-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Isefrawen

#451
Sport / Re: WK 2006.
06/07/2006 om 11:15:41
Citaat van: Nadoriaan op 06/07/2006 om 10:43:52
Citaat van: Kingyassin op 05/07/2006 om 22:46:27
Heerlijk om die tranen van Ronaldo te zien. Verdiend uitgeschakeld.

Die gozer heeft echt een tsjoepita nodig. Goeiedag zeg hij huilt in 2 weken meer dan 10 pasgeboren baby's bijelkaar.



Er klopt iets niet aan die Portugeze Ronaldo... een fopspeen zou wonderen doen inderdaad...
#452

Wie heeft er ervaring met deze dakkoffers?



Ik heb niet zoveel ruimte in die merc. a klasse achterin, en ik wil absoluut geen oranje/blauw zeil op me dak... zijn deze koffers aan te raden? En heeft er iemand toevallig eentje 2de hands liggen die em kwijt wil?
#453
Oud truukje uit de doos van de ANWB

Koop een krot, zorg dat je de motor ergens in Zuid-Frankrijk opblaast, neem van te voren een ANWB autovakantie-dinges-pakket, bel ze op en je krijgt ter plekke een nieuwe auto om alsnog met een relaxte auto te gaan toeren... isch lache ha ha ha ha ;D
#454
Algemeen / Re: palestijnse kinderen
05/07/2006 om 16:31:34


De Amazighiteit begint steeds meer de vorm te krijgen van een religieus opstand... Zien deze mensen een manier om de Islam aan de problematiek van de Imazighen te koppelen? Ook gezien de aandacht die het nu krijgt?
#455

http://www.yayabla.nl/Showarticle.asp?article=1414

En andere theorien over 11 september, de aanslag...
Best interessant...
#456
Doof zijn heeft ook zo zijn voordelen, je gezichtsvermogen kun je sterk ontwikkelen als een ander zintuig het laat afweten. Zo ook bij Mohammed, hij helpt de politie door een sms’je te sturen als een zakkendief een slachtoffer aan het rollen is tijdens de werkzaamheden van Mohammed in een restaurant. Hij heeft onlangs een cadeaubon gekregen van de politie, nu maar hopen dat deze voldoende is om zijn smsbundel te kunnen financieren.

Bron: nu.nl
#457
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:51:52

Idd, het jammere is dat veel Imazighen nu Arabiseren,

Daarom moet je juist in dat context kritisch tegenover zo'n soort Arabier staan. Om die reden werd die discussie hier ook gevoerd, niet zozeer omdat men een hekel heeft aan de 'Arabier' in het algemeen. De rest van je bericht spreekt voor zich.



#458
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:40:34
Nee, degenen die met de Fransen samenwerkten waren vooral onze eigen Imazighen uit het zuiden (uit de Atlas), in het Franse leger heten ze "Goums". Het is een mythe dat vooral arabischtaligen in het Franse leger dienden. Van wat ik hoor over de slachtingen is dat men het vooral voor de eigen plezier deed. Lees: "The moroccan Goums" Tribal warriors in a Modern war" door Edward L. Bimberg. Dan zul je zien dat het geen oorlog van Arabier/Frank vs Amazighi was.

Zal ik zeker doen!

Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:40:34
P.S. ik heb je al gezegd wat ik bedoel met werken.

Ja ik zit nog op me werk, reacties van mij zijn wat later omdat het werk niet op zich laat wachten :)

#459
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:32:25
Nee, luister, ik kom hier om de zoveel tijd sinds een jaar of twee. Iedere keer loopt een ieder te janken "arabieren dit arabieren dat". Vergeet die bullshit. Met werken bedoel ik je inzetten om de Amazigh gemeenschap hier te helpen en dit kan op veel manieren. Denk aan school, jongeren motiveren (ik heb hier misschien makkelijk praten omdat ik docent ben) om bepaalde richtingen te volgen en later iets terug te doen voor hun gemeenschap. Iedereen doet het op zijn terein. Proberen iets te doen voor de Rif zelf misschien helpen bij één van de op Rif georienteerde organisaties. ALs dit allemaal te moeilijk is, kun je altijd nog je directe omgeving helpen, je kinderen op juiste manier opvoeden (sterk islamitisch met een sterk Amazigh identiteit) enz.

Dat gebeurt al heel lang, in het begin niet zo actief als nu, maar die intentie was er al sinds het begin.
De boodschap is heel simpel, de Imazighen bestaan en zullen blijven bestaan. Dat er Arabieren zijn die deze boodschap willen manipuleren door te verkondigen dat de Imazighen geen moslim willen zijn omdat ze het Arabisch afkeuren, is hun probleem. De Amazigh is moslim maar wil zijn eigen taal en cultuur in stand houden. Niet ingewikelder maken dan het is.
#460
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:26:23
Luister ik ken zat verhalen van mijn eigen stam (Ibeqquyen) waarbij Arabische vluchtelingen werden afgeslacht toen ze in het zuiden van Ketama aankwamen na een vlucht voor de Franse bombardementen. Een aantal van mijn familie (waaronder de vader van mijn opa) waren daar gelegerd en kregen een aantal te pakken, ze werden allemaal de keel doorgesneden. Iedereen was toen hard tegen elkaar de strijd tussen de Imazighen zelf was ook keihard. Ik heb het niet over toen maar over nu. Nu moeten wij werken voor onze volk en daarbij moeten we begrijpen dat we ook moslims zijn, met een eigen identiteit.

