-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Amazigh/rebel

#1
Citaat van: Lezer op 14/11/2010 om 13:05:05
amazigh/rebel, jij vraagt altijd naar bronnen als iets je niet goed overkomt :D
Kan je het andersom ontkrachten me andere/je bronnen?
Nou nee, een schrijver die schrijft een boek waarin hij conclusies trekt zoals arabieren joden en imazighen zijn neven van elkaar. IK vraag me af welke bronnen hij daarvoor gebruikt heeft is toch logisch? We moeten niet blindelinks denken van hij schrijft een boek dus het zal wel waar zijn.
#2
Citaat van: Señor Canardo Pelegro op 12/11/2010 om 23:20:41


Jews and Berbers - Bruce Maddy-Weitzman blz. 1
Welke bronnen heeft die schrijver gebruikt dat ie zulke conclusies trekt?
#3
Citaat van: Hadou op 12/11/2010 om 23:59:06
Ja. En ook in onze dagelijkse leven. Islam is jodendom 3.0
Kun je mij uitleggen hoe je tot die conclusie bent gekomen
#4
Citaat van: Lezer op 12/11/2010 om 23:15:08
ik heb er bij stil gestaan, maar ik zou zeggen dat het om de joodse bijdrage tot onze geschiedenis in zowel ethnisch als kultureel;
Het antwoord op deze topic zou van mijn kant nee zijn. Welke elementen van de joodse cultuur zitten in die van de amazigh cultuur.
#5
Citaat van: Hadou op 05/10/2010 om 23:51:43
Niet de burka. Of gezicht bedekking.

Maar je mag jouw theorie aanhouden. Net zoals miljoenen anderen dat doen. 
De vrouwen van de profeet vzmh bedekten alles ook hun gezicht
#6
Citaat van: Hadou op 05/10/2010 om 23:47:21
Niet doen! Ik weet heel erg veel van Islam . En ik ben niet van plan om Islam te beschadigen. Islam is ook mijn religie.
Ik vind het belangrijk om uit te zoeken hoe ''cultuur'' of tradities ontstaan zijn. En het is ook heel erg belangrijk om zaken goed uit te zoeken.



Sorry hadou maar iemand die concludeerd dat de vrouwen van de profeet geen hoofddoek zou dragen als het veilig was denk ik in ieder geval niet dat diegene veel over islam weet

Ik vindt het wel goed dat je deze discussie begint maar alsjeblieft De dingen die ik je vertel kan je gewoon in de qoran vinden
#7
Conclusie: De Hijab wordt in de qoran verplicht dus is het een eis in de islam
#8
Citaat van: Maroccaan op 05/10/2010 om 23:22:20
Je zou dit soort gefantaseerd en ziek makend schrijven eigenlijk moeten verbieden en de fantast voor een week moeten bannen.
En over wie heb jij het?
#9
Citaat van: Hadou op 05/10/2010 om 23:24:03
Ja.
En belangrijk punt om te weten is dat de vrouw in Arabie helemaal niet gerespecteerd  werd. Baby-meisjes werden zelfs levend begraven, uit vrees dat ze later wel eens als prooi valt bij de vijand.
Jij weet denk ik weinig tot niets over de islam hadou ( met alle respect!)
Dus de moslims begraafde baby's levend als ik jou zo hoor nou als je mij een bron kan geven die dat vermeld geef ik je â,¬500 van me eigen het zal je absoluut niet lukken. Ik heb Jullie al verwezen naar surat noer vers 31 waarin de vrouwen hun schoonheid niet openlijk mogen tonen. De qoran vertelt ook dat de vrouwen een hijaab droegen om herkenbaar te zijn en niet kunnen worden lastig gevallen maar dat is niet de enige reden voor een hijaab
#10
Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 22:41:50
Zo een reactie had k al verw8...

Dat is jou logica. Je moet geen retorische vragen stellen.
Nou antwoord er dan op? Jij ( en je andere companion)zeggen de hijaab werd gedragen zodat de vijanden de vrouwen niet zouden herkennen en vermoorden of zo. Ik stel jullie een vraag als er nou geen vijanden waren zouden de vrouwen van de profeet onbedekt over straat lopen?
#11
Citaat van: Asafu op 05/10/2010 om 22:18:41
dan heb je een probleem in het hiernamaals
.
Citaat van: Asafu op 05/10/2010 om 21:44:18
vrouw van profeet in Parijs yek :)

Ik vind dit twee kinderachtige reacties en ik veeg er mij handen aan kennelijk is discuseren met jou onmogelijk
#12
Citaat van: 3ich op 05/10/2010 om 21:35:23
Dit doet mij denken aan de tijd van profeet mohamed vrede zij met hem. Dat zijn vrouw destijds (lella Khadisja) gesluierd op pad moest gaan, anders zou men haar vermoorden.

Dit was ook de reden dat de vrouwen een hijab moesten dragen?

Het is een vraag,
Dus als er geen onveiligheid was zouden de vrouwen van de profeet  onbedekt de straten over gaan is dat logisch ondanks wat de qoran zegt
#14
Waar slaat het videotje op?
#15
Citaat van: argaz op 05/10/2010 om 21:02:10


de hele knoop van het probleem bevindt zich in jouw woorden in het haakje. iedereen interpreteert zoals hij wil.
Nou leg mij dan uit wat de juiste interpetatie is. Want elke moslim geleerde waar dan ook in de wereld trekt deze conclusie lees eens Soera noer vers 31 hopelijk opent dat je ogen