-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - TheCFO

#826
(zijn er trouwens mensen geweest gisteren? Was het boeiend?)
#827
Citaat van: Izwan op 26/11/2008 om 10:49:56
In de praktijk worden de rechten van allochtonen met name moslims dagelijkse geschonden. Volgens de protocollen mogen moslims wel eigen moskee bouwen, maar in praktijk is het bij veel gemeentes niet meer mogelijk om een vergunning te kregen. Zelfs als je vergunning krijgt dan wordt jij alsnog door blanke racisten verhinderd om eigen moskee op te rechten, want de heilige blank racist wil geen moskee in zijn beurt hebben.

Ach moskeeen aanleggen gaat nog redelijk snel hier zo. Moet je eens proberen  een bedrijvenpark aan te leggen. Voor je het weet vind zo'n milieuracist ergens een woelmuis en hop daar wordt de bouw gestopt.

Check eens op A4 Midden Delfland. Al ruim 50 jaar (!!) wordt over die snelweg 'gesproken'. Door de Duijvendakjes van deze wereld staat er al een chauffeursgeneratie of 2 a 3 (NB zeker vroeger voornamelijk blank!) in de file hiero.

Dus niet huilen he, als er niet binnen een paar maandjes een nieuw gebedshuis voor elke reli met huisvestingswensen is. Zo werkt dat, burgerinspraak.

#828
Citaat van: Izwan op 26/11/2008 om 10:49:56
Ik lees alleen de vergelijking van migranten rechtspositie in verschillen landen. (...)Kortom, om een reële beeld van rechtspositie van allochtonen te kunnen schetsen dient men de praktijk te onderzoeken. Daarnaast dient men dient men ook het verschil tussen de praktische rechtspositie van verschillen groepen toetsen.
Inderdaad, een vergelijking tussen die 5 landen, daar gaat dit stuk over. Dat maakt je reactie (die weer niet veel meer is dan vertellen hoe gruwelijk de blanke nederlander het doet) ook wat offtopic.
In aansluiting op jouw eigen laatste regel zou ik je dan ook willen vragen:
Doe eens een poging. Maak ons helder dat die amsterdamse duitser het verkeerd ziet, en dat 'de allochtoon in praktijk' in nederland veel slechter af is dan in een van die 4 andere landen. Helemaal die van de moslimallochtoon, en waarom die beter af is buiten Holland.

Citaat van: Izwan op 26/11/2008 om 10:49:56Wat betreft je opmerking over Arabische taal: Volgens je blanke ziek geest is het normale dat moslims belastingbetaler alleen de blanke talen moeten bekostigen. Waarom, mag moslim leerling geen Arabische taal leren, maar wel Franse taal, Spaanse taal, Italiaanse taal ..enz?
Vriend, als ik Portugees wil leren krijg ik ook geen subsidie. Ook dat kleine beetje Spaans dat ik spreek heb ik mezelf aangeleerd en bekostigd.
#829
Citaat van: Chatt l'animal sauvage en cage op 25/11/2008 om 16:20:25
De Moren zijn na 800 (!!) jaar samenleven met christenen -of westerlingen zo je wilt- alsnog de straat van gibraltar over geschopt en geslagen.

De omschrijving ´na 800 jaar samenleven´ lijkt me wel wat eufemistisch als je daarmee de geschiedenis van Moors Spanje bedoelt. Die spanjolen zijn zo´n 400 jaar bezig geweest de moren er uit te kicken, iets wat pas eind 15e eeuw lukte.

Zo zou je ook kunnen zeggen dat wij 5 jaar samen geleefd hebben met de Duitsers, dat de VS nu al weer een tijdje samenleeft met de Iraki.

PS: daarbij iedere rechtgeaarde blanke europeaan weet dat Spanjolen weliswaar christen zijn, maar zeker geen westerling. Afrika begint bij de Pyreneeën
#830
Eigenlijk jammer dat deze actiemoslims (alle Jezus, volwassenen die over Karel Martel beginnen om hun eigen generatie te definieren) niet wat meer strijdliederen overgenomen hebben van hun socialistische voorbeelden.

Citaat van: Berkoekes op 25/11/2008 om 15:54:55
Wij behoren tot een generatie wiens strijd niet enkel tot het hier en nu beperkt blijft, maar die zichzelf plaatst in een globale strijd voor rechtvaardigheid, tegen imperialisme.

http://www.youtube.com/watch?v=Fm_AmAs02rc

Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.
De staat verdrukt, de wet is logen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot 't merg wordt d' arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn 't moe naar ander wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor andrer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.

