Bescherm Joden en vermoord Imazighen

Gestart door Aqsil, 03/05/2004 om 22:08:47

Idir

#45

Nou we het toch over bijgeloof en Marabouts hebben... wie kent Siddi S3aib ou-nefta7 ...... men brengt er nog steeds bezoeken daar heb ik begrpen. Kan iemand ons iets meer daarover vertellen!?

Masja

bijgeloof ligt altijd een oorsprong aan ten grondslag, dus er zit altijd iets v. waarheid in, dus kan je het niet afdoen als bullshittalk, is mijn mening

Massugrada

#47
we dwalen van het onderwerp af

Idir

#48

Hoe dan ook als Hitler en zijn leger niet door "de alliantie" was bestreden dan had hij ook N-Afrika (inc. Marokko) bezet. Daarom kunnen we beter onze voorouders dankbaar zijn en herdenken i.p.v. te gaan kissebissen over de inzet van één of ander bevolkingsgroep. Tenslotte hebben ze goed werk verricht! Wat misschien wel moet gebeuren is speciaale erkenning voor Imazighen vragen!

Massugrada

#49

CiteerHoe dan ook als Hitler en zijn leger niet door "de alliantie" was bestreden dan had hij ook N-Afrika (inc. Marokko) bezet. Daarom kunnen we beter onze voorouders dankbaar zijn en herdenken i.p.v. te gaan kissebissen over de inzet van één of ander bevolkingsgroep. Tenslotte hebben ze goed werk verricht! Wat misschien wel moet gebeuren is speciaale erkenning voor Imazighen vragen!

Dat is wel zo.

Maar Hitler was destijds niet echt DIRECT ons probleem.
We werden door notabene FRANKRIJK bezet.
Dus was het voor ons nou wel noodzakelijk om Hitler te bestrijden?Misschien op lange termijn?

Idir

#50

Ja, het was wel de moeite waard omdat Marokko door Frankrijk beloofd was dat ze onafhankelijk zou worden na WO-2. Dus in die zin was het ook nuttig om mee te vechten.

Masja

op lang termijn?   wow.....dan was het waarschijnlijk te laat geweest, hitler had een duizendjarig rijk voor ogen en had daar alles, maar dan ook  werkelijk álles voor over

Masja

#52

CiteerJa, het was wel de moeite waard omdat Marokko door Frankrijk beloofd was dat ze onafhankelijk zou worden na WO-2. Dus in die zin was het ook nuttig om mee te vechten.

maar die belofte hadden ze niet waargemaakt, ja, zoveel jaren later....

Idir

#53

Citeermaar die belofte hadden ze niet waargemaakt, ja, zoveel jaren later....

Ja beter dan niks toch!? En onze jongens hebben een goede training gehad (tegen de Nazi's) en wisten van binnenuit hoe het Franse leger werkte. Misschien heeft dat juist erbij toegedragen dan ze uiteindelijk Frankrijk eruit hebben geknikkerd!

ayuda

#54
Ja, Hitler zou niet bij Europa gestopt zijn hoor.
"Morgen die Welt".

Blijft wel staan dat de Fransen hun belofte erg laat inlosten inderdaad.

Y._Touzani


Taghzayfut

#56

CiteerIn 1940 heeft Koning Mohammed 5 Imazighen van Rif gekozen om te vechten tegen Hitler. Meer dan 12 000 Imazighen zijn daarbij omgekomen.
Arabieren mogen van de koning niet voor Europa vechten, want hun leven is belangrijk.
Koning Mohammed 5 heeft zelfs de Joden beschermd van Hitler. De Joden in Marokko zijn deze koning dankbaar dat hij ze niet aan Hitler heeft geleverd.
Maar Imazighen moeten van Mohammed 5 wel vechten tegen Hitler en duizenden zijn daarbij omgekomen.

Deze gegevens heb ik gehaald uit een het boek geschiedenis van Marokko en een aflefering van NOVA.


BULLSHIT!! NOVA, komt binnenkort met een rectificatie van het programma. Het leger bestond inderdaad uit Imazighen; maar niet de mulato's uit de RIF. Het leger had behoefte aan sterke en gezonde mannen; dus geen verslaafde, zwakke en uitgemergelde boeren uit de RIF. Get the picture, Massugrada?

mullah omar

#57

CiteerJa, Hitler zou niet bij Europa gestopt zijn hoor.
"Morgen die Welt".

