Marokkaanse vrouwen aan de top

Gestart door Idir, 30/10/2005 om 20:55:22

Inuit

Citaat van: Idir op 30/10/2005 om 23:51:47
Hier zeg wel even dat mensen inderdaad omgekocht worden, maar daar heeft NOGMAALS het koningshuis niks mee te maken. Dat is een lagere ladder waar het op gebeurt!
Als ze corruptie op een dergelijke schaal niet eens kunnen indammen, dan zijn ze incapabel en zeg ik...............next!

Inuit

Citaat van: Sa3ieD op 30/10/2005 om 23:54:35
Lekker teren op corruptie, lekker emanciperen toch terwijl 100 meter verderop mensen doodgaan van de honger. Dacht nog dat vrouwen wat meer menslievend waren, kennelijk niet...? Verder heb ik geen enkel goed woord over als het gaat om deze "geemancipeerde" vrouwen. De werkelijk geemancipeerde vrouwen heb je in de dorpen, alles draait om deze vrouwen, zij doen het meeste werk, zij houden het gezin bij elkaar, zij vertellen de mannen wat ze moeten doen. Waarom moeten mensen nou altijd "emancipatie" meten in termen van economische eenheden.Marokko werkt nou eenmaal anders, ergens komen door hard te werken bestaat niet in Marokko. Alles draait om vriendjes politiek, iemand in een hoge positie heeft oftewel: A. Een invloedrijke familie B. Of zelf gewoon veel geld C. Keihard kunnen slijmen
Amien

Ben3men

#32
Citeer
Maar we wijken af zo, even on-topic blijven. ;)
Idir,
even heen en weer afwijken om de sieperen te laten ontspannen. ;)

In zijn toespraak hieronder, komt de koning over als God. Het hele land draait om hem.
Hij zei : “Mijn heilige positie …. We willen benadrukken dat we allemaal de monarchie en de koning dienen… Marokko was altijd verenigd tegen de buitenlandse veroveringen… “, zei de koning van Marokko wiens ouders uit Saoedi-Arabië komen en geen Amazigh woord spreekt.

http://www.ircam.ma/indexar.asp?rd=51


Bron: Souse organisatie IRCAM.


miss.F.

Ik heb die docu ook gezien en ik heb respect voor die vrouwen als ze de top op eigen houtje hebben bereikt maar ik vrees het ergste. Vooral bij die burgervrouw van Essaouira heb ik de indruk dat ze haar functie aan haar pappa die connecties heeft met de koninklijke shit. hebben jullie trouwens haar huis gezien?? Niet normaal joh en dat terwijl d'r kinderen niet eens bij haar inwonen!

Maar voor de rest irriteerde ik me mateloos aan die shots op de foto van die bobo. Ik begrijp niet waarom mensen zijn foto zo nodig moeten ophangen, ik zou het nooit doen

Ook vond ik het grappig dat beide burgervrouwen beweerden de eerste burgemeester te zijn van Marokko

Al met al werd er een beeld geschets van marokko als land waar je je kan ontwikkelen, ook als vrouw, als je maar daartoe bereid bent. Wij weten wel beter. Het gaat erom wie je vader is en of deze een belangrijke positie danwel geld heeft

Tama

Citaat van: Idir op 30/10/2005 om 21:03:36
Citaat van: Ariri op 30/10/2005 om 20:58:36
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7325.0

zelfde niet?


azul azul

Volgens mij haalt Tama hier twee dingen door elkaar?!
Ik Amsterdam was er inderdaad een debat, maar dat is wat anders dan het programma tegenlicht. tegenlicht gaat over Marokaanse vrouwen in Marokko!



nee in de balie lieten ze het filmpje van tegenlicht over marokkaanse vrouwelijke maffias eerder zien dan op tv. na het filmpje te hebben bekeken en onder het genot van een glaasje muntthee, is er een debat gevoerd.

zowel de uitzending van tegenlicht als het debat zijn online te bekijken.

debat: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24602307/items/24666553/

uitzending tegenlicht: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24602307/

volgende week andere arabische vrouwen bij tegenlicht.


