-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - latiefe

#1
Politiek / Re: Citaat mbt Imazighen.
02/01/2005 om 23:04:34
Salam.

wat een onzin, zegma hat zaaien hier yek? oeghah min ga etghathmeth yek?

#2
Plaatsen / Re: wie komt er uit beni bouyach?
31/12/2004 om 00:57:04
Salam,

hier nog een uit  beni-bo3iaasch...... die ouwe cowboystad waar zelfs de beesten zijn wegelopen, ( aleen de ezels maar ja het woord ezels zegt genoeg ha ha jaa ezels!) maar toch is best een leuke stad hoor. mijn navelstreng ligt daar nog ergens boven een schooltje ( zegma bijgeloof van vroeger "als je wil dat je kind het goed op school deed dan moet je der navelstreng op het dak gooien" maar bij mij werkte het averechts ha ha) maar echt beni-bo3iach is gewoon mijn hart!

ps: ik woon in woegamen...

maar effe seriues dat is echt de mooiste dorp die ik ooit heb gezien en die andere delen van marokko (even niet over praten) hahaahahahah en die eghzenay van net moet haar mond houden want zonder aitwajaher zouden zij nu niet bestaan. DUS...........   dus ons moeten jullie als helden beschouwen want zonder onze vboorvaderen haaden julie niet eens bestaan
dus een beetje respect please o
eeen
#3
Plaatsen / Re: Benibouach girlssssssss
22/09/2003 om 12:43:07
he waar kom je vandaan uit beni bouiach ik kom er ook vandaan
#4
Plaatsen / Re: wie kent er hier imzouren?
28/02/2004 om 00:19:54
nu kent de hele wereld imzouren!
#5
Cultuur / Re: Het Christendom
07/04/2004 om 10:59:53

CiteerHeb je data even echt op een rijtje voor je boosaardige desinformatie verspreidt. Je hebt het over Saulus/Paulus. Deze heeft nooit Jezus zelf vervolgd, maar later wel de volgelingen. Jezus Christus is persoonlijk aan hem verschenen, juist toen hij op reis was om weer eens wat christenen te gaan vermoorden (hij heette toen nog Saulus).
Jezus vroeg :"Waarom vervolg je mij?" (want wie een christen vervolgt, vervolgt Jezus zelf)
Daarna was hij blind door het felle licht van de waarheid. Een christen werd door een engel naar hem toe gestuurd om hem te genezen. Die christen had daar natuurlijk niet veel trek in, was bang voor de vreselijke Saulus, maar heeft de "vijand" toch opgezocht, met hem gebeden, en hem door Gods kracht genezen.
Saulus kreeg een nieuwe naam, Paulus, en werd een nieuw mens. Hij heeft zijn hele verdere leven 100% in dienst gesteld van Jezus en zijn medechristenen. De brieven die hij schreef om de vele christelijke gemeenschappen te bemoedigen, en aan hen te profeteren, vormen een deel van het Tweede Testament, het christelijk deel van de Bijbel.
Als moslim zijnde zal je toch ook geloven dat een mens zijn leven kan beteren?

Zal ik nu eens wat onzin over de Islam gaan verspreiden?

Zonde van de tijd. Ik ben nu echt weg hier.

Moniq


schatje het komt er op neer dat ie em nooit ontmoet heeft en trouwens uit mijn bronnen is die wel altijd een grote vajand van jezus geweest. ik zal het wel effe voor je op zoeken een andere keer. wat ik wil zeggen is dus: hij heeft hem nooit in den levende lijfe ontmoet en vervolgens gaat ie  na zijn dood de brieven opsturen die het tegenwoordige bijbel moeten voorstellen. klinkt naar mijn oren erg geloofwaardig ( wil trouwens niet zeggen dat wij de moslims niet in de bijbel moeten geloven want heel veel feiten die vermerld worden in de bijbel komen overeen met de koran) maar juist omdat een mesn ze heeft geschreven en opgestuurd, koen er ook relatief veel foueten erin voor. lees boek van mourice boercllie ( was zelf ook khatoliek tot ie de koran, de bijbel, en de thora ging bestuderen en toen werd ie moslim omdat hij geen enkele fout kon vinden in de koran maar wel in e bijbel en de thora)

kijk ik heb een paar nederlandse vriendinnen die moslim zijn geworden ( totaal 8 in mijn omgeving) en 3 nederlansde jongens die ook moslim zijn geworden. ik heb van een paar het proces meegemaakt dat ze zoekende waren en dat ze heel veel vragen hadden die ze niet beantwoord kregen door de bijbel nog door een kerkhoofd. weet je watr ze tegen een van die meiden zeiden, toen zij vroeg waarom iets was zoals het was: "jaaa ehhhhhh het is gewoon zo en je moet niet zoveel vragen stellen"!nou dan kom je wel van een koude kermis thuis hoor.

