Hoofdmenu

trouwen

Gestart door Carthago81, 06/12/2005 om 02:28:08

Carthago81

assalamoe aliakoem allemaal,ik ben een jonge man van 24 ,dus ik dacht het is tijd incha allah om een vrouw te zoeken,op een dag incha allah moet je natuurlijk gaan trouwen,maar telekens woord ik afgewezen door die vrouwen,ik ben gewoon mijzelf natuurlijk gebleven niet van die acteer gedoe,maar telekens is de antwoord nee,ik zelf ben een prakticerende moslim al hamdoe lilah natuurlijk,ik weet het niet waarom ik telekens afgewezen woord,als ik ze dat vraag dan zegen ze daarom,dus ik krijg geen antwoord ,nu heb ik er genoeg van ,die afwijs marathon,nu geef ik aandacht aan mijn opleiding,ik wacht incha allah gewoon af op wat allah soebhanahoe ta ala  mij zal brengen,

Ben3men

Dit is het probleem van heel veel mannen denk ik. En je bent zeker niet de enige. Dit is wat ik in mijn omgeving hoor.

je kunt dit ook hier zien:
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7618.0

Carthago81

een voor beeld over die afwijs antwoord ,komt een zogenaamde praktiserende nederlandse vrouw naar mijn familie die vraagt of ze een goede moslim man kenden,dus ze trokken bij mij aan de bel,ik was in die tijd niet bezig met de onderwerp trouwen,en toen dacht ik jongen het is tijd incha allah om te gaan trouwen,dus ik nam contact met die vrouw,ik gewoon mij zelf gebleven,ik vroeg tegen haar of ze nog contact met mij wou,stap voor stap natuurlijk,op geven moment was haar telefoon zo genaamd  kwijt geraakt,zij ,zei in de laatse gesprek ,dat heeft  plaats gevonden tussen ons ,neem contact op met mij,dus ik nam contact op met haar bij haar ouderlijke huis,en als welkom kreeg ik geschreeuw aan de lijn ,ik vroeg aan de moeder van haar ,mevrouw u kunt toch wel normaal antwoorden op mijn vraag ,of [haar dochter aanwezig was thuis] en toen dacht ik bekijk het maar dame,toen legde ik de hoorn op de telefoon,niks aan de hand dacht je,volgende dag trok de politie aan de bel,ze zeiden dat ik die vrouw had bedreigt,[kijk tot hoe ver het is gekomen] het enige wat ik vroeg aan die vrouw was is u dochter thuis,toen was ik als de boosdoener de boogieman aangewezen door iedereen zelfs door mijn ouders zeiden tegen mij waarom ik die vrouw lastig viel,en het hardste wat bij mij hard aan  kwam .ging zij die meisje er van door met iemand anders,wie had wie op het begin benaderd , en zo iets wil ik incha allah niet nog eens mee maken ,wij zijn natuurlijk ook mensen met emoties en gevoelens,toen dacht ik ik ga door met mij leven,toen 1jaar later probeerde ik het in marokko daar kreeg ik weer een harde klap te verdeuren,de antwoord is nee,en toen ging het ook aan mijn zelf vertrouwen vreten ,toen dacht ik wat is er met mij mis ,en wat doe ik telekens verkeerd als ik met die vrouwen in gesprek ga,en nu heb ik genoeg van die afwijz marathon ,nu geef ik aandacht  aan mijn opleiding en wacht af wat allah ,voor toekomst voor mij heeft bestemd,,een goede incha allah ook  voor alle moslims[amin],

Ben3men

#3
Als je vaak afgewezen wordt, dan voel je onzeker. Maar je hebt onaangename ervaringen meegemaakt. Het enige wat ik kan zeggen is vaak proberen en proberen. Maar stel zelf ook geen hoge eisen. Als je alleen de beste meiden wil, dan wordt je door ze weggestuurd. Zoek geen vrouw op het internet, maar op straat. Je moet weten hoe je de meiden moet benaderen. Door alleen naar hun ogen te kijken, zie je of ze  willen of niet. Als ze glimlacht of naar je blijft kijken, zeg iets aardigs tegen haar. Als je ziet dat ze helemaal geen interesse in je heeft, loop verder.


