Huwelijk tussen moslims en niet-moslims

Gestart door .........., 26/10/2005 om 03:37:02

Dora

Citaat van: m7 op 29/10/2005 om 22:42:27
Oooh, dus ik besta niet. Voelde me al wat slapjes vandaag.

wuuuhahahahaha...God alle machtig he..

Dora

#31


Citeer
Je hebt ook een andere gezegde die luid, liefde maakt blind! en blind ben je als je je geloof opzij zet!
L_L ik geloof niet in het bestaan van christenen, de mensen die je nu hebt katholieken geloven in verhaaltje die mensen zelf in elkaar geflanst hebben.
Ze noemen het een nieuwe testament, vol met verhalen waar niets het woord van god is dus waar heb jij het over?
Alsof iemand die in hadiths geloofd moslim zou zijn zonder het heilige boek.
Iedereen is vrij om te bepalen wie hij of zij kiest, vind wel dat een persoon die niet koos voor een moslima en in de problemen komt, hij niet ziellig beroep moet doen op de koran om een scheiding of dergelijke mogelijk te maken.
Je kiest voor een kaffier je bent dan zelf ook een kaffier.
L_L ik ga geen discussie over de broek nee, ook geen pantalon want de naam is anders maar het blijft het zelde.
Je hebt ook hele strakke pantalons maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik.
Je zegt als laatste iets heel belangrijks en dat is ook wat ik zeg.
Begin nooit aan een huwelijk met een atheist of christen als je risicos denkt te nemen, en veilig is gewoon een msolima te huwen.
Een enkele keer zal het inderdaad fout kunnen gaan, maar het risico met nietmoslims is altijd nog groter.
Zoals je wijs zegt, denk eerst na eer je in een huwelijk stapt, het is niet voor niets dat ik me erger aan de man die jaren later begint te janken.
Veranderingen oke, maar als je veranderingen aanbrengt aan je geloof ben je niet een moslim, alles staat namelijk vast!
Wat zeg jij eigenlijk anders als ik dan?


God zij dank zeg ik alles anders...

om te beginnen ontken jij het bestaan van christenen..daar ga je al de fout in..want de joden en christenen zijn de grondleggers van de islam. als jij hen ontkent hoe kan je de koran en de hadieths dan geloven nu zij er meerdere malen in voorkomen??

het huwen van zelfde geloof kan misschien bepaalde denkwijze en handelingen makkelijker maken maar niet altijd gelukkiger. en wat heb je aan een makkelijke weg als je dat geen geluk kan brengen?.

je imaan zal eruuugh zwakjes zijn als je de boeken ontkent die juist een basis hebben gevormd van de koran >> zie soerath al baqara 136.
wij als moslims dienen te geloven in de 4 boeken...of je dat nou wil of niet..

Timarzgha

Assalaam
Huwen van anders gelovigen word zeker afgeraden en dat is niet vreemd
Het geloven in een jezus als god of als een verschijning van god op zich al is een grote vorm van shirk
De bekende drieeenheid en vervalsingen van uitspraken van jezus en dus ook van de heilige schriften is ook een vorm van shirk
Een atheist huwen als man zijnde is in elk geval harram maar wat mij betreft en vele imaams met mij is het ook harram een zogenaamde christen te huwen
Er staat met koeieletters ''goedgelovige vrouwen'' en wanneer het heilige boek gesaneerd is en geweizigd of aangevuld met losse verhalen is er geen sprake van een heilige boek als geheel
Daarom begrijp ik de discussie niet zo want er zijn geen echte christenen anders was de islam er niet geweest
De mensen die nu menen christen te zijn zijn net als de bierzuipenden die zich moslims noemen
Een niet praktizerende moslim is geen moslim maar een lkaffer biellah en waarschijnlijk verdiennen zij elkaar
Ieder zijn of haar keuze de weg van lkoeffer is duidelijk en zo ook die van de islam
Maar laat je niet voor gek houden het christendom stierf al ruim voordat de islam kwam
Nu is het gewoon een feit dat een lkaffier een lkaffiera trouwd en andersom wa sallaam o aleikoem

Dora

oww even over die broek...pantalon een andere naam??

een pantalon kan meer bedekken dan die zwartje gewaden vriend(in).
als ik die meiden zie lopen en de wind hun jurken zo strak naar achteren waait dan zie ik ook hun vormingen..misschien is een ijzeren gewaad een oplossing voor zulke bekrompen mensen als jij...

..........

