Terug naar marokko ja/nee goed of is het een slecht plan als jong persoon.

Gestart door lieve_yesmina, 08/03/2006 om 17:05:10

lieve_yesmina

terug naar marokko,is dat een goeie optie voor jonge mensen ja/nee hoezo??

Memma

Citaat van: lieve_yesmina op 08/03/2006 om 17:05:10
terug naar marokko,is dat een goeie optie voor jonge mensen ja/nee hoezo??

Terug? Naar wat? Ik neem aan dat de meeste jonge mensen hier gewoon geboren zijn dus hoe bedoel je terug gaan?

lieve_yesmina

Terug ,weg van nederland,naar het land van je herkomst daar leven en daar trouwen etc etc.(ook al benje hier geboren)Veeel mensen denken daar aan om terug te gaan niet alleen de ouderen maar ook de jongeren.

Memma

Citaat van: lieve_yesmina op 08/03/2006 om 17:09:46
Terug ,weg van nederland,naar het land van je herkomst daar leven en daar trouwen etc etc.(ook al benje hier geboren)Veeel mensen denken daar aan om terug te gaan niet alleen de ouderen maar ook de jongeren.

Ikzelf zie niet in wat die jongeren in Marokko willen doen. In Nederland hebben we het allemaal (redelijk) goed en valt er zoveel ook weer niet te klagen. Verder is voor mij de mentaliteit van de mensen toch te verrot om tussen die mensen te gaan wonen.

Ook vind ik dat de jongeren een geromantiseerd beeld hebben van Marokko, als dat land dat je jaarlijks bezoekt tijdens de zomervakantie. Als ze daar eenmaal wonen dan worden ze geconfronteerd met de werkelijkheid die alles behalve romantisch is...

lieve_yesmina

maar dat weten we allemaal heel goed we weten wat er zich daar afspeelt,ik heb er altijd van gedroomd om daar heen te gaan nadat ik diplomas heb,met een man  van hier of als dat niet lukt trouw ik van daar.Maaar het zijn maar dromen

Memma

Citaat van: lieve_yesmina op 08/03/2006 om 17:19:12
maar dat weten we allemaal heel goed we weten wat er zich daar afspeelt,ik heb er altijd van gedroomd om daar heen te gaan nadat ik diplomas heb,met een man  van hier of als dat niet lukt trouw ik van daar.Maaar het zijn maar dromen

Wat is voor jouw reden uit Nederland te vertrekken en je in Marokko te vestigen?

lieve_yesmina

ten eerste dat ik hem hier heb gezet was per ongeluk mijn excuses ervoor ik ben hier nog nieuw,en ten tweede ik voel me hier niet thuis in nederland..

groenebriefjes

Ligt eraan of je daar kan rondkomen. Hoe dan ook heb je geld nodig daar. Ikzelf ga ook terug over paar jr, eerst ff trouwen.

lieve_yesmina

ja voordat je daar heen gaat moet je geld in je zak hebben,allebei de zakken zlf,maar waarom niet vandaar trouwen,niet iedereen wil weg van nederland.

groenebriefjes

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 13:03:25
ja voordat je daar heen gaat moet je geld in je zak hebben,allebei de zakken zlf,maar waarom niet vandaar trouwen,niet iedereen wil weg van nederland.
Haha met zakken met geld kom je e rniet, je moet wat hebben daar om van te leven. En ik trouw ni met iemand van marokko, als ik dat zou doen dan is het uitsluitend met familie. Maar hmdl heb ik al 4mnd een leuke vrouw. En gelukkgi wilt die ook weg van hier. Ewa ja ni ieder1 wilt weg van nl, weet ni wat mensen bezielt dat ze hier blijven, misschien de ziektes die je hier oploopt gratis haha. Buiten dat kan ik geen reden bedenken. De wereld is groter dan nl.

lieve_yesmina

hahah wallah illa ,omdat het leven in nederland gratis is vandaar dat de meeste hier blijven.maar ja dat is hun zaak ,je doet waar je zin in hebt zolang ik hier maar weg ben,maar ikz ou wel van daar kunnen trouwen,het is hetzelfde

groenebriefjes

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 13:08:56
hahah wallah illa ,omdat het leven in nederland gratis is vandaar dat de meeste hier blijven.maar ja dat is hun zaak ,je doet waar je zin in hebt zolang ik hier maar weg ben,maar ikz ou wel van daar kunnen trouwen,het is hetzelfde
In nederland is niks gratis, zelfs ni de lucht die je inademt, onthoud dat goed.

lieve_yesmina

vind je ,nou ik vind het wel goedkoop leven,hoor alleen die uitkeringen end. je hoeft alleen tamarakt in je zak te doen en doe als of je gek bent je krijgt gelijk een uitkering,wij hebben het wel makkelijk.

groenebriefjes

Citaat van: lieve_yesmina op 09/03/2006 om 13:12:29
vind je ,nou ik vind het wel goedkoop leven,hoor alleen die uitkeringen end. je hoeft alleen tamarakt in je zak te doen en doe als of je gek bent je krijgt gelijk een uitkering,wij hebben het wel makkelijk.
Uitkering is niks, buiten dat is het haram. En goedkoop is nederland zeker niet. Ik zou ni kunnen leven van een uitkering. K heb het nooit gehad, en hoef het nooit te hebben ook. K maak me eigen geld wel.

lieve_yesmina

dat is van zelf sprekend,je mag geen geld van kaffir aannemen als je er zelf voor kunt werken,ik ben ook zo'n type die niet geld zou aannemen,vooral uitkering niet.Al hamdiuolah dat ik dat van mijn vader heb geleerd,om te werken van je geld en niet te profiteren van die i hollanden