#831
Sorry mensen, ik zit blijkbaar een in yesterdaysnews modus, en ik ga echt niet de hele website van Mirsab koppiepeesten, maar hier hebben we het ook hiero over gehad en zo vaak komt Rotterdam niet meer ten sprake:

De nieuwe koning van Rotterdam
Nederland is goed op weg: voor het eerst in de geschiedenis is een Marokkaan (tegenwoordig twee betekenissen: 1) inwoner van Marokko, 2) etnische minderheid in Nederland) voorgedragen om burgemeester te worden. Nog even los van wie het is: een geweldige stap in de emancipatie van een etnische minderheid in een land waar deze minderheid stelselmatig verbaal wordt verkracht. Het is een bevestiging dat met hard werken, een beetje geluk en de nodige diplomatie (de een legt het uit als geslijm en kontelikkerij, de ander als gewoon slim ‘people management’) iemand ver kan komen. Het is dan ook een hele vette lange neus naar iedere fulltime, notoire beroepsMarokkanenhater die er in Nederland rondloopt: lekker voor je moer![/mocro]

Nu, laten we als Marokkaanse gemeenschap bidden tot God dat Ahmed Aboutaleb ons niet voor paal gaat laten staan en zijn werk goed zal doen. Uiteindelijk zal ook hij moeten worden beoordeeld op zijn resultaten en als die goed zijn, dan vergeet iedereen vanzelf wel dat het een Marokkaan is, alhoewel ik het in iedere discussie die ik aanga maar zal aandragen dat ‘wij’ â€" de Marrekaane in ‘Olland â€" wel even mooi die ene burgemeester van Rotterdam hebben opgeleverd die de stad heeft schoongemaakt. Iets wat zijn voorganger Ivo Opstelten niet is gelukt. Maar ‘Achie’ moet het eerst nog wel even doen.

Wat op dit moment nog interessanter is dan wat dan ook, is het proces van reacties dat op gang is gekomen nadat bekend werd dat de Rotterdamse raad Aboutaleb wil voordragen om deze loodzware stadssleutel om zijn nek te dragen. Het is natuurlijk niet niks, burgemeester van Rotterdam. Het is eigenlijk van dezelfde orde als dat Barack Obama nog veel zwarter zou zijn dan dat hij werkelijk is en ergens in de jaren ’50 al voor het Amerikaanse presidentschap zou gaan, waarbij we Washington D.C. even vervangen voor het Dallas van die tijd. Ja, zo erg is het gesteld met Rotterdam. Althans, de politieke kant van de stad. Want de stad Rotterdam zelf is een multicultureel centrum waar honderden nationaliteiten in relatieve harmonie bij elkaar wonen, werken en hun ‘dagelijks ding’ doen. Totdat mensen zoals Marco Pastors of Ronald Sörensen het op hun heupen krijgen en met hun verbale lynchpartijen weer eens door de stad trekken. Pastors, die gezien zijn laatste hoop op het opdoen van wat Haagse politieke ervaringen (of beter gezegd: het pakken van nog wat Haagse euro’s), laat zichzelf knarsetandend onuitgesproken over Ahmed’s voordracht. Hij kan het kennelijk niet eens opbrengen om op z’n minst een felicitatie uit te spreken. Nu is hij dat niet verplicht, maar wie een beetje politiek kan redeneren snapt natuurlijk wel dat je dit gewoon doet. Gewoon, omdat het politieke cultuur is en ook getuigt van fatsoen.

Daarnaast verscheen ook Ronald Sörensen voor de NOS-camera en kon hij het weer eens niet laten te verwijzen naar Ahmed’s afkomst. Omdat Aboutaleb representant zou zijn, van een groep mensen die, volgens Sörensen, allemaal voor problemen zorgen. Allemaal? Als je de strekking van Sörensen volgt, allemaal! Je zou bijna denken dat Ahmed Aboutaleb de enige ‘succesvolle’ Marokkaan in Nederland is. Maar wij ‘Marrekaane’, wij weten wel beter en hebben ondertussen eelt op de afkomst gekregen en zien in Sörensen niets anders dan de zoveelste zuurpruim die zijn eigen falen probeert te sussen. Hij had natuurlijk zelf graag burgemeester geworden. Maar verder dan een ‘shit kicking’ stadspartijtje is ie natuurlijk nooit gekomen, de prutser. Jarenlang voert hij al campagne tegen de Marokkaanse aanwezigheid in Rotterdam, puberale problemen en alle gevolgen van dien gebruikend als excuus om een hele bevolkingsgroep af te schrijven als voer voor een concentratiekamp. En nu, nu krijgt hij hoogstwaarschijnlijk te maken met een Marokkaanse burgemeester. Typisch geval van de deksel op de in Sörensens geval toch al platte neus. Man, wat zal die de komende maanden ’s nachts zwetend en schreeuwend wakker worden: een Marokkaan die het laatste woord heeft in zíjn stad.

