Weinig borstkanker bij Marokkaanse vrouwen

Gestart door ameziane, 16/01/2006 om 14:41:44

Lâle

Citaat van: Izouran op 16/01/2006 om 18:30:17
Even serieus ik heb ergens gelezen dat Afrikaanse en Aziatische vrouwen met cup C/D meer kans hebben op borstkanker dan vrouwen met cup C/D uit de EU landen. 

Niet alles wat geschreven wordt klopt. Laatst werd er ook geschreven dat linkshandige vrouwen meer kans hebben, allemaal onzin. Zover ik weet is alleen bewezen wat ik een stukje hierboven heb geschreven.

Eek!

Citaat van: CyberImaam op 16/01/2006 om 15:29:44
Citaat van: BerberRoosje op 16/01/2006 om 15:28:26
Citaat van: @lcf op 16/01/2006 om 15:27:33
sommige mensen schijnen blijkbaar te vergeten dat de mens gewoon een zoogdier is... die vrouwen moeten gewoon wat vaker tegen hun mannen "zuigen, zuigen kreng" roepen. probleem opgelost...

Jezus Christ!

waarom roep je dat nou weer?

Ja roept toch ook niet Mozes de Jood?

dat roep ik ook heel vaak... ;)

rif-boe3iash

Citaat van: Izouran op 16/01/2006 om 18:30:17
Even serieus ik heb ergens gelezen dat Afrikaanse en Aziatische vrouwen met cup C/D meer kans hebben op borstkanker dan vrouwen met cup C/D uit de EU landen. 

oeps ::)


Lâle

Citaat van: ! op 18/01/2006 om 05:42:29
Citaat van: Anastacia op 16/01/2006 om 18:55:44
Laatst werd er ook geschreven dat linkshandige vrouwen meer kans hebben, allemaal onzin.

hoe verklaar je dan dit?

http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Onderzoekers_vinden_verband_tussen_linkshandigheid_en_kans_op_borstkanker.html

Dat verhaal is later weer teruggetrokken, maar is bijna nergens gepubliceerd omdat het niet interessant is.

Izouran

#65
Het blijft hoe dan ook een enge ziekte.

Tamza

#66
Hoe dan ook, het is een reëel gevaar voor elke vrouw. Laat je niet leiden of gerust stellen door cijfers. Maar je moet ook niet de hele tijd vol angst zitten. Doe elke maand een zelfonderzoek om te kijken of je iets verdachts voelt wat er voorheen nog niet was. Laat jaarlijks een echo of een mammogram maken. Zeg dit ook tegen jullie moeders. Dit is geen ziekte waar je lacherig over moet lullen.

Eek!

wie laat er jaarlijks een mammogram maken?

MBTiza

Citaat van: Tamza op 19/01/2006 om 20:32:46
Hoe dan ook, het is een reëel gevaar voor elke vrouw. Laat je niet leiden of gerust stellen door cijfers. Maar je moet ook niet de hele tijd vol angst zitten. Doe elke maand een zelfonderzoek om te kijken of je iets verdachts voelt wat er voorheen nog niet was. Laat jaarlijks een echo of een mammogram maken. Zeg dit ook tegen jullie moeders. Dit is geen ziekte waar je lacherig over moet lullen.

moe je dan jezelf betasten ofzo..?

Eek!

Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 13:47:00
Citaat van: Tamza op 19/01/2006 om 20:32:46
Hoe dan ook, het is een reëel gevaar voor elke vrouw. Laat je niet leiden of gerust stellen door cijfers. Maar je moet ook niet de hele tijd vol angst zitten. Doe elke maand een zelfonderzoek om te kijken of je iets verdachts voelt wat er voorheen nog niet was. Laat jaarlijks een echo of een mammogram maken. Zeg dit ook tegen jullie moeders. Dit is geen ziekte waar je lacherig over moet lullen.

moe je dan jezelf betasten ofzo..?


je moet je borsten masseren en voelen of er iets verdachts zit

Milou

#70
Citaat van: BerberRoosje op 24/01/2006 om 13:48:17
Citaat van: Cyber_Junk op 24/01/2006 om 13:47:00
Citaat van: Tamza op 19/01/2006 om 20:32:46
Hoe dan ook, het is een reëel gevaar voor elke vrouw. Laat je niet leiden of gerust stellen door cijfers. Maar je moet ook niet de hele tijd vol angst zitten. Doe elke maand een zelfonderzoek om te kijken of je iets verdachts voelt wat er voorheen nog niet was. Laat jaarlijks een echo of een mammogram maken. Zeg dit ook tegen jullie moeders. Dit is geen ziekte waar je lacherig over moet lullen.

moe je dan jezelf betasten ofzo..?


je moet je borsten masseren en voelen of er iets verdachts zit

Bedankt voor het plaatsen van deze kreet,  want deze handeling heeft tot op heden een ander doel bij mij gehad...
:;)

MBTiza

ik denk dat ik een kliniek ga openen, ik moet echter eerst wat ervaring opdoen, vrijwillegers?

Lâle

Citaat van: BerberRoosje op 24/01/2006 om 13:42:15
wie laat er jaarlijks een mammogram maken?

Je moet niet jaarlijks een mammo gaan maken. Vanaf je 50ste om de paar jaar ok, maar als je het te vaak doet ontwikkel je juist kanker door het onderzoek. Niet slim dus.

Lâle

Citaat van: Cyber_Junk op 25/01/2006 om 14:41:47
ik denk dat ik een kliniek ga openen, ik moet echter eerst wat ervaring opdoen, vrijwillegers?

hahaha.
Afgelopen periode op school was mammografie een onderwerp. Normaal gesproken moeten wij alle opnamen kunnen maken en op elkaar oefenen, in dit geval mochten we het bij theorie houden....

Milou

Citaat van: Anastacia op 25/01/2006 om 14:42:12
Citaat van: BerberRoosje op 24/01/2006 om 13:42:15
wie laat er jaarlijks een mammogram maken?

Je moet niet jaarlijks een mammo gaan maken. Vanaf je 50ste om de paar jaar ok, maar als je het te vaak doet ontwikkel je juist kanker door het onderzoek. Niet slim dus.

Hmm.. vaag hooor!
Ik ken een meisje met bouwjaar '87 die 2 knobbels heeft in haar borst.
Een onderzoek is wel dergelijk van belang , en niet alleen voor 50 +...