Hoofdmenu

meid van 23 jaar

Gestart door Lovegirl23, 17/04/2006 om 18:45:06

Tamza

Citaat van: Lovegirl23 op 18/04/2006 om 20:33:18
Helemaal waar wat je schrijft! Mijn doelen heb ik bereikt! Ik ben tevreden over wat ik bereikt heb in mijn leven! (behalve dan het huisje, boompje en beestje, haha... maar dat komt later insha-allah allemaal wel) Tenminste de meeste van mijn doelen.. ik heb er nog een paar.. maar dat zijn meer dromen, die ook absoluut waargemaakt zullen worden.. maar het liefst zou ik dat later samen met mijn levenspartner willen doen..

Ik heb mezelf ook een aantal doelen gesteld.. en ik heb ze allemaal bereikt! Alhamdolilah.. en mijn doelen hadden niets met huisje, boompje en beestje te maken.. juist omdat ik die doelen bereikt had.. was ik toe aan een huisje, boompje en beestje.. en was daarom dus ook afgelopen zomer verloofd.. maar helaas niet voor lang! Maar ik blijf alhamdolilah zeggen en ben dankbaar voor wat ik meemaak in  mijn leven..

Iwa hamdullilah. Er is ook helemaal niets mis met het wensen van een fijn huwelijk binnen korte termijn. Ik wens ook voor je dat het je spoedig overkomt, liefde is immers het ultieme doel van elk mens, vrouw of man. Maar maak van dat doel/die wens geen maatstaf van succes en geluk in jouw leven, want liefde kun je niet sturen waardoor je uiteindelijk weleens heel ongelukkig zou kunnen worden als je te laat tot dat besef komt.

Zorg ervoor dat je andere doelen creëert tot de tijd dat je emotioneel weer helemaal lekker in je vel zit om een mogelijke partner beter te kunnen beoordelen of hij wel geschikt is als echtgenoot. Wees God dankbaar dat je op tijd hebt kunnen inzien dat die ene gast niet bij je paste, en stop met piekeren over de toekomst. Dat je de voortekenen van God op tijd hebt kunnen zien, heeft je mogelijk veel ellende bespaard. Dus laat angst varen en richt je op je dankbaarheid.

De profeet (vzmh) heeft trouwens een mooie uitspraak waar ik de laatste tijd steeds vaker naar probeer te leven:

"Leef elke dag alsof het je laatste is."

MissyR

Citaat van: Lovegirl23 op 18/04/2006 om 19:56:57
Citaat van: Lobbeya op 18/04/2006 om 17:27:06
Me gaat nooit trouwen..., me gaat samenwonen hihi

Tsja, dat kan! .. Mag ik trouwens vragen of je islamitisch bent? Zo ja, dan weet je ook dat het volgens de islam niet goedgekeurd wordt.. hoe denk jij daarover?

Nee, ben ik niet...

Dus yeaah samenbonen...:P

Lovegirl23

Citaat van: Milou op 18/04/2006 om 20:41:09
Citaat van: Tamza op 18/04/2006 om 20:10:33
Vrouwen moeten dat people-pleaser-gedoe eens afleren en niet alles willen doen wat de omgeving van ze verwacht.

Ik had ook wel op mijn 18e getrouwd kunnen zijn, en ook gewoon met een goede vent. Maar een volwassen leeftijd bereiken en een leuke jongen tegenkomen is niet voldoende voor mensen die meer uit het leven willen halen dan alleen aan verwachtingen willen voldoen.

Vrouwen moeten leren verwachtingen te maken van hun eigen wezen en die waar proberen te maken. Ik heb mezelf een aantal doelen gesteld en voor mij is wel of niet getrouwd zijn dan geen probleem, zolang ik die doelen maar kan halen.

