Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

Amazigh.nl/forum  |  Media  |  In de media  | 
Pagina's: 1 Print
Auteur Topic: Kijk nu Al Jazeera
Memma

« Gepost op: 18/01/2006 om 12:39:45 »

Er is nu op een Al Jazeera een interssante discussie bezig over de IER en in hoeverre deze verzoening kan brengen met ''de regering'' en of het allemaal één grote poppenkast is.
Erg interessant.
allasian

« Antwoord #1 Gepost op: 18/01/2006 om 12:42:48 »

Tek i tilivision,arah atghareth athamshoend.
ElGalloNegro

« Antwoord #2 Gepost op: 18/01/2006 om 12:48:14 »

Tek i tilivision,arah atghareth athamshoend.

Is dat je zoontje a Allasian?
Memma

« Antwoord #3 Gepost op: 18/01/2006 om 13:03:04 »

Er is nu op een Al Jazeera een interssante discussie bezig over de IER en in hoeverre deze verzoening kan brengen met ''de regering'' en of het allemaal én grote poppenkast is.
Erg interessant.

Discussie is net afgelopen. Wat ik er achteraf van kan zeggen is dat het niet zo goed gesteld is met de Marokkaanse oppositie, die er overigens niet echt meer is. Er is een Algerijn gekozen in het debat als tegenstander van een IER-activist.
De IER-activist bleef hameren op het feit dat het de ''eerste'' waarheidscommissie is in de ''Arabische'' wereld en anderen er een voorbeeld aan konden nemen. De tegenstander voerde het feit dat de mensen die achter de schermen met bloed aan hun handen onder Hassan II nog steeds op hun posten zitten. De absolute macht van de koning werd  aan de kaak gesteld.  En ook de opstanden in de Rif van o.a. 1958 werden ook kort besproken.
ameziane

« Antwoord #4 Gepost op: 20/01/2006 om 17:59:36 »

Jammer, ik heb het gemist.

Ik lees net op MAP dat bepaalde kranten(en daarmee de overheid) woedend zijn op Aljazeera dat ze juist een Algerijn als discussant hebben gekozen.
En ik geef ze ook voor een deel gelijk, want een Algerijn zal nooit iets positiefs over Marokko en de Marokkanen zeggen.
Oppositie ontbreekt inderdaad, maar ze hadden ook een onafhankelijke mensenrechtenactivist kunnen uitnodigen.
Memma

« Antwoord #5 Gepost op: 20/01/2006 om 19:40:33 »

Jammer, ik heb het gemist.

Ik lees net op MAP dat bepaalde kranten(en daarmee de overheid) woedend zijn op Aljazeera dat ze juist een Algerijn als discussant hebben gekozen.
En ik geef ze ook voor een deel gelijk, want een Algerijn zal nooit iets positiefs over Marokko en de Marokkanen zeggen.
Oppositie ontbreekt inderdaad, maar ze hadden ook een onafhankelijke mensenrechtenactivist kunnen uitnodigen.

Ik had aanvankelijk gedacht dat de gast uit ''islamitische'' hoek zou komen maar uiteindelijk is dus een Algerijn uitgenodigd die inderdaad niet veel goeds te zeggen had over Marokko
Abdelhamid Amine van mensenrechtenorganisatie AMDH zou naar mijn mening geschikt zijn geweest. Maar goed, al met al werd het dus wel een interessante discussie.
Pagina's: 1 Print 
Ga naar: