Hoofdmenu

Online Cursus Berbers

Gestart door Ghizlane, 06/09/2002 om 13:09:51

Ghizlane

Hallo allemaal,

Is merk dat er veel mensen bellangstelling hebben in de dialecten en taal te leren van onze mede marokaanse-moslims, of dat nu berbers is of wat dan ook.

Vandaar leg ik hier mijn verzoek neer om te vragen of er iemand bereid is om misschien 2 keer per week Berberse-lessen te geven...

Dat zal er dan ongeveer zo uit moetten zien.

Dus beginnen eerst met woordjes en daarna zinnen maar dan zo opschijven zodat je het ook makkelijk kan uitspreken.

Dit soortgelijke wordt ook al gedaan op een andere site daar wordt ook al berberse les gegeven maar ik zit vaak op deze site maar wellicht is er iemand hier die hier aan wilt beginnen ?

Als voorbeeld kun je kijken naar deze Link : www.yasmina.nl -> en naar forum -> onderwerpen daar staat een Topic met " CURSUS BERBERS "

Gegroet Ghiz,

awragh

#1
Beste ghizlane,

Ik heb het bekeken, maar dat kun je niet echt een tamazight-cursus noemen. Er wordt elke week gewoon een rijtje nederlandse woorden vertaald naar het tarifect.

Het lijkt me een goed idee als bepaalde mensen die op dit forum actief zijn en tamazight heel goed beheersen, wat uitleg geven over de basisbeginselen van onze taal, zoals de grammatica en wat basiskennis.

Sa3ieD

#2
Cursus Tamazight is RifWeb al een langere tijd mee bezig, we hebben ook een onderzoek gehouden of er interesse is, de interesse was best wel groot. Wij zijn momenteel nog bezig dit alles te realiseren.

groetjes

zuster

#3
leuk kunnen we goed gebruiken

zuster

#4
Haloa

Als we dat zouden kunnen leren ben ik er van overtuigd dat we onze eigen taal meer gaan gebruiken
nu heb ik a+tijd met vriendinen dat we in een deuk liggen om veel woorden en dat we geen normaal gesprek kunnen voeren dus gaan we weer nederlands praten

Beslama

Ghizlane

#5
Beste mensen !

Ik ben blij dat ik daar leuke en positieve reacties op heb gehad eerlijk gezegd kan ik niet wachten.. zucht ..
Ben ook erg blij dat er genoeg animo voor is, en dat er al mensen mee bezig zijn.

Tot slot wil ik Titawin even bedanken voor de moeite die hij/zij heeft genomen om even een kijke te nemen op die site die ik aangegeven had.

Alhoewel ik daar nog even een toevoeging op heb dat het wel makkelijk om zo te leren misschien is er een andere manier die wat beter en makkelijker maar dat zullen we dan even moetten afwachten en evt daarna nog even op terug komen.

Er rest mij nog 1 ding te zeggen : Kom maar op met die lessen !!

Veel liefs,

 Ghizlane

El Sid

#6
Salaam,

Oké het eerste woordje: temtem watata = flauwekul *crazy*
El Sid

Ghizlane

#7
Nou ja .. kan ook het heb ook weer geleerd ? heb je e rnog meer ? ;-) haha

whay

#8
beste ghizlane .
ik ben net in je webpagina geweest, eerlijk gezegd je bent meer uit op reclame voor je webpagina.
Couscous en niet cursus !!!
tamazight taal is een zee van taal, hoe dieper je gaat hoe meer je erachter komt dat je echt nog op het oppervlakte drijft.
Blijf jij maar lekker in jou love boat

Een marokaan is een marokaan, Berber of Arabier .. zelfde paspoort, zelfde nationaliteit, zelfde bloed, Zelfde god Allah (SWT), Zelfde geloof... zelfde rechten behalve bij de ambtenaar




Ghizlane

#9
Beste Whay,

Hahahahaah als je goed gelezen had dan had je kunnen begrijpen dat ik jullie een voorbeeld heb gegeven van een andere site de www.yasmina.nl dat is een site net als deze, alleen dan wat meer uitgebreider in de zin van meer voor bruiloften en dergelijke en daar is dus ook een topic geopend voor online berberse cursus.

Het is dus niet mijn website HAHAHAH was het maar waar ! zo mooi is die site wel!

Dus een tip voor u lees voortaan goed voor dat je reageert en ik bedoelde het goed dat je dat als reclame ziet zeg waar zit je met je hoofd??

Pffffff baze Baze Baze en nog eens B.

Ghiz,


Ghizlane

#10
pfffff Ambtenaar ...

hahahah sorry hoor maar jij spoort echt niet



Thaghrivth

#11
Thamazight kunnen jullie dat ook leren op www.kabyle.com ( meer frans talig maar ook engels ? dat ben ik niet zeker over ) probeer het maar en succes

bouaouiouach

#12
 azul  marra Imazighen
 Ik ben blij dat ik terug ben na een tijdje weg geweest,
en om te beginen, wist jij dat tiyara (vliegtuig) in het tamazight tamssedhaout heet?
  tannemirth   mohammed