Hoofdmenu

Filmtip van de dag

Gestart door Tamza, 29/10/2005 om 16:13:20

Nimana

Op Ned2. om 23.50: Tsotsi

Botermes

Die heb ik gezien. Het grappige is dat je Afrikaans bijna helemaal kan verstaan. Het is een heel raar soort Nederlands. De vorige keer zag ik op national geographic een bosjesman die Afrikaans spreekt, echt grappig. Die gast sprak gewoon een Nederlands dialect.

Thayouth



Vanavond Boyz in the hood om 22:00 op RTL 8.

Tamza

Vanavond (4 mei)

KETNET/Canvas, 21:25 uur

Le Grande Voyage

Net voor zijn eindexamen gaat Reda met zijn vader mee op bedevaart naar Mekka. Ze zijn gedwongen deze reis van vijfduizend kilometer, met de auto af te leggen. Een situatie die wel tot confrontaties en misverstanden moet leiden, omdat de twee helemaal niets met elkaar gemeen hebben.

Berkoekes

#139
Net op ARTE te zien geweest, Exils. Een zoon van een "pied-noir" en Algerijnse emigrante maken op de bonnefooi een reis naar het land van hun voorouders. Hij wordt nog een paar keer deze week herhaald.



http://www.arte.tv/fr/semaine/244,broadcastingNum=851442,day=7,week=20,year=2008.html

Thaziry

Mooladé

Zes meisjes die besneden moeten worden, lopen weg van huis en zoeken hun toevlucht bij Collé Gallo Ardo Sy. Collé spreekt een moolaadé uit, een banvloek over iedereen die haar beschermelingen wil treffen.

Zondag 18 mei, 21:25 uur op Canvas

Laysa

Om 22.55 op Nederland 2 "The Color Purple".

Laysa

Vandaag op RTL7 de film "Geronimo: An American Legend" om 20.30 -> http://www.cinema.nl/films/486104/geronimo-an-american-legend

Intelligente, sobere weergave van de acties die de Amerikaanse overheid eind vorige eeuw ondernam om het indiaanse verzet - en in het bijzonder dat van de Apaches - definitief te breken. Patric is een jonge luitenant die zich moet bemoeien met de legendarische, onoverwinnelijke Apacheleider Geronimo (een indrukwekkende rol van Wes Studi) voor wie hij veel respect krijgt. Regisseur Hill brengt met zijn Geronimo: An American Legend een trage, bijna majestueuze hulde aan het indianen-opperhoofd. Het onafwendbare dramatische einde is onvergetelijk. Muziek is van Ry Cooder. Magistrale fotografie van Lloyd Ahern.

:)

Thayouth

Citaat van: Laysa op 15/06/2008 om 17:23:10
Vandaag op RTL7 de film "Geronimo: An American Legend" om 20.30 -> http://www.cinema.nl/films/486104/geronimo-an-american-legend

Intelligente, sobere weergave van de acties die de Amerikaanse overheid eind vorige eeuw ondernam om het indiaanse verzet - en in het bijzonder dat van de Apaches - definitief te breken. Patric is een jonge luitenant die zich moet bemoeien met de legendarische, onoverwinnelijke Apacheleider Geronimo (een indrukwekkende rol van Wes Studi) voor wie hij veel respect krijgt. Regisseur Hill brengt met zijn Geronimo: An American Legend een trage, bijna majestueuze hulde aan het indianen-opperhoofd. Het onafwendbare dramatische einde is onvergetelijk. Muziek is van Ry Cooder. Magistrale fotografie van Lloyd Ahern.

:)


Thanks voor de tip, ik ga zeker kijken.

Bassie en Adriaan hebben (behalve natuurlijk een film ook) een liedje over hem gemaakt dat ik echt zwaar mooi vind. Klik hier.

Thayouth



Om 19:00 begint 'Ferris Bueller's day off'. Dat is ook een leuke film, nog uit het Goosebumps tijdperk enzo. ;D

Laysa

Citaat van: Thayouth op 15/06/2008 om 18:47:04
Citaat van: Laysa op 15/06/2008 om 17:23:10
Vandaag op RTL7 de film "Geronimo: An American Legend" om 20.30 -> http://www.cinema.nl/films/486104/geronimo-an-american-legend

Intelligente, sobere weergave van de acties die de Amerikaanse overheid eind vorige eeuw ondernam om het indiaanse verzet - en in het bijzonder dat van de Apaches - definitief te breken. Patric is een jonge luitenant die zich moet bemoeien met de legendarische, onoverwinnelijke Apacheleider Geronimo (een indrukwekkende rol van Wes Studi) voor wie hij veel respect krijgt. Regisseur Hill brengt met zijn Geronimo: An American Legend een trage, bijna majestueuze hulde aan het indianen-opperhoofd. Het onafwendbare dramatische einde is onvergetelijk. Muziek is van Ry Cooder. Magistrale fotografie van Lloyd Ahern.

:)


Thanks voor de tip, ik ga zeker kijken.

Bassie en Adriaan hebben (behalve natuurlijk een film ook) een liedje over hem gemaakt dat ik echt zwaar mooi vind. Klik hier.

Wauw .... :|

Nou moet ik zeggen dat ik Bassie & Adriaan niet uit kan staan maar dit is wel erg schattig!

MBTiza

Dames dames dames, er is iedere avond voetbal op tv. Do I need to say more?

Thayouth


Welke aap gaat nou weer kijken naar een paar haantjes die achter één bal aanrennen als je ook kunt kijken naar 'A river runs through it' op Nederland 3 om 20:40 uur.

Amando

Citaat van: Thayouth op 29/06/2008 om 20:34:02

Welke aap gaat nou weer kijken naar een paar haantjes die achter één bal aanrennen als je ook kunt kijken naar 'A river runs through it' op Nederland 3 om 20:40 uur.

Vergeet dat.
Gezien jouw kennelijke voorliefde voor dieren adviseer ik je anders toch een avondprogrammaatje animalplanet.

Apen en hanen zat.

Tamza

Hotel Rwanda

Rwanda, 1994. Het is erg onrustig in het land. De Tutsi's vormen een etnische minderheid, maar ze hebben al eeuwenlang de touwtjes in handen in Rwanda. De Hutu's, de meerderheid in het land, komen daar nu tegen in opstand. Paul Rusesabagina, een Hutu en manager van het chique hotel Milles Collines in Kigali, kan het niet langer aanzien en stelt het hotel open voor vluchtende Tutsi's.

KETNET/Canvas, 20:40 uur (vandaag, 2 juli)

Deze Afrikaanse Schindlers List is echt een zware aanrader. Alleen wordt Paul niet neergezet als een Hollywood-achtige superheld, maar juist heel menselijk: iemand die in zn broek schijt voor de Hutu-milities en door liegen en bedriegen de boel bij elkaar houdt.

Zitten nogal wat heftige en pijnlijke scenes in de film die je met een gebroken hart (door woede en schaamte) achterlaten. Deze quote bijvoorbeeld van Colonel Oliver in een gesprek met de hotelmanager Paul:

Colonel Oliver: [explaining why the world will not intervene] You're black. You're not even a nigger. You're an African.