Huurappartement gezocht in Al hoceima

Gestart door Lady_tamassint, 09/06/2006 om 18:19:17

Isefrawen



Ze hebben er een systeempje staan van de Mar. Geheime Dienst. Die wordt bijgewerkt en zo kunnen ze zien of iemand "gezocht" wordt. Als je kritiek uit op de Mar. Autoriteiten of de koning en een of andere gluiperd geeft je naam door aan de ambassade of consulaat, dan hang je daar. Vaak wordt je paspoort dan in beslag genomen en mag je een paar uur in de zon staan bakken of als je echt als een soort van bedreiging wordt gezien, pakken ze je gelijk op. Dit is bekend. Een aantal kritiekuitende journalisten uit het verleden stonden ook op zo'n zwarte lijst bij de douane; door de druk van Europa zijn die mensen van die lijsten gehaald. Ze maken het wel erg moeilijk voor ze. Ali Lezrak stond ook op de lijst. En die presentator van Passport ((aljawaz) Najib nogwat, stond er ook op. Die Groenlinks subsidiepot van een Mohammed Rabba3 had ook moeite in Marokko te komen.

Izouran

Shit, echt rampzalig. Zo worden de gedachtegoed van deze mensen niet verminderd, zo wordt de druk op de Marokkaanse autoriteiten alsmaar groter. Misschien een persoonlijke vraag, maar sta jij (nog) op zo’n lijst?

Isefrawen

Citaat van: Izouran op 15/06/2006 om 12:15:16
Shit, echt rampzalig. Zo worden de gedachtegoed van deze mensen niet verminderd, zo wordt de druk op de Marokkaanse autoriteiten alsmaar groter. Misschien een persoonlijke vraag, maar sta jij (nog) op zo’n lijst?

Haha weet ik veel; 5 jaar geleden had ik wel problemen ja, heb zomaar 5 uur bij de douane gestaan.
Paar weken geleden ben ik via mritcc binnen gekomen, toen hadden ze niet zoveel aan te merken.
Daarnaast, wat doet Jonas eigenlijk, naast het posten op A.nl. :P Zo'n rebel ben ik nou ook weer niet.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat 1 individu je vakantie bij de douane kan vergallen. Je hoeft niet eens kritiek geuit te hebben, hekel hebben aan iemand is al reden genoeg. Die gluiperd hoeft enkel een kennisje bij de douane of consulaat/ambassade te hebben. Bij de Marokkanen is een orale bewijslast al genoeg om je leven kapot te maken. Das het gevaar...

Lady_tamassint

ja die marokkanen kunnen je zo oppakken bij de douane als je iets verkeerds hebt gezegd in het verleden..ik verschiet er niet meer van.

Maar ff to the point mannen..

1000 euro is veel te veel ...heeft iemand telefoon nrs ofzo...van die mensen dei appartementen verhuren.

groetjes

mara

Da's algemeen bekend in marokko hoor, twee jaar geleden hadden ze een speciaal nummer ingevoerd om 'vreemde gevallen' aan te melden (soort van niet-anonieme kliklijn). Wat deden onverlaten dan, ze gaven aan de douane door dat een vreemd geval op weg is naar spanje, vervolgens werden deze mensen uren voor niks geestelijk gemarteld door die honden.

SAMADIE

in marokko  moet  jedie kaklijers  kennen gaat alles makelijk, je moet of geld hebben of  kennis, heb een aangifte gedaan moest kopie hebben de normaal prcocudure is 6 weken, en ik ga ze echt niet betalen, nadat mijn vader kwam, en zijn gezicht liet zien was het binnen een week klaar. en toen ik treug kwam mn vader zag een comisir in 3arwi gaf hem een hand later weerk ik uit de rij gehaald ik schrok me de pleurus, maar geen punt ik hoefde niet te wachten kortom stelletje kakazoeloess, geld of kennis kom je daar ver, en zo kan ik wel een boek schrijven over marokko en wat kan met geld of kennis  en nog erger een combinatie
een hele straf blad  is van iemand schoongeveegd voor â,¬500. en hij was geen klein jongen

athsaynou

Waarom huren? Het is toch veel fijner en veiliger om een eigen huisje te hebben. Waar je elke jaar op kan bouwen en wetend dat er een huis op je staat te wachten waar je zo naar binnen kunt lopen en kan doen wat je niet laten kunt.. Tenzij geld problemen natuurlijk.

