Waar blijven de jonge Turkse schrijvers?

Gestart door Dobry Den, 14/02/2006 om 12:53:30

allasian

Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 15:55:51
Citaat van: Inuit op 14/02/2006 om 13:13:52
Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 13:11:00
M.a.w. ze hebben geen miderwaardigheidsgevoel voor wat betreft hun taal. Veel Imazighen hebben dat wel. Wat voor Turken geld geld ook voor Koerden. Trots zijn op je afkomst stimuleert gebruik eigen taal.

Als je de taal van je land niet meer spreekt dan heb je zo goed als geen connectie meer met het land van herkomst. Je hoort er niet meer bij omdat je ze simpelweg niet meer verstaat.
deze redenering is erg kort door de bocht!


Helaas realiteit a Inuit ennegh!! Jij bent een goed voorbeeld van dubbel moraal. We mogen best trotser zijn op onze taal.
Dit soort mensen begrijpt niet dat ze zich dit soort houding niet kunnen veroorloven aangezien de (critical) positie waarin Tamazight zich bevindt. Je bent een moordenaar,als je als amazigh zijnde Tamazight wegggeeft.

Lâle

Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:03:47
Je kan het vergelijkem met;
Minister Verdonk van Integratie wil dat Nederlands spreken op straat de norm wordt.

Onzin laat de turken praten wat ze willen, zo niet doe je oren dicht.

Nogmaals, we hebben het niet over het spreken op straat, ga eens lezen. Wat mensen op straat spreken zal me een worst wezen. Maar als ik aan een groepsopdracht werk, wens ik mn studiegenoten te verstaan!

allasian

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 16:08:36
Nogmaals, we hebben het niet over het spreken op straat, ga eens lezen. Wat mensen op straat spreken zal me een worst wezen. Maar als ik aan een groepsopdracht werk, wens ik mn studiegenoten te verstaan!
OK wat dat betreft ben ik het wel met je eens.

Izouran

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 16:08:36
Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:03:47
Je kan het vergelijkem met;
Minister Verdonk van Integratie wil dat Nederlands spreken op straat de norm wordt.

Onzin laat de turken praten wat ze willen, zo niet doe je oren dicht.
 

Nogmaals, we hebben het niet over het spreken op straat, ga eens lezen. Wat mensen op straat spreken zal me een worst wezen. Maar als ik aan een groepsopdracht werk, wens ik mn studiegenoten te verstaan!

((Foutje, heb je berichtje in een verkeerde contekst gelezen))

Maar doe jij is rustig?

Lâle

Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:11:53
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 16:08:36
Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:03:47
Je kan het vergelijkem met;
Minister Verdonk van Integratie wil dat Nederlands spreken op straat de norm wordt.

Onzin laat de turken praten wat ze willen, zo niet doe je oren dicht.

Nogmaals, we hebben het niet over het spreken op straat, ga eens lezen. Wat mensen op straat spreken zal me een worst wezen. Maar als ik aan een groepsopdracht werk, wens ik mn studiegenoten te verstaan!

((Foutje, heb je berichtje in een verkeerde contekst gelezen))

Maar doe jij is rustig?

Ow, ik had het nog maar 3 keer hetzelfde gezegd, that's all.

Izouran


Lâle

Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:13:24
Anastacia jij wint.

Thanks, dat had ik ff nodig ;D

Maar mensen, houdoe, ik ga werken.

MBTiza

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 16:15:52
Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 16:13:24
Anastacia jij wint.

Thanks, dat had ik ff nodig ;D

Maar mensen, houdoe, ik ga werken.

werk ze wijfje!

Dobry Den

Citaat van: allasian op 14/02/2006 om 15:58:31
Citaat van: ! op 14/02/2006 om 15:54:33
Verklaar jij je citaat eens.
Ik neem aan dat je weet wat objectief is.

Ja ik weet wat objectief is, maar nu nog die link naar Ighes citaat.

abrid

Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 15:59:51
Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 15:58:22
Citaat van: Anastacia op 14/02/2006 om 13:12:26
Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 13:11:00
Citaat van: Izouran op 14/02/2006 om 13:07:24
Turken spreken onderling alleen Turks, Turken kijken naar Turkse soaps,
hebben hun mobieltjes op Turkse taalstand, ze lezen Turkse tijdschriften.