Die verhalen zijn mij niet bekend. Als dat zo is, dan valt dat niet goed te praten. En misschien zijn die misstanden gepleegd omdat er toen veel verarabiseerden met de Franse vijand samenwerkten om de opstand in het noorden tegen te gaan. In een oorlogssituatie kun je als opstandeling weinig permiteren. Ik kan daar niet over oordelen. Wij moeten werken voor ons volk? Onder het mom van: 'werken en niet zeuren'?
Wat bedoel je nou precies met werken?
#461
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:09:00
We moeten minder janken en meer werken.

Wie jankt er nou? Mag je niet voor je oorspronkelijke identiteit opkomen zonder dat je wordt uitgemaakt voor huilebalk? En wat versta jij onder 'werken'? Wij moeten dus minder 'janken' en meer doen voor onze identiteit? Nogal tegenstrijdig. Of bedoel je werken in de vorm van dagelijkse arbeid?
#462
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 17:08:13
Dat van die genocide door Arabieren is nonsens. Kom aub met een echte bron dat Arabieren hebben geprobeert Imazighen uit te roeien. Het is zinloos om zo ziekelijk te keer te gaan tegen andere moslims, als Arabieren of wie dan ook het lef heeft om aan onze cultuur of identiteit te komen moeten we de handen breken die zij willen gebruiken om er aan te komen, maar dat geldt voor een iedere buitenstaander Arabier of niet, tot die tijd zijn het onze broeders en zelfs als we in oorlog met ze zijn zijn het onze broeders.

Verdiep je er maar in, er zijn zat bronnen.

Ziekelijk om zo tegen moslims te gaan? hoezo dan? Zijn er Arabieren dan vermoord door Imazighen? Er zijn wel Imazighen vermoord omdat ze voor hun taal en identiteit opkomen, dat vind je dan niet ziekelijk?
#463
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 16:45:59
Om te benadrukken dat we de verkeerde mensen tot vijand verklaren. Ik heb verschillende mensen gekend (waaronder uit Saudi Arabië) en hun beeld van ons is zeer positief vooral over de Amazighen (Almohaden) die opnieuw Andalusië versterkten. Zij haten ons niet dat doen vooral onze eigen gearabiseerde leiders.

Mijn haat en afkeer richt zich vooral tegen hen die mijn volk vergasten met chemische wapens, Spanje en Frankrijk.

Ik heb nog geen officiële documenten cq uitingen gezien van Imazighen dat ze de Arabier tot vijand verklaard hebben? En waarom moet jij dat benadrukken? Een soort van 'kijk naar mijn nick, ik ben wel Arab vriendelijk' principe? Doet me denken aan een oorlogssituatie. Wie zegt dat Imazighen een hekel hebben aan een Arabier? De Imazighen stellen de onderdrukking van hun identiteit, taal en uiten hun ongenoegen over de Arabisering. Niet specifiek over de Arabier. Dat zou ook niet gezond zijn.
Wat betreft de verabiseerde leiders, geef ik je gelijk; onze "vijanden" zitten in Rabat, die in het verleden onder druk zijn gezet door het midden-oosten om een rechte lijn met de Arabieren te trekken. Overigens hebben de Arabieren bij de verarabisering van Noord-Afrika ook genocide gepleegd.
#464
Citaat van: Arab-Amazighi op 04/07/2006 om 16:34:39
Laat jullie niets wijs maken. Ik heb meegedaan aan "GENOGRAPHIC" een DNA project van Nationalgeographic. Ik heb het gedaan omdat ik zeker wilde weten of ik een echte Rifi was. Wat blijk JAAAAHAHAHAAA mijn Haplotype is E3b2. Uniek aan Amazighen is dat zij misschien niet homogeen qua genen zijn, maar wel meer dan de meeste volkeren ter wereld. De meeste Amazigh-mannen dragen de E3b2 type, het mooie is dat het bij geen andere volk in zulk hoge concentraties voor komt, vandaar dat het dus de Amazigh type wordt genoemd. Deze type komt in beperkte mate voor in het Midden Oosten en Europa. Het is zeer waarschijnlijk in Noord-Afrika zelf ontstaan. Het is ook een type dat vrijwel afwezig is in Egypte en dus zeer sterk aanwezig is in Noord West Afrika.

Je kunt zelf mee doen aan de test, is echt interessant je betaald met creditcard en binnen enkele weken heb je de "kit" in huis. https://www3.nationalgeographic.com/genographic/

Het is een heerlijk gevoel te weten dat je de genen van je eigen volk draagt en hiermee bedoel ik dat je als Rifi ook de AMazigh genen draagt, sommige mensen zijn wel Amazighi qua taal maar niet qua genen. Omdat misschien een lange tijd geleden (kan duizenden jaren terug) iemand bij de AMazighen kwam wonen en met een AMazighi vrouw trouwde. Ons geluk is dat wij altijd gesloten waren naar de buitenwereld toe en dit heeft voor een belangrijk deel onze genen beschremt (niet dat ik wil impliceren dat anderen minder zijn).

De Y-chromosoom dat getest wordt wordt 100% van vader op zoon doorgegeven, die van mij (en van iedere andere man natuurlijk) is identiek aan die van mijn voorouders tot op duizenden jaren terug.

P.S. Wij zijn Imazighen en hebben niets met die met Germanen te maken (onze genen zijn totaal anders) of met de Arabieren. Wat ons wel met de Arabieren bind en niet met de Germanen is de islam. De Arabieren zijn ondanks alles onze broeders, maar wij zijn Imazighen in de eerste plaats en onze voorbeeld is AbdelKrim.

Als je Amazigh bent, waarom noem je jezelf Arab-Amazighi?
#465


Bestreden; succes verder!