Het belangrijkste is dus dat je jezelf een aantal doelen stelt. En wat die doelen zijn verschilt per persoon. Voor sommige vrouwen is dat trouwen en kinderen krijgen. Niks mis mee. Maar de meeste vrouwen hebben (stiekem) ook andere dromen, en die zijn dom bezig als ze trouwen met een vage gast en kinderen krijgen waardoor die doelen niet meer te combineren zijn terwijl ze beter eerst het ene doel hadden kunnen bereiken en dan pas de andere, of nog beter: als ze eerst zouden wachten tot het juiste moment zich aandient zodat ze alle doelen kunnen combineren.


Precies, ik ben het helemaal met je eens. We moeten echt van dat beeld af, dat je op een bepaalde leeftijd getrouwd moet zijn met een stel kids.
Vele familieleden van me geloven niet dat ik gelukkig ben, tenslotte heb ik geen gezin kunnen stichten.
Tis werkelijk triest voor woorden dat men mij aankijkt alsof er iets aan mij ontbreekt wat niet te herstellen is.

In Marokko idem dito...Je wilt niet weten hoe ik daar geboekt sta.



Het is dom van mensen om te denken dat je niet gelukkig kunt zijn als je geen gezin hebt gesticht! Ben het zeker met je eens! Het is ook waar je zelf voor kiest.. of welke mogelijkheden je zelf hebt! Ik vind dat je respect moet hebben voor iedereen.. en ieders keuze zou moeten accepteren..

Niemand heeft het recht om jou zo aan te kijken! Het is jouw leven.. dus ik zal zeggen.. trek het je niet aan.. en ga verder met gelukkig zijn! Want dat ben je! Ook al is het moeilijk om je af te sluiten van het gefluister van andere mensen, want je krijgt het toch mee of je wilt niet.. maar laat het niet jouw keuzes beinvloeden.. je moet doen waarvan jij denkt dat goed is! Het is jouw leven.. en alleen met je eigen gemaakte keuzes zul jij tevreden zijn.. en achteraf nooit spijt krijgen! En als je wel spijt krijgt.. dan kun jij alleen jezelf erop aanspreken en verder niemand anders.

Geniet van het leven.. en laat je door niemand gek maken! ;)

Tamza

Citaat van: Milou op 18/04/2006 om 20:41:09
Precies, ik ben het helemaal met je eens. We moeten echt van dat beeld af, dat je op een bepaalde leeftijd getrouwd moet zijn met een stel kids.
Vele familieleden van me geloven niet dat ik gelukkig ben, tenslotte heb ik geen gezin kunnen stichten.
Tis werkelijk triest voor woorden dat men mij aankijkt alsof er iets aan mij ontbreekt wat niet te herstellen is.

In Marokko idem dito...Je wilt niet weten hoe ik daar geboekt sta.



Komt omdat mensen een vreemde link maken met getrouwd zijn en geslaagd in het leven zijn. Een ongetrouwde vrouw heeft, ondanks goede schoolloopbaan, carriere en zelfstandigheid, een lagere status dan getrouwde vrouwen. Ook al zijn sommige getrouwde vrouwen diepongelukkig. Zij kunnen echter rekenen op respect en aanzien binnen de Marokkaanse gemeenschap. Tis een mentaliteit.

Vrouwen zijn overigens sowieso vaak behaagzieke wezens is me opgevallen.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik stoor me niet aan meisjes die jong trouwen en ik beweer ook niet dat je, wanneer je jong trouwt, per definitie ongelukkig bent of dat je, wanneer je ongetrouwd bent, per definitie gelukkig en succesvol bent. Cuz that's bull.

Ook mannen moeten eens kappen met het focussen op zo jong mogelijk een dikke salaris te krijgen met een vette bak en een ruime woning. Get real. Ga studeren en ga je dromen verwezenlijken. Die luxe heb je, dus doe er wat mee voordat je elke ochtend verbitterd naast een vrouw wakker wordt om naar je kutbaan te gaan waar je weliswaar wel veel mee verdient, maar in feite geen enkele waarde voor je leven heeft omdat je door het leven gaat als een willoze zombie.

mara

Citaat van: Milou op 18/04/2006 om 20:41:09
In Marokko idem dito...Je wilt niet weten hoe ik daar geboekt sta.
Maar dat wisten we toch al ;D

athsaynou

Citaat van: Lovegirl23 op 18/04/2006 om 20:17:20
Citaat van: Tammaght op 18/04/2006 om 19:10:05
Citaat van: Lovegirl23 op 17/04/2006 om 18:45:06
Ik ben een meid van 23 jaar en bijna weer single (eingenlijk al single)
Was verloofd geweest, maar hij was blijkbaar helaas toch niet de ware voor mij.

