Vitamine-tekort allochtone moeders

Gestart door ameziane, 04/03/2006 om 15:31:11

ameziane

Vitamine D-tekort bij baby's allochtone vrouwen

Uitgegeven: 4 maart 2006 07:03

DEN HAAG - Ruim de helft (55 procent) van zwangere Turkse, Marokkaans en andere niet-westerse allochtone vrouwen en 54 procent van de allochtone baby's heeft een ernstig gebrek aan vitamine D. Dit is veel vaker dan bij 'witte' vrouwen en baby's
http://www.nu.nl/news/687286/10/Vitamine_D-tekort_bij_baby%27s_allochtone_vrouwen.html

groenebriefjes

Hoorde het vannacht op radio, oorzaak zou zijn dat ze hun lichaam teveel bedekken, tekort zonlicht en dan dus vitamine d tekort. Vaag verhaal.

Memma

Citaat van: Don-Fufu-oembakoe op 04/03/2006 om 15:32:10
Hoorde het vannacht op radio, oorzaak zou zijn dat ze hun lichaam teveel bedekken, tekort zonlicht en dan dus vitamine d tekort. Vaag verhaal.

Dat blijkt dus het geval te zijn bij de vrouwen en dat was over het algemeen ook wel bekend, alleen gaat het nu ook om hun kinderen die een zeer groot tekort hebben aan vitamine D. Dus al bij de zwangerschap zouden vrouwen extra vitamine D gegeven moeten worden om te voorkomen dat de kinderen geboren worden met een vitamine tekort.

Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.

ameziane

Citaat van: Zouzinha op 04/03/2006 om 15:50:21
Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.
Dit is een interessant vraagstuk: daar dragen vrouwen ook een hoofddoek en komen minder buiten.

groenebriefjes

Citaat van: ameziane op 04/03/2006 om 15:56:47
Citaat van: Zouzinha op 04/03/2006 om 15:50:21
Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.
Dit is een interessant vraagstuk: daar dragen vrouwen ook een hoofddoek en komen minder buiten.
Inderdaad, daar d8 ik net ook al aan. Toch denk ik dat het percentage daar aanzienlijk lager is dan hier. Durf er bijna om te wedden.

Hadou

Citaat van: ameziane op 04/03/2006 om 15:56:47
Citaat van: Zouzinha op 04/03/2006 om 15:50:21
Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.
Dit is een interessant vraagstuk: daar dragen vrouwen ook een hoofddoek en komen minder buiten.
Vrouwen komen degelijk meer naar buiten in Marokko dan hier.
Minstens 1 uur per dag tref je een vrouw op STE7 de was te doen en te hangen. in het platte land staan ze uren onder de zon, in de tuin of remraa7.

Izwan

Ik vraag me af of de westerse vrouwen die hun huid bedekken ook vitamine D te kort komen? Ik hoor nu Wilders zeggen: alleen moslims vrouwen die zich bloot kleden, mogen vitamine D vergoed krijgen.
Als dit onderzoek waar is dan moeten vrouwen met donkere huidskleur bij zwangerschap altijd vitamine D gebruiken. Ik hoor nu Pastors zeggen dat alle Antilliaanse vrouwen naar hun land terug moeten keren, want ze kunnen zich niet aan het Nederlandse klimaat aanpassen.

Izouran

#7
Citaat van: Hadou op 04/03/2006 om 16:08:12
Citaat van: ameziane op 04/03/2006 om 15:56:47
Citaat van: Zouzinha op 04/03/2006 om 15:50:21
Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.
Dit is een interessant vraagstuk: daar dragen vrouwen ook een hoofddoek en komen minder buiten.
Vrouwen komen degelijk meer naar buiten in Marokko dan hier.
Minstens 1 uur per dag tref je een vrouw op STE7 de was te doen en te hangen. in het platte land staan ze uren onder de zon, in de tuin of remraa7.

Het heeft niet alleen te maken met het bedekken van de huid, maar het komt ook voor bij vrouwen met een donkere huidskleur. Een grotere groep dus.

allasian

Allochtoon hoeft niet persè marokkaans te zijn. Wij eten daglijks veel olijfolie dat rijk is aan vitamine-D. Dus hoe moeten Marokkaanse moeders nou een tekort hebben aan vitamine-D ? Hecht niet te veel waarde aan die k u t onderzoeken.

Hadou

Ze moeten zich met de ozonlaag bezighouden. De hele wereld is blootgesteld an Ultra Violet licht. Dat is schadelijker en kankerverwekkend. Vitamine D..Tazz

Y.assine

Citaat van: Don-Fufu-oembakoe op 04/03/2006 om 16:06:04
Citaat van: ameziane op 04/03/2006 om 15:56:47
Citaat van: Zouzinha op 04/03/2006 om 15:50:21
Verder vraag ik me af of dit in Marokko ook het geval is; hebben vrouwen daar ook een groot vitamine-tekort of alleen in Nederland.
Dit is een interessant vraagstuk: daar dragen vrouwen ook een hoofddoek en komen minder buiten.
Inderdaad, daar d8 ik net ook al aan. Toch denk ik dat het percentage daar aanzienlijk lager is dan hier. Durf er bijna om te wedden.

Denk ik ook. De vrouwen bedekken hun huid mischien wel evenveel, maar in Marokko is veel meer zon dan hier.

Dora

Citaat van: Izwan op 04/03/2006 om 16:16:43
Ik vraag me af of de westerse vrouwen die hun huid bedekken ook vitamine D te kort komen? Ik hoor nu Wilders zeggen: alleen moslims vrouwen die zich bloot kleden, mogen vitamine D vergoed krijgen.
Als dit onderzoek waar is dan moeten vrouwen met donkere huidskleur bij zwangerschap altijd vitamine D gebruiken. Ik hoor nu Pastors zeggen dat alle Antilliaanse vrouwen naar hun land terug moeten keren, want ze kunnen zich niet aan het Nederlandse klimaat aanpassen.


deze 2 zullen het vast niet eens met elkaar zijn nu de 1 claimt dat de vrouw meer huid moet laten zien en de ander een bevolkingsgroep juist terug wil sturen die zich juist heel bloot aankleden....

fuck them all...

..........

Gewoon gezond eten en 150%adh aan vitamines(C-D-B+) tijdens zwangerschap en klaar!
Huidskleur is onzin want je hebt vele blanken ook in warmere landen en nog altijd is niet bewezen dat zij een tekort aan vitamine D zouden hebben

mouslati

Ik heb ook een vitamine-D tekort :(

athsaynou


Dan zul je toch meer boter, volle melkproducten en kaas moeten eten. Hoe vetter het product, hoe meer vitamine D erin zit.