Timazighen bruiloft topic...

Gestart door MissyR, 22/03/2006 om 13:57:46

Inuit

misschien was het toch een beter idee om de meesten in de waan te laten dat ik de (on)gelukkige ben.

Dora

Citaat van: Inuit op 29/03/2006 om 15:21:44
misschien was het toch een beter idee om de meesten in de waan te laten dat ik de (on)gelukkige ben.

ja inderdaad..;)....misschien in hiernamaals..vraag Allah wel of je mijn maagd mag zijn...

Inuit

Citaat van: tippi op 29/03/2006 om 15:23:13
Inuit voelt zich gelijk in de steek gelaten...ongelukkige Inuit toch  ooit zal jij ook de ware vinden
ik weet het, het is moeilijk, maar i'm hanging in there ;D

miss.F.

Citaat van: dora op 29/03/2006 om 15:19:37
vraag je zus maar...

nou ff laten rusten please..tering he

nou zeg kind, doe niet zo dramatisch!

Izouran

#64
Citaat van: MissyR op 28/03/2006 om 19:12:17
En bruiloft Rkempu style is geweldig...

Als er elektriciteit en kranen aanwezig zijn en dat je zonder problemen weggebracht kunt worden met de auto op strakke wegen. Dan zeker. Verder heb je tesi3, veel gasten en als je 't op ze old schoolisch wilt huur je lekker een groep I3isawien.

Dora

wat is tez3i??

trouwens wat doe je aan als men om je hand komt vragen?
moet het iets marokkaans zijn of mag je er ook gewoon in een rokje bij lopen??

athsaynou

#66
Bruiloft di Arif daar zou ik persoonlijk voor gaan. En dan met name di rkempou. Vanwege de sfeer die daar hangt en dat je genoeg plek hebt om je feest te vieren. Je kan mensen binnen en buiten  opvangen, om je longen uit te schreeuwen. Ik zou zelf geen band huren, Ik zou mensen in mijn omgeving laten zorgen voor vermaak, izran, de dzwarou, de tamja, de adjoun… Soubhanala A raziq, de schoongoed van onze cultuur! De Forzeth die maak je pas mee als je het in Arif viert zoals het altijd gevierd werd.

De bruiloft is hartstikke leuk maar het brengt zijn nodige emoties mee. Je wordt je leven lang voorbereid op het leven die je met je man gaat delen. De Tamegraa is een afsluiting van dat alles en het is nu aan hen om wat ze geleerd hebben om het in praktijk te brengen.

Izran en de Adjoun en de Asdih zijn onmisbaar op een Tameghraa!

Genoeg amazighinvloeden lijkt me ;) op de decoratie kan natuurlijk altijd, dat ligt er maar net aan wat je leuk vind.

Hadou

Citaat van: Dora op 30/03/2006 om 15:12:39
wat is tez3i??

trouwens wat doe je aan als men om je hand komt vragen?
moet het iets marokkaans zijn of mag je er ook gewoon in een rokje bij lopen??
Ben jij nog niet gevraagd?

Meestal in Marokkaanse kleding.. maar tegenwoordig vinden de meiden alles ouderwets... Zelfs de schoonvader mag er niet komen

Hadou

Idd. Ouran ( bruiloften) in Rkampe zijn veel leuker!
in de steden vieren ze het in de zalen.. niets aan joh, iedere keer het zelfde..

Dora

Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:33:33
Citaat van: Dora op 30/03/2006 om 15:12:39
wat is tez3i??

trouwens wat doe je aan als men om je hand komt vragen?
moet het iets marokkaans zijn of mag je er ook gewoon in een rokje bij lopen??
Ben jij nog niet gevraagd?

Meestal in Marokkaanse kleding.. maar tegenwoordig vinden de meiden alles ouderwets... Zelfs de schoonvader mag er niet komen
bijna bijna..maar zoals je weet loop het tegenwoordig omgekeerd, dus eerst met je manneke alles bespreken en regelen en dan pas komt mamalief ;D

Hadou

Citaat van: Dora op 30/03/2006 om 18:37:10
bijna bijna..maar zoals je weet loop het tegenwoordig omgekeerd, dus eerst met je manneke alles bespreken en regelen en dan pas komt mamalief ;D
iwa, maak wat leuks van samen.. En veel geluk toegewenst beiden.

athsaynou

Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:35:19
Idd. Ouran ( bruiloften) in Rkampe zijn veel leuker!
in de steden vieren ze het in de zalen.. niets aan joh, iedere keer het zelfde..

Ik erger me er aan dat het zo gemaakt is. Er zijn helemaal geen invloeden in van jezelf en van je familie. Het lijkt alsof het geen feest is van jezelf maar meer om te laten zien hoeveel geld je er wel niet in gestoken hebt, of hoe mooi opgemaakt je bent en hoe duur de sieraden wel niet zijn. Echt zonde!

Dora

Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:39:56
Citaat van: Dora op 30/03/2006 om 18:37:10
bijna bijna..maar zoals je weet loop het tegenwoordig omgekeerd, dus eerst met je manneke alles bespreken en regelen en dan pas komt mamalief ;D
iwa, maak wat leuks van samen.. En veel geluk toegewenst beiden.

same 2 you

Hadou

Citaat van: Taghrawla op 30/03/2006 om 18:40:35
Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:35:19
Idd. Ouran ( bruiloften) in Rkampe zijn veel leuker!
in de steden vieren ze het in de zalen.. niets aan joh, iedere keer het zelfde..

Ik erger me er aan dat het zo gemaakt is. Er zijn helemaal geen invloeden in van jezelf en van je familie. Het lijkt alsof het geen feest is van jezelf maar meer om te laten zien hoeveel geld je er wel niet in gestoken hebt, of hoe mooi opgemaakt je bent en hoe duur de sieraden wel niet zijn. Echt zonde!
Helaas speelt dit tegenwoordig een grote rol bij Marokkanen..
Iedere koppel wil boven een ander steken..

Geef mij maar Arif van vroeger, het publiek en Imedyazen ( Sellam Ariffi Famillie) maken een spektakel van.. Gezellig dat je het jaren niet vergeet,,

athsaynou

Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:44:57
Citaat van: Taghrawla op 30/03/2006 om 18:40:35
Citaat van: Hadou op 30/03/2006 om 18:35:19
Idd. Ouran ( bruiloften) in Rkampe zijn veel leuker!
in de steden vieren ze het in de zalen.. niets aan joh, iedere keer het zelfde..

Ik erger me er aan dat het zo gemaakt is. Er zijn helemaal geen invloeden in van jezelf en van je familie. Het lijkt alsof het geen feest is van jezelf maar meer om te laten zien hoeveel geld je er wel niet in gestoken hebt, of hoe mooi opgemaakt je bent en hoe duur de sieraden wel niet zijn. Echt zonde!
Helaas speelt dit tegenwoordig een grote rol bij Marokkanen..
Iedere koppel wil boven een ander steken..

Geef mij maar Arif van vroeger, het publiek en Imedyazen ( Sellam Ariffi Famillie) maken een spektakel van.. Gezellig dat je het jaren niet vergeet,,

Amenni wel doen he!
Trouwens hadden ze bij jullie rituelen die alleen specifiek zijn voor je rkampou waar je vandaan komt die ze bij de Moulay of de Tasrith uithaalden?