Internationale vrouwendag

Gestart door ameziane, 08/03/2006 om 16:15:18

ameziane

Het is dus vandaag internationale vrouwendag. Hebben onze Timgharin nog stilgestaan bij deze dag? Heeft het uberhaupt een betekenis voor jullie? Of is het een dag zoals alle andere?

Ik hoor het wel.

miss.F.

Ik wist wel dat het vandaag int. vrouwendag is, maar ik heb er niets van gemerkt moet ik zeggen. Ben er ook niet bij stil gestaan. Ik heb wel vernoemn dat het thema van dit jaar is 'decolletee in de hogere functies' oid. Ik vind het zelf een vreselijke thema!

ameziane

Citaat van: miss.F. op 08/03/2006 om 16:18:43
Ik heb wel vernoemn dat het thema van dit jaar is 'decolletee in de hogere functies' oid. Ik vind het zelf een vreselijke thema!
Los van het thema, ik denk dat het wel belangrijk is om stil staan bij de postie van de Amazigh/Marokkaanse/Islamitische vrouw in de Nederlandse samenleving:gaan de zaken erop vooruit of zijn er nog (teveel) obstakels(van welke kant dan ook) dat maakt dat vrouwen niet komen waar ze zouden willen komen.

miss.F.

nou die obstakels zijn er wel degelijk maar ik vraag me af in hoeverre zo'n dag ertoe bijdraagt dat die obstakels geruimd worden.

Memma

Nee, heb vandaag helemaal niks gemerkt en ben er ook niet stil bij blijven staan of iets dergelijks. Kortom, dit was voor mij een gewone dag zoals alle andere dagen...

ameziane

Citaat van: miss.F. op 08/03/2006 om 16:30:16
nou die obstakels zijn er wel degelijk maar ik vraag me af in hoeverre zo'n dag ertoe bijdraagt dat die obstakels geruimd worden.
Nou, het benoemen van die obstakels en daarvoor gericht naar oplossingen zoeken. Dan kom je toch een heel eind?

ameziane

Valt me wel een beetje tegen van jullie ;D

Maar goed, de vrouwen in Nederland hebben het heel wat beter dan menig ontwikkelingsland. In Marokko bijvoorbeeld leeft deze dag erg sterk en hebben vrouwen daar nog een grote strijd te voeren.

miss.F.

#7
Citaat van: ameziane op 08/03/2006 om 16:45:22
Citaat van: miss.F. op 08/03/2006 om 16:30:16
nou die obstakels zijn er wel degelijk maar ik vraag me af in hoeverre zo'n dag ertoe bijdraagt dat die obstakels geruimd worden.
Nou, het benoemen van die obstakels en daarvoor gericht naar oplossingen zoeken. Dan kom je toch een heel eind?

In mijn geval zou ik een end komen als de imam van de moskee waar paps naartoe gaat, de mannelijke leden zou toespreken over de noodzakelijke ontplooiing van vrouwen (het liefst buiten de landsgrenzen). Geloof het of niet, zo'n imam heeft meer effect op mijn vader dan mijn gezeur of zo'n dag als vandaag

Dobry Den

Citaat van: ameziane op 08/03/2006 om 16:15:18
Het is dus vandaag internationale vrouwendag. Hebben onze Timgharin nog stilgestaan bij deze dag? Heeft het uberhaupt een betekenis voor jullie? Of is het een dag zoals alle andere?

Ik hoor het wel.

Verrek....Tis vandaag vrouwendag. Helemaal vergeten. Zoooo belangrijk is het voor me.

Dobry Den

Citaat van: ameziane op 08/03/2006 om 16:48:43
Valt me wel een beetje tegen van jullie ;D

Maar goed, de vrouwen in Nederland hebben het heel wat beter dan menig ontwikkelingsland. In Marokko bijvoorbeeld leeft deze dag erg sterk en hebben vrouwen daar nog een grote strijd te voeren.


Voor vrouwenorganisaties in Nederland is zo'n vrouwendag wel een speciale dag. Maar ik vraag me af of de gewone vrouw of man er zich bezighoudt. Een vriendin van me in Oekraine vertelde dat daar de vrouwendag te vergelijken is met moederdag. De vrouw wordt door de mannen in de watten gelegd.  Dat zie ik niet in Nederland gebeuren. Dat moet het ook niet zijn. Om eerlijk te zijn mag vrouwendag van mij afgeschaft worden. Het voegt helemaal niets toe aan iets.

Milou

Citaat van: ameziane op 08/03/2006 om 16:15:18
Het is dus vandaag internationale vrouwendag. Hebben onze Timgharin nog stilgestaan bij deze dag? Heeft het uberhaupt een betekenis voor jullie? Of is het een dag zoals alle andere?

Ik hoor het wel.

Ohh das waar ook, maar heb er niets van meegekregen...
Wie wel?

mara

#11
Citaat van: Milou op 08/03/2006 om 19:20:48
maar heb er niets van meegekregen...
Citeer
Kennelijk stelt het ook niets voor eh ;D Waarom bestaat er niet zoiets als een internationale mannendag ??? Een dag waarin de vrouwen sil moeten staan bij de situatie waarin mannen moeten leven ;D

gewoon moi

#12
.

athsaynou

Gister was het de vrouwendag, ik vraag julllie met name de vrouwen, moet die dag speciaal voor vrouwen blijven bestaan? en wat zien jullie als het nut van zo een dag?

De bedoeling van de dag is opnieuw de gemeenschappelijke strijdpunten van de vrouwenbeweging naar voren te brengen. Zolang de vrouwen niet in hun rwecht staan moet deze dag naar mijn mening blijven bestaan.

Gister 8 maart lanceerde de Rotterdamse Stichting Soulsisters een mega vrouwenfeest in Club Rotterdam aan de Wilhelminapier. Het is me helaas ontgaan.

Memma

#14
Citaat van: Idurar N Arif op 09/03/2006 om 15:12:56


De bedoeling van de dag is opnieuw de gemeenschappelijke strijdpunten van de vrouwenbeweging naar voren te brengen. Zolang de vrouwen niet in hun rwecht staan moet deze dag naar mijn mening blijven bestaan.


Alleen valt er naar mijn mening  in Nederland weinig om voor te strijden wat betreft de positie van vrouwen in dit land.
In de jaren '60 en '70 is er volop strijd gevoerd voor de verbetering van de positie van vrouwen op alle gebieden en nu dit grotendeels ook behaald is zijn wij, van deze generatie die is opgegroeid in een land waar we onze rechten als iets vanzelfsprekend zien, ook niet meer bewust van het belang van zo een dag.
Maar ondanks dit vind ik dat zo een dag zou moeten blijven bestaan om stil te staan bij het feit dat er nog altijd vrouwen zijn op deze wereld die nog steeds strijden voor verbetering van hun positie.