-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Amezian

#121
Allah(swt) spreekt alle talen(inclusief Tamazight)!En verstaat alle talen.Maar ik vrees dat het nu te laat is voor jou om vergeving te vragen, al zou je Dua doen in alle talen van de wereld,Allah zal jou niet vergeven.Je bent diep gezonken,Afra!
#122
Afra is anti-islam en zelfs atheist.Op zich heb ik daar geen problemen mee.Maar wat hij doet is gewoon provoceren.Hij wil ons laten twijfelen over onze godsdienst.En hij zoekt een stok om daarmee de hond te slaan,om in zijn termenoligie te blijven.
Die links bewijzen in mijn ogen niks,zoals we weten zijn er nogal wat onbetrouwbare hadith in omloop.Maar de betrouwbaarste bron voor ons is de Koran,zelfs afra kan die niet vervalsen.En daarin zegt Allah:'O mensen wij hebben jullie uit man en vrouw geschapen en hebben van jullie volkeren en stammen gemaakt zodat jullie elkaar leert kennen.De beste van jullie bij Allah is de meest godvrezende'.
De betekenis van deze aya staat als een paal boven water.Allah maakt geen onderscheid tussen zijn schepselen,slechts op 'tagwa'(godvrezendheid).
Afra, je wilt hier de mensen aan hun moslimidentiteit laten twijfelen,dat zal je echter niet lukken!
#123

Citeermee eens. er zijn genoeg schapen.

schapen die zelfs geen honden durven veroordelen.
Jouw woordenboek:schapen,honden,schapen,honden...Pas op voor dieractivisten.Die zullen jou aanklagen!
#124

Citeermohamed.
Hirschi Ali heeft een BESNIJDENIS-trauma.Jij hebt volgens mij een PSYCHISCH-trauma.
#125
Niet de moeite waard om erop te reageren...of reageer ik nu toch?!
#126
Cultuur / Re: bidden in het Tamazight.
01/07/2004 om 13:00:53
Citeerwat ik weet is dat alleen Mohammad saws is gestuurd als genade voor de algehele mensheid.

Zit het verschil niet in dat profeten een boek krijgen? en boodschappers achteraf komen waarschuwen om het eerdere te bevestigen? (zie bijvoorbeeld 3:81)
Dan heb je dit: profeet=nabie en rasoul=gezondene
Dan hebben we de profeten met een boek:
Mozes kwam met de Torah, Jezus met de Indjiel(Evangelie) Daoud met de Zaboer en de profeet Mohammed met de Koran.
Dus zijn de eerdergenoemde profeten tevens rosoul.
#127
Cultuur / Re: bidden in het Tamazight.
30/06/2004 om 18:54:21

CiteerIk heb in het boekje "de boodschap van de Islam" van Maududi gelezen dat het er 124.000 zijn geweest. Hij heeft helaas verder geen verwijzingen gegeven waar hij het vandaan heeft.
Oke, bedankt voor je antwoord.
#128
Cultuur / Re: bidden in het Tamazight.
30/06/2004 om 15:38:54

Citeerazul,

imazighen hebben altijd in het Tamazight geboden. De geschiedenis is gewoon vervalst. In Senegaal wordt nog vandaag de dag amazigh woorden gebruikt voor: sobh, dhohr, 3asr, maghrib en 3ishaa.

Mahdi b. Toemart bod vaak in het tamazight en de vrijdagprekken in zijn moskee Tinmal in de hoge Atlas waren tweetalig(arabisch & tamazight). De westriffijnen(huidige Jbala en Ghomara) in het noorden hebben ook in het Tamazight geboden. Zelfs de adhan in het noorden was in het Tamazight. De Riffijnen hebben vroeg begrepen dat de arabieren gebruik willen maken(dat doen zij nog steeds) van de islam om eerst en vooral de lichamen te veroveren(imperialisme). vandaar dat zij een taalpolitiek toepasten die Tamazight bevorrechtte, om haar te beschermen(1). Die riffijnen zijn nu gearabiseerd als gevolg van een bloedige oorlog gevoerd door een alliantie van de arabieren en de berbers in het zuiden die Imazighen in het noorden van afgoderij beschuldigden!!

