Hoofdmenu

Islamitisch bruiloft?

Gestart door Blablabla, 21/05/2006 om 22:44:19

Izouran

Wat bruiloften betreft ben ik wel een Marokkaanse! muziek, nagaffa enz. zijn van harte welkom, maar begrijp mensen die voor een ''Islamitische'' bruiloft kiezen

Dora


Citeer


Er is wel 1 ding dat islamitisch is, maar lang niet iedereen aan doet: de inzegening van een refki. Maar dat is lang niet altijd op de bruiloft zelf. Meestal een paar dagen daarvoor in de moskee, met wat getuigen erbij.

bij ons doen ze dat op de bruiloft zelf,in de zaal.
als ie zijn woordje heeft gedaan gaat muziek weer aan..
mijn familie is niet echt van de anasheed, dus moet daar echt niet mee aankomen.
al moet ik zeggen dat ik vorig jaar een bruiloft heb meegemaakt met een anasheed band (waar je gewoon op kon dansen) die heel succesvol was...maar de meiden van de band maakten ook echt sfeer hoor..

maar goed, niet echt mijn ding. als het aan mij ligt doen we het gemengd.

miss.F.

ik heb nog nooit een marokkaanse bruiloft meegemaakt waarbij een imam de inzegening doet. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de ambtenaar van het consulaat of de gemeente in Marokko dat gedeelte op zich neemt.

Dus wat dat betreft heb ik een marokkaanse bruiloft nooit als echt islamitisch gezien. Bij adere islamiotische volkeren is er wel een imam die een of andere seremonie uitvoert.

Dora

de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..dus gaan ze allerlei soerath enzo reciteren, doe'aas en tja...daarna gaan ze vrolijk verder met de adjoen..:)

MBTiza

idd de refqi doet dat bij de mannen en wenst de moelay voor de huwelijksavond veel succes en bied hem soms hulp aan.

miss.F.

Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..dus gaan ze allerlei soerath enzo reciteren, doe'aas en tja...daarna gaan ze vrolijk verder met de adjoen..:)

volgens mij doen ze dat zelf niet bij de mannen. De refki wordt vaak uitgenodigd om een hapje mee te eten maar of hij dan ook een dou3a opzegt, ik denk het niet. Heb er nog nooit van gehoord. Maar goed, ergens is dat ook logisch want wij als moslims kunnen rechjtstreeks communiceren tot Allah, daarvoor hebben we geen priester, zoals bij de Christenen het geval is, nodig

Isefrawen

Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..

En die refqie hebben ze nog niet gestenigd?

MBTiza

Citaat van: SupSidiBouya op 23/05/2006 om 16:18:10
Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..

En die refqie hebben ze nog niet gestenigd?

met verschillende mannen is toch haram? tenzij hij het heel erg lekker vindt dan is het halal

Isefrawen

#38
Citaat van: Tagna
Citaat van: SupSidiBouya op 23/05/2006 om 16:18:10
Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..

En die refqie hebben ze nog niet gestenigd?
Citeer
met verschillende mannen is toch haram? tenzij hij het heel erg lekker vindt dan is het halal

Aha een halal-flikker dus...

athsaynou

Citaat van: miss.F. op 23/05/2006 om 16:14:03
Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..dus gaan ze allerlei soerath enzo reciteren, doe'aas en tja...daarna gaan ze vrolijk verder met de adjoen..:)

volgens mij doen ze dat zelf niet bij de mannen. De refki wordt vaak uitgenodigd om een hapje mee te eten maar of hij dan ook een dou3a opzegt, ik denk het niet. Heb er nog nooit van gehoord. Maar goed, ergens is dat ook logisch want wij als moslims kunnen rechjtstreeks communiceren tot Allah, daarvoor hebben we geen priester, zoals bij de Christenen het geval is, nodig

Ik heb het hier in NL nog nooit meegemaakt maar in Arif heb ik het wel gezien, misschien ligt het aan de plek, ewa ntmellaa

Tamqeyast_

Citaat van: Blablabla op 21/05/2006 om 22:44:19
Dames,

Overwegen jullie om je bruiloft Islamitisch te vieren?

Salaam ouleikoum,

Inchállah bi idn illah wel.Maar allah 3llem tegen die tijd, Een kleine en bescheiden bruiloft is een huwelijk vol met zegeningen

ma3a salaamaa!!

Dora

#41
Citaat van: miss.F. op 23/05/2006 om 16:14:03
Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..dus gaan ze allerlei soerath enzo reciteren, doe'aas en tja...daarna gaan ze vrolijk verder met de adjoen..:)

volgens mij doen ze dat zelf niet bij de mannen. De refki wordt vaak uitgenodigd om een hapje mee te eten maar of hij dan ook een dou3a opzegt, ik denk het niet. Heb er nog nooit van gehoord. Maar goed, ergens is dat ook logisch want wij als moslims kunnen rechjtstreeks communiceren tot Allah, daarvoor hebben we geen priester, zoals bij de Christenen het geval is, nodig

jawel hier wel..het is nu zelfs "in" om een man(nen) of vrouw(en) uit te nodigen die een xoutba/preek houden over des betreffende feest...aan eind worden doe'aas opgezegd...

maar goed, blijkbaar zijn zeistenaren wat actiever daarin..

miss.F.

Citaat van: Dora op 29/05/2006 om 14:06:15
Citaat van: miss.F. op 23/05/2006 om 16:14:03
Citaat van: Dora op 23/05/2006 om 16:07:35
de refki bij ons in zeist doet t alleen bij de mannen he..dus gaan ze allerlei soerath enzo reciteren, doe'aas en tja...daarna gaan ze vrolijk verder met de adjoen..:)

volgens mij doen ze dat zelf niet bij de mannen. De refki wordt vaak uitgenodigd om een hapje mee te eten maar of hij dan ook een dou3a opzegt, ik denk het niet. Heb er nog nooit van gehoord. Maar goed, ergens is dat ook logisch want wij als moslims kunnen rechjtstreeks communiceren tot Allah, daarvoor hebben we geen priester, zoals bij de Christenen het geval is, nodig

jawel hier wel..het is nu zelfs "in" om een man(nen) of vrouw(en) uit te nodigen die een xoutba/preek houden over des betreffende feest...aan eind worden doe'aas opgezegd...

maar goed, blijkbaar zijn zeistenaren wat actiever daarin..

zeistenaren hanteren dan nieuwe of andere regels maar dat geeft niet meteen aan dat ze actiever zijn

athsaynou

Mijn bruiloft gaat in iedere geval gepaart met gejubel van de vrouwen en Izrannnnn. Adjoun, tamja een hoop lawaaii dus echt een forjeth! ;D

InshaAllah

mara

Jij ging toch nooit trouwen?