wat vinden jullie van.....

Gestart door misstazia, 01/11/2005 om 10:28:22

MissyR

Citaat van: Ariri op 02/11/2005 om 01:03:28
Citaat van: MissyR op 02/11/2005 om 00:59:48
Ik heb een tatoeage op mn bovenrug, 1 maand geleden laten zetten..

Al zeg k t zelf....tis wel kei mooi..


mag ik sien? ;D

azul azul

Nee..
Dat is op zich ook wel n nadeel van die tattoo, komen enge mannetjes op af...

:P..(just kidding)

noemid

Citaat van: MissyR op 02/11/2005 om 01:04:32
Citaat van: Ariri op 02/11/2005 om 01:03:28
Citaat van: MissyR op 02/11/2005 om 00:59:48
Ik heb een tatoeage op mn bovenrug, 1 maand geleden laten zetten..

Al zeg k t zelf....tis wel kei mooi..


mag ik sien? ;D

azul azul

Nee..
Dat is op zich ook wel n nadeel van die tattoo, komen enge mannetjes op af...

:P..(just kidding)

jaja :(

ik WIL nu geen eens zien....

enge mannetje....:(



azul azul

MissyR

Citaat van: Ariri op 02/11/2005 om 01:05:46
Citaat van: MissyR op 02/11/2005 om 01:04:32
Citaat van: Ariri op 02/11/2005 om 01:03:28
Citaat van: MissyR op 02/11/2005 om 00:59:48
Ik heb een tatoeage op mn bovenrug, 1 maand geleden laten zetten..

Al zeg k t zelf....tis wel kei mooi..


mag ik sien? ;D

azul azul

Nee..
Dat is op zich ook wel n nadeel van die tattoo, komen enge mannetjes op af...

:P..(just kidding)

jaja :(

ik WIL nu geen eens zien....

enge mannetje....:(



azul azul

K zal er wel n foto van maken , een keer
En dat zet k hier dan wel op...

noemid

jaaaaaaa!!

dat vindt ik nou nog s symphatiek van je!! :P


whahah alleen als het een amazigh tatoeage is he!! anders vin ik em niet so sexy denk ik :(

dus je wil het goed maken ? :p



azul azul

MissyR

Citaat van: Ariri op 02/11/2005 om 01:11:26
jaaaaaaa!!

dat vindt ik nou nog s symphatiek van je!! :P


whahah alleen als het een amazigh tatoeage is he!! anders vin ik em niet so sexy denk ik :(

dus je wil het goed maken ? :p



azul azul

Nee, creep (in de positiefste betekenis van t woord)

Wil alleen met mne tattoo showen..

MissyR

Citaat van: safia22 op 02/11/2005 om 23:50:32
Is het niet haram????
Vroeger deden de vrouwen het idd. maar toen wisten ze niet beter...maar ik heb altijd begrepen dat het haram is!

Nee, is niet..

Wil je ook?

Inuit

#36
Citaat van: MissyR op 03/11/2005 om 00:34:20
Citaat van: safia22 op 02/11/2005 om 23:50:32
Is het niet haram????
Vroeger deden de vrouwen het idd. maar toen wisten ze niet beter...maar ik heb altijd begrepen dat het haram is!

Nee, is niet..
er zijn aantal ahadieth waaruit duidelijk blijkt dat tattoos door profeet Mohammed (vzmh) afgekeurd werden, maar goed....ieder zijn keus, alleen moet je anderen geen misleidende info verschaffen.

Timarzgha

assalaam
Weet dat niet slechts die gene met een tatoo vervloekt werd maar ook zij die het goed praten en of aanmoedigen

De profeet (vzmh) heeft gezegd:
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem).

Vrees Allah swt en roep geen onzin eer je weet dat het vast staat, wa salaam

madridino

Citaat van: misstazia op 01/11/2005 om 10:28:22
salam 3alaikom broeders en zusters.

ik heb een vraag aan jullie,
wat vinden jullie van dames met een tattoage en een piercing in en op de lichaam.

ik plaats deze topic omdat ik hier nederland veel islamitische mensen vooral marokkanen zie met een tatto of een peircing. meestal zijn t de dames die egt een lippiercing of een tongpircing hebben. of en tatto op hun lichaam.
ik wil graag jullie menig hier over lezen.

als je zelf ook een piercing hebt kun je dat ook hier vermelden.... alvast bedankt vor jullie reacties

wassalam.


Ik vind navelpercing wel sexy, maar geen tatto........

noemid

Citaat van: maradona op 03/11/2005 om 01:05:24
Citaat van: misstazia op 01/11/2005 om 10:28:22
salam 3alaikom broeders en zusters.

ik heb een vraag aan jullie,
wat vinden jullie van dames met een tattoage en een piercing in en op de lichaam.

ik plaats deze topic omdat ik hier nederland veel islamitische mensen vooral marokkanen zie met een tatto of een peircing. meestal zijn t de dames die egt een lippiercing of een tongpircing hebben. of en tatto op hun lichaam.
ik wil graag jullie menig hier over lezen.

als je zelf ook een piercing hebt kun je dat ook hier vermelden.... alvast bedankt vor jullie reacties

wassalam.


