Tienduizenden vrouwen slikken verkeerde pil'

Gestart door Dobry Den, 15/02/2006 om 10:44:00

SmartSexyCool

Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 12:10:06
Citaat van: ! op 15/02/2006 om 12:06:15
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 11:54:02
Maar volgens mij beschermt de Diane wel gewoon goed tegen zwangerschap. Het nadeel is dat het een hele zware pil is, en dat veel vrouwen kunnen volstaan met het slikken van minder zware pillen om zichzelf te beschermen tegen zwangerschap.

Inderdaad en daarom wordt een combinatie met condoom alleen geadviseerd ter voorkoming van een soa; behalve als er gebruik gemaakt wordt van andere medicijnen die de diana 35 als anticonceptie onbetrouwbaar maken (bijv antibiotica).

Ja dat zijn inderdaad de standaard dingen die anticonceptie onbetrouwbaar maken, zoals ziek zijn (overgeven) etc.

Ik vind de pil een drama, ik word er altijd kotsmisselijk van.

Lâle

Citaat van: SmartSexyCool op 15/02/2006 om 12:13:04
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 12:10:06
Citaat van: ! op 15/02/2006 om 12:06:15
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 11:54:02
Maar volgens mij beschermt de Diane wel gewoon goed tegen zwangerschap. Het nadeel is dat het een hele zware pil is, en dat veel vrouwen kunnen volstaan met het slikken van minder zware pillen om zichzelf te beschermen tegen zwangerschap.

Inderdaad en daarom wordt een combinatie met condoom alleen geadviseerd ter voorkoming van een soa; behalve als er gebruik gemaakt wordt van andere medicijnen die de diana 35 als anticonceptie onbetrouwbaar maken (bijv antibiotica).

Ja dat zijn inderdaad de standaard dingen die anticonceptie onbetrouwbaar maken, zoals ziek zijn (overgeven) etc.

Ik vind de pil een drama, ik word er altijd kotsmisselijk van.

Ik slik het als medicijn en vind het een uitkomst, lig tenminste niet meer elke maand 3 dagen met koorts op bed.

Dobry Den

Het is als middel tegen menstruatieklachen ideaal, maar is dit het wel waard? Weegt het wel op tegen de nadelen die het met zich mee kan brengen? Naar mijn mening zijn de artsen hier te makkelijk in. Ik kreeg het 10 jaar geleden ook als medicijn tegen menstruatieklachen en als ik de tijd terug kon draaien had ik het geweigerd. Tis troep.

Lâle

Citaat van: ! op 15/02/2006 om 12:26:02
Het is als middel tegen menstruatieklachen ideaal, maar is dit het wel waard? Weegt het wel op tegen de nadelen die het met zich mee kan brengen? Naar mijn mening zijn de artsen hier te makkelijk in. Ik kreeg het 10 jaar geleden ook als medicijn tegen menstruatieklachen en als ik de tijd terug kon draaien had ik het geweigerd. Tis troep.

Tegenwoordig zijn de concentraties zo laag dat die troep wel meevalt. Het schijnt een bijdrage te leveren aan het ontstaan van bepaalde soorten kanker (borstkanker), maar aan de andere kant beschermt het weer tegen baarmoederhalskanker. En bovendien kan ik gewoon niet functioneren zonder, een werkgever ziet me al aankomen: ja ik wil hier komen werken, maar 3-4 dagen per maand ben ik niet beschikbaar. Of als je een baby hebt: sorry schatje, even niet huilen, mama is flauwgevallen.
Je moet het niet te snel nemen, tegen een beetje buik- of rugpijn werken ook andere middelen, maar soms is het niet anders.

Dora

Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 11:33:17
Citaat van: dora op 15/02/2006 om 11:30:42
mijn dokter gaf wel altijd aan dat ik altijd voorbehoedsmiddellen (condoom enz) moest gebruiken naast diana...

maar das niet fijn...

huh jij hebt je trotsje toch nog of bedoel voor in de toekomst?

ik slik al jaren de pil..meer zeg ik niet...

dusss

Hadou

Citeer

ik slik al jaren de pil..meer zeg ik niet...

dusss

Housepartys freak

Dora

Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 11:54:02
Maar volgens mij beschermt de Diane wel gewoon goed tegen zwangerschap. Het nadeel is dat het een hele zware pil is, en dat veel vrouwen kunnen volstaan met het slikken van minder zware pillen om zichzelf te beschermen tegen zwangerschap.

dit klopt volgens mij niet helemaal hoor...diana is juist een hele lichte pil en hoort niet voorgeschreven te worden als een voorbehoedsmiddel. ik heb de bijsluiter ff niet bij de hand maar kan je wel een keer laten zien waar het allemaal voor is...

