in Nederland
#909
Algemeen / Re: rente & de belastingdienst
15/10/2008 om 11:28:19
Citaat van: Inuit op 15/10/2008 om 08:52:10
Maar wat jij je afvraagt is in zekere zin een legitieme vraag, ondanks het feit dat het doel van het bericht geenzins is geweest om die issue te behandelen. Echter, jij doet op mij overkomen alsof inflatie de tegenhanger van de in rekening gebrachte rente is, maar dit is niet waar. In het huidige ecnomische systeem is rente gedefineerd als : reële rente = nominale rente - inflatie. Met de nominale rente als het percentage rente wat je ontvangt of betaald en de reële rente is dan het percentage wat er overblijft omdat inflatie de waardevermindering voor haar rekenig neemt. Dus zolang inflatie kleiner is dan de nominale rente is je reële rente nogal altijd positief, zoals dit in de praktijk bij een normale gang van zaken ook altijd het geval is.

Inflatie is door ene Murray Rothbard (zie Wikipedia) gedefineerd als: "[Inflation may be defined as] any increase in the economy's supply of money not consisting of an increase in the stock of the money metal."
Hieruit kun je volgens mij concluderen dat de enige manier om aan inflatie te ontkomen is om je geld altijd in goud om te zetten, dus dan zal in het geval dat de prijzen stijgen ook de waarde van je goud meestijgen en heb je geen last van waardevermindering van je centen. Dit wordt dus veroorzaakt doordat we betaalmiddelen hebben wiens nominale waarde aanzienelijk hoger is dan de intrinsieke waarde van het betaalmiddel. Oftewel, dit is nou eenmaal een side-effect van ons economisch systeem, maar staat mijn inziens toch echt los van bovenstaande punt, namelijk dat de Belastingdienst jou betaalt voor de periode dat zij jouw geld in hun bezit hebben.
Door er zo serieus op in te gaan, wek je toch mijn interesse. Door over reele rente (dus geschoond voor inflatie) te beginnen geef je de vraag van Chatt wel heel veel extra inhoud. Is het inderdaad zo dat jij van mening bent dat het Islamitsich renteverbod betrekking heeft op de reeele rente, en dus niet zo zeer op nominale rente?

(voor mij is trouwens in deze disc -islam vs Rente- niet zozeer het inflatieffect van belang, maar het feit dat rente -de prijs van geld- een heel 'natuurlijke' reden heeft en dat dat renteverbod -naar mijn mening dus op de nominale rente- daarom gewoonweg onwerkbaar is of slechts in een geldloze maatschappij haalbaar. Maar daar hebben wij het volgens mij al weleens over gehad)
#910
Citaat van: Groep-Chatt zie arif-Group op 15/10/2008 om 02:26:41
ik noem mezelf eerder een gedesillusioneerde realist.

Verloren illusies zijn gevonden waarheden
(vrij naar
) Multatuli
#911
Citaat van: Tamza op 11/10/2008 om 10:40:19
Dit manifest stinkt, en het ironische is dat de ondertekenaars ervan eigenlijk zelf de spionnen zijn. Maar dan voor de Nederlandse samenleving. De Marokkaanse gemeenschap bespioneren, hun gedachten zelfs proberen te regisseren, lekker valse informatie doorgeven, en dan cashen dat geld en wachten op de 'oeh' en 'ah' van zogenaamde libertariërs als TheCFO. En het treurigst is nog wel dat de Nederlandse maatschappij niet eens 'geef poot!' hoeft te roepen. Ze doen het tegenwoordig al op automatische modus.
De marokkaanse gemeenschap, de nederlandse samenleving, spionnen en cash. Gedachten regisseren zelfs. Als het niet zo'n kinderlijke conspiracy was, en tegelijkertijd het ultieme groepsdenken, zou je denken dat hier nog wel iets grappigs mee te doen zou zijn.

Maar jezelf geestelijk zo verlagen, alleen om anderen slijmen en stinken aan te smeren, das dan weer helemaal niet grappig.
#912
Citaat van: Sa3ieD op 09/10/2008 om 14:12:41
Zoals ik zei, je hebt een formeel aspect en een informeel aspect. Jij haalt deze twee door elkaar. Met het formele aspect heb ik geen problemen, de Nederlandse wet is zeker erg goed wat betreft de bescherming en acceptatie van minderheden. Ik heb meer problemen met mensen die in de veronderstelling leven dat je in informele zin ook gewoon zoals een autochtoon kunt zijn. Zoals ik zei en jij ook, een allochtoon is een allochtoon.
Ik haal helemaal niets door elkaar -ik vind de scheiding verder niet zo interessant als jij hem blijkbaar vind-, je zou zelfs kunnen zeggen dat ik van mening ben dat zeker formeel maar zelfs informeel de zaak in Nederland behoorlijk okay is.

