[Schilderijen] Prachtig!

Gestart door athsaynou, 25/11/2005 om 15:29:03

Tamza

Citaat van: ***** op 19/01/2006 om 20:35:34
Dan ga je toch een portret borduren ofzo?

Nee, potretjes kan ik niet. Een geborduurd protet vind ik ook niet mooi. Ik hou van figuurtjes enzo. Mozaïek enzo.

*****

#76
Ik ben dol op acrylverf. Je kan er heel dikkig mee werken net als olieverf, maar het droogt heel snel (en olieverf niet). Je kan er ook heel fragiel en waterig mee werken, en dingen die fout gaan toch weer corrigeren, wat met waterverf (aquarel) juist heel moeilijk is. Ideaal spul dus.

Gewoon een paar heel grote vette tubes kopen (blauw, rood, geel, zwart, wit, dan kan je alle kleuren maken) en een klein boekje over kleuren mengen. En alle formaten penselen en een plastic dinges om lekker veel op te mengen. Natuurlijk een potlood om te schetsen, en een blok met papier.
Bij Action verkopen ze ook doek, dat is mooi voor een definitieve versie, als je het onderwerp in de vingers hebt.

En verder kijken kijken kijken, de hele dag, hoe de dingen er werkelijk uitzien.
Kijk naar mensen in de metro, waar is de schaduw op hun gezicht, waar zijn de lichte plekken, welke kleur hebben lippen nou echt, hoe zou je hun haar schilderen.

Mooi spullen (verf, penselen, boekjes etc) kan je in Rotterdam bij Harolds kopen.

*****


abrid

Zier er mooi uit Monique. Mijn complimenten!!

*****

Dankje. Ik kan het iedereen aanraden, lekker kliederen met verf. Heb twee weken geen tv gekeken. Gewoon 's avond na het werk en de verplichte figuren alleen maar schilderen. Dat ontspant enorm.

Hierna wil ik een landschap of een gebouw ofzo proberen. Ik heb afgelopen zomer foto's gemaakt in Asilah, en van een heleboel deuren en poorten in Tetouan.
Zoiets wordt het volgende.

Dora

monique heb jij die gemaakt wijfie?
prachtig joh...(Y)

*****


Dora

Citaat van: ***** op 20/01/2006 om 12:21:44
Jij kan het ook!

doet s normaal...geloof me zelfs een kind van groep 1 kan beter dan ik

MBTiza

Citaat van: ***** op 20/01/2006 om 12:21:44
Jij kan het ook!

m'n zus maakte van die tekeningen voor haar VWO examen destijds, had ze ook een aantal berbervrouwen getekend en een goede cijfer voor gehad..mooi monique!

MBTiza

Citaat van: L_L op 20/01/2006 om 12:22:23
Citaat van: ***** op 20/01/2006 om 12:21:44
Jij kan het ook!

doet s normaal...geloof me zelfs een kind van groep 1 kan beter dan ik

die schijnen ook beter te kunnen rekenen dan hun leraren haha, was pas geleden op het nieuws.

Dora

Citaat van: Cyber_Junk op 20/01/2006 om 12:24:06
Citaat van: L_L op 20/01/2006 om 12:22:23
Citaat van: ***** op 20/01/2006 om 12:21:44
Jij kan het ook!

doet s normaal...geloof me zelfs een kind van groep 1 kan beter dan ik

die schijnen ook beter te kunnen rekenen dan hun leraren haha, was pas geleden op het nieuws.

de kids zuigen alle het goede eruit ja...

*****

Ik heb toch ook geen les gehad?
Maar je moet er de tijd voor nemen.
Ik heb een eerdere versie gemaakt, die was wel aardig maar een soort stripfiguur vergeleken bij deze versie. Daar leer je van, en de volgende is beter.

Ik Marokkaanse collega van me heb ik zo gek gekregen, zij zoekt een plaatje en dan gaan we samen schilderen. Ze gelooft het niet, maar het gaat haar ook lukken.

*****

Citaat van: L_L op 20/01/2006 om 12:22:23
Citaat van: ***** op 20/01/2006 om 12:21:44
Jij kan het ook!

doet s normaal...geloof me zelfs een kind van groep 1 kan beter dan ik

Heee, kan je die uploaden? Leuk, een topic met allemaal eigen productie.

Dora

zullen we dan gaan schilderen in plaats van paardrijden..voor schilderen heb ik tog iets minder angst ;D

*****

Smoesjes.
Trix' longontsteking is voorbij. Briesend staat het ros te wachten op haar onwillige berijdster. Het wordt tijd meiske!