nog iets de huidig feetsdagen die de christenen erop na houden zoals bijvoorbeeld de aankomende paasdagen.waabij gebruik word gemaakt van eieren en dergelijke en ook de kerstboom die als het ware bijna aanbeden wordt tijdens kerst is van oorsprongg een heidense gebruik ( is algemeen bekend) die vroeger door een bepaalde volk werd uitgevoerd( dus een heidense volk) de christenen konden het niet over hun hart krijgen om dit duivelse gebuik uit te bannen, daarom kwamen ze tot een kompromie " oke als jullie het christendom omaremen dan mogen jullie jullie heidense gerbuiken behouden.

en je kan geen dingen over hde islam verspreiden, simpelweg omdat dit onmogelijk is nogmaals heel veel wetenscahppers hebben al geprobeerd fouten in de koran te ontdekken is niet gelukt dus jij zou dat ook niet zo gemakkelijk kunnen.

Ps: ik zeg niet dat de het christendom niet klopt maar er komen er wel heel veel fouten in voor. geef mij maar een boek waar geen fouten in voor komen
#6
Cultuur / Re: Het Christendom
06/04/2004 om 16:53:12

CiteerHelaas, was het maar niet zo, maar het gebeurt toch wel.
Onlangs in Afrika 26 christenen gedood door mensen die zich moslim noemen (of ze dat nu nog zijn na zoiets mag je je afvragen). Het is realiteit, net zoals in Indonesie moslims worden gedood door "christenen".

Hitler was khatoliek, dan is mijn stelling de katholieken hebben 6 miljoen Joden vermoord!
#7
Cultuur / Re: Het Christendom
06/04/2004 om 16:51:18

CiteerDe Bijbel is in mij ogen niet echt betrouwbaar, omdat het is geschreven door een mens die zegt geinspireerd te zijn door God,

klopt is geschreven en gedicteerd door een van de grootste vaianden van Jezus ( kan effe niet op de naam komen) ( hij heeft op allerelei manieren geprobeerd om het leven van de profeet onmogelijk te maken en vervolgens toen deze overleed ging die zich tot het chrisctendom bekeren en begon de citaten van de profeet op te schrijven en te dicteren. dan rest mij nu de vraag hoe kan iemand betrouwbaar zijn die ( hij heeft jezus ovrgings nooit ontmoet) een grote vaijand van hem was en nu de citaten doorgever worden?

groeten
#8
Cultuur / Re: Koran is tegenstrijdig
06/04/2004 om 16:35:07
CiteerNeem dat maar van mij aan.




nee hoor! de huidige wetenschap staat nog steeds in de kinderschoenen. ze weten nog steeds maar heel weinig over de de werking van DNA en de hersenen. en o
ok klopt er helemaal niet van die theorie van jou. de wetenscahppers zeggen dat z nog steeds niet weten waaruit de mens bestaat maar "waarschijnlijk" uit koolstof verbindingen! sorry hoor maar met "waarschijnlijk" koop je geen eieren.

trouwens uit een documentaire op tv is gebleken dat een paar wetenschappers hedendaags hun studies en onderzoeken uitvoeren met de koran naast zich omdat ze zich gerealiseerd hebben dat de koran een schat aan informatie verschaft die kunnen gebruikt worden voor de wetenschap.

en over die zes dagen nogmaals in het arabisch kun je het vertalen naar perioden ( dit kan dus beteken miljoenen jaren per periode of anders)

groetjes latiefe
#9
Cultuur / Re: Koran is tegenstrijdig
06/04/2004 om 14:45:50
CiteerAzul,

Wie kan mij hier meer over vertellen:

In soera 41:9, 10, 12 staat dat de schepping 4+2+2 (8)dagen duurde.
In soera 10:3 staat dat de schepping 6 dagen duurde.

Is dit niet tegenstrijdig met elkaar?

In Soera: 5:116, 5:73-75 staat dat christene geloven in De vader, de moeder en de zoon.

Maar christenen geloven in De vader de zoon en de heilige geest.

En zo zijn er vele vermoedelijke tegenstrijdigheden in de Koran.

tanmiert

n Soera: 5:116, 5:73-75 staat dat christene geloven in De vader, de moeder en de zoon.


jij bent echt een grote leugenaar je moet beter lezen!!!

73- Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "voorwaar de ongelovigen zeggen ALLAH is een van de drie goden" want er is geen God dan de Ene God. en indien zij niet ophouden met wat wat zij zeggen: dan treft zeker een pijnlijke bestraffing degenen van hen die ongelovig zijn.

