Terug naar marokko ja/nee goed of is het een slecht plan als jong persoon.

Gestart door lieve_yesmina, 08/03/2006 om 17:05:10

Memma

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 14:35:07
ik woon bij een begraafplaats in de buurt en daar is ook een moskee en ongeveer 10 min lopen van souk,nee ik wil ook niet in imzouren wonen,ik ben alleen al bang van die mensen
Haha, bang voor je eigen mensen?

athsaynou

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 14:35:07
ik woon bij een begraafplaats in de buurt en daar is ook een moskee en ongeveer 10 min lopen van souk,nee ik wil ook niet in imzouren wonen,ik ben alleen al bang van die mensen

Asouk n'sebt nigh? die nu weg is, voor de appartementen voor slachtoffers van de aardbeving.

lieve_yesmina

ja klop die markt tbarkelah glik ik weet de namen echt niet in imzouren

athsaynou

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 14:36:48
ja klop die markt tbarkelah glik ik weet de namen echt niet in imzouren

Dan wonen we bijelkaar in de buurt.. ;)

lieve_yesmina



lieve_yesmina

zounziha wallah sommige mensen daar zijn eng,hahah ik herinner me dat ik met mijn neven en broers en nichten op straat liep in de avond zag je allemaal lichten aan en gingen die mensen stiekem kijken,ik bedoel als je stiekem kijkt doe be3da die licht uit,en op straat hoe ze je aan kijken hahah het is wel lachen schat

athsaynou

Ah joh, neem het ze niet kwalijk ze zijn opzoek naar een vrouw, met name uit Algariz, dat is de ideale persoon.


Izwan

Ik heb toevallig dit bericht (advertentie) op marktplaats gevonden. Het is niet allochtonen die dit land  willen verlaten, maar ook autochtonen.


"Hieronder wil ik even mijn gedachten kwijt over Nederland en waarom ik hier weg wil. Reageer gerust, ik schrijf altijd terug (als het een nette mail is natuurlijk, anders gaat die meteen de prullenbak in)

Over een paar jaar wil ik emigreren naar Zweden (eventueel Noorwegen). Daar kan ik namelijk in
een mooi bosrijkgebied wonen. In mijn eigen paradijsje. Liefst een groot huis aan het water, met
een grote tuin. Iets wat ik hier niet nooit kan betalen, maar daar wel (omdat we hier zo graag
met 17 miljoen willen wonen op dit klein stukje aarde).
Ik ben er van overtuigd ben dat ik niet de enige ben die het hier een beetje zat is, (of aan het
worden is) Zelfs in de wat rustigere gebieden zoals limburg en groningen merk ik dat de
criminaliteit enorm groeit. Ik vind dat zooo zonde. Maakt me niets uit of het de schuld van de
overheid is of van de allochtonen of wat dan ook, maar ik geloof niet dat er nu nog iets aan
gedaan kan worden...
Reclames over "een te kort lontje" of "zinloos geweld" gaan echt niet het tuig dat aan zinloos
geweld doet veranderen in een rustig vredelievend mens. Jarenlang/een leven gebrek aan een
normale opvoeding valt niet op te lossen! Ook niet met grappige (dure) reclames..

Mensen zijn voor een groot gedeelte net als dieren. Als je ze op elkaar propt, dan maken ze
elkaar af.
Ik ben het haastige leven hier zat. Niet dat ik een hippie ben ofzo, of iemand die tegen de
steden is. Ik winkel graag en ben blij dat ik een auto heb...maar de enige reden dat ik iedere
morgen in de file aanschuif, is toch om mijn brood te verdienen (en mijn kattebrokjes) Ik
verwacht niet dat ik in Zweden niet mijn brood moet verdienen, maar ik vind er heus wel werk, en
ik sta er in ieder geval niet in de file, want die zijn er bijna nooit. En ik hoef er ook niet
bang te zijn dat ze mijn autoruit inslaan voor een paar cd´s. Kinderen kunnen er nog lekker
buiten spelen zonder het gevaar dat ze overreden worden of ontvoerd en de sleuteltjes kunnen
gewoon op de fiets blijven staan. (Ook in de wat kleinere steden) etc etc..
Ik ben er een paar keer geweest en ik heb via internet contact met zweedse mensen... Bevalt me
prima!

Over de temperaturen in Zweden wordt trouwens erg overdreven. Het is een groot land, maar in het
gedeelte waar ik wil wonen is het gemiddeld even warm (en soms zelfs warmer) dan hier in Nederland (omdat er daar een
landklimaat heerst). In de winter is het er kouder, maar dat merk je ook nauwelijks omdat het er
minder vochtig is. En een beetje meer sneeuw in de winter is bij mij welkom. Dat geeft me een
warm gevoel ;)

Na veel lezen ben ik er achter dat het een heel erg grote stap is om te emigreren. Je moet heel
veel regelen, en er vallen dan altijd dingen tegen, maar daar laat ik me niet door afschrikken.
Ik kan altijd nog terug. Het is maar 10 uur rijden en je bent er al. Met de kerst naar mijn pa
en ma zal dus wel geen probleem zijn ;)

Allemaal toekomstmuziek... but one day.... "   



http://www.marktplaats.nl/


lieve_yesmina

ja wij zijn niet de enige,dat wist ik al veel mensen zijn verhuist  naar canada,australie,engeland etc etc


..........

Citaat van: lieve_yesmina op 08/03/2006 om 17:05:10
terug naar marokko,is dat een goeie optie voor jonge mensen ja/nee hoezo??
Nee marokko is voor de meesten niet meer als een vakantieland voor een aantal weken in het jaar
Het land heeft na de grondige begrazing van de kammeel niets meer te bieden op stof en vuilniszakken na dan
Als je in de toekomst wilt investeren dan is marokko laatste keus want hoe je het wend of keert er is niets veranderd, de zelfde dieven die je centen achterna zullen komen zitten er nog steeds
Trouwens hoezo vaderland, velen zijn hier geboren en kennen niets van marokko, dit is dan ook hun land
En juist doordat we ''hier en daar'' denken, bereiken we daar(marok) niets en hier(westen) niets, duidelijk is voor mij dat er geen sprake is van een terugkeer maar slechts van emigratie naar een vreemd land

miss.F.

Citaat van: lieve_yesmina op 08/03/2006 om 17:05:10
terug naar marokko,is dat een goeie optie voor jonge mensen ja/nee hoezo??

Ik zou het niet zo gauw doen temeer ik daar met mijn studieachtergrond weinig kan doen, waardoor die financiele zekerheid minder is. Maar ik kan me voorstellen dat mensen met een avontuurlijke instelling, ambitie en het hebben van een beroep die je ook in een andere land kunt beoefenen, dit wel eerder zullen doen.

lieve_yesmina

als je een diploma hebt een vak hebt waarvan je weet,dat het overal hetzelfde word gedaan waarom niet,kost je misschien twwe jaar om frans ,arabische te leren