Bij Marokkanen zie je dat niet.

M.a.w. ze hebben geen miderwaardigheidsgevoel voor wat betreft hun taal. Veel Imazighen hebben dat wel. Wat voor Turken geld geld ook voor Koerden. Trots zijn op je afkomst stimuleert gebruik eigen taal.

Als je de taal van je land niet meer spreekt dan heb je zo goed als geen connectie meer met het land van herkomst. Je hoort er niet meer bij omdat je ze simpelweg niet meer verstaat.

Turks praten waar niet- Turken bij zijn heeft niets met trots te maken, dat is gewoon asociaal.

Waarom moeten mensen weten waar ik het met iemand anders over heb? Ik noem dat nieuwsgierigheid en ik heb er geen problemen mee als mensen hun taal in trein of waar dan ook spreken. Waar ze het over hebben is hun zaak.

Ik heb het niet over de trein want dat is openbaar terrein. Ik heb het over groepswerk zoals Mtiza als zei, of tijdens het eten.

Duidelijk!!

abrid

Citaat van: ameziane op 14/02/2006 om 15:07:15
De positie van de Turkse taal is in de verste verte niet te vergelijken met het Tamazight, dat behoeft geen nadere duiding. Verder hebben de Turken een nationaal gevoel(en identiteit) en vaderlandsliefde krijgen kinderen met de paplepel ingegoten.
Verder is uit onderzoeken gebleken dat Turken hun identiet koppelen aan het spreken van de taal.

Bij ons is dat allemaal anders.

Daar heb je wel gelijk maar waarom spreken Koerden wel hun taal onderling?

MBTiza

Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 16:23:31
Citaat van: ameziane op 14/02/2006 om 15:07:15
De positie van de Turkse taal is in de verste verte niet te vergelijken met het Tamazight, dat behoeft geen nadere duiding. Verder hebben de Turken een nationaal gevoel(en identiteit) en vaderlandsliefde krijgen kinderen met de paplepel ingegoten.
Verder is uit onderzoeken gebleken dat Turken hun identiet koppelen aan het spreken van de taal.

Bij ons is dat allemaal anders.

Daar heb je wel gelijk maar waarom spreken Koerden wel hun taal onderling?

die spreken voornamelijk turks onderling, de meesten spreken het koerdisch niet eens..ik weet dit, ken heel veel koerden.

ameziane

Citaat van: abrid op 14/02/2006 om 16:23:31
Citaat van: ameziane op 14/02/2006 om 15:07:15
De positie van de Turkse taal is in de verste verte niet te vergelijken met het Tamazight, dat behoeft geen nadere duiding. Verder hebben de Turken een nationaal gevoel(en identiteit) en vaderlandsliefde krijgen kinderen met de paplepel ingegoten.
Verder is uit onderzoeken gebleken dat Turken hun identiet koppelen aan het spreken van de taal.

Bij ons is dat allemaal anders.

Daar heb je wel gelijk maar waarom spreken Koerden wel hun taal onderling?
Ik weet niet hoe het bij jou gesteld is, maar de Koerden die ik ken hebben toch ook een minderwaardigheidscomplex, pas als je doorvraagt komen ze er voor uit Koerd te zijn.

MBTiza

idd de meesten koerden hier spreken Turks, ongeveer de helft van de Turkse gemeenschap in Den Haag zijn koerden en de meeste spreken allemaal Turks.

trouwens

Nawa tatdciya = hoe heet je? in het koerdisch

allasian

Citaat van: Ighes op 14/02/2006 om 15:00:40
Helemaal mee eens, dat wat ons Amazigh maakt is alleen onze Tmazight (taal) als we dat niet meer spreken zijn we geen Imazighen meer.
De fout zit em in het woordje "alleen".
Citeer
Identiteit is meer dan alleen taal. Dat moet jij nog gaan leren begrijpen.
Maar taal neemt zo'n belangrijke positie in dat je het niet kunt wegcijferen aan andere factoren. Je kunt het toch niet verwaarlozen.
Leer gewoon je taal,wat is daar nou zo moeilijk aan. Mensen leren zelfs vreemde talen laat staan hun eigen.