Ik heb in het verleden, toen hij nog wethouder was in mijn eigen stad (Amsterdam), meermalen woordenwisselingen gehad met Aboutaleb. Ik kan mij eerlijk gezegd niet herinneren dat wij het ooit eens waren over iets. Dat resulteerde weleens in een strijd, die zelfs tot op het podium van de media kon worden gevoerd. En de media smulde ervan, vergetend dat Marokkanen ook mensen zijn die onderling kunnen verschillen van mening over allerlei zaken (dat krijg je als een hele bevolkingsgroep aanziet voor één individu). Achter de schermen schudden we elkaar nog steeds de hand (als we elkaar al tegenkomen) en sinds hij Staatssecretaris van Sociale Zaken is (bij zijn benoeming zag ik de bui wel eventjes hangen, aangezien ik al een aantal jaren voor Sociale Zaken werk) is mijn mening over Ahmed wel een beetje bijgesteld. Ik vind het nog steeds een blaaskaak en een opportunist (al is er met dat laatste niet al teveel mis) en een ongelofelijke slijmbal. Maar het is wel een hele kundige blaaskaak en bestuurlijk gezien een hele sterke slijmbal. Hij heeft zich bewezen op bestuurlijk niveau en heeft in zijn korte tijd bij Sociale Zaken intern toch wel heel veel goeie dingen gedaan. Ik zal deze dingen niet verder benoemen, want ik moet mijn anti-Aboutalebstatus natuurlijk wel omhoog houden maar eer wie ere toekomt. En wat voor mij nog veel belangrijker is: het is een Marokkaan die nu burgemeester van Rotterdam wordt. Wat nou, geen emancipatie!

Mijn achterdocht ziet echter ook hele lichte aanknopingspunten van een vooropgezet val om hem te laten struikelen. Rotterdam is zo’n beetje de moeilijkste stad van Nederland om te besturen. Je hebt de havens met al haar maffiapolitiek, je hebt de hooligans van Feijenoord, Sparta en Excelsior die om het weekend voor meer spanning zorgen dan Al Qaeda in Irak, je hebt Marco Pastors en Ronald Sörensen (sterf eens ajb?), je hebt die eeuwenoude arrogantie van álle Rotterdammers, die denken dat Nederland ophoudt bij de stadsgrenzen en in hun hart eigenlijk pleiten voor een zelfstandige staat alsof het de ETA en Baskenland betreft. En je hebt natuurlijk ook de talloze bevolkingsgroepen, die Rotterdam eigenlijk maken tot wat het is: een uiteindelijk toch wel gezellige, bruisende stad die echt leeft en door de samensmelting van al die culturen een verrijking is om te bezoeken voor iedere in Nederland wonende persoon. Ja, met al deze aspecten zou een Marokkaanse burgemeester in deze stad makkelijk op zijn muil kunnen gaan. Er hoeft enkel maar aanleiding te zijn. En de reden? Omdat het een Marokkaan is.

Een Marokkaan die overigens in politiek zware tijden zijn nut heeft bewezen maar nu hij zich ook op verschillende bestuurlijke posities inhoudelijk heeft geroerd een iets te grote mond krijgt. En de Marokkaanse gemeenschap als nationale voetveeg is handig om te hebben, dus laten ‘we’ vooral geen ‘Marrekaane’ op posities behouden die langdurig enig vorm van voorbeeld kunnen zijn voor anderen. Ik hou ergens dus mijn hart een beetje vast voor wat er gaat komen maar, Aboutaleb kennende, zal hij zich ook wel door al deze aspecten niet laten misleiden en hopelijk de vloer aanvegen met die leeghoofden van Leefbaar Rotterdam, zodat Rotterdam weer écht leefbaar wordt.
M.R. Jabri


http://www.mirsab.nl/home/2008/10/17/de-nieuwe-koning-van-rotterdam/
#832
In de media / Re: Actie! Er moet actie komen!
25/11/2008 om 11:30:39
Kijk, iedereen die regelmatig dit forum leest weet wel dat Aynan, Benzakour en Abbtoy (medeopstellers van een eerder pamflet rondom de integratie, zie http://www.amazigh.nl/awar/index.php?topic=12589.0) gewoon vieze stinkende paternalistische charlatans zijn, die veel te ver af staan van de gewone marokkaan om hierover wat nuttigs te kunnen zeggen.
Het zijn slijmjurken die om maar een beetje in het gevlei bij de hollanders te komen, zo hun marokkaanse wortels afkappen. Zelfbeschadigers en nestbevuilers zonder een greintje moraal in hun artistieke donder.

Jabri en Cheppi viellen -dacht ik- altijd wat buiten dat standaardstempel van viezegorekontkussers. Dat zij dan juist oproepen tot zo'n oerhollands middel van het verraden en aangeven van je buurman verbaasde mij een beetje. Helemaal omdat zij die oproep metname  richten aan de Nederlanders van Marokkaanse afkomst.


#833
In de media / Actie! Er moet actie komen!
25/11/2008 om 11:13:54
Jullie hebben het vast vorige week allemaal al in de Spits gelezen. Ik niet. Hierbij weer een zwikkie prominenten (oa Jabri, Cheppi, Radikishun en Terstall) dat zich over 'de integratie' buigt.

Dezen roepen nu op om tuig te verraden en aan te geven bij de politie.

‘We moeten in actie komen’
Ondergetekenden, zijn Nederlanders die zich de afgelopen jaren hebben verzet tegen de stigmatisering van een bepaald deel van onze Nederlandse bevolking, namelijk de Nederlanders van Marokkaanse afkomst. De afgelopen jaren is het debat op het scherpst van de snede gevoerd, steeds met één doel: het wegnemen van barrières en hindernissen die een gelijkwaardige positie van Nederlanders van Marokkaanse afkomst belemmeren. Deze strijd is op veel fronten succesvol. De participatie van Nederlanders van Marokkaanse afkomst in alle geledingen van de maatschappij neemt toe. Wij zijn ervan overtuigd dat er een gouden generatie aankomt, die Nederland mooier en beter zal maken.