Als je naar een meisje kijkt en je ziet dat ze met een glimlach naar je kijkt, geeft je een heerlijk gevoel.

Als je een baard hebt, haal die weg. Want bebaarde mannen zijn zelfs bij de moslims niet geliefd. Draag ook geen Jalaba, ik zie veel jonge mannen met Jalaba op straat!! !!!!!

succes

athsaynou

Je tijd komt wel, alles heeft zijn tijd. Het is meestal zo dat je dingen niet krijgt wanneer je het wilt. Maktab. :)

ze3ma

gewoon niet trouwen joh. trouwen is om problemen vragen

Inuit

op elke potje past een deksel, dus heb geen haast en heb geloof, dan komt ze vanzelf voorbij (wel altijd uit het raam blijven kijken, anders loopt ze zo voorbij ;D)
komt goed inchallah.

Moraina

Ik vind het rot voor je beste Carthago. Begrijp heel goed dat je dan onzeker wordt na al die afwijzingen.

Hier zal je miss niet veel aan hebben, maar blijf in je achterhoofd gewoon het idee houden dat alles volgens de qadar van Allah verloopt. Echt heel veel meer kan je naar mijn inzins niet doen....behalve miss veel doe3a...

het beste jongen.

Ad Yiri

Citaat van: Ben3men op 06/12/2005 om 03:37:24
Als je vaak afgewezen wordt, dan voel je onzeker. Maar je hebt onaangename ervaringen meegemaakt. Het enige wat ik kan zeggen is vaak proberen en proberen. Maar stel zelf ook geen hoge eisen. Als je alleen de beste meiden wil, dan wordt je door ze weggestuurd. Zoek geen vrouw op het internet, maar op straat. Je moet weten hoe je de meiden moet benaderen. Door alleen naar hun ogen te kijken, zie je of ze  willen of niet. Als ze glimlacht of naar je blijft kijken, zeg iets aardigs tegen haar. Als je ziet dat ze helemaal geen interesse in je heeft, loop verder.


Als je naar een meisje kijkt en je ziet dat ze met een glimlach naar je kijkt, geeft je een heerlijk gevoel.

Als je een baard hebt, haal die weg. Want bebaarde mannen zijn zelfs bij de moslims niet geliefd. Draag ook geen Jalaba, ik zie veel jonge mannen met Jalaba op straat!! !!!!!

succes

Je maakt een geintje zeker??? Een vrouw zoeken op straat? Zoek verder zou ik zeggen als je een serieus meisje wilt, maar zeker niet op straat. Op straat worden meiden dagelijks aangesproken door mannen die het ene na het andere meisje versieren. Niet dat ik het zo goed weet, maar op straat zul je niet snel je man of vrouw van je dromen tegenkomen, niet als je bewust gaat kijken alsof je winkeld of een meisje aanspreekt na het eenmalig zien van haar (kan op zich wel wanneer het toeval is). Je moet dieper kijken en dat kun je niet doen door kennis te maken met iemand waarbij je alleen kijkt naar wat je ziet.

En wat is er mis met het hebben van een baard? Als je er een hebt en het bevalt je dan moet je het zeker niet weghalen, omdat meneer zegt dat het niet gelieft is. Dames met een hoofddoek doen deze toch ook niet af wanneer het niet geliefd is in hun omgeving??? En het dragen van een Jalaba daar is ook niets mis mee. Het gaat om je gedrag, hoe je omgang met mensen is en niet per se om hoe je eruit ziet.

Dat je afgewezen wordt is ook verder niet erg, want de een zoekt toch iets anders in een man of vrouw dan een ander. Je moet zelf ook niet een vrouw willen alleen om het feit dat ze je wil. Je moet verder kijken dan dat. Wat zoek je in een vrouw? Wat zoekt zij in een man? Komt dit overeen en/of kun je je hier en daar aan elkaar aanpassen? Zo ja, dan kun je ervoor gaan. Maar soms is het beter om een aanbod te passeren dan er voor het "gemak" voor te gaan. Inshallah, zul je de vrouw van je dromen tegenkomen hoe het ook gaat. Denk in ieder geval goed na over je keuze. Beter op je 30 ste trouwen met de vrouw (of man) van je dromen na veel afwijzingen (wie deze ook maakt) dan al op je 24 ste (of wanneer dan ook) scheiden na een te kort huwelijk door een te snelle beslissing te nemen.

