De hoofddoek in het museum?

Gestart door ameziane, 24/02/2006 om 18:11:23

Izouran

Citaat van: Zouzinha op 27/02/2006 om 15:45:42
Citaat van: dora op 27/02/2006 om 13:52:58
heb 2 weken gezien op nmo..zag 1 met een roze cape..vond m wel eruug leuk..zo'n petje dus en een doek aanvast...

hoofddoek met een nette dames hoed kan ook super mooi zijn...variatie zat dus...

Een dame van de Meiden van Halal had gisteren ook zoiets op. Zag er wel grappig uit.

Ik heb 't ook gezien, vind dat hoedje er op niet passen, het had wat mannelijks.

Rwezna

Citaat van: ameziane op 24/02/2006 om 18:11:23
MIJN HOOFDDOEK

16-02-2006 tot en met 14-05-2006

Het Amsterdams Historisch Museum verzamelde voor de presentatie 'Mijn hoofddoek' verhalen, uitspraken en een groot aantal hoofddoeken die moslima´s voor deze presentatie persoonlijk aan het museum hebben uitgeleend.
In de presentatie zijn diverse gefilmde portretten te zien waarin verschillende jonge moslima´s aan het woord komen en over het dragen van hun hoofddoek vertellen. Want de ene hoofddoek is de andere niet. Verder zijn er fotoportretten te zien, gemaakt door de Amsterdamse fotografe Gon Buurman. Zij portretteerde vooraanstaande, in Nederland wonende moslima’s. De foto’s maken deel uit van het boek “Moslima’s - Emancipatie achter de dijken” van Ceylan Pektas-Weber, dat medio februari bij Uitgeverij Bulaaq verschijnt

http://www.ahm.nl/tentoonstelling.php?id=59&PHPSESSID=76927c6f88ae26ac825954249978293b

Ik persoonlijk zou nooit aan zoiets meedoen, ik vind t belachelijk. Waarom moet je jezelf in een museum gaan uitleggen. Waar is dit goed voor?, bevorderdt het zogenaamd integratie of respect voor hoofddoekdragenden ofzo? Het is onderhand toch wel duidelijk waarom meisjes een hoofddoek dragen, je hoeft niet naar een museum om erachter te komen waarom en je hoeft t waarom ook niet te weten om respect te hebben. Er worden vaker van die (reclame)stunten uitgehaald met de hoofddoek/hoofddoekdragende meisjes en ik vind het maar niets.

Rwezna

Citaat van: Idir op 25/02/2006 om 17:42:25
Die dingen horen ook in een museum! ;)

Dit soort uitspraken mogen wat mij betreft in een museum ;)

athsaynou

#33
Citaat van: dora op 27/02/2006 om 15:26:53
Citaat van: m'Izran op 27/02/2006 om 13:58:21
Kan best hoor, maar ik vind het persoonlijk niets. Dus voor mij kan het niet..Dan loop je toch voor lul.

als een broek boven een rok kan kan een hoed ook boven een doek..in de jaren 60 was het heel erg hip..

Een rok op een broek werd gedragen omdat de heupen en de achterste niet opvallend te zien zou zijn. Kwa verleiding, langzamerhand was/is dat een mode geworden. Een andere reden voor de hoed boven een doek, jouw smaak niet de mijne.

Citaat van: Samariaan op 27/02/2006 om 16:25:51
Citaat van: Idurar N Arif op 27/02/2006 om 11:05:01
Citaat van: ameziane op 24/02/2006 om 18:11:23
MIJN HOOFDDOEK

16-02-2006 tot en met 14-05-2006

Het Amsterdams Historisch Museum verzamelde voor de presentatie 'Mijn hoofddoek' verhalen, uitspraken en een groot aantal hoofddoeken die moslima´s voor deze presentatie persoonlijk aan het museum hebben uitgeleend.
In de presentatie zijn diverse gefilmde portretten te zien waarin verschillende jonge moslima´s aan het woord komen en over het dragen van hun hoofddoek vertellen. Want de ene hoofddoek is de andere niet. Verder zijn er fotoportretten te zien, gemaakt door de Amsterdamse fotografe Gon Buurman. Zij portretteerde vooraanstaande, in Nederland wonende moslima’s. De foto’s maken deel uit van het boek “Moslima’s - Emancipatie achter de dijken” van Ceylan Pektas-Weber, dat medio februari bij Uitgeverij Bulaaq verschijnt

http://www.ahm.nl/tentoonstelling.php?id=59&PHPSESSID=76927c6f88ae26ac825954249978293b

Om een ''hoofddoek te bezichtigen'' hoef je niet naar het museum, kijk om je heen genoeg op straat! Stap erop af en vraag waarom ze het dragen, onderhand is dat toch wel duidelijk waarom een hoofddoek wordt gedragen...

Misschien krijgen we over een tijdje "De baard in het museum". En kunnen mensen hun baard in bruikleen stellen. Ja ook die zijn erg persoons gebonden.

ahaha ja idd! :D

temezight

whahahahah wollah jullie maken juliie eigen belagelijk

temezight

hoofdoeken horen voor op het hoofd te dragen niet in een museum te zetten waar kafir's naar zitten te kijken draaag ze maar nu het nog kan!

athsaynou

#36
Maybe een vorm van kunst..

koepiest

ik hoor steeds, weten ze onderhand nog steeds niet waarom een hoofdoek gedragen wordt, maar dan zal ik zeggen dat het voor de meeste nederlanders of anderen nog een grote vraagteken is.

Als dit hun manier is om interesse te tonen voor de hoofddoek en te weten wat zich erachter verschuilt dan moet ik zeggen dat het wel een leuk idee is. Er zijn nml verschillende hoofddoekdraagsters. Toch een manier van communicatie. Ik begrijp best dat nederlanders met veel vragen zitten.

Dora

snap zelf ook de bedoeling niet..dus denk dat ik al mijn doekkies ga doneren aan museum...

koepiest

Citaat van: Dora op 07/04/2006 om 12:37:12
snap zelf ook de bedoeling niet..dus denk dat ik al mijn doekkies ga doneren aan museum...

je kan ook op zoek gaan naar de bedoeling ervan...


Dora


Isefrawen

<embed src="http://www.ahm.nl/images/100x100/hoofddoek4.mp4" width="320" height="240" CONTROLLER="false" LOOP="true" AUTOPLAY="true"></embed>

ben benieuwd of het werkt... een Quicktime filmpje over de tentoonstelling...

edit: nee helaas, maar de link werkt wel... dus filmpje kan in Quicktime gedraaid worden, Openen met: Quicktime

Dora

ff offtopic...zeg zalamitboy..ben jij overgestapt van holyness naar vuur a yemcum..wuuhahahaha...aheya amsremm...;D