Marokkaanse vrouwen aan de top

Gestart door Idir, 30/10/2005 om 20:55:22

miss.F.

Citaat van: @lcf op 14/11/2005 om 12:33:24


ik heb die uitzending ook gezien; ow wat heb ik gelachen zeg! ontsluieren is prachtig enzo maar de manier waarop; zo kitcherig zo nep oefff... vooral aan het eind dat ie aan het zoeken was dat vrouwen en mannen als gelijke door de koran werden bestempeld... :D uren bezig om uiteindelijk tot de conclussie te komen dat de man datgene krijgt wat ie verdient en de vrouw ook ;D karig mannetje hoor!

dat laatste gedeelte, daar moest ik oom om lachen. T was in mijn ogen gewoon nep meer kun je er niet van maken

Isefrawen



Ik vond die vrouw, de fotograaf, wel oprecht, eerlijk en realistisch. als vrouw zijnde mag je een ministerie niet bezoeken... ze zijn denk ik hun land aan het voorbereiden voor de handelindustrie die gaat komen. Olie raakt op...

miss.F.

Citaat van: @lcf op 14/11/2005 om 12:38:08


Ik vond die vrouw, de fotograaf, wel oprecht, eerlijk en realistisch. als vrouw zijnde mag je een ministerie niet bezoeken... ze zijn denk ik hun land aan het voorbereiden voor de handelindustrie die gaat komen. Olie raakt op...

Die kwam ook wel oprecht over.

Ik denk dat die verandering meer te maken heeft met de ontwikkelingen die nu gaande zijn in de wereld: SA is aan het zwichten voor de druk van de VS om het eea te veranderen

tamazight is back

#63
dit fragment laat duidelijk zien dat de imazighen onderdrukt worden door de koning. Er zijn alleen maar arabische vrouwen aan de macht. alsof alleen die arabische wijfen hebben gestudeerd. Genoeg timazighin in Nador en Elhoceima die staan te springen voor een baan. Wanneer gebeurd daar wat mee. Of hebben die timazighin geen portret van de koning in huis hangen.

En trouwens heeft de koning de vrouwen meer rechten gegeven waruit blijkt dat. want in mijn ogen is er namelijk niks veranderd.