kustroute van Ceuta naar Alhoceima

Gestart door Dobry Den, 23/07/2006 om 13:38:20

Dobry Den

Kan iemand mij meer informatie geven over de route langst de kust van Ceuta naar Alhoceima, de zogenaamde N16?

Isefrawen


Tja, wat wil je er over weten? Naast het feit dat de weg je langs Titawin, Chefchaouen, Bab Taza, Ketama, Targuist brengt...
Ik weet niet of de weg die letterlijk naast de kust loopt al klaar is... dat scheelt je al gauw ene kilometer of 200...

Dobry Den

dat is mijn vraag: is die weg klaar, maw, kan je die route nemen ipv de route in de bergen?

Sa3ieD

Als het goed is is ie nog niet af, probeer het over 5 jaar weer.

Isefrawen


Klopt die weg is nog niet klaar, ze zitten nog bij Temsemmen te graven... duurt nog wel een jaart je als ze de siesta van 3 uur overslaan.

Dobry Den

Das dan wel bizar dat het al in verschillende wegenkaarten van marokko wordt aangegeven.

Isefrawen

Citaat van: ! op 23/07/2006 om 17:23:08
Das dan wel bizar dat het al in verschillende wegenkaarten van marokko wordt aangegeven.


Dan is het nog een niet geasfalteerd weggetje... of ze zijn stiekem aan de kant van Titawin begonnen met aanleggen, de opzet was dat ze vanuit het oosten de weg zouden aanleggen.


Dobry Den

Citaat van: ! op 23/07/2006 om 17:40:57
Ik vonde deze kaarten online:
http://www.magicmorocco.com/images/maps/map_of_morocco1.jpg?PHPSESSID=096698f08aaf035077c4b1f3db2667f2


De weg heeft een onderbroken lijn tussen Al-Jebha en Cara Iris en tussen Al-Hoceima en Nador. Het lijkt erop dat alleen dat gedeelte dus nog in aanleg is.

`SHADOW`

op die eerste link zie je geen snelweg van ceuta naar al hoceima alleen van fes naar rabat en rabat naar tanger


op de tweede link zie je dat het ene highway is, maar ja op die kaart zou marokko 1 en al highway zijn, dan denk ik dat ze onder highway de bestaanbare wegen verstaan.


de snelweg van ceuta naar saidia (langs al hoceima) is nog niet af ze zijn bij saidia begonnen en zijn nu bijna bij temsaman.

Isefrawen

Op mijn Falk wegenkaart zie ik enkel een verbindingsweg vanuit Titawin naar Et-Tleta de Oued-Laou > El-Jabha en vervolgens weer linkt met de weg naar Targuist die je uiteindelijk weer naar Alhouceyma brengt, die weg scheelt je 140 km maar is zeker niet de snelste want is niet geasfalteerd... Die kronkelweggetje via Chefchaouen is sneller, ook al rijd je om. Omdat je daar nog wel 80 km p/u kunt rijden...

Dobry Den

Ik zie een niet-onderbroken rode lijn van ceuta naar al hoceima met uitzondering tussen de plaatjes El-Jebha en Kala-Iris. Ik neem aan dat het een weg is zoals die elders zijn aangegeven op de kaart. Uitgaande van deze kaart, kun je deze weg niet nemen naar Al-Hoceima, omdat je anders zal stranden in het plaatje El-Jebha.

Dobry Den

Citaat van: 3abbesBuhakus op 23/07/2006 om 17:59:03
Op mijn Falk wegenkaart zie ik enkel een verbindingsweg vanuit Titawin naar Et-Tleta de Oued-Laou > El-Jabha en vervolgens weer linkt met de weg naar Targuist die je uiteindelijk weer naar Alhouceyma brengt, die weg scheelt je 140 km maar is zeker niet de snelste want is niet geasfalteerd... Die kronkelweggetje via Chefchaouen is sneller, ook al rijd je om. Omdat je daar nog wel 80 km p/u kunt rijden...

De weg tussen Ceuta en El-Jabha is toch wel geasfalteerd? Het gaat dus om de weg tussen El-Jabha en Targuist, niet? Weet jij hoelang die is?

Isefrawen

Citaat van: ! op 23/07/2006 om 18:02:43
Citaat van: 3abbesBuhakus op 23/07/2006 om 17:59:03
Op mijn Falk wegenkaart zie ik enkel een verbindingsweg vanuit Titawin naar Et-Tleta de Oued-Laou > El-Jabha en vervolgens weer linkt met de weg naar Targuist die je uiteindelijk weer naar Alhouceyma brengt, die weg scheelt je 140 km maar is zeker niet de snelste want is niet geasfalteerd... Die kronkelweggetje via Chefchaouen is sneller, ook al rijd je om. Omdat je daar nog wel 80 km p/u kunt rijden...

De weg tussen Ceuta en El-Jabha is toch wel geasfalteerd? Het gaat dus om de weg tussen El-Jabha en Targuist, niet? Weet jij hoelang die is?

De enige weg die geasfalteerd was, is die via Chefchaouen; iedereen neemt ook die weg. Ik ken niemand die via Al-jebah reist.
Van Al-jabah naar Targuist schat ik heel grof 40 a 45 km in...

Dobry Den

bedankt voor de info, maar ik word hier niet echt wijzer van. Misschien ff bij de marokkaanse consulaat proberen.