trouwen is geen verstandige zet

Gestart door koepiest, 07/04/2006 om 12:36:25

Hadou

Citaat van: wadayitseda3 op 10/04/2006 om 12:20:33
Citaat van: Hadou op 09/04/2006 om 00:36:19
Mannen krijgen meer gezonde voedsel thuis


Citaat van: Hadou op 09/04/2006 om 00:36:19terwijl de vrouwen de vette happen die de man normaal nuttigt ook naar binnnen werken..
Een beetje tegenstrijdig eh :D
Nee joh!. Als een man samen woont, dan zorgt de vrouw dat hij veel vitamines en gezonde voedsel eet. Maar de man blijft ook naast dat ''toegeschreven gezonde  voedsel'' ook die vette happen nemen. En de vrouw doet soms lekker mee..
Ma ttfehmedd rexou?

mara

Citaat van: Hadou op 10/04/2006 om 19:15:01
Citaat van: wadayitseda3 op 10/04/2006 om 12:20:33
Citaat van: Hadou op 09/04/2006 om 00:36:19
Mannen krijgen meer gezonde voedsel thuis


Citaat van: Hadou op 09/04/2006 om 00:36:19terwijl de vrouwen de vette happen die de man normaal nuttigt ook naar binnnen werken..
Een beetje tegenstrijdig eh :D
Nee joh!. Als een man samen woont, dan zorgt de vrouw dat hij veel vitamines en gezonde voedsel eet. Maar de man blijft ook naast dat ''toegeschreven gezonde  voedsel'' ook die vette happen nemen. En de vrouw doet soms lekker mee..
Ma ttfehmedd rexou?
Die Hadou nigh...efehmeg fehmeg...etqasag ekidesh ouaha ;D

Isefrawen

Citaat van: mouslati op 10/04/2006 om 12:52:48
Jonas, ik sta helemaal perplex.

Ik denk er komt een verhaal helemaal "a la Jonas style", maar nee een serieus stuk over trouwen waar ik me helemaaal in kan vinden ;)

conclusie: Trouwen is eigenlijk heel hard werken.

Citaat van: Lâle op 10/04/2006 om 14:25:31
Hahaha, ik was ook positief verrast door dit stuk van Jonas :)

Zal wel aan het fruit hebben gelegen die ik gisteren tijdens het ontbijt onder druk van mijn vrouw moest nuttigen.

athsaynou

#33
Waarom trouwen mensen?

Bruidsparen spreken zich uit.

Het romantische motief:
Wij willen iets moois van onze relatie maken
We willen een relatie waarin je op elkaar kunt rekenen
We willen samen oud worden en goed voor elkaar zorgen
Het voelt anders dan een contract; het maakt onze relatie rond
We zijn er aan toe om wat we samen hebben te laten bezegelen
Na het overwinnen van een relatiecrisis wilden wij een groot feest
Ik durf mij op deze partner vast te leggen en dus trouw ik
Dit huwelijk is voor 10 % wet en voor 90 % onze emotionele band
Ons huwelijk staat voor: duur, trouw, intimiteit, loyaliteit, respect
We vinden het huwelijk een stukje extra: de kroon op onze liefde
Het is een cadeautje voor mijn vriendin; die wil het graag
Onze keus voor elkaar staat vast; daar komen we niet meer op terug.

Het motief van “de kinderen”:
We willen het, met het oog op de kinderen die komen, goed regelen
We wonen al 10 jaar samen, hebben een huis en kinderen maar nog niets echt goed geregeld
We hebben voor elkaar gekozen en willen een gezin stichten gaan stichten
Mijn witte bruidsjurk betekent een nieuw begin voor ons gezin
We krijgen gezinsuitbreiding en dat is een mooie aanleiding
Na samenwonen is dit een logische stap nu we kinderen krijgen
Dit is de goedkoopste manier om het voor onze kinderen goed te regelen: we trouwen op een gratis ochtend (of middag).

Het juridische motief:
Dit huwelijk is nodig om in Marokko ons Moslimhuwelijk te kunnen sluiten
Wij willen in één klap alles goed wettelijk geregeld hebben
We hebben een echt "vereniging" en die samenwerking regelen we juridisch: ons bezit, onze financiën en onze toekomst
De burgerlijke voltrekking gaat aan de kerkelijke inzegening vooraf
Ik wil trouwen en toch economisch onafhankelijk blijven
Als je getrouwd bent, sta je sterker tegenover de rest van de familie.


