over hoe moslims zich in het algemeen hier in nederland voelen.

Gestart door Carthago81, 27/11/2005 om 20:11:41

Carthago81

assalamoe aliakoem mensen.ik zelf persoonlijk voel me hier niet geaccepteert,je komt al moeilijk aan een baan, het enige wat ik hoor ,zijn alleen maar smoesjes,over dat er al 5 voor me zijn. dan vraag ik me soms af wat doe ik hier inAllahs naam nog, en op straat kijken ze elke dag je met schuine ogen aan,ik wilde graag weten wat mede moslims of nederlanders zelf vinden van deze onderwerp

sienia

Wat ik vind?
Dat je uit je slachtoffermodus moet kruipen.
Een positievere instelling breng je veel verder, geen enkele werkgever zit te wachten op een azijnpisser, Toevallig kan ik het weten.


Inuit

Citaat van: sienia op 27/11/2005 om 22:36:44
Wat ik vind?
Dat je uit je slachtoffermodus moet kruipen.
Een positievere instelling breng je veel verder, geen enkele werkgever zit te wachten op een azijnpisser, Toevallig kan ik het weten.


uit steekproeven en ervaringen van moslims (of niet-moslims met arabische naam) is helaas gebleken dat 'ze' vaak ook niet op mensen met een arabische naam zitten te wachten, ongeacht de capaciteiten van deze personen.

ps. weet je wat jij moet doen? ophouden met mensen die kritiek uiten de mond te snoeren met de beproefde methode van ze te vertellen dat ze uit de slachtofferrol moet kruipen.

mouslati

Citaat van: Carthago81 op 27/11/2005 om 20:11:41
assalamoe aliakoem mensen.ik zelf persoonlijk voel me hier niet geaccepteert,je komt al moeilijk aan een baan, het enige wat ik hoor ,zijn alleen maar smoesjes,over dat er al 5 voor me zijn. dan vraag ik me soms af wat doe ik hier inAllahs naam nog, en op straat kijken ze elke dag je met schuine ogen aan,ik wilde graag weten wat mede moslims of nederlanders zelf vinden van deze onderwerp

Het is een algemeen probleem, en ik denk dat het ook wel veel te maken heeft met hoe jezelf met anderen omgaat.  Ik zeg altijd sta open voor iedereen en behandel iedereen met respect en dat zul je terugkrijgen. Ondanks dat het zwaar vermoeiend is als je tegen de zoveelste Nederlander moet zeggen, "niet iedere moslim is zo bla bla bla" het bekende verhaal. Als je daar mee iemands mening over moslims of Marokanen kunt veranderen dan zij het zo. En die ene sukkel die er tussen zit die het niet WIL begrijpen, nou die moet je gewoon links laten liggen.

Werk zoeken is idd een probleem, maar voor Nederlanders is het ook een probleem.

sienia

Citaat van: Inuit op 27/11/2005 om 22:42:57
Citaat van: sienia op 27/11/2005 om 22:36:44
Wat ik vind?
Dat je uit je slachtoffermodus moet kruipen.
Een positievere instelling breng je veel verder, geen enkele werkgever zit te wachten op een azijnpisser, Toevallig kan ik het weten.


uit steekproeven en ervaringen van moslims (of niet-moslims met arabische naam) is helaas gebleken dat 'ze' vaak ook niet op mensen met een arabische naam zitten te wachten, ongeacht de capaciteiten van deze personen.

ps. weet je wat jij moet doen? ophouden met mensen die kritiek uiten de mond te snoeren met de beproefde methode van ze te vertellen dat ze uit de slachtofferrol moet kruipen.

Ik ontken niet dat er discriminatie. Ik zeg alleen dat het geen enkele nut heeft om je in je slachtofferrol te wentelen of te wijzen naar de 'gemene' westerling. Al die mensen met een arabisch klinkende naam, die het uiteindelijk wel is gelukt, hadden die positieve instelling die vereist om een baan te vinden. Daarbij maakt het niet eens uit of je Jaap heet of iets wat islamitisch klinkt.

En ja, Nederland wordt met de dag verrotter in te wonen.