Helaas blijft er een klein aantal Nederlanders van Marokkaanse afkomst die het licht nog niet gezien hebben. Dit zijn meestal jongeren, die menen door middel van onaangepast, bedreigend en intimiderend gedrag, gepaard gaand met geweld, de maatschappij te moeten ontregelen. Ze doen met dit gedrag zichzelf en de zaak van de emancipatie van Nederlanders van Marokkaanse afkomst geen goed. Deze jongeren schuilen steeds vaker onder de paraplu van ’stigmatisering van Marokkanen’ om hun gedrag te vergoeilijken. Dat is ten onrechte, aangezien dit soort gedrag totaal niet aansluit bij de geleverde strijd voor gelijkwaardigheid. Er zijn thans genoeg mogelijkheden en kansen om uit de verdrukking te komen. Dat er geen buurthuis is, moet zeker worden aangekaart, maar dat is geen reden om op straat mensen te bedreigen, te mishandelen of te beroven. Een buurthuis is ook geen noodzakelijkheid om zelf te bouwen aan je toekomst. Dat sommige media in veel gevallen onjuist, hetzerig of onheus berichten klopt, maar dat is geen reden om iedere cameraploeg aan te vallen, te intimideren of te bedreigen, omdat er ook media zijn die met de juiste intenties het nieuws dat ook deze groepen jongeren aangaat wil verslaan.

Wij roepen hierbij alle Nederlanders, met name die van Marokkaanse afkomst, op om aan dit gedrag van deze jongens op straat een einde te maken. Spreek ze aan, geef hun gedrag door aan de politie, getuig tegen ze. Want alle Nederlanders, ongeacht hun ras, sexuele voorkeur of geloof, hebben last van deze onruststokers. Het zijn geen Marokkanen, het zijn hier geboren en getogen Nederlanders, die doorgeslagen zijn. Wij, de Nederlandse maatschappij in totaliteit, moeten er wat aan doen, om ook die gouden generatie van Nederlandse jongeren van Marokkaanse afkomst, die als merendeel wel slaagt het gevoel te geven dat Nederland ook van hen is en niet zonder hen kan. Moskeeën, jongerenverenigingen en allerlei andere maatschappelijke organisaties die keihard hun best doen dit afgegleden deel van de Nederlandse jeugd van Marokkaanse afkomst te bereiken, voelen zich in hun strijd in de steek gelaten. Zij worden in de maatschappij helaas geassocieerd met deze randgroepen, wanneer die weer in het nieuws komen vanwege hun crimineel en overlastgevend gedrag. Maar juist deze hardwerkende organisaties die vaak ook met de handen in het haar zitten, hebben alle hulp van de gehele samenleving nodig. Ze worden te vaak aangesproken op het gedrag van deze randgroepjongeren die onze maatschappij frustreren, terwijl zij ook gecomplimenteerd mogen worden voor hun inspanningen om deze ontspoorde jeugd op het rechte pad te krijgen. De betreffende jongeren gedragen zich niet Marokkaans of islamitisch maar gewoonweg beestachtig. Ze moeten tot de orde worden geroepen door de politie, ouders, schoolbegeleiders, maatschappelijke organisaties en alle vertegenwoordigers van de overheid,  maar bovenal door de gehele samenleving, die van alle Nederlanders is, dus óók van de Nederlanders van Marokkaanse afkomst.

Mohammed Jabri (publicist)
Prem Radhakishun (publicist)
Ali Eddaoudi (publicist)
Dick Sipkes (Stg. Maroc.nl)
Mohammed Cheppih (Stg. Academica Islamica)
Abdelhafid Bouzidi (Marokko Media Groep)
Ibrahim Wijbenga (Stg. IBW)
Siham Khnafssi (arbeidsmarktdeskundige)
Taoufik Ben Yahia (Stg. Jongerencentrum Argan)
Fatima Elatik (dagelijks Bestuurder Stadsdeel Zeeburg)
Ewoud Butter (Allochtonen-weblog.nl)
Jallal Bouzamour (TV presentator)
Eddy Terstal (Filmregisseur)
Fatima Zahra Jallal (arbeidsmarktdeskundige)

http://www.mirsab.nl/home/2008/11/19/we-moeten-in-actie-komen/

(aangeven bij de politie leidt vast wel weer tot meer zaken voor een van de scribenten van die site, de handenschudweigeraar, woordkunstenaar en zittenblijver Faisal, advocaat)
#834
Filosofie / Re: Het verstand
24/11/2008 om 10:05:27
Citaat van: Yua op 24/11/2008 om 03:59:52
Het verstand van de mens is zo complex. En we gebruiken er maar zo weinig van. Daarom dat ik eens een theorie had dat de mensen die paranormaal begaafd zijn, gewoon meer van hun verstand gebruiken dan de normale mens kan.