MBTiza

Citaat van: m'Izran op 15/06/2006 om 17:54:54
Waarom huren? Het is toch veel fijner en veiliger om een eigen huisje te hebben. Waar je elke jaar op kan bouwen en wetend dat er een huis op je staat te wachten waar je zo naar binnen kunt lopen en kan doen wat je niet laten kunt.. Tenzij geld problemen natuurlijk.

zo goedkoop is zo'n huisje niet...moe je toch effe voor sparen he madame

Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 15/06/2006 om 17:54:54
Waarom huren? Het is toch veel fijner en veiliger om een eigen huisje te hebben. Waar je elke jaar op kan bouwen en wetend dat er een huis op je staat te wachten waar je zo naar binnen kunt lopen en kan doen wat je niet laten kunt.. Tenzij geld problemen natuurlijk.

PffF om er 1 keer in het jaar of twee in te kunnen... nuuh heb liever hier een huis.

athsaynou

Ik zeg toch tenzij geldproblemen, je moet er wel wat voor over hebben en doen.
Ja hoor wat is er mis om er 1 a 2 keer te zijn (veel ste weinig naar mijn mening maar goed). Het huis staat er toch, ik hoop toch echt dat je wel hier een huis hebt Jonas.

Izouran

Huizen bouwen in Marokko werd vroeger veel gedaan, meestal door oudere vaders, omdat ze nog altijd terug wilden gaan. Nu komt het veel minder voor Althans in mijn omgeving

MBTiza

Citaat van: m'Izran op 15/06/2006 om 17:59:25
Ik zeg toch tenzij geldproblemen, je moet er wel wat voor over hebben en doen.
Ja hoor wat is er mis om er 1 a 2 keer te zijn (veel ste weinig naar mijn mening maar goed). Het huis staat er toch, ik hoop toch echt dat je wel hier een huis hebt Jonas.

Hier de deurwaarder op bezoek bij Jonas omdat hij de huur niet betaald heeft.


Isefrawen

Citaat van: m'Izran op 15/06/2006 om 17:59:25
Ik zeg toch tenzij geldproblemen, je moet er wel wat voor over hebben en doen.
Ja hoor wat is er mis om er 1 a 2 keer te zijn (veel ste weinig naar mijn mening maar goed). Het huis staat er toch, ik hoop toch echt dat je wel hier een huis hebt Jonas.

Yep heb hier wel gekocht. Een huis in Arif dat 2 jaar niet schoongemaakt is, bijgehouden is, kost veel tijd en geld om het weer leefbaar te krijgen voor die paar weken dat je daar zit. Tegenwoordig is het plaatsen van tijdelijke inwoners ook niet echt bevordelijk. De marokkaanse wetgeving zegt dat je niet zomaar mensen op straat kunt zetten... daarnaast wordt zo'n huis door iemand anders uitgewoond terwijl jij hier in een kutflatje zit van de sociale woningbouw...

Isefrawen

Citaat van: trrrr op 15/06/2006 om 18:03:07
Citaat van: m'Izran op 15/06/2006 om 17:59:25
Ik zeg toch tenzij geldproblemen, je moet er wel wat voor over hebben en doen.
Ja hoor wat is er mis om er 1 a 2 keer te zijn (veel ste weinig naar mijn mening maar goed). Het huis staat er toch, ik hoop toch echt dat je wel hier een huis hebt Jonas.

Hier de deurwaarder op bezoek bij Jonas omdat hij de huur niet betaald heeft.



ugh :D wie zegt dat ik met geldproblemen zit? Foto van jouw inboedel nigh? ;)

MBTiza

ik zei nog Jonas, breng die flessen terug kan je je huur mee betalen deze maand, maar meneer nee hoor.