Timarzgha

Citaat van: Carthago81 op 27/11/2005 om 20:11:41
assalamoe aliakoem mensen.ik zelf persoonlijk voel me hier niet geaccepteert,je komt al moeilijk aan een baan, het enige wat ik hoor ,zijn alleen maar smoesjes,over dat er al 5 voor me zijn. dan vraag ik me soms af wat doe ik hier inAllahs naam nog, en op straat kijken ze elke dag je met schuine ogen aan,ik wilde graag weten wat mede moslims of nederlanders zelf vinden van deze onderwerp
Assalaam broeder
Dat er mensen nu zijn die hun ...... ophouden om niet het toilet te bezoeken in een trein zegt denk ik al vreselijk veel over de situatie
Aan de ene kant voel ik me ook niet thuis hier, aan de andere kant die te3nant dat ze er maar aan moeten wennen, want een reden waarom ons land zo achter loopt op alles komt mede door de westerse leiders!(zie de geschiedennis)
Met solliciteren heb ik nooit moeite gehad heb namelijk nooit hoeven solliciteren, ik begrijp wel wat je bedoeld van verhalen van mensen
Het is erg en de voorspelling is erger!

Inuit

Citaat van: sienia op 27/11/2005 om 22:58:29
Ik ontken niet dat er discriminatie. Ik zeg alleen dat het geen enkele nut heeft om je in je slachtofferrol te wentelen of te wijzen naar de 'gemene' westerling. Al die mensen met een arabisch klinkende naam, die het uiteindelijk wel is gelukt, hadden die positieve instelling die vereist om een baan te vinden. Daarbij maakt het niet eens uit of je Jaap heet of iets wat islamitisch klinkt.

En ja, Nederland wordt met de dag verrotter in te wonen.
er is een verschil tussen minder kans hebben en helemaal geen kans hebben op een baan. en ik beweer het eerste en niet het laatste, maar ook dit is net zo fout en kan dus niet vaak genoeg gezegd worden (zolang het bestaat)

Hadou

Citaat van: Carthago81 op 27/11/2005 om 20:11:41
assalamoe aliakoem mensen.ik zelf persoonlijk voel me hier niet geaccepteert,je komt al moeilijk aan een baan, het enige wat ik hoor ,zijn alleen maar smoesjes,over dat er al 5 voor me zijn. dan vraag ik me soms af wat doe ik hier inAllahs naam nog, en op straat kijken ze elke dag je met schuine ogen aan,ik wilde graag weten wat mede moslims of nederlanders zelf vinden van deze onderwerp
Mara ic thabac ca narzeq zi arrebbi. Icttabac waha. wadji can ijjen iddayec thghayeksen.

Probeer het beste van te maken.

mouslati

Citaat van: hadou op 27/11/2005 om 23:07:56
Mara ic thabac ca narzeq zi arrebbi. Icttabac waha. wadji can ijjen iddayec thghayeksen.

Probeer het beste van te maken.

Goed advies Hadou, veel keus heb je toch niet...........

Dora

Citaat van: hadou op 27/11/2005 om 23:07:56
Citaat van: Carthago81 op 27/11/2005 om 20:11:41
assalamoe aliakoem mensen.ik zelf persoonlijk voel me hier niet geaccepteert,je komt al moeilijk aan een baan, het enige wat ik hoor ,zijn alleen maar smoesjes,over dat er al 5 voor me zijn. dan vraag ik me soms af wat doe ik hier inAllahs naam nog, en op straat kijken ze elke dag je met schuine ogen aan,ik wilde graag weten wat mede moslims of nederlanders zelf vinden van deze onderwerp
Mara ic thabac ca narzeq zi arrebbi. Icttabac waha. wadji can ijjen iddayec thghayeksen.

Probeer het beste van te maken.

awedy mara watekath senni atxaddmeth...sidi rebbi yenenex keniw yeth resbab netta addikemar ser xar inchallah

mouslati

Citaat van: L_L op 27/11/2005 om 23:21:39
Mara ic thabac ca narzeq zi arrebbi. Icttabac waha. wadji can ijjen iddayec thghayeksen.

Probeer het beste van te maken.

awedy mara watekath senni atxaddmeth...sidi rebbi yenenex keniw yeth resbab netta addikemar ser xar inchallah
Citeer

Dit is wat Hadou ook zegt toch?

Hadou

CiteerDit is wat Hadou ook zegt toch?
ja. Dat bedoelde ik ook.

*****

Ik vind er ook niks meer aan hier. Zal vermoedelijk nooit een baan in mijn vakgebied en op mijn niveau vinden. Maar goed, ik heb tenminste goed werk, al is het wat saai en weinig uitdagend.

Ik haat de metropoortjes in Rotterdam, ik haat de sleur, ik haat de mededelingen over het niet laten slingeren van bagage en het melden van verdachte situatie aan het metro-personeel, ik haat die posters over anti-terreur die er sinds gisteren hangen, ik haat alle verkoop-praatjes overal, ik haat het gore bruine warme vocht van D.E. a 1.60 Euro per zielig bekertje dat moet doorgaan voor chocomel of koffie, ik haat het gezeik van Pastors over hoofddoekjes (ik heb helemaal geen last van die hoofddoekjes, lekker laten zitten die hoofddoekjes) en ik haat het dat heel Nederland wordt geasfalteerd. Ik haat het dat er steeds meer SUV's zijn, en steeds minder musjes. Ik baal dat mijn oude pa nog moet werken om zijn aow'tje aan te vullen.