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 22:55:01



Citeer
Je hebt ook een andere gezegde die luid, liefde maakt blind! en blind ben je als je je geloof opzij zet!
L_L ik geloof niet in het bestaan van christenen, de mensen die je nu hebt katholieken geloven in verhaaltje die mensen zelf in elkaar geflanst hebben.
Ze noemen het een nieuwe testament, vol met verhalen waar niets het woord van god is dus waar heb jij het over?
Alsof iemand die in hadiths geloofd moslim zou zijn zonder het heilige boek.
Iedereen is vrij om te bepalen wie hij of zij kiest, vind wel dat een persoon die niet koos voor een moslima en in de problemen komt, hij niet ziellig beroep moet doen op de koran om een scheiding of dergelijke mogelijk te maken.
Je kiest voor een kaffier je bent dan zelf ook een kaffier.
L_L ik ga geen discussie over de broek nee, ook geen pantalon want de naam is anders maar het blijft het zelde.
Je hebt ook hele strakke pantalons maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik.
Je zegt als laatste iets heel belangrijks en dat is ook wat ik zeg.
Begin nooit aan een huwelijk met een atheist of christen als je risicos denkt te nemen, en veilig is gewoon een msolima te huwen.
Een enkele keer zal het inderdaad fout kunnen gaan, maar het risico met nietmoslims is altijd nog groter.
Zoals je wijs zegt, denk eerst na eer je in een huwelijk stapt, het is niet voor niets dat ik me erger aan de man die jaren later begint te janken.
Veranderingen oke, maar als je veranderingen aanbrengt aan je geloof ben je niet een moslim, alles staat namelijk vast!
Wat zeg jij eigenlijk anders als ik dan?


God zij dank zeg ik alles anders...

om te beginnen ontken jij het bestaan van christenen..daar ga je al de fout in..want de joden en christenen zijn de grondleggers van de islam. als jij hen ontkent hoe kan je de koran en de hadieths dan geloven nu zij er meerdere malen in voorkomen??

het huwen van zelfde geloof kan misschien bepaalde denkwijze en handelingen makkelijker maken maar niet altijd gelukkiger. en wat heb je aan een makkelijke weg als je dat geen geluk kan brengen?.

je imaan zal eruuugh zwakjes zijn als je de boeken ontkent die juist een basis hebben gevormd van de koran >> zie roerath al baqara 136.
wij als moslims dienen te geloven in de 4 boeken...of je dat nou wil of niet..

L_L ik ontken niet het christendom toen maar ik ontken dat de mensen nu nog kunnen zeggen dat zij christen zijn.
Niet jezus ontken ik maar hun verhaaltjes die zij de bijbel noemen, omdat de bijbel een in elkaar geflanst boekje is met hadiths.
Het is niet het boek van god L_L, of je begrijpt het niet en vraag ik je meer te lezen over hun of je wilt het niet begrijpen!
In je geloof is alle ruimte voor geluk, een atheist of homo kan zich ook gelukkig voelen, maar wil niet zeggen dat het juist is als je moslim wilt zijn!
Lharram is juist het meest aantrekkelijke L_L, daarom kregen wij een koran om afstand te nemen en ons te bewapenen tegen die verleiding!
Je herhaald later weer je onzin L_L ik ontken de huidige boeken, die niet langer zijn zoals zij waren voor de koran kwam.
na de koran word iedereen geacht te geloven in deze, en dus einde tijdperk voor het christendom.
Jij bent of onwetend of gebrainwashed door het westen anders zou je niet zo dom gereageerd hebben.
Azul

Dora

timarzgha wat is dat manneke??..zo kort door de bocht heb jij nog nooit gereageerd..

wat maakt ons moslima zo superieur??..en wie zijn nou " echte moslims".. hoe ben ik ervan verzekerd dat ik een goede moslim ga huwen dan?? hoe kan ik dat natrekken??...hoe moet een goede moslim zich gedragen?

ik denk dat wij te makkelijk denken over moslims..want heb zwaar het gevoel dat jullie gewoon zeggen >> trouw een marokkaan want dat is een moslim en ben je verzekerd van een goed gelovige man..nou mooi niet dus..

mag je ook oordelen op zijn menszijn??

Dora



Citeer
L_L ik ontken niet het christendom toen maar ik ontken dat de mensen nu nog kunnen zeggen dat zij christen zijn.
Niet jezus ontken ik maar hun verhaaltjes die zij de bijbel noemen, omdat de bijbel een in elkaar geflanst boekje is met hadiths.
Het is niet het boek van god L_L, of je begrijpt het niet en vraag ik je meer te lezen over hun of je wilt het niet begrijpen!
In je geloof is alle ruimte voor geluk, een atheist of homo kan zich ook gelukkig voelen, maar wil niet zeggen dat het juist is als je moslim wilt zijn!
Lharram is juist het meest aantrekkelijke L_L, daarom kregen wij een koran om afstand te nemen en ons te bewapenen tegen die verleiding!
Je herhaald later weer je onzin L_L ik ontken de huidige boeken, die niet langer zijn zoals zij waren voor de koran kwam.
na de koran word iedereen geacht te geloven in deze, en dus einde tijdperk voor het christendom.
Jij bent of onwetend of gebrainwashed door het westen anders zou je niet zo dom gereageerd hebben.
Azul

ook weer zoiets voor moslims..alles reacties die niet overeenkomen met hun komt uit onwetendheid...misschien ben ik onwetend want heb helaas niet gestudeerd aan de uni van islamabad..maar heb wel degelijk een basis waardoor ik weet waar ik over praat.