(1) Het bewijs dat Imazighen al vroeg bewust waren van hun identiteit. Integenstelling tot wat de arabische imperialisten beweren: tamazight als beweging is door de Fransen gecreeerd(dahir berbere)!!. Ik daag zij uit om met de echte geschiedenis van Marokko te komen.
Over die benamingen voor gebedstijden: mijn oma noemde het middengebed 3asr 'saher'. Misschien dat dit iemand bekend voorkomt.
#129
Cultuur / Re: bidden in het Tamazight.
30/06/2004 om 15:33:37

CiteerDe leider van de Amazigh organisaties zei in Aljazeera dat Imazighen in het Tamazight moeten bidden. Hij zelf bid in het Tamazight en leest Koran in het Tamazight. Deze man is een Sousi of Chalhi en werkt en woon in Rabat.

Denk je dat dit kan?
Mijn hersens zeggen ja en mijn gevolens zeggen nee.
Ik vind dat wij niet moeten doorschieten met ons Amazigh-bewustzijn. 'Allaho akbar' moet 'Allaho akbar' blijven en 'Salamoaleikoum' (aan het eind van het gebed)moet 'Salamoaleikoum' blijven.
De vertaling van de Koran in verschillende talen is slechts een hulpmiddel om de betekenis ervan beter te begrijpen. Niet meer en niet minder. Een vertaling kan nooit de originele Koran vervangen.
#130
Cultuur / Re: bidden in het Tamazight.
30/06/2004 om 15:23:47

Citeerik las ergens dat er 124 000 profeten zijn gestuurd, naar ieder volk, zodat niemand een excuus heeft. Met Mohammed Saws als zegel.
124000? Dat is erg veel. Ik dacht zelf dat het om 1024 Profeten ging. Maar ik kan mij vergissen.
#131
Cultuur / Re: amazigh tapijten
09/06/2004 om 16:32:30

Citeersalaam,

volgens mij was dat het!! dank je wel
You're welcome!
#132
Cultuur / Re: amazigh tapijten
08/06/2004 om 14:17:33

CiteerTha3rawt toch!?
Nee,geen Tha3rawt.Gebruikten wij als deken 's winters,lekker warm.Ik zou zeggen thizawecht(tapijt).
#133
Cultuur / Re: Ait wajaghers???
20/06/2004 om 12:15:11

Citeersalaam,

ik vroeg me af wie hier allemaal Ait wajagher zijn??
er zitten hier verschillende soorte imazighen en zelf isousien een multi culturele imazighen side!!
mooi hoor :):) ik lees het wel
ik ben wel ait wajagher!!!!!
Ik ben zelf van Ayt Said, maar ik heb respect voor de Ait Waryagher.Het is tenslotte de stam van Abdkrim.En nogal wat Riffijnse intelectuelen zijn van Ait Waryagher-afkomst.Een groet uit het hart aan alle Ayt Waryagher!
#134
Cultuur / Re: ahraw - aferfur - aherhur
02/07/2004 om 16:38:00

Citeerhmmm...amazigh nigh??...geen gelovige aub want die geven altijd de man gelijk...
Geen idee.Hij spreekt Darija. Maar 't zou kunnen helpen.Als ik 't zo analyseer...is er bij jullie zwarte magie in het spel...Dat is 1 van zijn vakgebieden.
#135
Cultuur / Re: ahraw - aferfur - aherhur
02/07/2004 om 16:32:54

Citeernee dat zei hij vroeger altijd tgen mij..nadia izza...(nadia knuffel) :(...
Daar gaan we weer! Ik weet niet wat ik met jullie aan moet ,hoor! Een relatietherapeut is afgewezen...jullie stellen mij zwaar op de proef.
Wat vinden jullie van een Marokkaanse therapeut ...hij doet ook aan duiveluitdrijving...hij heet geloof ik Hadj Ahmed(treedt regelmatig in de media)