de reden waarom ik condoom zei is omdat een pil normaal gesproken 99% veilig is..terwijl de diana er ver onder zit...had het niet eens over soa's ...maar dat is ook een punt ja

Dobry Den

#22
Citaat van: dora op 15/02/2006 om 15:01:11
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 11:54:02
Maar volgens mij beschermt de Diane wel gewoon goed tegen zwangerschap. Het nadeel is dat het een hele zware pil is, en dat veel vrouwen kunnen volstaan met het slikken van minder zware pillen om zichzelf te beschermen tegen zwangerschap.

dit klopt volgens mij niet helemaal hoor...diana is juist een hele lichte pil en hoort niet voorgeschreven te worden als een voorbehoedsmiddel. ik heb de bijsluiter ff niet bij de hand maar kan je wel een keer laten zien waar het allemaal voor is...

de reden waarom ik condoom zei is omdat een pil normaal gesproken 99% veilig is..terwijl de diana er ver onder zit...had het niet eens over soa's ...maar dat is ook een punt ja

De diana 35 is een zware medicijn. Het is bedoeld voor andere klachen maar heeft als bijkomende effect dat het ook tegen zwangerschap beschermt. Je kan het dus ook als antieconceptiemiddel gebruiken. Uit het artikel van www.nu.nl maak ik ook op dat het bezwaar is dat artsen dit voorschrijven als alleen antieconceptiepil. Met andere woorden, diana 35 mag wel gebruikt worden als anticonceptie, maar niet voorgeschreven alleen voor de anticonceptie. Er moet een klacht zijn waarvoor je de diana 35 nodig hebt.

Citaat van: ! op 15/02/2006 om 10:44:00
Tienduizenden vrouwen slikken een anticonceptiepil, die eigenlijk is bedoeld als middel tegen ernstige acne. Artsen mogen deze Diane-35-pil of generieke middelen met dezelfde hormonen volgens de bijsluiter niet alleen als anticonceptiemiddel voorschrijven. Artsen blijken dit uit gewoonte echter toch te doen.

Dobry Den

Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 12:29:15
maar aan de andere kant beschermt het weer tegen baarmoederhalskanker.

Volgens mij is dit onjuist en is er onder de pilgebruikers juist meer baarmoederhalskanker geconstateerd.

Milou

Citaat van: SmartSexyCool op 15/02/2006 om 12:13:04
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 12:10:06
Citaat van: ! op 15/02/2006 om 12:06:15
Citaat van: Anastacia op 15/02/2006 om 11:54:02
Maar volgens mij beschermt de Diane wel gewoon goed tegen zwangerschap. Het nadeel is dat het een hele zware pil is, en dat veel vrouwen kunnen volstaan met het slikken van minder zware pillen om zichzelf te beschermen tegen zwangerschap.

Inderdaad en daarom wordt een combinatie met condoom alleen geadviseerd ter voorkoming van een soa; behalve als er gebruik gemaakt wordt van andere medicijnen die de diana 35 als anticonceptie onbetrouwbaar maken (bijv antibiotica).

Ja dat zijn inderdaad de standaard dingen die anticonceptie onbetrouwbaar maken, zoals ziek zijn (overgeven) etc.

Ik vind de pil een drama, ik word er altijd kotsmisselijk van.

Ik slik niks, wordt er te dik van..

MBTiza

dan loop je wel het risico om nog dikker te worden!

Milou

Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:44:53
dan loop je wel het risico om nog dikker te worden!

Bedoel je dat ik dan meer ga snoepen?

MBTiza

Citaat van: Milou op 15/02/2006 om 15:45:46
Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:44:53
dan loop je wel het risico om nog dikker te worden!

Bedoel je dat ik dan meer ga snoepen?


ja precies van die snoepgoed ja.

Milou

Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:48:51
Citaat van: Milou op 15/02/2006 om 15:45:46
Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:44:53
dan loop je wel het risico om nog dikker te worden!

Bedoel je dat ik dan meer ga snoepen?


ja precies van die snoepgoed ja.

Ik blijf een ouwe snoeperd, je weet tog?


MBTiza

Citaat van: Milou op 15/02/2006 om 15:50:38
Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:48:51
Citaat van: Milou op 15/02/2006 om 15:45:46
Citaat van: MbTizi op 15/02/2006 om 15:44:53
dan loop je wel het risico om nog dikker te worden!

Bedoel je dat ik dan meer ga snoepen?


ja precies van die snoepgoed ja.

Ik blijf een ouwe snoeperd, je weet tog?



daarom kan je ook beter slikken anders wordt je op een gegeven moment rond, heel erg rond!