Hoofdmenu

Dit is de oplossing

Gestart door Lezer, 16/08/2006 om 23:43:06

Lezer


De riffijnen als geheel.
De riffijnen als deel van de Berbers.
De berbers als deel van de Arabische wereld.
De Arabische wereld als deel van de Islamitische wereld.

CheimaGirl

Ja, leuk geschreven. En ja waarom niet. We hoeven hiervoor niks op te geven.

Lezer


Isefrawen

Citaat van: 0x8000ffff op 16/08/2006 om 23:50:48
zo hoor ik het graag!

Het schijnt dat Cuba binnenkort zonder leider zit, niks voor jou?

MBTiza

Citaat van: 0x8000ffff op 16/08/2006 om 23:43:06

De riffijnen als geheel.
De riffijnen als deel van de Berbers.
De berbers als deel van de Arabische wereld.
De Arabische wereld als deel van de Islamitische wereld.

hier heb je zeker lang over moeten nadenken??

berbers als deel van de arabische wereld?? daar willen ze nu van af wijsneus...eis van de amazighbeweging is dat marokko zich terugtrekt uit de arab. liga omdat dit gebaseerd is op etniciteit

Lezer

Citaat van: 3abbesBuhakus op 17/08/2006 om 09:57:11
Citaat van: 0x8000ffff op 16/08/2006 om 23:50:48
zo hoor ik het graag!

Het schijnt dat Cuba binnenkort zonder leider zit, niks voor jou?
Dat is in zijn context te lezen. Maar als aan mij ligt, zou de kans grijpen om de nieuwe Castro te worden.

Lezer

Citaat van: IkHaatWerken op 17/08/2006 om 10:18:02
hier heb je zeker lang over moeten nadenken??
berbers als deel van de arabische wereld?? daar willen ze nu van af wijsneus...eis van de amazighbeweging is dat marokko zich terugtrekt uit de arab. liga omdat dit gebaseerd is op etniciteit
Ik heb er genoeg over nagedacht;
Marokko moet als lid in de arabische liga blijven. 1-omdat er arabieren zijn in Marokko [de helft]. 2- we kunnen niet leven in geisoleerde groepen of sub-groepen.

Sa3ieD

Citaat van: 0x8000ffff op 17/08/2006 om 10:56:31
Citaat van: IkHaatWerken op 17/08/2006 om 10:18:02
hier heb je zeker lang over moeten nadenken??
berbers als deel van de arabische wereld?? daar willen ze nu van af wijsneus...eis van de amazighbeweging is dat marokko zich terugtrekt uit de arab. liga omdat dit gebaseerd is op etniciteit
Ik heb er genoeg over nagedacht;
Marokko moet als lid in de arabische liga blijven. 1-omdat er arabieren zijn in Marokko [de helft]. 2- we kunnen niet leven in geisoleerde groepen of sub-groepen.

Arabischtalig is wat anders dan Arabisch zijn. De Arabische Liga is gewoon onzin, het brengt 0,0 voordelen voor Marokko met zich mee. Marokko kan zich beter richten op Noord Afrika samen met Algerije, Tunesie, Libie, Mauritanie, Mali etc. Enige wat mensen uit het midden oosten doen in Marokko is het halen van vrouwen uit de Atlas om ze als seksslavinnen te gebruiken in hun bordelen in het Midden Oosten. Wanneer gaat Marokko het inzien, Arabieren moeten niets hebben van Marokkanen, een Arabier zal een Marokkaan nooit als gelijkwaardig zien.

Lezer

Ze3ma, marokko moet zich richten op Noord-Afrika alsof het een bron van success is. Het is nog erger om een slavin te zijn dan iemand tot slaaf te maken. Dat is een natuurlijke probleem dat niets objectief kan betekenen;

Y.assine

Citaat van: 0x8000ffff op 17/08/2006 om 16:25:18
Ze3ma, marokko moet zich richten op Noord-Afrika alsof het een bron van success is. Het is nog erger om een slavin te zijn dan iemand tot slaaf te maken. Dat is een natuurlijke probleem dat niets objectief kan betekenen;

Zoals gezegd, Marokko kan meer voordeel halen uit een band tussen de landen in noord-Afrika dan de arabische liga. Er is niet gezegd dat het een bron van succes is, maar dat het meer zal opleveren dan het lidmaatschap van de arabische liga. Daar ben ik het dus mee eens.

Lezer

We zijn gewoon chatters, geen politici. Probeer me niet te overtuigen dat Noord Afrika meer belooft dan de hele arabische wereld, dat is onlogisch. En verder is Marokko geen amazigh, maar een mix. De overgrote meerderheid heeft spirituele verbanden met de arabische wereld zelfs als deze arabische werled Marokko naar de hel zou sturen.
Noord afrika met Marokko, Mauritania, Algerije en Libia en nog westerse Sahara...? Jullie moeten de feiten goed bekijken en realistisch benaderen in plaats van utopisch, irrealistisch, ideologisch benaderen.

