wat vinden jullie van.....

Gestart door misstazia, 01/11/2005 om 10:28:22

abrid


Citeer
assalaam mbtiza
haha dit is zo moeilijk om te andwoorden en inderdaad is er heel wat onenigheid onder mensen die zich geleerd noemen
Ik zal proberen je te andwoorden maar dat is mijn eigen interpetatie omdat ik meningen van anderen(geleerden) niet kan gebruiken

Allereerst mbtiza, speeld de intentie de belangrijkste factor
De profeet saws zegt heel duidelijk ''om hun schoonheid te vergroten'' en dus je zelf aantrekkelijker te maken
Met betrekking tot de tatoo en epileren kan ik heel kort mee wezen, het gebeurd vrijwel altijd met de intentie om mooier te lijken en te zijn
Op gebied van tanden ligt het wat moeilijker daar er nu goede tandartsen zijn
Ik maak dan ook een onderscheid tussen tanden veilen of repareren uit pure medische noodzaak of hygiene of puur en alleen om de schoonheid te vergroten en de uitstraling
Ik beroep me op de ayaats uit de koran en hadith dat medische noodzaak toestemming geeft aan vrijwel alle ingrepen
En dus ook een ingreep als het veilen van tanden, want stel je voor iemand groeid met een tand die de onderkaak dreigt te doorboren of na een ongeluk
Maar dan heb je de andere vorm van veilen van tanden en dan is het puur veilen om de tand witter te maken of kleiner te maken om zo de schoonheid te vergroten
En op dit zeg ik nee, deze vorm en met deze intentie raak je de kern van deze hadith
De vrouw of man dient zijn tanden te onderhouden en dus te poetsen, vroeger met swax (ook bij ons bekend) en nu met tandpasta of beiden
Maar dan nog is er de vraag, zijn de tanden afstotelijk geel of een beetje, is het zo erg dat een ingreep als medisch gezien kan worden en dus gerechtvaardigd?
Of zijn de tanden op zich goed maar wil je ze nog mooier maken en naar alles wat ik weet is op dat laatste het andwoord, nee het mag dan niet!
Dan is wat mij betreft pas die hadith van toepassing!
Op je vraag over bakkenbaarden a tawmat ik zie nergens dat er vermeld staat dat dat harram is of vervloekt word

Tenslotte uit alles blijkt naar mijn inziens dat de islam hamerd op het innerlijk
De vrouw en de man moeten zeker hun uiterlijk schoon en goed onderhouden maar vooral teld bij de islam het innerlijk
En zeg nou zelf, wie heeft bepaald wat schoonheid is ?
Allah swt? wie? het westen misschien?
Ik weet één ding en dat is dat het niet de islam is die epileren voorschreef en hoe kun je moslim wezen als je de woorden van Allah swt en de profeet saws niet waardeerd of accepteerd?
Prevaleer de woorden gedachten of meningen van de mensheid(westerlingen) niet boven die van Allah swt of zijn profeten wa sallaam o aleikoem

Citeer

Prefereer het gezonde verstand en dat zegt dat je maar tevreden moet zijn zoals je geschapen bent.

Mensen wedijveren altijd al in schoonheid etc. Want deze praktijken zijn voorlopers van make up. Daar was afrika wel ver in want die versierden zichzelf om beter er uit te zien en of om zich af te scheiden van andere stammen /volkeren.

Timarzgha

#46
.

Timessi_Sadu_Rum

Tja.. Het is Haram.. Zolang dat maar duidelijk is.. En je moet er maar van houden.. Persoonlijk vind ik het maar niets..

Stille_wateren

Ik vind tatoeages niet zo boeiend.. Wel heb ik altijd een navelpiercing gewild maar jah jammer dat het niet kan in de Islam anders had ik het echt wel gedaan hoor..

Ik vind het mooi en sexy...

tamazight is back

Citaat van: Stille_wateren op 04/01/2006 om 21:42:50
Ik vind tatoeages niet zo boeiend.. Wel heb ik altijd een navelpiercing gewild maar jah jammer dat het niet kan in de Islam anders had ik het echt wel gedaan hoor..

Ik vind het mooi en sexy...

ik heb er eentje aan me clioris zitten. die vond je de vorige keer wel lekker he.

Stille_wateren

ahahahahaha ja man, dat was wel heerlijk ja. Hou op straks gaan ze nog denken dat we lesbies zijn ;)

anissake

is en tweede ooring haraam?


Tawayghets

Citaat van: misstazia op 01/11/2005 om 10:28:22
salam 3alaikom broeders en zusters.

ik heb een vraag aan jullie,
wat vinden jullie van dames met een tattoage en een piercing in en op de lichaam.

ik plaats deze topic omdat ik hier nederland veel islamitische mensen vooral marokkanen zie met een tatto of een peircing. meestal zijn t de dames die egt een lippiercing of een tongpircing hebben. of en tatto op hun lichaam.
ik wil graag jullie menig hier over lezen.

als je zelf ook een piercing hebt kun je dat ook hier vermelden.... alvast bedankt vor jullie reacties

wassalam.


Vind een lippiercing egt walgelijk en tong piercings!!
Tatto's oowk!
Mijn ma heeft oowk zo'n klein treepje op haar kin...
Die wil ze oowk weg halen..
In die tijd waren ze ontwetend...
Het is Haram!

Mijn mening !!
Vind het walgelijk!
al die ijzer in je mond ...IELLL!!

noor.x

Zoals men op de wereld is gekomen, zuiver en blank als een witte bladzijde uit een nog ongeschreven boek, zou men ook weer terug moeten gaan.

mouslati

Citaat van: noor.x op 09/12/2006 om 13:01:01
Zoals men op de wereld is gekomen, zuiver en blank als een witte bladzijde uit een nog ongeschreven boek, zou men ook weer terug moeten gaan.

oeh diep zeg, de tekenen moeten dus uitgegomt worden in het boek dat "leven" heet.

noor.x

Nee, Mouslati, zo bedoel ik het niet.

Voor mij persoonlijk vind ik dat ik mijn hele leven zal moeten proberen om een 'goed' moslim te zijn. Ik vind dan ook dat mensen zichzelf veel te snel een goed moslim noemen en zichzelf dit toeeigenen, terwijl ik uitga van een pad dat ik zal moeten belopen en dat ik hopelijk aan het einde van dit pad kan zeggen dat ik een moslim ben in de ware zin. Kijk, wij komen ter wereld als een onbeschreven blad, zuiver en nog zonder geschreven woorden in een leeg boek. Het boek wordt natuurlijk volgeschreven, maar de intensie is om als mens zo zuiver mogelijk terug te keren, zonder veel zonden te hebben begaan. Ik zie een tatoeage als iets wat ik niet in mijn boek zou willen teruglezen.

Vind je mijn woorden diepzinnig? Af en toe is het goed om over dit soort zaken na te denken, toch?

mouslati

Het is naief om te denken dat je zo "schoon" dood gaat als dat je geboren wordt. In die tussentijd bepaal jezelf en je omgeving en je situatie hoe je leven loopt, het is niet aan ons om iemand meer of minder moslim te maken.

^Obsession