Laat ik maar eens een ander begrippenpaar introduceren om mijn positie uit te leggen. Absoluut en Relatief. Over de 'absolute' kant van het verhaal -hoe is het allochtoon te zijn in NL, hoe hard is de bemoeienis van de marokkaanse overheid- heb ik veel te weinig kennis om een echt beeld te vormen. Absoluut gezien is het verder wel zo dat jij een academische graad hebt gehaald en een baan hebt waar 42% belasting bij hoort. Wereldwijd gezien heb jij het dan behoorlijk goed gedaan.

En hoewel ik me minder dan jij wens neer te zetten als cosmopoliet, heb ik wel enige kennis over de 'relatieve' kant van het verhaal. Hoe is de verhouding allochtoon autochtoon in Nederland tov diezelfde verhouding elders in de wereld (in mijn geval vooral Europa) Hoe is de bemoeienis van landen met hun emigranten/expats?.

Het is op dat 'relatieve' vlak dat de discussie politiek wordt, dat termen als sociaal liberaal en libertarier een betekenis krijgen en het is dus ook het vlak waar ik vind dat jij gelijk uit de bocht giert door jezelf en je mening als sociaal liberaal neer te zetten.

Gisteren in de NRC zaterdagbijlage nog een extra pagina met die rotterdamse PvdAert el Haji, ook over de marokkaanse staatbemoeienis. Ik vind het echt heel bizar dat jij dat wenst te vergoeilijken en jezelf toch wenst neer te zetten als sociaal liberaal. Kunnen jij en Sienia wel beweren dat het 'niets' voorstelt, of kan men-terecht,iets wat die Rotterdammer trouwens ook zegt- stellen dat de NL staat tot op zeker hoogte meewerkt, ik kan niet anders dan met de pamfletschrijvers van mening zijn dat dat afkeurenswaardig gedrag van Marokko is. En dat er naast jullie blijkbaar mensen zijn die dat wel vervelend vinden. En alleen als je liefde voor marokko(of je afkeer van nederland) groter is dan je wens om rationeel te blijven denken kan je zoiets willen wegmoffelen en de mensen die dat wel blijven benoemen als vieze stinkende asskissers neerzetten.
#913
Citaat van: Sa3ieD op 09/10/2008 om 13:54:43
Welk punt probeer je nu te maken? In 1 zin graag.
Dat je nogal pompeus uit je nek loopt te lullen.
#914
Citaat van: Sa3ieD op 09/10/2008 om 10:44:02
Ow mijn god wat een zielige hoopje mens ben jij zeg. Het "Hij heeft gelijk, want ik heb koffie met hem gedronken"-idee. Wat heeft zijn kennis van de Nederlandse historie in godsnaam met mijn argumenten te maken. Je vond het zeker o zo relevant te  vertellen dat je "coole" gesprekken met hem hebt gevoerd. Zoals ik al zei die mensen staan ver van de gewone Marokkaan, inclusief Benzahoer. Ik kan gelukkig zeggen dat ik wel degelijk weet wat er onder de normale Marokkaan speelt.
Ik zei niet dat ik weet dat hij gelijk heeft omdat ik wel eens een bakkie gedaan heb met hem, ik zei dat ik daardoor weet dat hij een andere bril op heeft dan jij. Je ken toch lezen?

Verder mag het duidelijk zijn dat ik niets heb met de 'gewone marokkaan', die is namelijk net zo saai als de gewone hollander. Die verheerlijking van de gewone man vind ik ultrapopulistisch, en dus verwerpelijk.
#915
Citaat van: Sa3ieD op 09/10/2008 om 10:44:02

Het sociaal contract, dus het verbreken met de natuurtoestand, is tot stand gekomen omdat de mens zich immers beter kan ontwikkelen in een groep.

Ach  ja die nederlandse opleidingen politicologie ook. Blijven toch een soort van verkapte domineesopleidingen. Vroeger zei je dan dat de kerk gekomen was voor een betere ontwikkeling van de mens, nu is het 'het sociale contract' tot stand gekomen omdat de mens zich beter ontwikkelt in groepen. Hoezo verdraaien van oorzaak en gevolg?

Ook in de zgn 'natuurtoestand' (vreselijk achterhaalde term btw) was de mens al een groepsdier. En bij groepsdieren is de eigen groep inderdaad een heel belangrijk gegeven.

Beschaving -het loskomen van die 'natuurtoestand'- kan er soms toe leiden dat ook andere groepsleden getolereerd worden. Voor cosmopolieten als jij is er helemaal geen kans in een onbeschaafde wereld. Als cosmopoliet hoor je namelijk nergens bij.
Moet je alleen nog je eigenwaarde in jezelf kunnen vinden