Si_Y

Citaat van: 0x8000ffff op 17/08/2006 om 19:51:41
We zijn gewoon chatters, geen politici. Probeer me niet te overtuigen dat Noord Afrika meer belooft dan de hele arabische wereld, dat is onlogisch. En verder is Marokko geen amazigh, maar een mix. De overgrote meerderheid heeft spirituele verbanden met de arabische wereld zelfs als deze arabische werled Marokko naar de hel zou sturen.
Noord afrika met Marokko, Mauritania, Algerije en Libia en nog westerse Sahara...? Jullie moeten de feiten goed bekijken en realistisch benaderen in plaats van utopisch, irrealistisch, ideologisch benaderen.

Wat heeft de arabische wereld, op het geloof na, de marokkaanse gemeenschap opgeleverd in al die eeuwen?? Geen moer dus. De benelux landen hebben geprofiteerd van elkaar, en zijn samen opgegroeid. Daar kan men een lesje van leren. Marokko moet het meer hebben van de fransen en spanjaarden dan van de zogenaamde broerders van arabische afkomst.

Wat de spirituele banden betreft, deze heeft Marokko ook met Indonesië en Albanië. Maar deze banden kosten geen geld en leveren ook geen ze3ma broederschap. Die hele arabische liga mogen ze voor mijn part helemaal afschaffen. Pure nieuwsvulling en leedvermaak voor de westerse wereld.

Ja wij keuren dit af, en wij keuren dit af. Maar intussen, de blanken komen met hun geldzakken aankloppen, en in ene kijkt men de andere kant op. Des te vaker ik van die liga hoor des te meer ik me schaam voor onze wereld. En dan ben ik niet eens arabier.

Ik neem aan dat je wel begrijpt dat ook ik meer voel voor een Noord afrikaanse samenwerking, dan met de zinloze arabische liga.


twennie netta

Timarzgha

#12
Citaat van: 0x8000ffff op 16/08/2006 om 23:43:06

De riffijnen als geheel.
De riffijnen als deel van de Berbers.
De berbers als deel van de Arabische wereld.
De Arabische wereld als deel van de Islamitische wereld.
Assalaam
Uit diverse stemmingen van diverse media laten de meeste arabieren weten geen heil meer te zien in de arabische liga.
Diverse polls in de arabische wereld lieten zien dat de overgroote meerderheid voor afschaffing is.
Men noemt het een geld verslinderende maar nutteloos orgaan.
Slechts gevormd ooit door het westen, om de westerse belangen te behartigen.
Een ECHTE OPRECHTE arabisch verbond van staten of volkeren bestaat niet en heeft nooit bestaan.
Nu is het een racistisch, onderdrukkend en ineffectieve orgaan(arabische Liga), slechts met het doel om het eens te blijven zijn over de voortgaande uitbuiting van de rijkdommen(land en volk)door de rijke eliten en het westen.

Marokko heeft de (arabische) landen vrijwel niets te bieden, en andersom ook niet.
Zitting blijven nemen in een nutteloos orgaan heet ook geen nut, en belemmerd vooruitgang door zijn beperkingen die deze liga aan haar leden oplegd.
De enige echte effectieve organisatie die kan bestaan, is er één die op steun van de volkeren kan rekenen.
De huidige zogenaamde arabische liga of eenheid is een nachtmerrie en een grote leugen, misschien wel een zoethoudertje dat op vrijwel geen enkele steun kan rekenen van het volk.

Zoals khadafi zei: met Africa zal mn land slechts in milimeters vooruit gaat, in elk geval niet met stappen achteruit zoals het geval is met het virtuele arabisch verbond.
Dit geldt ook voor de meeloper uit Rabat, hij zou voor het volk moeten gaan en niet voor die leugen genaamd arabische eenheid.
Daarmee is zijn enige optie een die vlak bij huis is, immers ligt de basis van vooruitgang bij je thuis en buren en omgeving om je heen.
Het grijpen naar een middenoosten met wie we niets meer gemeen hebben dat enkele woorden en soms het geloof, is een teken van zwakte en een van de voornaamste redenen van achteruitgang.
Geloven is ook geloven in het wat het beste voor je volk is, en het volk is gebaad bij een Afrikaanse(buren) verbond eerder dan bij een door de VS en EU bestuurde middenoosten.

Een islamitische wereld is een westerse benaming, om zo bepaalde landen met een een bepaald geloof af te bakenen.
Een islamitische wereld bestaat niet en heeft ook nooit bestaan.
Moslims zijn overal te vinden in alle rassen en soorten, van chinees tot amerikaan.
Islam is een religie niet gebonden aan een aardse oppervlakte, grens, wet of dergelijke(aardse gewoonten).
Kortom een arabische wereld bestaat niet, een islamitische wereld bestaat niet (notabene westerse benamingen), dan blijft er weinig over.
Op je ware idenditeit na dan, het berberse in de meeste gevallen.


