Citaat van: buƹluz op 24/05/2014 om 16:23:41Nooit van iqnennay gehoord ? Niet verwacht, eigenlijk.
Bij ons in Ait S3id zeggen we AQNENNI - IQNINNYEN voor konijn - konijnen.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menuCitaat van: buƹluz op 24/05/2014 om 16:23:41Nooit van iqnennay gehoord ? Niet verwacht, eigenlijk.
Bij ons in Ait S3id zeggen we AQNENNI - IQNINNYEN voor konijn - konijnen.
Citaat van: buƹluz op 14/05/2014 om 01:02:44
Je zou ook kunnen stellen dat het ook duidelijk mag zijn dat zijn tegenstanders hem koste wat het kost uit het zadel willen schieten, , regardless hoeveel doden.
Citeer
Met Assad's bebloede handen schoonlikken bedoel ik diens misdaden goedpraten
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 22:47:13
Zolang er geen concreet bewijs op tafel ligt, is mijn antwoord aan die "Midden-oosten geobsedeerde Marokkanen" dat Assad geen enkele oorlogsmisdaad heeft gepleegd, die de opstandelingen ook niet hebben gepleegd. Dat is voor mij voldoende om de schuldvraag te kunnen beantwoorden in de strijd om Syrie.
Citeer
Dat ontken ik ook niet. Alleen binnen de moslimwereld is de vermenging van religie & politiek, hetgeen wat in mijn ogen de meeste schade aanricht. Islam + politiek = sektarisme = narrative van de pure moslims versus the other. Weet je nog het Libie dat bevrijd was van Kaddafi? Blijkbaar zijn de meeste mensen Kaddafi allang weer vergeten, jammer dat ze hem eigenlijk hebben afgeknald. Liever had ik gezien dat ze hem achter slot en grendel in leven hadden gelaten om te dienen als een levende herinnering voor al die mensen, die zijn dictatuur nu al weer zijn vergeten. Dat Kaddafi in het verleden ook sektarisme ging toepassen om de Imazighen onder de duim te houden dat was dan ook business as usual voor hem.
Maar het is toch raar dat uitgerekend in het vrije Libie, waar de meeste Imazighen sinds de 8e eeuw niets anders dan de ibaditische variant van islam hebben beleden, opeens in post-Kaddafi tijd een soennitische Oppermufti ongestraft de volgende uitspraak kan doen: "the whole idea of constitutionalization of Tamazight language is Fitna". Dit is toch niets anders dan sektarische oorlogsvoering, gericht tegen de Imazighen. Ze3ma Fitna Barbariya 2014. Dit is waar we als Imazighen (maar ook gewoon als mensen) voor moeten waken als men dus graag religie en politiek wilt gaan mengen.
CiteerMet schoonlikken bedoel je misdaden begaan die minstens even erg zijn ? Me a copy dat, now ?
Laat ik het zo zeggen, indien Assad niet tot een sjiitische variant van de islam zou behoren, maar tot een soennitische variant, en hij zou dezelfde oorlogsmisdaden plegen die hij nu ook op zijn geweten heeft, dan zouden zijn tegenstanders van vandaag murji3itische tactieken toepassen om Assad's bebloede handen weer schoon te likken:
Citeer
Ps. De Murji3a was dus een groepering van de moslims, die de misdaden van de Ummayaden stilzwijgend accepteerden, door geen oordeel te willen vellen over deze misdaden (= soennitisch politiek quiëtisme) en dus ook niet in opstand te komen tegen de dictatuur zelfs al zouden er de meest vreselijke misdaden zijn gebeurd. Hiertegenover staat dus het khawarijitische uitgangspunt dat indien een leider tot een dictator verwordt, dan is het zondermeer halal om in opstand te komen. Sektarische wolven in schaapskleren gebruiken de tegenstelling van khawarijieten vs. murji3ieten (= politiek activisme vs. politiek quiëtisme) om nietsvermoedende moslim Imazighen te brainwashen.
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 02:23:09
Het is de combinatie van politiek en islam. Als mensen willen geloven dan mogen ze dat thuis en in de moskee doen, maar overheid dient neutraal te zijn, vrij van alle religieuze uitingsvormen en al helemaal geen islam. We hebben afgelopen jaren gezien wat het resultaat is in Syrie als men islam en politiek met elkaar mengt.
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 02:23:09
Het is de combinatie van politiek en islam. Als mensen willen geloven dan mogen ze dat thuis doen. Overheid dient neutraal te zijn, vrij van alle religieuze uitingsvormen en al helemaal geen islam. We hebben afgelopen jaren gezien wat het resultaat is in Syrie als men islam en politiek met elkaar mengt.
