Hoofdmenu

Islamitisch bruiloft?

Gestart door Blablabla, 21/05/2006 om 22:44:19

islam-tmazight

Citaat van: Zwiet Rwiet op 28/10/2006 om 22:26:41
Citaat van: AllahismyGod op 28/10/2006 om 21:13:53

We weten allemaal dat we de profeet Mohammed (vzmh) niet mogen aanbidden, maar op het moment als de bruid naar binnen komt of naar buiten gaat word er gezongen over de profeet als of hij elke moment naar binnen kan komen als een god! Dit is typisch cultuur waar ik niets van wil hebben!



Jezus, wat zielig, de mensen laten gewoon hun vreugde blijken; wat nou profeet? Begrijp je wel wat ze zingen? Het is enkel maar VREUGDE voor het echtpaar dat in het huwelijksbootje is getreden? Wat nou God wat nou lompe Larie? Weet je wat, zodra jij gaat trouwen, boek mij, ik kan hele treurigmakende stukken voorlezen: "zie daar mensen, daar komt een echtpaar binnen, hiephoi een vreugde die we met god moeten delen, hierhoi het leven is een dilemma, hiephoi zie ze daar vrolijk kijken maar in feite hebben ze het lot van God geaccepteerd. Een leven vol ruzie, een leven vol miserie, een leven dat aan God beboet moet worden. Ze zullen een depressieve dood tegemoet zien, zie ze daar lopen, nu zijn ze "gelukkig" maar straks zijn ze dolongelukkig, het liefst willen ze elkaar tijdens de slaap wurgen. Wurgen, zolang ze maar geen adem krijgen, wurgen, wurg ze, wurg, wurg het leven. Wurg alles wat plezier in het leven kan brengen. Plezier is voor de duivels, plezier is voor de ongelovige. Plezier? Daar veeg ik mijn kont mee af. Nee, beste aanwezigen van deze saaie bruiloft, wij zijn niet gelukkig voor dit echtpaar, kom laten we de imam uit de koran voorlezen. We moeten bidden, die twee luitjes zijn niet belangrijk. De koran is belangrijk en onze godsdienst gaat voor alles. Want God heeft het zo gewild, hij wil ons laten boeten, boeten voor het leven."

Dit is geen bid3a maar r7adjth 3ath wathi tebda3...

Salamoe3alaikom Zwiet Rwiet,

Ik wéét wel dat Allah de wormen verboden heeft om het lichaam van een profeet aan te raken, maar de lofzang op de Profeet vzmh in een Marokkaanse bruiloft komt er op neer dat de Profeet vzmh elk moment binnen kan komen en 'getuige' is van het bruiloft en dit is naar mijn mening niet gebaseerd op de Qoeraan en soenna volgens het begrip van de Vrome Voorgangers. In het Magrebijns dialect luidkeels een lofzang op de Profeet die naar mijn mening shirk-uitspraken bevat zoals 'dja sidna Mohamed' en van de Vrome VOorgangers.

Mehlen mehlen, la toe7arik lisanik kathir. (Dit is de taal van de Qoeraan en geen darizja!)

jamina

mensen wat doen julie toch raar!!!!! het is immers feest: praten, lachen, huilen enz als je er zin in heb dan met je het gewoon doen. Daarom is het een feest, heb je geen zin hierin dan ga je toch niet.

AmatoeLah

Citaat van: Samir! op 21/05/2006 om 22:46:02
Een bruiloft kan gewoon op de manier hoe jij het wilt mits het niet bots met de eisen van jouw religie. 

Moge Allah je royaal voor belonen. DjzakaAllahoe Gairan!

AmatoeLah

#108
Islam-tmazight dat ben ik. Ik wist niet meer de code om in te loggen heb ik een nieuwe account gemaakt.

Wasilla tarifest

Citaat van: Blablabla op 22/05/2006 om 14:05:14
Citaat van: Tamza op 22/05/2006 om 13:51:32
Wat is een bruiloft zonder muziek? En mannelijke familieleden moeten gewoon naar binnen kunnen om foto's met de bruid te maken. Ik stoor me er niet aan en ik heb nog nooit een rel meegemaakt omdat mannelijke familieleden even in de vrouwenzaal waren.

Ja, zo zie ik het ook hoor. Ik heb zelf nog nooit een Islamitische bruiloft meegemaakt, maar ik neem aan dat het heel rustig verloopt.

En ik vind het meer dan logisch dat vader, broers, ooms en neven in de vrouwenzaal komen, al is het alleen om foto's te maken.

mag je dan wel foto's maken? foto's zijn toch ook haram?

Dora

heb ooit aangegeven dat een islamitische bruiloft helemaal niet mijn ding is...maar ben van mening verandert alhamdoelah.

ik denk dat het prachtig is om je huwlijksfeest te vieren met Allahs zegeningen. ik ben voor!.

AmatoeLah

Citaat van: Dora op 18/11/2007 om 19:32:03
heb ooit aangegeven dat een islamitische bruiloft helemaal niet mijn ding is...maar ben van mening verandert alhamdoelah.

ik denk dat het prachtig is om je huwlijksfeest te vieren met Allahs zegeningen. ik ben voor!.

MachaAllah moge Allah je er royaal voor belonen.
Mag ik vragen hoe je van mening bent verandert.

Hadou

die islamitische bruiloften zijn saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
ik hou van die ouderweste bruiloften met Imedyazen , izran, en gevechten .. deze bruiloften blijven in herinnering bij mij. Ik kan altijd lachen als ik er aan denk.

Dora

Citaat van: AmatoeLah op 18/11/2007 om 21:25:37
Citaat van: Dora op 18/11/2007 om 19:32:03
heb ooit aangegeven dat een islamitische bruiloft helemaal niet mijn ding is...maar ben van mening verandert alhamdoelah.

ik denk dat het prachtig is om je huwlijksfeest te vieren met Allahs zegeningen. ik ben voor!.

MachaAllah moge Allah je er royaal voor belonen.
Mag ik vragen hoe je van mening bent verandert.

amin.

kennis.

Tikinas

Citaat van: Hadou op 18/11/2007 om 22:17:52
die islamitische bruiloften zijn saaaaaaaaaaaaaaaaaaai.
ik hou van die ouderweste bruiloften met Imedyazen , izran, en gevechten .. deze bruiloften blijven in herinnering bij mij. Ik kan altijd lachen als ik er aan denk.

hahaha idd vooral die gevechten altijd eh

Hadou

#115
jij snapt m ;D
en niet te vergeten vuurwerk en knallen met een geweer..
En als de dorpsgek gaat dansen is het helemaaaaaaaaaal leuk :D

Botermes

Citaat van: Tikinas op 20/11/2007 om 23:03:25
hahaha idd vooral die gevechten altijd eh
juist door die gevechten willen weinig mensen meer voor optredens zorgen en krijg je allemaal van die kale trouwfeesten. door dat tuig dat met kapmessen loopt te zwaaien na het drinken van een a9aton n aroj.

sweet


sorry je trouwd maar 1 keer in je leven.


zonder muziek is het heel saai echt waar

en bij elkaar mannen  en vrouwen is niet  perfect

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

beslama sweet.