'Een andere misvatting is de mythe dat we slechts 10 % van onze hersenen gebruiken. Het lijkt heel logisch dat we onze hersenen niet volledig gebruiken, anders zouden we geen nieuwe dingen meer kunnen leren. Ook wordt wel geredeneerd dat het deel van onze hersenen dat we niet gebruiken als reserve fungeert omdat we continu hersencellen verliezen (OECD, 2002a) De oorsprong van deze mythe ligt waarschijnlijk in de vroege neuro-wetenschappelijke theorie dat een groot gedeelte van de cerebrale cortex uit “stille gebieden” bestaat die niet geactiveerd worden door sensorische of motorische activiteit. Tegenwoordig hebben we echter meer inzicht in deze stille gebieden gekregen: zij maken hogere cognitieve functies mogelijk die niet direct aan sensorische of motorische activiteit gekoppeld zijn (Bransford, Brown, & Cocking, 1999). Ook is uit de klinische neurologie gebleken dat zelfs het verlies van veel minder dan 10% van de hersenen al enorme gevolgen heeft voor iemands functioneren. Men kan er bijvoorbeeld mentale beperkingen aan overhouden.Wel is het zo dat mensen volledig kunnen herstellen na, bijvoorbeeld, een beroerte. Maar dit is te danken aan de plasticiteit van de hersenen: andere zenuwcellen nemen de functie van de verloren cellen over. Dit leidt er gewoonlijk wel toe dat de aard van de informatieverwerking verandert. De nieuwe aanpak is gewoonlijk minder efficiënt dan de oude en kost meer energie. Toch: de hersenen zijn uitzonderlijk goed in compenseren. Dit is de overlevingsstrategie van een individu.'

http://www.hersenenenleren.nl/ar-neuromythen.php
#835
Citaat van: Izwan op 23/11/2008 om 17:34:57Hebben ze ook onderzocht of de rechtspositie voor migranten in de praktijk toegepast wordt? In de praktijk lijkt dat een kaaskop criminele meer profiteert van zijn rechtspositie dan een Marokkaanse criminele. 
Je had zelf kunnen lezen wat ze onderzocht hebben. En het is ongelooflijk maar waar, deze mijnheer durft zo maar te beweren, (in directe tegenspraak met de altijd linkse nederlandse goegemeente of bijvoorbeeld de forumhuilebalken hiero), dat het hier in Holland helemaal zo slecht niet gaat.

Citaat van: Izwan op 23/11/2008 om 17:34:57
Aha, 
Die projectsubsidies worden gebruikt om de assimilatie beleid toe te passen. Daar worden de allochtonen niet beter van hè. Ik krijg meer indruk dat de joodse-, de Christelijke-, de homo’s-…enz zelforganisaties te veel subsidie krijgen dan de moslims Zelforganisaties die voor belangen van eigen doelgroep opkomen. Hebben die onderzoekers hierbij stilgestaan? 
Dat jij vind dat jij en je medemoslims weer te weinig krijgen in relatie tot de joden is niet zo relevant en ultra voorspelbaar. Relevant is in dit onderzoek dat blijkbaar de nederlandse staat veel meer belastinggeld wegsmijt aan het aaien en paaien van religieuze eigenheid dan andere landen.

Op het gebied van zelfhulp, van aantal baantjes en op het gebied van scholen.

Wees ff eerlijk, meer gesubsidieerde Islamitische scholen dan de 4 landen bij elkaar? Waar is dat voor nodig? Wie de verwikkelingen rondom de Rotterdamse Ibn Galdounschool een beetje volgt, kan niet anders dan heel sceptisch zijn over dat alles. Bakken met geld gaan er in, en heel veel tijd en aandacht van ongetwijfeld goed bedoelende ouders, en en het resultaat is diepdroevig.

Hoe groot je liefde voor Mekka ook is, hoe groot je afkeer van die teringblanken ook is, als je een degelijke toekomst voor je kids hiero in Holland wil, zet je ze meteen op achterstand door voor dergelijke scholen te kiezen.

(gewoon dat hele bijzondere/speciale onderwijs opdoeken. Als papa en mama wat speciaal voor hun kids willen betalen ze het maar zelf. Maar das een andere disc)

Citaat van: Izwan op 23/11/2008 om 17:34:57Alle die landen waar de blanken aan de macht zijn, zijn een pot nat. Ik zie weinig verschil tussen Italiaanse fascisme en Duitse nazisme.
Das een bekend verschijnsel onder hersenlozen. Zo ken ik mensen die menen dat asfalteren van Casablanca tot Kaboel de oplossing is voor het moslimprobleem. Voor hen is ook alles altijd één pot nat, dat maakt analyseren wel lekker simpel.

Citaat van: Izwan op 23/11/2008 om 17:34:57Waar is die rechtspositie van allochtonen gebleven?
Is het een geboorterecht van moslims om op kosten van de nederlandse belastingbetaler Arabisch te leren?

Citaat van: Izwan op 23/11/2008 om 17:34:57
Waarom is het niet verlengd? Hoe zie de werkloosheid verhouding tussen autochtonen en allochtonen?
Ik weet niet waarom je de werkloosheid er bij haalt, want ook als blijkt dat er veel meer marokkanen dan hollanders in de ww zitten, zou ik nog de groep Marokkanen niet als chronische steuntrekkers willen bestempelen.



