De hoofddoek in het museum?

Gestart door ameziane, 24/02/2006 om 18:11:23

ameziane

Citaat van: Samariaan op 25/02/2006 om 17:22:35
Zo zouden veel mensen het willen zien: de hoofddoek die thuis hoort in een museum.

15 woorden ameziane!
Zou dat de bedoeling zijn van die tentoonstelling?

Daar ben ik het dus niet mee eens, maar dat weet jij ook.

Izouran

Ik denk het wel, daarom vind ik het vreemd.

ameziane

Citaat van: Izouran op 25/02/2006 om 18:14:48
Ik denk het wel, daarom vind ik het vreemd.
Ik moet zeggen dat ik er totaal niet zo bij stilstond. Maar goed...de hoofddoek is gewoon niet weg te branden, sterker nog: ik zie steeds meer dames er eentje dragen.

athsaynou

#18
Citaat van: ameziane op 24/02/2006 om 18:11:23
MIJN HOOFDDOEK

16-02-2006 tot en met 14-05-2006

Het Amsterdams Historisch Museum verzamelde voor de presentatie 'Mijn hoofddoek' verhalen, uitspraken en een groot aantal hoofddoeken die moslima´s voor deze presentatie persoonlijk aan het museum hebben uitgeleend.
In de presentatie zijn diverse gefilmde portretten te zien waarin verschillende jonge moslima´s aan het woord komen en over het dragen van hun hoofddoek vertellen. Want de ene hoofddoek is de andere niet. Verder zijn er fotoportretten te zien, gemaakt door de Amsterdamse fotografe Gon Buurman. Zij portretteerde vooraanstaande, in Nederland wonende moslima’s. De foto’s maken deel uit van het boek “Moslima’s - Emancipatie achter de dijken” van Ceylan Pektas-Weber, dat medio februari bij Uitgeverij Bulaaq verschijnt

http://www.ahm.nl/tentoonstelling.php?id=59&PHPSESSID=76927c6f88ae26ac825954249978293b

Om een ''hoofddoek te bezichtigen'' hoef je niet naar het museum, kijk om je heen genoeg op straat! Stap erop af en vraag waarom ze het dragen, onderhand is dat toch wel duidelijk waarom een hoofddoek wordt gedragen...

Dora

heb 2 weken gezien op nmo..zag 1 met een roze cape..vond m wel eruug leuk..zo'n petje dus en een doek aanvast...

hoofddoek met een nette dames hoed kan ook super mooi zijn...variatie zat dus...

athsaynou


Dora


athsaynou


Dora

schande omdat een hoed en hoofddoek niet samen kan ofzo??


athsaynou

Kan best hoor, maar ik vind het persoonlijk niets. Dus voor mij kan het niet..Dan loop je toch voor lul.

athsaynou

Het museum zoekt Moslima’s:
Welke Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Pakistaanse, Somalische of andere moslima´s willen hun hoofddoek uitlenen aan het museum? Of wie wil iets vertellen over haar hoofddoek? Begin 2006 komt er een presentatie over hoofddoeken in het Museum waar we jullie hulp hard bij nodig hebben! Neem contact met ons op!

Heeft mijn hoofddoek dan een verhaal? hahahahahahha

Dora

de persoon die m draagt heeft een verhaal..verschillende visies enzo...

Dora

Citaat van: m'Izran op 27/02/2006 om 13:58:21
Kan best hoor, maar ik vind het persoonlijk niets. Dus voor mij kan het niet..Dan loop je toch voor lul.

als een broek boven een rok kan kan een hoed ook boven een doek..in de jaren 60 was het heel erg hip..

Memma

Citaat van: dora op 27/02/2006 om 13:52:58
heb 2 weken gezien op nmo..zag 1 met een roze cape..vond m wel eruug leuk..zo'n petje dus en een doek aanvast...

hoofddoek met een nette dames hoed kan ook super mooi zijn...variatie zat dus...

Een dame van de Meiden van Halal had gisteren ook zoiets op. Zag er wel grappig uit.

Samariaan

Citaat van: Idurar N Arif op 27/02/2006 om 11:05:01
Citaat van: ameziane op 24/02/2006 om 18:11:23
MIJN HOOFDDOEK

16-02-2006 tot en met 14-05-2006

Het Amsterdams Historisch Museum verzamelde voor de presentatie 'Mijn hoofddoek' verhalen, uitspraken en een groot aantal hoofddoeken die moslima´s voor deze presentatie persoonlijk aan het museum hebben uitgeleend.
In de presentatie zijn diverse gefilmde portretten te zien waarin verschillende jonge moslima´s aan het woord komen en over het dragen van hun hoofddoek vertellen. Want de ene hoofddoek is de andere niet. Verder zijn er fotoportretten te zien, gemaakt door de Amsterdamse fotografe Gon Buurman. Zij portretteerde vooraanstaande, in Nederland wonende moslima’s. De foto’s maken deel uit van het boek “Moslima’s - Emancipatie achter de dijken” van Ceylan Pektas-Weber, dat medio februari bij Uitgeverij Bulaaq verschijnt

http://www.ahm.nl/tentoonstelling.php?id=59&PHPSESSID=76927c6f88ae26ac825954249978293b

Om een ''hoofddoek te bezichtigen'' hoef je niet naar het museum, kijk om je heen genoeg op straat! Stap erop af en vraag waarom ze het dragen, onderhand is dat toch wel duidelijk waarom een hoofddoek wordt gedragen...

Misschien krijgen we over een tijdje "De baard in het museum". En kunnen mensen hun baard in bruikleen stellen. Ja ook die zijn erg persoons gebonden.