uithuwelijken van vrouwen...

Gestart door lieve_yesmina, 10/03/2006 om 20:32:59

lieve_yesmina

Ik was\ vanmiddag naar moskee gegaan daar moesten we een doua doen voor een meisje dat uitgehuwelijkt zou worden,terwijl we weten dat de islam tegen uithuwelijken is!!!!!

Dora


lieve_yesmina

ik kan je niet preciec zeggen meid,maar het ging omde ouders en dat allah swt dat meisje helpt dat het dat ze niet word uitgehuwelijkt,was eigenlijk wel triest .

s@lou@

Hmmm d8 dat we die tijd hebben gehad.....ik hoop  voor dat meisje dat die dou3a zal helpen.

Dora

#4
jammer...want ik zou eerder dan dou3a doen dat ze gelukkig wordt...niet alle uitgehuwlijkde meiden zijn ongelukkig en niet alle meiden die een eigen keuze hebben gemaakt zijn gelukkig...dus who know'swordt zij gelukkiger dan meiden die wel eigen keus hebben gemaakt..

allah yehdi ha..

lieve_yesmina

helaas niet meid er zijn nog heel wat onwetende mensen,moge allah swt hun helpen,en ons de rechte pad wijzen

s@lou@

Citaat van: lieve_yesmina op 10/03/2006 om 20:48:12
helaas niet meid er zijn nog heel wat onwetende mensen,moge allah swt hun helpen,en ons de rechte pad wijzen
AMIN

mara

Citaat van: lieve_yesmina op 10/03/2006 om 20:32:59
doua doen voor een meisje dat uitgehuwelijkt
Wat is dat precies? Een ieder gebruikt daar een andere definitie voor.

mouslati

Citaat van: lieve_yesmina op 10/03/2006 om 20:32:59
Ik was\ vanmiddag naar moskee gegaan daar moesten we een doua doen voor een meisje dat uitgehuwelijkt zou worden,terwijl we weten dat de islam tegen uithuwelijken is!!!!!


En iedereen deed daar braaf aan mee natuurlijk :(

Milou

Citaat van: lieve_yesmina op 10/03/2006 om 20:32:59
Ik was\ vanmiddag naar moskee gegaan daar moesten we een doua doen voor een meisje dat uitgehuwelijkt zou worden,terwijl we weten dat de islam tegen uithuwelijken is!!!!!


Hevtig, maar aan de ene kant kan het ook positief uitpakken. Met die intentie is zij in iedergeval uitgehuwelijkt.. ( denk ik).

Tamza

Citaat van: lieve_yesmina op 10/03/2006 om 20:42:32
ik kan je niet preciec zeggen meid,maar het ging omde ouders en dat allah swt dat meisje helpt dat het dat ze niet word uitgehuwelijkt,was eigenlijk wel triest .

Ik snap er niks van. Dus jullie deden een du3a om Allah te vragen dat de uithuwelijking niet doorgaat?


Tamza

Citaat van: dora op 10/03/2006 om 20:47:28
jammer...want ik zou eerder dan dou3a doen dat ze gelukkig wordt...niet alle uitgehuwlijkde meiden zijn ongelukkig en niet alle meiden die een eigen keuze hebben gemaakt zijn gelukkig...dus who know'swordt zij gelukkiger dan meiden die wel eigen keus hebben gemaakt..

allah yehdi ha..

Wat is dit nou voor een domme reactie? Een uitgehuwelijkt meisje gaat per definitie ongelukkig het huwelijk in omdat ze haar zelfbeschikking, een fundamenteel mensenrecht (ook in de Islam), heeft verloren. Als ze nou zelf toestemming had gegeven om uitgehuwelijkt te worden (en ja, sommige mensen kiezen zelf voor een gearrangeerd huwelijk), dan ok. Maar dit is erg. Echt erg.

Timarzgha

assalaam
Een du3a verrichten voor een zwakkere of iemand die hulp nodig heeft is heel goed
Bovendien is het ook een teken aan de mensen dat de islam geen dwang kent in het huwelijk, het is tegen alle wetten van vrijheid in de islam in
Dit (heidens)cultureel fenomeen zou uitgeroeid moeten worden, en de moskeen zouden meer moeten doen om mensen te wijzen op dit gebeuren dat toch zo nu en dan voor komt

Lezeres

Citaat van: saloua18 op 10/03/2006 om 20:46:50
Hmmm d8 dat we die tijd hebben gehad.....ik hoop  voor dat meisje dat die dou3a zal helpen.

Ik dacht ook dat dit iets was van de vorige eeuw, echt triest.

lieve_yesmina

helaas zijn er nog onwetende onder ons