#836
Citaat van: Izwan op 22/11/2008 om 20:32:19
Nederland is nooit seculier geweest.
Vanaf de oudheid tot en met heden heeft de democratie nooit zonder invloed van religie kunnen functioneren. Het is juist dat de democratie bij de islam thuis hoort.

Hahaha, dat verhaal weer. De Islam als bakermat van alle goeds in de wereld! Zonder godsdienst geen democratie! Zeker op een Islamitische school gezeten?

BTW that van dat nooit seculier geweest zijn klopt als een bus. Iedereen met een beetje religieuze hardvochtigheid en dat ingebakken wij-zij denken der godsdienstigen heeft altijd wel een schare aanhangers weten te verwerven hiero.
#837
Citaat van: Izwan op 22/11/2008 om 20:32:19
Islamitische scholen in Nederland worden systematische door de overheden en de media onderdrukt, gediscrimineerd en zwart gemaakt. Het wordt voor hen onmogelijk gemaakt om normale te kunnen functioneren. De kern van het probleem legt meer aan de racistische beleid van de Nederlandse overheid t.o.v. moslims.


Nederland is nog volop multicultureel


De toon mag dan harder zijn, het integratiebeleid is nauwelijks veranderd
Gepubliceerd: 19 november 2008 14:16 | Gewijzigd: 21 november 2008 14:33

Nederland is helemaal niet een bang, nationalistisch landje geworden dat allochtonen tot assimilatie dwingt. Multiculturalisme is nog de standaard, meent Ruud Koopmans.



Volgens Jan Willem Duyvendak, Ewald Engelen en Ido de Haan â€" auteurs van Het bange Nederland â€" is „Ella Vogelaar gestruikeld over het geborneerde nationalisme dat het bang gemaakte Nederland nu al zo’n zeven jaar in zijn greep houdt. In zeven jaar tijd is Nederland van een open samenleving een land geworden dat meent dat het integratievraagstuk alleen kan worden opgelost met een harde, polariserende aanpak die ontevreden autochtonen hun vertrouwen in de politiek moet teruggeven door allochtonen te dwingen zich aan te passen” (NRC Handelsblad, 14 november). „Er zijn weinig landen die zo dwingend homogeen zijn als Nederland”, aldus Duyvendak. Elders spreekt Engelen over „neonationalistisch beleid”. Hij brengt de recente ontwikkelingen in het Nederlandse integratiebeleid in verband met „Blut und Boden”.

Van wetenschappers mag je verwachten dat, als ze met grote woorden en harde oordelen in het publieke debat interveniëren, ze dit doen op basis van feitenkennis. Dit is echter niet het geval.

In 2007 onderzocht de Brusselse Migration Policy Group in samenwerking met de British Council en tientallen internationale experts het integratiebeleid in 27 Europese landen plus Canada. Als we Duyvendak cum suis moeten geloven zou Nederland op deze index een modderfiguur slaan. Maar Nederland behoorde, ook na vijf jaar Hilbrand Nawijn en Rita Verdonk als bewindspersonen voor integratie, nog tot de landen met de beste rechtspositie voor migranten. Het komt op de MIPEX-index (zie tabel) onder de 28 landen op de vierde plaats, na Zweden, België en Portugal, maar vóór Canada, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, om maar te zwijgen van Duitsland, Denemarken en Oostenrijk.

Wat etnische zelforganisatie betreft concludeert het rapport: „Organisaties van migranten participeren in overlegorganen en kunnen subsidie verkrijgen onder gunstige voorwaarden waarmee Nederland op de derde plaats onder de 28 landen komt.” Dat zelforganisaties meestal geen structurele subsidies meer krijgen is waar, maar de projectsubsidies vloeien onder de nieuwe vlag van ‘diversiteitsbeleid’ nog steeds rijkelijk.

Is er dan niets veranderd in Nederland de laatste jaren? Jazeker, op een paar punten worden sinds enkele jaren sterkere assimilatie-eisen gesteld en enkele regelingen voor minderheidsgroeperingen zijn geschrapt.

Net als in veel andere Europese landen zijn inburgeringscursussen verplicht geworden en het succesvol doorlopen ervan is een voorwaarde geworden voor naturalisatie. Huwelijksmigranten moeten een eenvoudiger versie van de inburgeringstest afleggen alvorens ze een verblijfsvergunning in Nederland krijgen.

Het onderwijs in (allochtone) levende talen is afgeschaft.

De Wet Samen, die beoogde de arbeidsmarktparticipatie van allochtonen in het bedrijfsleven door voortgangsrapportages te vergroten, is niet verlengd.

Aan de relatieve positie van Nederland ten opzichte van de andere landen heeft dat wel iets veranderd, maar zeker niets dramatisch. In de MIPEX-index 2004 stond Nederland tweede (na België) en nu vierde. Als wij in het ‘bange Nederland’ inderdaad een „neonationalistisch integratiebeleid” hebben, wat is er dan in godsnaam aan de hand in de rest van Europa?