Ik vind navelpercing wel sexy, maar geen tatto........

nou neej. die maakt je bijna onmenselijk....



azul azul

madridino

Citaat van: Ariri op 03/11/2005 om 01:09:53
Citaat van: maradona op 03/11/2005 om 01:05:24
Citaat van: misstazia op 01/11/2005 om 10:28:22
salam 3alaikom broeders en zusters.

ik heb een vraag aan jullie,
wat vinden jullie van dames met een tattoage en een piercing in en op de lichaam.

ik plaats deze topic omdat ik hier nederland veel islamitische mensen vooral marokkanen zie met een tatto of een peircing. meestal zijn t de dames die egt een lippiercing of een tongpircing hebben. of en tatto op hun lichaam.
ik wil graag jullie menig hier over lezen.

als je zelf ook een piercing hebt kun je dat ook hier vermelden.... alvast bedankt vor jullie reacties

wassalam.


Ik vind navelpercing wel sexy, maar geen tatto........

nou neej. die maakt je bijna onmenselijk....



azul azul

tatto's vind ik lelijk, maar percing geen problemen mee hoor vooral navelpercing heerlijk.......om te zien en .......

athsaynou

Ieder zijn ding, doe wat je niet laten kunt, je bent zelf verantwoordelijk voor al je daden. Is Haram idd. Is een verminking aan het lichaam.

MBTiza

Citaat van: Timarzgha op 03/11/2005 om 00:58:16
assalaam
Weet dat niet slechts die gene met een tatoo vervloekt werd maar ook zij die het goed praten en of aanmoedigen

De profeet (vzmh) heeft gezegd:
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem).

Vrees Allah swt en roep geen onzin eer je weet dat het vast staat, wa salaam

En vrouwen met gele tanden, lekkere dikke wenkbrauwen en bakkebaarden?


Timarzgha

#43
Citaat van: Verweggistaan op 07/11/2005 om 15:35:13
Citaat van: Timarzgha op 03/11/2005 om 00:58:16
assalaam
Weet dat niet slechts die gene met een tatoo vervloekt werd maar ook zij die het goed praten en of aanmoedigen

De profeet (vzmh) heeft gezegd:
"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem).

Vrees Allah swt en roep geen onzin eer je weet dat het vast staat, wa salaam

En vrouwen met gele tanden, lekkere dikke wenkbrauwen en bakkebaarden?


assalaam mbtiza
haha dit is zo moeilijk om te andwoorden en inderdaad is er heel wat onenigheid onder mensen die zich geleerd noemen
Ik zal proberen je te andwoorden maar dat is mijn eigen interpetatie omdat ik meningen van anderen(geleerden) niet kan gebruiken

Allereerst mbtiza, speeld de intentie de belangrijkste factor
De profeet saws zegt heel duidelijk ''om hun schoonheid te vergroten'' en dus je zelf aantrekkelijker te maken
Met betrekking tot de tatoo en epileren kan ik heel kort mee wezen, het gebeurd vrijwel altijd met de intentie om mooier te lijken en te zijn
Op gebied van tanden ligt het wat moeilijker daar er nu goede tandartsen zijn
Ik maak dan ook een onderscheid tussen tanden veilen of repareren uit pure medische noodzaak of hygiene of puur en alleen om de schoonheid te vergroten en de uitstraling
Ik beroep me op de ayaats uit de koran en hadith dat medische noodzaak toestemming geeft aan vrijwel alle ingrepen
En dus ook een ingreep als het veilen van tanden, want stel je voor iemand groeid met een tand die de onderkaak dreigt te doorboren of na een ongeluk
Maar dan heb je de andere vorm van veilen van tanden en dan is het puur veilen om de tand witter te maken of kleiner te maken om zo de schoonheid te vergroten
En op dit zeg ik nee, deze vorm en met deze intentie raak je de kern van deze hadith
De vrouw of man dient zijn tanden te onderhouden en dus te poetsen, vroeger met swax (ook bij ons bekend) en nu met tandpasta of beiden
Maar dan nog is er de vraag, zijn de tanden afstotelijk geel of een beetje, is het zo erg dat een ingreep als medisch gezien kan worden en dus gerechtvaardigd?
Of zijn de tanden op zich goed maar wil je ze nog mooier maken en naar alles wat ik weet is op dat laatste het andwoord, nee het mag dan niet!
Dan is wat mij betreft pas die hadith van toepassing!
Op je vraag over bakkenbaarden a tawmat ik zie nergens dat er vermeld staat dat dat harram is of vervloekt word

Tenslotte uit alles blijkt naar mijn inziens dat de islam hamerd op het innerlijk
De vrouw en de man moeten zeker hun uiterlijk schoon en goed onderhouden maar vooral teld bij de islam het innerlijk
En zeg nou zelf, wie heeft bepaald wat schoonheid is ?
Allah swt? wie? het westen misschien?
Ik weet één ding en dat is dat het niet de islam is die epileren voorschreef en hoe kun je moslim wezen als je de woorden van Allah swt en de profeet saws niet waardeerd of accepteerd?
Prevaleer de woorden gedachten of meningen van de mensheid(westerlingen) niet boven die van Allah swt of zijn profeten wa sallaam o aleikoem

Dora

tima wil je niet aaaaal je kennis met ons delen..anders krijg ik schuldgevoelens :(....