Kortom dit is jouw oplossing maar niet de mijne.

Lezer

#13
Ik herhaal het nog steeds. De Noord Afrikaanse landen zijn de zwaksten in de arabische wereld. Dus als de arabische wereld door hen gefaald is, dan wil het niet zeggen dat een vereniging der zwakkelingen betere toekomst heeft.

Je zegt dat de arabische wereld nutteloos is, beweer je dan dat Noord Afrika beter is?

Marokko dat een aanzienlijke berberse gemeenscahp heeft, voelt zich meer verwant aan de arabische wereld dan aan marokko zelf. Waarom noord-afrika precies? Omdat het een historisch land van de berbers is. Denk je nog steeds dat het berbers is? De berbers zijn nu volkomen geschikt voor de musea buiten marokko en algerije. Je verwacht dat je met die arabische meerderheden zou samenwerken, en dat die meerderheden je wens zouden realiseren en hun broeders in het midden oosten zouden vergeten?

Ik zou misschien de hele dag vragen blijven stellen. Maar ik weet dat jullie de hele eeuw zouden blijven klesten tot de laatste ongearabiseerde berber in een berg of een woestijn. Met mijn respect!

Timarzgha

Citaat van: 0x8000ffff op 18/08/2006 om 15:33:42
Ik herhaal het nog steeds. De Noord Afrikaanse landen zijn de zwaksten in de arabische wereld. Dus als de arabische wereld door hen gefaald is, dan wil het niet zeggen dat een vereniging der zwakkelingen betere toekomst heeft.

Je zegt dat de arabische wereld nutteloos is, beweer je dan dat Noord Afrika beter is?

Marokko dat een aanzienlijke berberse gemeenscahp heeft, voelt zich meer verwant aan de arabische wereld dan aan marokko zelf. Waarom noord-afrika precies? Omdat het een historisch land van de berbers is. Denk je nog steeds dat het berbers is? De berbers zijn nu volkomen geschikt voor de musea buiten marokko en algerije. Je verwacht dat je met die arabische meerderheden zou samenwerken, en dat die meerderheden je wens zouden realiseren en hun broeders in het midden oosten zouden vergeten?

Ik zou misschien de hele dag vragen blijven stellen. Maar ik weet dat jullie de hele eeuw zouden blijven klesten tot de laatste ongearabiseerde berber in een berg of een woestijn. Met mijn respect!
Je zegt het goed, eindelijk.
De noord afrikaanse landen worden als zwakste gezien door de arabische landen, ze hebben daarom een ondergeschikte functie.
In feite zijn ze niet meer dan een bordeel voor de arabieren, een vernederende functie nogwel.
Daarom is deze functie die de noord afrikaanse landen hebben in de arabische wereld, één die nooit zal bijdragen aan individuele(iedere land apart)voorspoed.
Zij zullen altijd als tweederangs en ondergeschikt worden gezien aan de superieure schaamteloze ongelovige arabier uit het oosten.
Ik heb altijd geleerd dat je nooit vooruit zult komen in een dergelijke positie, het is daarom een uitdaging aan de noord afrikaanse landen om zich los te wrikken uit die racistische arabische nep eenheid.
Een eenheid van onenigheden noem ik de arabische liga en haar leden.

Bovendien kun je zeggen wat je wilt, tenminste kennen wij in noord afrika rust en zij niet.
Daarom komen zij niet vooruit, en trekken zij ons mee met hun in hun onrust en komen ook wij niet vooruit!!

En ja Noord afrika kan beter wezen, als zij zich los wrikken van die oosterse malloten.
Vooralsnog is er geen reden te denken dat het nog slechter kan, het slechtste daar leven we in, noord afrikanen en de arabieren & co.
Wil jij beweren dat wij er zo beter voor zouden staan?
Een verbond van armere staten, is tenminste een verzekering voor gelijkwaardigheid, beter dan de situatie van nu waarin de noord afrikanen als slaven worden gezien.

Ik voel me steeds meer verwant met de nederlanders, toch blijven mijn roots riffijns.
Je bent wie je bent, vrijwel alles kun je veranderen inclusief je religie, maar niet je afkomst!
Dat zij zich voor een ander uitgeven is hun handicap, en zij moeten naar het juiste medicijn zoeken.

Broeders? hou toch op wil je.
Broederschap mag nooit tenkoste gaan van jezelf, dus de volgorde is eerst het goede voor je zelf en naasten zoeken en dan pas de religieuse broeders en zusters.
De islamitische broederschap werd begraven samen met de profeet saws.
Na hem is er nooit sprake van een Ummah geweest, anders dan een opgelegde en opgedrongen arabische Ummah.
Een islamitische Ummah is geen Arabische Ummah, daar zitten grote verschillen in.

Iemand zei eens tegen me, de arabieren zijn net lires(italie), je kunt er nog zo veel van hebben, hun waarde is en blijft minimaal, wa sallaam