( er wordt hier gesproken over drie goden en wordt niet expleciet vermeld maria ,jezus en god???????????????????)

74- Waarom tonen zij geen berouw aan ALLAH  en vragen zij Hem niet om vergeving? En ALLAH is vergevensgezind, meest barmhartig. ( hier ook niet??????????)

75-De Masih, zoon van Maria, is niet anders dan een Boodschapper, hij werd waarlijk voorafgegaan door Booschappers en zijn moeder was een oprechte vrouw. ZIj plachten beiden voedsel te eten( net als iedereen). Zie hoe Wij voor hen de Tekenen duidelijk maaktenen zie dan hoe zij( de ongelovigen ) zich afwenden.

(OOk niet??????????)

ik weet niet welke Koran jij het gelezen maar zo te lezen staat er niets over dat jij sugereerd dat Allah de cristen ervan verdenkt dat ze God,Jezus, en Maria aanbidden.

en nu het volgende vers 5:116

En gedenk toen ALLAH zei: "O ' Isa, zoon van Mariam, heb jij tegen de mensen gezegd: Neemt mij en mijn moeder tot Twee goden naast ALLAH?
Hij zei: " Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarom ik geen recht  he. Indien ik dat gezegd had ,dan zou U dat zeker geweten hebben . U weet wat er in mijn ziel is, emn ik wet niet wat er in Uw ziel is. Voorwaar, U bent de kenner van het verborgene.

(" neemt mij en mijn moeder tot twee goden" daar bedoelt hij dat Maria ook tot een god is veheven aangezien zij een kind heeft gekregen van, zo zeggen de cristenen ,van God!) en ALLAH zegt hier helemaal niet dat de cristenen ze beiden aanbiddenen dan ze behoren tot de drie eenheid !!!!!!!!!!!!)

en in soera 10:3 staat dat ALLAH de wereld in 6 dagen ( perioden) heeft geschapen. klopt!6 dagen ( of te wel perioden want het arabishce woord dat hier voor gebruikt wordt kan ook perioden beteken, dit in tegenstelling tot de bijbel die heeft het expleciet over 6 dagen! en wat er in de koran ( dus de perioden) komen wel overeen met wat de wetenschap hedendaags denkt over het onstaan van de hemel)

en over wat er staat in soera 41:9, 10, 12 zie de uitleg van
van lopende-lach.

Wasalam


PS: ik wil je er trouwens er nog op wijzen dat heel veel wetenschappers al geprobeert hebben tegenstrijdigheden in de koran te ontdekken, maar helaas voor hen is dit niet gelukt ( noal logich want de koran is Gods woord) dit in tegenstelling tot de bijben en de thora, bewezen is dat er heel veel tegenstrijdigheden in voorkomen, lees hier voor het boek de "koran, de bijbel en de wetenschap" van mourice borscellie.

#10
Geschiedenis / al-hosaima
12/10/2003 om 17:58:27
Salam,

he een vraagje waarom noemt men al hosaima soms ook wel wieja,is dat soms de oorspronkelijke naam van al-hosaima/

groetjes een aitwajager
#11
Geschiedenis / Re: beni touzine<>iwayeger
05/10/2003 om 12:07:39
Salam,

Wat een taalgebruik allemaal zeg,"wow" het wordt hier steeds erger, niet normaal meer. wat heeft hij jullie allemaal aangedaan? Hij steld een vraag onder de topic geschiedenis over wat er vroeger misschien gebeurd is. Het is niet een stelling het is een vraag geef a.u.b gewoon antwoord en ga niet direct in de verdediging, en dan ook nog beweren dat de islam geen bevrijding was nou a.u.b spreek voor jezelf Yoghurta wil je?
ik ervaar de islam zeer zeker wel als een bevrijding! het feit dat heel veel arabieren misbruik hebben gemaakt van de islam na het overlijden van onze geliefde profeet, door als bruten de wereld te overheersen, en met name in marokko. maar daar hoef je niet de islam de schuld van te geven!!
lees een keer de boeken van Karen Armstrong er op na zij heeft daaar ook onderzoek naar gedaan terwijl zij een christen is stelt zij dat de islam een goede mooie Godsdienst is en dat heel veel zogenamde moslimleiders hier misbruik van hebben gemaakt!

en ja ik ben ook een aith-wajager maar Avveroes, geheel vriendschappelijk bedoeld hoor, maar ik dacht dat het juist omgekeerd was ha ha ha.

we zijn wel iriffien maar we mogen wel een beetje respect hebben voor anderen, en dat geldt ook voor de arabieren!! ik kom hier steeds meer antie-arabische geluiden tegen en ik vraag me af waarom. probeer de toekomst te herstellen en niet het verleden!