Moraina

Citeer
Denk in ieder geval goed na over je keuze. Beter op je 30 ste trouwen met de vrouw (of man) van je dromen na veel afwijzingen (wie deze ook maakt) dan al op je 24 ste (of wanneer dan ook) scheiden na een te kort huwelijk door een te snelle beslissing te nemen.
Citeer

Niccan.

Dora

Citaat van: Carthago81 op 06/12/2005 om 02:28:08
assalamoe aliakoem allemaal,ik ben een jonge man van 24 ,dus ik dacht het is tijd incha allah om een vrouw te zoeken,op een dag incha allah moet je natuurlijk gaan trouwen,maar telekens woord ik afgewezen door die vrouwen,ik ben gewoon mijzelf natuurlijk gebleven niet van die acteer gedoe,maar telekens is de antwoord nee,ik zelf ben een prakticerende moslim al hamdoe lilah natuurlijk,ik weet het niet waarom ik telekens afgewezen woord,als ik ze dat vraag dan zegen ze daarom,dus ik krijg geen antwoord ,nu heb ik er genoeg van ,die afwijs marathon,nu geef ik aandacht aan mijn opleiding,ik wacht incha allah gewoon af op wat allah soebhanahoe ta ala  mij zal brengen,

een praktiserende moslim is natuurlijk goed mashallah..alleen kan dit vele meiden afschrikken..althans de manier waar jij er mee kan omgaan. ik ken je natuurlijk niet en zal ook niet zeggen dat je "te streng" bent volgens hen..maar ik weet wel dat de meiden van nu zelf hun eigen keuzes willen maken en er niet op staan te wachten dat anderen hen op de vingers tikken..zo van > zo moet jij je niet kleden/ gedragen enz enz...

zoals hierboven al is vermeld op elk potje past een dekseltje..dus ook jij zal je vrouwke vinden...alleen heb niet zo'n haast je bent verdorie nog jong...focus je op je studie en het vrouwke volgt wel...

miss.F.

Jongen, ga toch genieten van het leven. Je bent nog maar 24 jaar en dat vind ik persoonlijk te jong voor een jongen om te trouwen. Ga dus wat van de wereld zien, doe ervaringen op, focus je op je ontwikkeling en als de tijd daar is, zul je die ene wel treffen

MBTiza

Citaat van: miss.F. op 06/12/2005 om 14:19:24
Jongen, ga toch genieten van het leven. Je bent nog maar 24 jaar en dat vind ik persoonlijk te jong voor een jongen om te trouwen. Ga dus wat van de wereld zien, doe ervaringen op, focus je op je ontwikkeling en als de tijd daar is, zul je die ene wel treffen

jij kan voor iemand niet beoordelen of iemand wel/niet te jong is om te trouwen, de een is er op die leeftijd wel aan toe en de andere niet, dit is niet leeftijdgebonden.

Inuit

Citaat van: Taxsath op 06/12/2005 om 14:26:57
jij kan voor iemand niet beoordelen of iemand wel/niet te jong is om te trouwen, de een is er op die leeftijd wel aan toe en de andere niet, dit is niet leeftijdgebonden.
idd

miss.F.

Citaat van: Taxsath op 06/12/2005 om 14:26:57
Citaat van: miss.F. op 06/12/2005 om 14:19:24
Jongen, ga toch genieten van het leven. Je bent nog maar 24 jaar en dat vind ik persoonlijk te jong voor een jongen om te trouwen. Ga dus wat van de wereld zien, doe ervaringen op, focus je op je ontwikkeling en als de tijd daar is, zul je die ene wel treffen

jij kan voor iemand niet beoordelen of iemand wel/niet te jong is om te trouwen, de een is er op die leeftijd wel aan toe en de andere niet, dit is niet leeftijdgebonden.

ja dat is idd zo maar er wordt gezegd dat de mannen algemeen beschouwd later volwassen worden dan vrouwen.