Als we kijken naar beleidsterreinen die in de MIPEX niet aan bod komen, zoals de omgang met culturele verschillen in het onderwijs en in de media, en voorkeursbeleid voor allochtone groeperingen op de arbeidsmarkt, komt Nederland al helemaal niet als assimilationistisch uit de bus. In het boek Contested Citizenship onderzocht ik samen met drie buitenlandse collega’s het beleid op deze terreinen in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Zwitserland. Nederland blijkt het land te zijn dat het meeste tegemoetkomt aan de eigen cultuur en religie van minderheidsgroepen, onder andere omdat Nederland:

anders dan Duitsland en Zwitserland halal slachten toestaat;

anders dan de andere vier landen de wet op de lijkbezorging heeft aangepast aan het islamitisch begraven binnen 24 uur na overlijden en zonder kist;

anders dan Frankrijk, Zwitserland en de meerderheid van de Duitse deelstaten leraressen op openbare scholen toestaat een hoofddoek te dragen;

meer gesubsidieerde islamitische scholen kent dan de andere vier landen bij elkaar (Nederland heeft er 43, Frankrijk en Zwitserland hebben er geen, Duitsland twee en Groot-Brittannië vier);

veruit het breedste aanbod heeft aan programma’s voor minderheden in de publieke media, onder andere in de vorm van de regel die de NPS verplicht 20 procent van haar zendtijd aan ‘multiculturele programmering’ te besteden;

als enige van de vijf landen een actief voorkeursbeleid voor allochtonen voert voor overheidsfuncties.

In Nederland discussiëren we over burka- en niqaabdraagsters, handenschudweigeraars, fundamentalististen die niet voor de rechter op willen staan en andere vertegenwoordigers van de ultraorthodoxe marge binnen de islam. In andere landen (met uitzondering van Groot-Brittannië) heeft men het zelden of nooit over dit soort zaken â€" maar dat is niet omdat er daar zo tolerant mee wordt omgegaan. Integendeel, daar heeft men het nog veel te druk met discussies over zaken die in Nederland al lang en breed gemeengoed zijn (hoofddoekjes, islamitisch onderwijs).

De hoofddoek is op een enkele uitzondering na â€" bij de politie en bij de rechterlijke macht â€" in Nederland toegestaan en op het recht op het dragen ervan wordt toegezien door de Commissie Gelijke Behandeling en de rechter. In Frankrijk is de hoofddoek verboden voor alle ambtenaren, inclusief leraressen, en bovendien ook voor leerlingen. In Duitsland hebben de meeste deelstaten gekozen voor de Franse oplossing â€" geen hoofddoeken in openbare instituties, maar ook geen christelijke of joodse religieuze tekenen â€" maar sommige Zuid-Duitse deelstaten hebben er geen moeite mee de hoofddoek te verbieden terwijl nonnen op openbare scholen wel in vol ornaat voor de klas staan.

De hoofddoek is in Nederland veel meer geaccepteerd dan in de meeste andere Europese landen. Tel op vakantie de hoofddoekjes achter de kassa’s van de supermarkt en vergelijk dat met de Albert Heijn bij u om de hoek.

De multiculturele benadering in de media is de laatste jaren eerder geïntensiveerd dan afgenomen. Sinds kort zendt de NPS dagelijks op de radio, en vanaf januari 2009 ook op televisie, Dichtbij Nederland uit â€" onvervalster Hollands multicultureel beleid kun je niet bedenken: aparte programma’s voor allochtonen met informatie over ‘hun’ sporters.

Op het punt van voorkeursbeleid voor overheidsfuncties heeft Nederland eerder een tandje bij dan een stap terug gezet. Binnen de wetenschap is er sinds 2004 het programma ‘Mozaiek’ dat jaarlijks 4 miljoen euro ter beschikking stelt voor 20 promotieplaatsen die gereserveerd zijn voor afgestudeerden van allochtone komaf. Een ander voorbeeld is het door minister Ter Horst ingevoerde voorkeursbeleid voor leidinggevende functies bij de politie. De helft van alle Kroonbenoemingen (korpschefs en plaatsvervangend korpschefs) moet de komende drie jaar gaan naar een vrouw of een allochtoon. In Frankrijk of Duitsland, ja zelfs in Groot-Brittannië zou het land te klein zijn als de overheid groepen personen zo zou voortrekken simpelweg op basis van afkomst en de daarmee blijkbaar gepaard gaande ‘frisse blik’.

Hoe komt het dat het multiculturele beleid in Nederland voortduurt, in weerwil van de opkomst van rechtspopulistische politici als Geert Wilders en ondanks de plechtige verzekeringen van regeringszijde dat men het multiculturele beleid afgezworen heeft? Het antwoord ligt in een uit de beleidswetenschap bekend mechanisme: padafhankelijkheid. Eenmaal in gang gezet, is de beleidstrein maar moeizaam op een ander spoor te brengen. De Nederlandse integratiebeleidssector omvat een breed veld van allochtone zelforganisaties, integratiespecialisten, multiculturele advies- en onderzoeksbureaus, diversiteitsdeskundigen en migratie- en integratie-onderzoeksinstituten, die uit een moeilijk ontwarbare combinatie van gewoonte, overtuiging en eigenbelang er toe bijdragen dat het beleid en de bijbehorende geldstromen in stand blijven.

