trouwen is geen verstandige zet

Gestart door koepiest, 07/04/2006 om 12:36:25

koepiest


het gebeurd steeds minder, ook mede dankzij mevrouwtje verdonk, maar nou vraag ik me af of het wel verstandig is te trouwen uit marokko dan wel een illigaal die pas in nederland is. Ik vraag me eigenlijk af of trouwen in het algemeen wel verstandig is in deze tijd..

vrouwen zijn ook slimmer geworden ze willen wat, steeds meer. en dat kan vaak botsen wanneer ze gaan trouwen., want (de meeste) mannen zijn toch echt bezitterig van aard. Geen grote dingen , gewoon de kleine dingen zoals toestemming vragen om even weg te gaan met een vriendin, of toestemming vragen om dit en dat en dit  blablabla... het zijn vaak de kleine dingen die irriteren.

Ik vind dat het een stap terug is voor vrouwen die trouwen. (mits je de ware op het witte paard hebt gevonden). Eens was je bij je ouders, die ook wel streng voor je waren maar dat kan je wel hebben van hun, het zijn ten slotte je ouders...
maar van je man.... die heeft je toch gehuwd om wie je bent, maar zodra je bent getrouwd gaan ze steeds meer op je vader lijken.

zie ik dit verkeerd, of zijn er inderdaad mensen die altijd worstelen met de kleine dingen in het leven die het zo moeilijk maken een keuze te maken.

a3kiah


Dora

neej joh ben je gek...als je elkaar wel die vrijheid geeft kan het super leuk zijn...en als ie je dat niet schenkt dan komt de mudawwana om de hoek kiekkuh...overal is er wel een oplossing voor..dont worry be happy...

Isefrawen

Citaat van: a3kiah op 07/04/2006 om 12:36:25
vrouwen zijn ook slimmer geworden ze willen wat, steeds meer. en dat kan vaak botsen wanneer ze gaan trouwen., want (de meeste) mannen zijn toch echt bezitterig van aard. Geen grote dingen , gewoon de kleine dingen zoals toestemming vragen om even weg te gaan met een vriendin, of toestemming vragen om dit en dat en dit  blablabla... het zijn vaak de kleine dingen die irriteren.

Hoe bedoel je "vrouwen zijn ook slimmer geworden"? Een hoop mannen in "Marokko" zijn ook goed opgeleid of hebben een hoge sociale intelligentie opgebouwd door de jaren heen. Of wil je beweren dat de gemiddelde hollanda mbo-niveau madam slimmer is dan de "illegaal"?

koepiest

#3
het vrouwen zijn ook slimmer geworden bedoel ik dat ze nu niet alles over zich heen laten lopen.. dat ze meer weten en meer willen.. ik zeg niet in vergelijking met mannen ...
snappie..
en toch zijn de meeste illigalen hier in nederland vaak tuinbouwers met een lage opleiding (niet dat ik daar wat tegen heb, absoluuut niet) ik denk alleen dat het wel kan botsen later..


ja ik zie trouwen meer als een sprookje dat nooit waargemaakt kan worden...
waarom zou je problemen samen moeten oplossen, als je er ook niet aan hoeft te beginnen..

ohh vandaag ben ik in me negatieve bui.. hahaha

Dora

dat komt omdat kut-holland zulke hoge eisen stelt en de nlscholing niet overeenkomt met die van maroc...in frankrijk is de scholing hetzelfde als in maroc en komen die mensen sneller aan de bak en vaak ook mooie banen..(taal heeft hier by the way ook veel mee te maken)...die tuinbouwers waar jij het over hebt hebben vaak gestudeerd in maroc

koepiest

ik heb het over trouwen niet over opleidingen (:
beter geschoold of niet..

ik vind dat de meeste (en voel je niet aangesproken als je dat niet bent) mannen toch bezitterig zijn, wat het voor de vrouw toch akelig moeilijk maakt.

Isefrawen


Het is een feit dat veel mannen jaloers van aard zijn als het om hun partners gaat. Geldt niet alleen voor de "illegaal" uit Marokko. Het bezitterige gedrag van de man kan gedeeltelijk toegeschreven worden aan de evolutie van de mens waar de man altijd voor zijn gezin moest zorgen en beschermen en deels aan het karakter van de individuele man. Sinds de jaren 50 en 60 zijn de vrouwen hier in Europa steeds meer taken van de man aan het overnemen. In andere landen, zoals Marokko, is dat nog niet echt opgekomen. De vrouwen daar hebben tegenwoordig die taken wel maar ze krijgen nog geen erkenning van de man.
Een kwestie van tijd dus...

Dora

Citaat van: a3kiah op 07/04/2006 om 13:38:12
ik heb het over trouwen niet over opleidingen (:
beter geschoold of niet..

ik vind dat de meeste (en voel je niet aangesproken als je dat niet bent) mannen toch bezitterig zijn, wat het voor de vrouw toch akelig moeilijk maakt.
nou jij had t erover dat t kan botsen..vaak zijn die gasten daar verder gestudeerd dan de meiden hier...maar ja...

het leven zit vol met risico's als je geen risico's neemt dan leef je in een kooi....

koepiest

Citaat van: Dora op 07/04/2006 om 13:52:38
Citaat van: a3kiah het leven zit vol met risico's als je geen risico's neemt dan leef je in een kooi....
/quote]


ja, ik vind dat je met trouwen wel zeker moet zijn, en vooral geen risico's moet nemen... doe je dat wel, dan kan je ook in een kooi belanden..

Dora

Citaat van: a3kiah op 07/04/2006 om 13:56:51
Citaat van: Dora op 07/04/2006 om 13:52:38
Citaat van: a3kiah het leven zit vol met risico's als je geen risico's neemt dan leef je in een kooi....
/quote]


ja, ik vind dat je met trouwen wel zeker moet zijn, en vooral geen risico's moet nemen... doe je dat wel, dan kan je ook in een kooi belanden..

niets is zeker..alleen de dood...

koepiest

ja haha lollig

je weet wel wat ik bedoel,, het is een belangrijke keuze of ga je me weer tegenspreken...???

Dora

was niet bedoeld om lollIg te zijn maar goed ieder z'n humor natuurlijk..

goed, blijf vooral singel en geniet van je vrijheid...keep up the good work (Y)

koepiest

wie zegt dat ik single ben mischien praat ik wel uit ervaring????

Tamza

Citaat van: Zalamit_lcf op 07/04/2006 om 12:47:33

Hoe bedoel je "vrouwen zijn ook slimmer geworden"? Een hoop mannen in "Marokko" zijn ook goed opgeleid of hebben een hoge sociale intelligentie opgebouwd door de jaren heen. Of wil je beweren dat de gemiddelde hollanda mbo-niveau madam slimmer is dan de "illegaal"?

Idd

koepiest

volgens mij begrijpen jullie mij niet....

ik heb het over trouwen niet over wie er beter geschoold is... blablabla... ik zeg ook niet dat opleiding de oorzaak is..

ik vind dat een vrouw haar mogelijkheden beperkt door te gaan trouwen...