-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - *****

#181
Citaat van: m'Izran op 17/02/2006 om 13:11:24
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:09:01
Citaat van: m'Izran op 17/02/2006 om 11:20:17
Citaat van: ***** op 15/02/2006 om 21:02:00
Find ik ook, slat neggens op tat ondersoek.

Is niet grappig.

Dad is ook nit gappig bedoelt

Reageer dan normaal.

Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 13:10:01
Citaat van: m'Izran op 17/02/2006 om 11:19:41
Citaat van: mouslati op 14/02/2006 om 21:22:29
Overdreven gedoe allemaal pfffffffffffff

Hoezo overdreven?

Ik vind het alleen maar goed om te zien. Dat je het kunt voorkomen, hoe vroeger je eraan begint hoe beter.
Daar hebben de kinderen alleen maar baat bij. En ze besparen er nog kosten op.

Het zal die kinderen heel veel verdriet en frustratie schelen als hun problemen tijdig worden gesignaleerd en aangepakt.

Precies, ik zie geen nadelen. Allen maar goed dat hier tijd aan wordt besteed.

Ik reageer net zo abnormaal als ik zelf wil.
#182
OK, als het niet op te lossen is op diplomatieke wijze, dan ga je je energie in iets anders steken, zoals het helpen van je onderdrukte Palestijnse broeders en zusters.
Dat redt levens, ipv dat er doden vallen. (alle doden tot nu toe zijn moslims, hoe wrang!) En niet rellen veroorzaken, onder meer door ook hele nare cartoons te vertonen die helemaal niet in de pers zijn verschenen. En niet in het Arabisch zeggen dat boycots en acties goed zijn, en in het Deens zeggen dat je oproept tot rust.
Liegen lijkt me tamelijk onislamitisch.
#183
Citaat van: m'Izran op 17/02/2006 om 11:19:41
Citaat van: mouslati op 14/02/2006 om 21:22:29
Overdreven gedoe allemaal pfffffffffffff

Hoezo overdreven?

Ik vind het alleen maar goed om te zien. Dat je het kunt voorkomen, hoe vroeger je eraan begint hoe beter.
Daar hebben de kinderen alleen maar baat bij. En ze besparen er nog kosten op.

Het zal die kinderen heel veel verdriet en frustratie schelen als hun problemen tijdig worden gesignaleerd en aangepakt.
#184
Citaat van: m'Izran op 17/02/2006 om 11:20:17
Citaat van: ***** op 15/02/2006 om 21:02:00
Find ik ook, slat neggens op tat ondersoek.

Is niet grappig.

Dad is ook nit gappig bedoelt
#185
Citaat van: Izwan op 17/02/2006 om 13:04:47
Citaat van: SmartSexyCool op 17/02/2006 om 12:51:59
Citaat van: ameziane op 17/02/2006 om 12:47:34
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 07:53:56
En al die schreeuwers en pyromanen snappen de cartoons blijkbaar niet. Het is een kritiek op de extremisten die de naam van God en Mohammed bezoedelen, niet op God en Mohammed.
Als de Profeet als terrorist wordt afgebeeld, dan is dat duidelijke taal: ALLE Moslims zijn terroristen en dat is niet zo gek, want Mohammed(vzmh) was ook een terrorist.

Dus als die spotprenten zijn bedoeld als kritiek op extremisten dan hebben ze de plank mis geslagen: alle Moslims(gematigden en extremisten) zijn verenigd in hun woede, omdat ze diep gekwetst zijn in hun religieuze overtuiging.




Denk je echt dat moslims DIEP door deze affaire gekwetst zijn? Zijn het gewoon niet hun onderbuikgevoelens en waarom hebben sommige logisch nadenkende moslims daar absoluut geen last van?

Omdat ze zich "gekwetst" voelen, geeft dat hun het recht om te vandaliseren en geweld te gebruiken?

Lees mijn "verhaal" :

http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=8646.0

Dan begrijp je misschien wel wat ik bedoel, kleintje ;)
Denk jij dat weet hoe 1,3 miljard moslims zich hebben gevoeld?
Tot en met vandaag zijn de demonstratie tegen deze cartoontjes niet gestopt. Overal in de wereld geven moslims aan dat ze gekwetst zijn door deze cartoontjes. Denk je dat alle die miljoenen moslims leugenaars of geen goed moslims zijn?


Is waarheid en gerechtigheid van een groep mensen en hun acties af te lezen aan het aantal mensen dat een bepaalde mening heeft? Dan hadden de Stalinisten en de Maoisten en de Nazi's en de volgelingen van Pol Pot en van Dzengis Khan en van Richard Nixon en de vele miljoenen Bush-aanhangers ook gelijk.
#186
Citaat van: ameziane op 17/02/2006 om 12:47:34
Citaat van: ***** op 17/02/2006 om 07:53:56
En al die schreeuwers en pyromanen snappen de cartoons blijkbaar niet. Het is een kritiek op de extremisten die de naam van God en Mohammed bezoedelen, niet op God en Mohammed.
Als de Profeet als terrorist wordt afgebeeld, dan is dat duidelijke taal: ALLE Moslims zijn terroristen en dat is niet zo gek, want Mohammed(vzmh) zelf was ook een terrorist.

