Als er ergens sprake is van individualisme, dan is het in de westerse maatschappij.
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Toon bijdragen-menuCiteerUiteraard kunnen die twee samen gaan, dat heb je mij niet horen ontkennen.
Ontkennen nog niet, maar dit is wel voor het eerst dat ik zie staan dat je wel vindt dat die twee dingen samen kunnen gaan. Maar uit de rest van je bericht blijkt toch weer heel iets anders.
Welk stuk heb je eigenlijk niet begrepen? Nog 1 keer: Ik ben me er wel degelijk van bewust dat die twee samen kunnen gaan, ik heb gezegd dat ik het belachelijk vind dat sommige imazighen hun haat tegenover 'de'Arabieren blijkbaar zó ver doorvoeren dat ze hun moslimplicht loskoppelen van hun amazigh-identiteit en deze op de tweede plaats zetten. duidelijk genoeg of moet ik het nog eventjes in het tmazight voor je vertalen?
Maar nu hebben we het dus over een situatie waarbij dat NIET het geval kan zijn,
Dit is dus iets wat ik niet begrijp; hoezo kan het in de voorgenoemde opzet (door Selwa) niet het geval zijn? Ik heb het idee dat jij die twee dingen alleen maar los kunt zien van elkaar.
Wanneer je zegt dat de Islam een onderdeel van de Amazigh- identiteit kan zijn, is het vervolgens heel raar dat je die twee dingen kunt scheiden. Schets; wanneer een Amazigh,  die zich bewust is van zijn Amazigh- identiteit en de islam als een onderdeel ziet van zijn Amazigh- identiteit, ziet dat hij ergens nodig is om zijn moslimbroeders - laten we stellen dat het Arabieren zijn - te helpen en hij is bereidt om dat te doen, denk dan maar niet dat hij  niet zal deelnemen omdat het Arabieren zijn; nee, want hij zal ze zien als zijn moslimbroeders; hij reageert dan zoals - volgens velen - een (Amazigh)Moslim behoort te reageren.
En hiermee heb je dus precies mijn standpunt herhaald, lees maar terug.
namelijk een jihad (vanzelfsprekend voor de islam)
Een Jihad is niet vanzelfsprekend voor de Islam; waarschijnlijk probeer je te zeggen dat deelname aan een Jihad als vanzelfsprekend zou moeten worden gezien door de belijders van de Islam. Correct me if I'm wrong.
Wat ik hier bedoel (ik dacht dat ik duidelijk genoeg was) is dat je een jihad doet voor je religie, de islam....dit stukje staat in verband met de rest van de zin, als je stukjes zo uit z'n verband gaat rukken dat hele zinnen sneuvelen vind ik het niet vreemd dat je het niet begrepen hebt.
om Arabieren (moslims) te helpen,
Arabieren zijn moslims; is dit wat je wat je bedoelt?
Geen stukjes uit zinnen pikken en de rest negeren. als je goed leest begrijp je 'm: een jihad om moslims te helpen, in dit geval toevallig imazighen die arabieren te hulp komen.
dus ben je als amazigh bereid om je identiteit als amazigh-zijnde even op de tweede plek te zetten, na je moslimplicht.
Dit is dus duidelijk een voorbeeld waaruit blijkt dat jij die twee dingen als niet één- zijnde kunt zien.
IK HEB HET VERDOMME NIET OVER MEZELF!! Lees man,lees!
ALS je er tenminste zo'n punt van wil maken dat degenen die je te hulp moet schieten Arabieren zijn. Als je dit wel doet, zeg je dus dat je de jihad selectief wilt toepassen: wel amazigh-moslims helpen, maar niet de Arabische moslims. Ik geloof niet dat DAT de boedoeling is van een jihad.
Verklaar dit stukje even, wil je?
De clue is lezen wat er staat, HELE ZINNEN, en het onederscheid kunnen zien tussen de stukken waar ik MIJN mening geef en waar ik reageer op wat DE ANDER heeft beweerd. succes.
Mvg.
CiteerDan ben jij wel heel erg selectief in het lezen van berichten (...'Gezond verstand is de collectie vooroordelen die je verzameld hebt voordat je achttien was.'Albert Einstein...en vertel eens, uitgebreide collectie of niet?...).
Maar ik kan ook wel even selectief zijn;-)... Ik lees ook erg vaak berichten van Arabieren die altijd zo kunnen zeuren over de Imazighen en de Islam; er wordt vaak over hen gezegd dat zij de Islam op de tweede plek zetten , en hun Amazigh- identiteit voorop stellen; alsof die twee dingen niet samen kunnen gaan, niemand die hen vraagt of de Islam ook een deel uitmaakt van hun Amazigh- identiteit, nee, men gaat er bij voorbaat al vanuit dat die twee dingen niet samen kunnen gaan...