je geeft aan dat de boeken veranderd zijn >> dat klopt dat is ook zo...maar wat stonden er in de oude boeken dan??..het is een feit dat ze voor Mohammed sws zijn geschreven en de regels dus absoluut niet meer hetzelfde zijn. Mohammed sws heeft namelijk vele openbaringen van Allah swt gekregen die niet golden voor het uitverkorne volk (joden)...
maar goed dan ga je heel diep en dat zal ik maar even voor nu achterwege laten.


Timarzgha

timarzgha wat is dat manneke??..zo kort door de bocht heb jij nog nooit gereageerd..
ll meid ik reageerde een beetje geirriteerd maar zeg wat de waarheid is en waar ik van overtuigd ben dat het waarheid is
houding van een paar irriteerde me vind namelijk de zaken zoals ze nu lopen behoorlijk ernstig en niets om over te lachen
Veel scheidingen veel geruzie veel maar ook veel leed en waarom als je van te voren kunt weten wat een mogelijke afloop zou kunnen zijn
Als je het kort door de bocht vond kan ik er niets aan doen ik kan het niet mooier maken als het is


wat maakt ons moslima zo superieur??..en wie zijn nou " echte moslims".. hoe ben ik ervan verzekerd dat ik een goede moslim ga huwen dan?? hoe kan ik dat natrekken??...hoe moet een goede moslim zich gedragen? Als goede moslima ben je in je geloof superieur aan de andere
Zie het maar als iemand die een ouwe kevertje rijd en jij een ferari uit 2005
Jij bent in het leven nergens van verzekerd daar je niet eens verzekerd bent on te blijven leven
wel heb je de middelen van Allah swt gekregen om onderscheid te maken tussen goed en kwaad en daarmee kom je ver mee in je zoektocht naar een goede moslim
afspraken maken met je echtgenoot of aanstaande kan je in elk geval ontdoen van je last en plicht die je hebt naar Allah swt om een moslimman te trouwen
als hij zal gaan dwalen heb jij er dan geen schuld aan namelijk


ik denk dat wij te makkelijk denken over moslims..want heb zwaar het gevoel dat jullie gewoon zeggen >> trouw een marokkaan want dat is een moslim en ben je verzekerd van een goed gelovige man..nou mooi niet dus..Nee maar ik las dat je zei dat het veel voorkomt dat mannen na het hebben van kinderen ineens zich toch keren tot de islam
ben het er eens mee dus uiteindelijk is die marokkaan toch beter voor je dan een andere ;)
de discussie ging echter niet over de vrouw dat is een duidelijke zaak voor haar rest alleen te huwen met een moslimman geen imaam die er anders over denkt of spreekt


mag je ook oordelen op zijn menszijn??
lieve schat je mag oordelen op zijn menszijn om de juiste moslim(a) te vinden ;)
Wie zijn wij de richtlijnen van de koran en sunnah rasoelloelah  niet te volgen?
Alleen een lkaffier zou zeggen ''ik'' wa Allah o a3lam ik zeg slechts wat ik weet wa sallaam o aleikoem

Dora

oke duidelijk..

welke eisen zou jij je vrouw stellen??

Timarzgha

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:28:37
oke duidelijk..

welke eisen zou jij je vrouw stellen??
assalaam ll
hier moest ik dus keihard om lachen beste dame ;D
aangezien jij geen potentiele kandidaat bent is het niet goed dit met jou te bespreken ik houd een dergelijk gesprek alleen met een mogelijke aanstaande inshallah :P

Dora

hahaha..wedden van wel...

*notaris heeft pen al in hand*..

Timarzgha

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:33:33
hahaha..wedden van wel...

*notaris heeft pen al in hand*..
hehe ll niet nu niet nu ''a3oedoebiellah miena alshetan arrazjien'' moet een hele nacht aan het gebed voor lailat ul kader :(

Dora

wuuhahahahaha...was sajtan niet opgesloten...dit keer heb je het echt zelf gedaan manneke..:P

Timarzgha


Timarzgha

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:38:09
wuuhahahahaha...was sajtan niet opgesloten...dit keer heb je het echt zelf gedaan manneke..:P
hehe toen de saitan adam niet aan kon ging hij naar zijn vrouw eva
Om via een omweg alsnog adam te raken en hem uit de hemel te laten schoppen
alleen deze adam heeft internet dus geen trucjes ik blijf bij mijn uitspraak die ik gaf :P