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 02:11:12Georganiseerde religie is de scum of the earth.. vieze parasieten..
Dat was het koninkrijk van Tlemcen. Ik weet niet hoe goed jouw kennis is over de historie van de stad, maar voordat de Idrissiden de stad bij Walili (Volubilis) in handen kregen, wisten ze eerst sjiitische propaganda Tlemcen in handen te krijgen. Deze Sulayman was een broer van Idris ibn Abdallah
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 01:52:30Deze tekst is eigenlijk zo schizofreen, alsof het hem er aan lag wat hem op welk moment het best uitkwam.
Na het koninkrijk van de zonen van Mohamed ibn Sulayman komt het koninkrijk van een man genaamd Sa3id ibn Salih, hij beweert dat hij uit Himyar (= Jemen) kwam, maar het eigen volk houdt vol dat hij afkomstig is van het volk van Nefza
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 01:52:30Welk koninkrijk was was dat van de zonen van Mohamed ibn Sulayman dan en waar ? Hey, weet je wat ik raar vind bij Arabieren, dat de achternaam elke generatie verandert dus moet heel de tijd achteruit gaan tellen waardoor er makelijk fouten kunnen ontstaan.
Na het koninkrijk van de zonen van Mohamed ibn Sulayman komt het koninkrijk van een man genaamd Sa3id ibn Salih, hij beweert dat hij uit Himyar (= Jemen) kwam, maar het eigen volk houdt vol dat hij afkomstig is van het volk van Nefza
Citaat van: buƹluz op 13/05/2014 om 01:17:47OK, trouwens die foto's worden dacht ik, één keer per maand ververst. Oost Rif lijkt me een stuk groener. In Alhoceima is er dit jaar weinig regen gevallen heb ik gehoord. Wel elders in Marokko.
Dit zijn de bergen bij Isosumar, die ik bedoel.
Citeer
Coon zegt dat de mijnwerkers bij Mritc en Amejjaw geen Imazighen waren, dit baseert hij op Marmol. Maar mbt. de etniciteit van de mijnwerkers van Ait Said is dit pure speculatie van Coon's kant nog niet eens gebaseerd op Marmol. Ik heb een beetje uit het boek van Marmol gelezen, maar tot nu toe nix tegengekomen wat enigszins zou wijzen op wat die Coon heeft geschreven.
Citeer
Die Aap was hoogstwaarschijnlijk de kleinzoon geweest van Salih Ibn Mansur (= Amazigh hunger 4 Arab identity door Amazigh adel). Van el Bekri weet ik niet, maar Tahiri, is samen met Cressier de enige historici van wie ik weet dat zij de Jemenitische oorsprong van Salih ibn Mansur in twijfel trekken. Zij baseren zich op een citaat uit het boek van al Yaqubi. Ik heb het desbetreffende citaat ooit een keer opgezocht, maar het was zoiets als van "De koning beweerde dat hij Arabisch was, maar zijn volk zegt dat hij een van hen was". Zo staat het ongeveer vermeldt.
Citaat van: buƹluz op 12/05/2014 om 23:37:12Wij hebben ook een issoumar bij mij in de buurt, dat is een bergrug die gedurende de dag fel blootgesteld staat aan zonneschijn en weinig schaduw.
Een mijn in Ait S3id is ook nieuw voor mij. Op basis van de geologie van het gebied, zou mijn 1e gok zijn dat deze in de buurt zou moeten hebben gelegen van idurar bij Issoumar t/m het kustgebied van Tazaghin. Dit is eigenlijk ook het begin van de overgang van Kart-laagland naar Rif-hoogland.
Citeer
Coon trekt hier wel erg makkelijk conclusies en doet in mijn ogen speculaties, waarvan ik het vermoeden heb dat hij deze helemaal niet had mogen doen. Ze3ma in hoeverre is Coon in staat gebleken om de etnische identiteit van Imazighen te onderscheiden van Arabieren en/of andere niet-Amazigh volkeren?
Citeer
Weet je nog wat hij schreef over de etnische identiteit van Salih ibn Mansur?
Citaat van: buƹluz op 12/05/2014 om 22:14:28Noqaa, ken je dat niet ? Rondlopen of ergens om heen lopen of : mara noqanakd iwdan, als je wordt omcirkeld door mensen. Onbekend bij jou ?
Het woord "Annoqar" ken ik niet. Ik ken wel het woord á¹®AQURACT, wat bij ons gebruikt wordt om "cirkel" mee aan te duiden.
Pagina opgebouwd in 0.072 seconden met 17 queries.