HELP, groot probleem met een dove Pool!

Gestart door Isefrawen, 27/06/2006 om 16:51:57

Isefrawen

Ik zit met een dilemma, weliswaar niet mijn dilemma maar men ziet het jammer genoeg anders. Een automonteur dat aan 1 oor doof is, hoort wel iets maar dan alleen in de kracht van een schietende kanon of neerstortende cq laagvliegende straaljetvliegtuig, zegt tegen mij dat ik harder moet praten omdat hij mij niet verstaat. Het ene oor hoort ie weinig mee en het andere oor is overgevoelig voor geluid, dus daar rekent ie op als de automonteur de telefoon aanneemt. Hij luistert met zijn rechter oor en de hoorn neemt ie aan zijn linkeroor. Andere garages vertrouw ik niet omdat ze mij altijd een oor proberen aan te naaien. Dus deze dove Pool is op het moment essentieel, ook omdat mijn gekke zwager blindelings zweert op deze Pool en de auto daar geparkeerd heeft; hij is erg goed en doet het voor een fractie van de prijs die je bij een dealer moet betalen. Naast het feit dat de Pool goed doof is, is hij ook selectief doof. Want als je "HOER" of "WIJF" roept dan kijkt hij wel om en rent dan naar de deur. Blijkbaar denkt hij dan dat er een mooie vrouw op straat loopt. De man kan niet lezen, dus e-mailen, faxen of aangetekende stukken sturen heeft geen zin. Ik roep nu al twee dagen keihard door de telefoon dat ie wat olie moet bijkiepen in de versnellingsbak want hij schakelt nogal stroef. "OIL in the GEAR, OIL, OIL, MORE OIL" maar nee het maakt niks uit, overigens praat hij gebrekkig Engels met een zwaar Russisch/Pools accent. Wat moet ik met deze dove Pool beginnen? De gekke zwager die dit altijd regelt is hals over kop vertrokken naar Arif. Ik heb nu sterk de neiging om de Pool te gaan slaan maar dan is mijn versnellingsbak ook niet geholpen, daarnaast zal ie mij dan niet meer helpen. De dove Pool doet zijn werk steengoed en is spotgoedkoop. Het probleem is ook dat ik niet precies weet waar zijn garage zit, ergens op een vaag industrieterrein buiten R'dam. Hij hoort mij dus ook niet als ik naar het adres vraag. Wat moet ik doen? In de geleasde Smart blijven rondrijden totdat de gekke zwager terug is?

Rbaaz

je schakelt een detective en je laat hem deze pool voor je opsporen. je gaat dan naar hem toe met een Poolse tolk en een KNO arts aan je zij. De arts zorgt dat hij een gehoorapparaat krijgt en de tolk zorgt voor de communicatie. Zo kom je dilemma opgelost.

Ps: en vergeet de pool niet een mooie fooi te geven.

Hadou

Jonas : jij bent gewoon een gierige marokkaan. Jij hebt een dure auto en jij laat het aan een amateur over. Wat is er mis met erkende BOVAG garage?

Isefrawen


Voordat de detective hem gedetecteerd heeft zijn we alweer een paar weken verder; dan is die gekke zwager alweer thuis. Ik ben daar ooit wel een keer geweest, maar ik weet niet meer precies hoe ik daar ben terecht gekomen... en het probleem is dat ik dit weekend de auto nodig heb :(

Isefrawen

Citaat van: Hadou op 27/06/2006 om 17:28:13
Jonas : jij bent gewoon een gierige marokkaan. Jij hebt een dure auto en jij laat het aan een amateur over. Wat is er mis met erkende BOVAG garage?

Hahaha, nee man valt wel mee, wie zegt dat het een dure auto is? Die erkende BOVAG garages hebben zovaak veel te veel in rekening gebracht en zaken gefactureerd die nooit gedaan zijn of onderdelen vervangen hebben die niet vervangen hoeven te worden en dat soort wantoestanden. De Pool of de Turk of Hindoestaan zijn net zo goed en werken tegen vele lagere tarieven...

Hadou

het is verdacht ! er klopt iets niet.

Auto's zijn leuk, tot ze stuk gaan :( dan is het een rotbak!

Isefrawen

Citaat van: Hadou op 27/06/2006 om 17:42:13
het is verdacht ! er klopt iets niet.

Auto's zijn leuk, tot ze stuk gaan :( dan is het een rotbak!

Wat klopt er niet dan? Ik kan me zwager natuurlijk op zijn mobiel bellen maar die pipo heeft em uitstaan of moet nog een sim kaart kopen die in maroc werkt.
Ik weet niet of de auto de schuldige is, het zijn vaak de garages of automonteurs die niet deugen...

Hadou

DUS jij weet niet eens waar je auto staat?

Isefrawen


Ja daar komt het min of meer op neer ja, klinkt dom maar ja, heb enkel de naam en zijn nummer, hij heet Mikolaj...
Nogmaals de zwager zou het regelen en die is foetsie...

SAMADIE


Isefrawen

Opgeloscht :D Lang leve de Turkse koffiehuizen...

*****

Hoi Oze, klinkt misschien sullig maar als je bij de Dove Pool wilt blijven (ik heb een goedhorende hindustaan, erg plezierig) is investeren in een reiswoordenboekje Pools wellicht handig. Zit vast een hoofdstukje in over "autopech" en dan heb je termen als "olie" en dergelijke zo te pakken.

Isefrawen



â,¬ 35,- voor het afstellen en toevoegen van olie is mijn inziens echt een koopje; bij de dealer was ik minstens â,¬ 100,- kwijt... Dus de Pool mag zeker blijven :) Ach de dove Pool is het gewend om met handen en attributen te communiceren, je moet em alleen niet bellen...

UmmYahya

Sorry hoor, ik lig echt in een deuk hier....
zullen de hormonen wel zijn.

Anyway, gezien de datum zal het probleem wel opgelost zijn nu. Vertel, geef eens een update