Dus als die spotprenten zijn bedoeld als kritiek op extremisten dan hebben ze de plank mis geslagen: alle Moslims(gematigden en extremisten) zijn verenigd in hun woede, omdat ze diep gekwetst zijn in hun religieuze overtuiging.

Dus het is zeker niet een kwestie van snappen.



Het is duidelijk dat jij de cartoons dus ook niet snapt, gelukkig uit jij je grieven gewoon op een rationele manier dus het is geen probleem. Is misschien ook gewoon een cultuurkwestie enzo. Humor verschilt sterk per cultuur. 
(en per persoon) Kijk maar naar wat Duitsers grappig vinden, en Engelsen en Nederlanders. Dat verschilt al heel sterk.
#187
Politiek / Re: DE HEL
17/02/2006 om 08:06:10
Ja, die begon onmiddelijk na de tweede.
#188
Citaat van: miss.F. op 10/02/2006 om 12:15:28
Citaat van: dora op 07/02/2006 om 17:31:02
Citaat van: miss.F. op 07/02/2006 om 16:03:09
wat een overdreven reactie. **** soms kom je over als een dramaqueen
zo overdreven is ie niet..veel mensen hebben namelijk religie de rug toegekeerd hierdoor...het is dus geen gekke gedachte..wel een gedachte die ik niet steun. zoals ik al aangaf..wanneer iemand iets goeds overkomt denken ze altijd dat het vanuit zichzelf komt..overkomt hen iets slechts dan komt t door God...eruugh jammer..maar vooral zielig.

dus deze opmerking van sterretje is best een discussie waard...

vandaar dat ik die reactie van ahar overdreven vind, hij is namelijk gebaseerd op een zwakke gedachte namelijk een religie de schuld geven als het minder goed gaat

Als een product slecht functioneert of zelfs slachtoffers maakt, moet het product bij het vuilnis. Mensen kunnen blijkbaar niet omgaan met het product religie. We kunnen natuurlijk ook mensen verbieden. Ik zeg nergens dat "het komt door God", God heeft niet zoveel te maken met de poppenkast die religie is, al hebben wij God tot de zogenaamde centrale figuur gebombardeerd.
#189
Ja goed idee, weg met wapens. Om te beginnen weg met al die vuurwapens in de VS.
#190
Die Deens/Palestijnse imam had dat geld van zijn rondreis door het MO om opwinding te veroorzaken, beter kunnen investeren in weeshuizen in Palestina ofzo. Het enige dat hij nu heeft bereikt is veel onrust en een aantal doden. Wat zal Mohammed trots op hem zijn maar niet heus.

En al die schreeuwers en pyromanen snappen de cartoons blijkbaar niet. Het is een kritiek op de extremisten die de naam van God en Mohammed bezoedelen, niet op God en Mohammed.

Amitai Sendi (Joodse cartoonist) heeft een wedstrijd in "antisemitische cartoons" voor Joden uitgeschreven, hij zegt dat Joden zelf betere cartoons kunnen schrijven over zichzelf en geen Iraniers daarvoor nodig hebben. Kijk dan heb je ballen en humor.  http://www.boomka.org/
#191
Echt heel triest voor die kinderen, het moeten er veel meer zijn dan de 20 die bekend zijn. Want zoveel kids zal het niet lukken om vanuit Somalie de Nederlandse ambassade in Addis Abeba in Ethiopie te bereiken, en dan ook nog in contact te komen met een ambassadeur. Gelukkig heeft die zendeling in Ethiopie die kinderen Nederlands hoorde spreken op straat,  aan de bel getrokken bij de Nederlandse politiek en media. Ik hoop dat die mevrouw van de Christen Unie veel kan betekenen voor deze slachtoffers van moderne slavernij en mensenhandel.
Die nepouders moet je gewoon onmiddelijk uitzetten, dat doen ze tenslotte zelf ook zonder enige scrupules met hun minderjarige melkkoetjes.
#192
In de media / Re: Fundo christene in actie
17/02/2006 om 07:37:31
Klopt. Of er nou echt geesten worden opgeroepen of dat het een merkwaardig psychologisch fenomeen is weet ik niet, maar ik weet wel dat die experimenten heel raar kunnen aflopen. Die rector doet er een beetje te makkelijk over.
#193
Find ik ook, slat neggens op tat ondersoek.
#194
Citaat van: Sabadilla op 15/02/2006 om 20:54:58
Citaat van: ***** op 15/02/2006 om 20:52:22
Citaat van: Sabadilla op 15/02/2006 om 20:51:00
Citaat van: ***** op 15/02/2006 om 20:46:29
http://img494.imageshack.us/img494/2082/dscn33280iq.jpg

Is ie te koop? zou m graag willen kopen... ;)

Kan je ook een traditionele amazigh man schilderen met een djellaba.

Dat meen je niet, het is maar een klein dingetje hoor. Plus minus een DVD-doosje.
Niet ingelijst. OK 10 Euro!

Ow ik dacht dat het een grote schilderij was... Nou ja voor 10 euro wil ik wel een grotere hebben he..

Mmm, pech, ik doe m kado aan iemand die geen verstand heeft van kunst en het dus wel mooi zal vinden. Mn oma denk ik.
#195
Haha nee ik ook niet. Dan is het vast echte kunst!