Timarzgha

#34
Ik zou het andersom willen zeggen, trouwen is onverstandig als je daartoe besluit zonder je verstand te gebruiken.
(laten leiden door emoties bv)

Zi-hoceima

ik trouw niet heb geen geld voor paracetamols

Dora

#36
Citaat van: Hoceimakid op 24/04/2006 om 23:17:29
ik trouw niet heb geen geld voor paracetamols

die wordt vergoed door verzekering..jallah als de sodemieter gaan trouwen..:P

Inuit

Citaat van: Timarzgha op 24/04/2006 om 23:13:57
Ik zou het andersom willen zeggen, trouwen is onverstandig als je daartoe besluit zonder je verstand te gebruiken.
(laten leiden door emoties bv)
mooie uitspraak

athsaynou

#38
Emoties spelen wel een belangrijke rol als stelletjes voor een bruiloft kiezen. Je zoekt toch meer genegenheid naar elkaar toe en de juiste manier is om in het huwelijksbootje te stappen in de Marokkaanse cultuur.

groenebriefjes

Citaat van: Hoceimakid op 24/04/2006 om 23:17:29
ik trouw niet heb geen geld voor paracetamols
Ik ben al getrouwd, met euro.

mara

Paracetamol wordt tegenwoordig alleen voorgeschreven als je het chronisch gebruikt ;D

mariejeanne

ik zit met een vraag. Wie kan mij helpen. Mijn pleegdochter heeft, via internet/chat, een marokkaanse man van 27 jaar leren kennen. Kapper uit Meknes. Hij wil haar ONGEZIEN binnenkort uitnodigen om naar Meknes te komen en te trouwen! Mijn pleegdochter heeft drie kinderen, is 42 jaar en hopeloos verliefd op hem. We kunnen haar niet meer bereiken met onze adviezen. Wij, haar pleegouders, komen al 35 jaar in MArokko, wonen zelf in Spanje en weten niet meer wat we kunnen doen. Is er mogelijkheid om inlichtingen over iemand in te winnen? Bedankt voor iedere reactie. We gaan zelf binnenkort, over veertien dagen ook weer vanuit Algeciras naar Ceuta en verder Marokko in!
Groetjes!

mara

#42
Citaat van: mariejeanne op 10/05/2006 om 02:19:03
Is er mogelijkheid om inlichtingen over iemand in te winnen?
Probeer effe de aivd of de almogabirien, misschien staat hij wel op een terroristenlijst ;D



Citaat van: mariejeanne op 10/05/2006 om 02:19:03
ik zit met een vraag. Mijn pleegdochter heeft drie kinderen, is 42 jaar Wie kan mij helpen. Mijn pleegdochter heeft, via internet/chat, een marokkaanse man van 27 jaar leren kennen. Kapper uit Meknes. Hij wil haar ONGEZIEN binnenkort uitnodigen om naar Meknes te komen en te trouwen!
Drie keer raden waarvoor :)


Ps: Zij is 42 en jij 56 ::)

ighza

Citaat van: mariejeanne op 10/05/2006 om 02:19:03
ik zit met een vraag. Wie kan mij helpen. Mijn pleegdochter heeft, via internet/chat, een marokkaanse man van 27 jaar leren kennen. Kapper uit Meknes. Hij wil haar ONGEZIEN binnenkort uitnodigen om naar Meknes te komen en te trouwen! Mijn pleegdochter heeft drie kinderen, is 42 jaar en hopeloos verliefd op hem. We kunnen haar niet meer bereiken met onze adviezen. Wij, haar pleegouders, komen al 35 jaar in MArokko, wonen zelf in Spanje en weten niet meer wat we kunnen doen. Is er mogelijkheid om inlichtingen over iemand in te winnen? Bedankt voor iedere reactie. We gaan zelf binnenkort, over veertien dagen ook weer vanuit Algeciras naar Ceuta en verder Marokko in!
Groetjes!



DEZE GAST IS DUIDELIJJK UIT OP PAPIEREN

BESLAMA

Sa3ieD

Citaat van: mara op 10/05/2006 om 08:43:28
Ps: Zij is 42 en jij 56 ::)
Zoek de term PLEEGdochter op. Als jij 30 bent en je neemt een kind in huis van 16, dat kan toch gewoon...............