 
Sommige denken dat hitler eigenlijk wel goed was omdat hij alle joden goed slachtte en had vergast.Maar schijn bedriegt! weten jullie niet hoe de joden daarvoor hadden geleefd?? ik zal jullie iets vertellen wat heel lang maar zeker ook heel interessant is!Voordat hitler de joden begon te slachten werden de joden vaak vervolgd! Vroeger was alles islamitish in onze islamitishe landen! van zuid china naar indonesie, van indonesie naar spanje! En we hadden jeruzalem in onze handen wat erg belangrijk is! In jeruzalem , palestina leefden joden en moslims naast elkaar(buurman van onze profeet ,vrede zij met hem) was ook joods! joden waren onze broeders, maar toen de romijnen na vele malen geprobeerd te hebben om jeruzalem voor hun eigen te innen , is het gelukt! joden gingen door de romijen vluchten want de romijnen hadden hun vervolgd! de joden gingen naar rusland  weer hetzelfde verhaal , ze werden vervolgd! spanje ook al vervolgd, polen en toen hadden ze duitsland berijkt! daar ging het een tijdje goed totdat de joden bedachten van 'heey, da kan niet , we hebben geen land, en we worden tog vervolgd na paar jaar, ook al hebben we duitsland nu eigenlijk in onze macht'' Dat had de geschiedenis hun geleerd en vergeet niet , dat de europeanen de joden echt haatte in die tijd. EEn jood was een varken in hun ogen! Dus wat dachten de joden, we moeten terug naar palestina maar alleen met de joodse hulp zal het nooit lukken, dus wat deden hun?? ze deden alsof ze zielig waren! Een joodse heilige oorlog! maar wel een slimme oorlog, want ze vochten tegen hun eigen! dat was hitler! Vergeet niet dat hitler ook joods was en alleen door hem gingen europeanen de joden zielig vinden! wat hitler deed , hij slachtte joden af , dus de joden wisten zeker, nu gaan de europeanen van ons houden en ons zelfs helpen tegen de palestijnen om het land te innen!dus ze gingen naar palestina en de joden gingen vechten tegen de palestijnen om hun land in te pikken! maar dat was niet gelukt als het joodse volk zelf had gevochten , nee, dit keer hadden zelfs de europeanen en de amerikanen meegeholpen om palestina te pikken! dat is merkwaardig want 20 jaar daarvoor was het joodse volk erg gehaat en nu gingen de europeanen zelfs meehelpen! En dat komt alles door hitler( die zelf een joodse man was)Een joodse slimme heilige oorlog wat de dag tot vandaag niemand weet wat de rol van hitler was.

mullah omar

#58


Jullie hebben het nooit zo bekeken he??

Sannoe

#59

Citeer

Jullie hebben het nooit zo bekeken he??

Dat de Marokkaanse joden niet mee hebben gevochten komt volgens mij omdat ze het economisch goed hadden. Imazighen waren economisch gedwongen mee te vechten. Deelname was volgens mij meer een baan dan andere idealen. Want hoe kan het ook anders? velen hebben met de facistische Franco gevochten. Vechten voor de boterham of sterven van de honger waren de enige keuzes. Franco had de rif afgesneden van de rest van de wereld. Frankrijk zou ook diezelfde tactiek hebben gevolgd. In de WO 2 hebben de Imazighen ook heldhaftig gevochten. Voor mij zijn ze en blijven ze helden. Ongeacht het doel en ideaal. Zeker weet ik wel dat Imazighen vechten en hebben gevochten voor overleving en dat kunnen ze als geen ander.

Omar, (Mullah mag je wat mij betreft weghalen)

Ik kan het deels eens zijn met jouw betoog. Bij dat complottheorie plaats ik wat ?????????.
Persoonlijk heb ik ooit een oud nederlands geschiedenisboek in handen gehad. Er stonden een paar karikaturen in van de joden die weggejaagd waren uit Spanje en Portugal, lelijke figuren gekleed en zwarte jallaba's met een stok in één hand en een geldzak op de rug. Ze werden omschreven als dieven en oplichters. Ze werden alleen voor hun grote sommen geld geaccepteerd. De geschiedenis is in de loop der tijden veranderd en "de winnaar maakt de geschiedenis en nooit de verliezer".
Hitler en de Joden:
Joden zijn altijd vervolgd "ik vraag me af waarom als ze goede burgers waren" en hebben nooit een eigen staat gehad. Daarom hadden ze liever geld, goud en zilver verzameld dan onroerend. Toen ze een eigen staat wilden stichten moesten er grote sommengeld ingezameld worden om Palestina te kopen van de Britten en dat zag Hitler als het opzettelijk verzwakken van de Duitse economie en het verrijken van die van de vijandige Britten. Ook de crisis van 1929 schreef hij deels toe aan hen. Daarom verklaarde hij de oorlog aan de joden. De vraag is of Hitler de Arabieren en de Imazighen had gespaard als hij verder kon gaan. Want hij dacht dat alleen het arische ras het recht op leven had. Om deze reden heeft hij veel faciliteiten gebouwd om meer arische mensen te "kweken".