Als marokkaanse meid van 23 voel ik opeens dat ik erg achterloop. Als ik kijk naar mijn marokkaanse leeftijdgenoten, allemaal al getrouwd, hebben zelfs kinderen en ik?
Opeens.. heb ik niets meer... Behalve een vaste baan... al mijn dromen weggevlogen..

Ik vraag me weleens af, wanneer zal ik een huisje, boompje en beestje krijgen.. want hoelang zal het duren voordat je weer iemand treft waarmee het klikt? En hoelang zal het duren voordat je een stap gaat zetten om te trouwen?

Vertel mij eens dames en heren, hoe denken jullie hierover? Hoe oud zijn jullie, en wanneer willen jullie een huisje, boompje en beestje? En wanneer vind je dat een marokkaanse meid dat eigenlijk al moet hebben?

Ik heb je verhaal gelzen en wat me opgevallen is bij je; is dat je wilt voldoen aan de algemene eisen/beeld van de maatschappij waarin we leven, zoasl huisje, boompje beestje...of dat wij vinden wanneer een marokkaanse vrouw dat eigenlijk allemaal moet hebben. Dat is onbelangrijk en onhaalbaar. Het gaat erom wat jij ervan vind. En nog iets het komt wel..

Nee, ik wil niet voldoen aan de algemen eisen/beeld van de maatschappij.. (misschien onbewust ook wel) ... maar ik wil dat zelf graag! Niet omdat anderen dat misschien zouden verwachten.. maar juist omdat ik het zelf wil! Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben.. mijn eigen weg in wil slaan.. het liefst met een levenspartner natuurlijk... want zeg nu zelf.. wie wil nou niet, iemand om zich heen hebben, wie je lief kunt hebben? Jou de warmte kan geven, "waarnaar je op zoek bent?" En uiteraard je leven mee delen..

En jah, je hebt helemaal gelijk.. dat komt zeker wel! Ik heb geen haast! Zeker niet! Ik laat alles lekker op me afkomen.. en geniet op dit moment van het single zijn! ;)

Nou zie je wel, dan komt het vast goed. Geniet ervan ;)

koepiest

Citaat van: Tamza op 18/04/2006 om 21:02:37
Komt omdat mensen een vreemde link maken met getrouwd zijn en geslaagd in het leven zijn. Een ongetrouwde vrouw heeft, ondanks goede schoolloopbaan, carriere en zelfstandigheid, een lagere status dan getrouwde vrouwen. Ook al zijn sommige getrouwde vrouwen diepongelukkig. Zij kunnen echter rekenen op respect en aanzien binnen de Marokkaanse gemeenschap. Tis een mentaliteit.

Vrouwen zijn overigens sowieso vaak behaagzieke wezens is me opgevallen.

Begrijp me overigens niet verkeerd, ik stoor me niet aan meisjes die jong trouwen en ik beweer ook niet dat je, wanneer je jong trouwt, per definitie ongelukkig bent of dat je, wanneer je ongetrouwd bent, per definitie gelukkig en succesvol bent. Cuz that's bull.

Ook mannen moeten eens kappen met het focussen op zo jong mogelijk een dikke salaris te krijgen met een vette bak en een ruime woning. Get real. Ga studeren en ga je dromen verwezenlijken. Die luxe heb je, dus doe er wat mee voordat je elke ochtend verbitterd naast een vrouw wakker wordt om naar je kutbaan te gaan waar je weliswaar wel veel mee verdient, maar in feite geen enkele waarde voor je leven heeft omdat je door het leven gaat als een willoze zombie.

idem...
het is de manier van denken die je ziek maakt..