Mvg.
Citeeraaah  ik word een betje gek van , mijn vakntie is er door verneukt want wat ik nooit in maroc meeheb gemaakt heb ik dit jaar meegemaakt  over al pollitie en als je een strand club in wou is s3idja weerd eerst jou tas onderzocht zoasl die bevliging man tegn mij zei ddaar ``marokko is niet meer wat het was. duzz
mar we moslims moetn nu wel samen gaan werken kijk maar naar het nuiwes siten en soenis zijn aan het vechten over al in irak , iran . pakistaan dat vindt ik wel vreemd het wiesten heeeft berikt wat ze willen. ze zijn hard aan het lachen . denk daar mar eens over .
CiteerSalaam selwa de meerderheid van die gebaarden zijn imazighen, en ik ben 23 jaar, maar ik heb da zelf meegemaakt ik ben bijna in het zak gezet door hen,
Ze hebben in mijn streek van Imzouren een aantal gebaarden opgepakt met vrouwen in hun huis zonder bewijs dat ze getrouwd of verloofd zijn, weet je wat hun antwoord was: J a de imam heeft ons getrouwd, verder zijn die superstreng, die zijn soms belachelijk streng, zoals je mag niet met een auto rijden want da's haraam, Â of zo een vrouw die is getrouwd met een van die gasten, en ze was verdwenen, ze werd gewoon door die man opgesloten,
Die mannen willen gewoon uitpakken door gewoon anders te doen, maar sorry da's tegen de islaam,
dus ze mogen allemaal in de bak zitten, en ook al heb je een baard dan nog zeggen ze geen salam oe aleikoem, want die baard moet lang zijn,
waarom kunnen ze gewoon niet normaal doen, waarom moeten hun vrouwen opgesloten zitten, en waarom moeten hun vrouwen hun gezicht bedekken, het is geen carnaval of zo?
En verder die mensen willen achteruit gaan, de moderne technologie enzo da interesseert hen niet, moest het aan hen liggen dan waren we gewoon terugegaan naar de Middelleeuwen,
in de islaam mag je pas iemand kafir noemen als hij niet bid, maar niet als hij geen baard draagt, die baardmannen willen gewoon hun lelijke broeders in het midden oosten nadoen,
En als je voor hen een kafir bent dan vinden ze dat ze recht hebben om je uit buiten, dat noemen ze dan ,Ghanima,
volgens die mannen is het haraam om op een zetel te zitten, volgens hen moet je op de grond zitten,
En selwa pas maar op voor die heren, wie weet kom je er een tegen, en laat je niet in het zak leggen door hen, het zijn allemaal sektes, wij zijn soennieten, en wij behoren tot geen enkel sekte, in de islaam is het haraam om je te splitsen in een groep, Â en allah weet het beste
Citeerhi selwa ik heb een vraag aan jou ben je hier of in marokko geboren ?
nou ik ben daar geboren en heb heel wat jaren tussen die mensen door gebracht en ik had altijd duscusie met hun al was ik maar een jochie van nog geen 12 duzz ik weet zeker dat zij het hebben gedaan maar een ding is ook zkeer de marokaanse regring die wist dat het zou gaan gebeuyren maar die heeft het toegelaaten om een exuus te hebben
het zelfde wat amerika heeft gedaan op 11 septmber snpie !!????
CiteerIk ben dit jaar naar marokko geweest en die ibourehyaan, (mannen met baarden) mogen van mij allemaal opgepakt worden, want die mensen willen niet vooruitgaan in de wereld maar ze willen achteruitgaan
want ik heb toestanden gehoord
Je hebt zoveel splitsingen, je hebt er bij die heten Hejri ou Tekfeer, ze noemen iedereen die geen baard heeft een Kafir, en dus hebben ze bijvoorbeeld het recht om van jou te stelen of bijvoorbeeld de prijs te verhogen enzo, Â je hebt erbij die voorbij jou passeren en die zeggen geen salam ou alikoem tegen jou, omdat je geen baard hebt,
in ieder geval het voorspelt niks goeds
je merkt het op er is een verzuring aan de gang en ik hoop echt niet dat het zoals in algerije wordtb lahihfed
Citeerhi sorry  maar je draait door , dat waren echt wel teroristen ik zal je een ding zeggen in marokko heb je veel millitanten ``moslims`` im weet dat voporig jaar een van dat oort mensen tegen mij zei pas maar op we pakken ze wel je ziet wel wat er gaat gebeuren en jah wel 16 mei was het raaak , duzz niks moasaad of wat dan ook weet je hoeveel geld deze aansalg marokko heeft gekost zo dom is marokko ook niet om dat toe te laten
Pagina opgebouwd in 0.093 seconden met 16 queries.