En ik ben niet eens Marokkaan. Ik kan me indenken dat Marokkanen die geen baan krijgen en schuin worden aangekeken nog harder balen.

athsaynou

Ik hoor steeds dat Discriminatie toegenomen is, is meerdere malen gebleken uit persoonlijke ervaringen etc....je wordt scheef aangekeken omdat je een "Islamitische" uiterlijk hebt..ik moet eerlijk zeggen ik heb er Alhamdoulillah geen last van..ondanks je ziet dat ik een Marokkaanse en "Islamitisch" ben..

TheCFO

Armoede treft vooral allochtonen

DEN HAAG - De armoede in Nederland is de laatste jaren toegenomen. Dit jaar moeten ruim 680.000 huishoudens rondkomen met een laag inkomen. Dat zijn er 100.000 meer dan in 2002. De armoede treft vooral allochtonen.

Dit blijkt uit de Armoedemonitor 2005 die het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag hebben gepubliceerd. Het goede nieuws is dat SCP en CBS verwachten dat het aantal huishoudens met een laag inkomen in 2006 afneemt. Wel vrezen de bureaus dat de armoede de komende decennia verder "verkleurt".


Het aandeel huishoudens met een laag inkomen lag in 2002 nog op 8,8 procent. Dat jaar bereikte zij het laagste punt sinds 1985. De lage-inkomensgrens kwam in dat jaar voor een alleenstaande uit op 850 euro netto per maand. Nu heeft 10,5 procent van de huishoudens een laag inkomen. Bij allochtonen ligt dat echter veel hoger.

Allochtonen

Bij Turkse, Marokkaanse en Antilliaanse groepen hadden ongeveer drie op de tien huishoudens in 2003 een laag inkomen. Dat is vier maal zoveel als bij autochtonen. Bij Somalische, Afghaanse en Irakese huishoudens is het zelfs een op de twee.

SCP en CBS vrezen "een verdere etnisering" van de armoede in de toekomst. Zij wijzen erop dat het aandeel minderheden groeit.

Pensioen

Bovendien hebben de oudere allochtonen vaak minder AOW en/of pensioen opgebouwd. Het risico bestaat dat de groep armen straks voor een groter deel bestaat uit vergrijsde, laagopgeleide, betrekkelijk slecht geïntegreerde allochtonen, die bij elkaar in de buurt wonen. "Zeker in het licht van de etnische wrijving van de laatste jaren is dat geen aanlokkelijk perspectief." Andere 'risicogroepen' zijn eenoudergezinnen en huishoudens met een uitkering. Van de kinderen onder de achttien leeft 12,5 procent in een huishouden met een laag inkomen. Dat is fors hoger dan het gemiddeld van 9 procent voor alle personen. Het gaat in totaal om 430.000 kinderen.

Steeds meer huishoudens hebben moeite rond te komen. Vorig jaar was dat 13 procent, tegen 8 procent in 2001. Voor huishoudens met een laag inkomen geldt dat nog veel sterker. Bijna een op de tien zegt schulden te moeten maken. In 2002 was dat nog een op de twintig. In de lage-inkomensgroep zeggen vier op de tien minder geld te hebben dan zij zelf minimaal noodzakelijk vinden.

Ouderen

De positie van ouderen heeft zich de laatste vijftien jaar gunstig ontwikkeld. Onder 65-plussers is het percentage huishoudens met een laag inkomen lager dan bij mensen die nog niet met pensioen zijn. In 1995 was het percentage lage inkomens onder 65-plussers nog hoger dan bij de groep 18- tot en met 64-jarigen (21 procent tegenover 14 procent). In 2003 was dit andersom (7 procent tegenover 11 procent). Dit komt onder meer doordat de 65-plusser extra belastingaftrek geniet. Daar staat tegenover dat een laag inkomen onder 65-plussers wel vaker langdurig is dan bij jongeren.

Werkenden

Onder werkenden komt niet veel armoede voor (ruim 5 procent). Maar bij zelfstandigen is dat anders. Bij hen loopt het aantal huishoudens met een laag inkomen tussen 2001 en 2003 op van 11 procent naar 16 procent.

In 2006 neemt de armoede naar verwachting weer iets af. Dan moet 9,7 procent van de huishoudens het doen met een laag inkomen. Daarmee is de armoede terug op het niveau van 2003.


(gelukkig, in 2006 wordt alles beter)