Idir


Dora

Citaat van: Tama op 31/10/2005 om 18:40:25
Citaat van: Idir op 30/10/2005 om 21:03:36
Citaat van: Ariri op 30/10/2005 om 20:58:36
http://www.amazigh.nl/aforum/index.php?topic=7325.0

zelfde niet?


azul azul

Volgens mij haalt Tama hier twee dingen door elkaar?!
Ik Amsterdam was er inderdaad een debat, maar dat is wat anders dan het programma tegenlicht. tegenlicht gaat over Marokaanse vrouwen in Marokko!



nee in de balie lieten ze het filmpje van tegenlicht over marokkaanse vrouwelijke maffias eerder zien dan op tv. na het filmpje te hebben bekeken en onder het genot van een glaasje muntthee, is er een debat gevoerd.

zowel de uitzending van tegenlicht als het debat zijn online te bekijken.

debat: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24602307/items/24666553/

uitzending tegenlicht: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24602307/

volgende week andere arabische vrouwen bij tegenlicht.



macemyoegin a rebyad...ga dan verdorie voor de camera staan >> met amzighvlag als burqa <<< zouden we nog doen weet je nog

Tama

en verder had de uitzending van tegenlicht niets te maken met vrouwen emancipatie. het was een kijkje in de keuken van de handlangers van het koningshuis en dat ze toevallig vrouw zijn, boeit in dit geval nul. de vrouwen in marokko die zich in een gemiddelde sociaal economische positie bevinden kampen nog dagelijks met allerlei vormen van achterstelling en intimidatie. dit geldt trouwens ook voor de minder bedeelde man.

Dobry Den

#38
Citaat van: Inuit op 30/10/2005 om 22:13:14
Sommige van die vrouwen zagen er echt uit als kenau's.
Ik heb het idee dat sommigen denken dat bij "succes" ook een mannelijke uitstraling hoort :(

Tis niet alleen een gedachte, maar gewoon de realiteit. Macht en leidinggevende functies worden altijd geassocieerd met mannelijkheid en er worden mannelijke eigenschappen aan toegekend. Een vrouw aan de top moet zich dus haast wel als een man gedragen om zich te redden. Het sneu hiervan is, is dat het niet gewaardeerd wordt wanneer een vrouw mannelijke eigenschappen toekent ('het klopt niet met het plaatje"). Je :( is dus ook erg begrijpelijk.


Citaat van: miss.F. op 31/10/2005 om 12:07:48

Ook vond ik het grappig dat beide burgervrouwen beweerden de eerste burgemeester te zijn van Marokko


mischien grappig, maar het klopt wel. De 1 is burgemeester van een stad; de ander van een gemeente op het platteland

MissyR

Marokkaanse vrouwen zijn raar.

mara

ze zagen er nogal mannelijk uit die vrouwen, dus die titel klopt niet helemaal :)

Dora

inuit, heb vandaag een deel gezien >> niet helemaal moest boodschappen doen...maar heb echt kapot gelachen om dat vrouwtje van dat tijdschrift..wallah vind haar nou echt toppie...de sarcasme en haar uitstraling..wuuhahaha...


Idir


Tegenlicht vanavond deel 2 !!
Nu op Ned-3 ::)

Inuit

#43
Citaat van: ! op 02/11/2005 om 01:00:14
Tis niet alleen een gedachte, maar gewoon de realiteit. Macht en leidinggevende functies worden altijd geassocieerd met mannelijkheid en er worden mannelijke eigenschappen aan toegekend. Een vrouw aan de top moet zich dus haast wel als een man gedragen om zich te redden. Het sneu hiervan is, is dat het niet gewaardeerd wordt wanneer een vrouw mannelijke eigenschappen toekent ('het klopt niet met het plaatje"). Je :( is dus ook erg begrijpelijk.
het zou de vrouwen sieren, en bij mij in iedergeval, zouden ze ook meer respect afdwingen als zich ook vrouwelijk blijven gedragen, ondanks dat ze een dergeijke functie bekleden (welke vaak als een mannelijke wordt gezien).

noemid

Citaat van: Idir op 06/11/2005 om 21:03:20

Tegenlicht vanavond deel 2 !!
Nu op Ned-3 ::)

pffffffffffffffffffff

azul