Dat die geldstromen tegenwoordig vooral vloeien onder de noemer ‘diversiteitsbeleid’ heeft daar niet veel aan veranderd. Officieel zou dit beleid een verandering moeten betekenen ten opzichte van het oude multiculturele beleid. Maar de middelen zijn dezelfde als bij de oude multiculturele benadering van apart beleid voor etnische en religieuze doelgroepen met hun eigen cultuur die behouden dient te worden.

Wetenschappers die hun werk goed doen, zouden op de hoogte moeten zijn van de feiten rond het Nederlandse integratiebeleid. Ã"f Duyvendak cum suis zijn niet op de hoogte van de feiten, óf ze kennen ze wel maar negeren ze.

Ten slotte nog dit. Wie politici en opiniemakers die een andere opvatting over integratie hebben, uitmaakt voor „volksmenners” of „enge nationalisten” en ze in verband brengt met „Blut und Boden”, verspeelt elk krediet om zich over de toon van het debat op te winden.

Ruud Koopmans is onderzoeksdirecteur aan het Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB) en hoogleraar sociologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Dit is een bekorte tekst. De volledige tekst is hier te lezen.


http://www.nrc.nl/opinie/article2066348.ece/Nederland_is_nog_volop_multicultureel
#838
Poëzie / Re: Slauerhoff
22/11/2008 om 21:38:43
Cool dat Awragh ook meedoet, heb ik weer een mooie reden toch nog ff wat te plempen.

De jijbuis uitvoering van Christana Branco

http://www.youtube.com/watch?v=WaCAR6juSq4&NR=1

Het is dit gedicht van Slauerhoff:

De Eenzamen

Stil sta ik in de steppe,
De doffe zon gaat onder,
De schrale maan verschijnt.

Het gras dampt, klam en vochtig,
De grond blijft stijf bevroren
In heete korte zomer:
't Blijft winter in de zomer

De klokjes zijn nog hoorbaar,
Het rulle spoor nog zichtbaar,
De kar is al verdwenen

Ja, alles gaat, verdwenen..
Wat over is gebleven
Is lief maar onvoldoende
Om op te leven.

Hier geen heel gezin, Chatt, slechts één `Ministerie van oorlog´, maar de melancholie lijkt me er niet minder om. Die ´fourstargeneral´ kwam net ook al ff vragen of het ietsje rustiger kon met Maria Callas en Cristina Branco.
Laat aub nog ff weten wat je van dat boek vond. En mocht je meer van hem willen lezen, er is vreselijk veel tweedehands van hem te krijgen. Daar kan geen Loes tegen op.

#839
Poëzie / Re: Slauerhoff
22/11/2008 om 09:37:17
Thanks voor de link en de uitgaanstip! Helaas had ik gisteren geen tijd/kaartje. Ben jij wel -eens- geweest?

Ik zal ook nog achter de naam van dat Friese meisje aangaan.
#840
Poëzie / Re: Slauerhoff
21/11/2008 om 09:50:15
Nog een keer dan, omdat ik het zo leuk vind dat Slauerhoff je boeit. Ik ben trouwens vooral fan van zijn poezie, maar in zijn proza (mij veel minder bekend) zitten ook wel mooie dingen.

Als je nog wat cools tegenkomt, laat het ons aub weten! Ik zal thuis als wederdienst Maria Callas (voor de onwetenden, zie bv http://www.youtube.com/watch?v=lKnR9VIK3MA) weer eens op zetten. Er is trouwens een Fries meisje dat teksten van Slauerhoff in Fado's heeft omgezet en gezongen. Nu ja, zingen kan ik niet, wel knippen en plakken:

De schalmei

Zeven zonen had moeder:
Allen heetten Peter,
Behalve Wanjka die Iwan heette.

Allen konden werken:
Eén was geitenhoeder,
Eén vlocht sandalen,
Eén zelfs bouwde kerken;
Maar Iwan die Wanjka heette
Wilde niet werken.

Op een steen in de zon gezeten
Bespeelde hij zijn schalmei.

“O, mijn lieve,
Mijn lustige,
Laat mij spelen
In de schaduw van mijn
Korte rustige vallei.
Laat andren werken,
Sandalen maken of kerken.
Wanjka heeft genoeg aan zijn schalmei.”

Fado

Ben ik traag omdat ik droef ben,
Alles vergeefs vind en veil,
Op aarde geen hoogre behoefte ken
Dan wat schaduw onder een zonnezeil?

Of ben ik droef omdat ik traag ben,
Nooit de wijde wereld inga,
Alleen Lisboa van bij de Taag ken
En ook daar voor niemand besta,

Liever doelloos in donkere stegen
Van de armoedige Mouraria loop?
Daar kom ik vele’ als mijzelve tegen
Die leven zonder liefde, lust, hoop...

(naar ik meen ben jij al getrouwd -net als ik- en das maar goed ook. Ik kan me namelijk een 'jeugdvriendin' herinneren, wiens moeder haar voor mij waarschuwde omdat ik een Slauerhoff fan ben.)