Landkaart van Arif

Gestart door @AwayagheR@, 22/04/2006 om 20:24:23

abrid

Even nog over die kaart. Dat deel dat jullie daar zien is puur wat door de Spanjaarden gekoloniseerd was. Vandaar dat de Igzinayen en andere stammen er kleiner uitzien omdat het Franse deel niet op die kaart staat. Zoals jullie weten was Geznayaland verdeeld onder de Spanjaarden en Fransen.

Don_Tmasint ®

#46
Mooi post hoor !

@AwayagheR@

#47
Azul, salaam,

Aythma, souyma, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Door moeilijke privé omstandigheden heb ik hiervoor niet veel tijd en zin gehad. Ik vind het wel mooi dat jullie de topic af en toe levendig houden, dank hiervoor.
Ik heb de kaart weer een beetje bijgewerkt maar deze is naar mijn gevoel nog niet klaar. Ik heb voorlopig een paar steden erop aangegeven maar op de update van de kaart zal ik wat meer informatie verwerken.

Azul,
@AR@


@AwayagheR@

Ik heb de kaart expres vergroot maar zie nu dat het geen effect heeft zodra ik deze upload en hier plaats, erg jammer, want nu blijft de kaart onleesbaar. Als iemand een tip heeft hoe ik dit goed kan krijgen dan lees ik dat graag.

Donsaid


Don_Tmasint ®

Citaat van: @AwayagheR@ op 19/05/2006 om 19:10:36
Ik heb de kaart expres vergroot maar zie nu dat het geen effect heeft zodra ik deze upload en hier plaats, erg jammer, want nu blijft de kaart onleesbaar. Als iemand een tip heeft hoe ik dit goed kan krijgen dan lees ik dat graag.

what's up met de kaart dat je bewerkt ...

Aititeft

Dialecten kaart klopt nie in  bni boufrah en tarquist spreken ze helemaal geen tmazight en in ai iteft is het fifty fity

Rebellious

Citaat van: Aititeft op 23/09/2007 om 01:30:39
Dialecten kaart klopt nie in  bni boufrah en tarquist spreken ze helemaal geen tmazight en in ai iteft is het fifty fity

Ik was dit jr in Targuist, en in de koffiehuizen, merkte ik op, dat er 3 dialecten werd gesproken. Darija, pure Tarifit, en t dialect van Targuist (een mengsel van Tarifit en darija).

Ik express met idereen Tarifit praten, en elke darijist of wie dan ook begreep me, keek me niet raar aan, maar gaf wel antw in zijn dialect.

Dat valt me daar erg op, zo zag ik aan 1 tafel,  mensen met elkaar praten, de 1 de hele tijd in darija, en de ander geeft antw terug in Tarifit, maar beide begrepe mekaar, was heel erg apart.

Nog een vraagje aan jou, spreek je Tmazight, en klopt t dat jullie dialect t zelfde is als Aith Wayagher?

Aititeft

#53
Nou in Ait iteft (snahda) waar de meeste mensen wonen spreken allemaal darija We hebben een subclan ait aicha die vlak bij ibeqoyen wonen en die spreken tmazight al hoceima dialect dan.In tarquist en bni boufrah spreken ze allemaal darija ze zullen uiteraard wel tmazight spreken vooral de jongeren die veel om gaan met mensen uit Alhoceima en Nador dat geld ook voor mensen uit ait iteft .De ouderen spreken gebrekkig tmazight en de jongeren juist goed best een paradox.

Persoonlijk spreek ik beide omdat mijn moeder een wagyrialia  maar mijn darija is veel beter komt omdat ik heel mijn leven in Tanger woon

Aititeft

Citaat van: Aititeft

quote]

Azennay_