Huwelijk tussen moslims en niet-moslims

Gestart door .........., 26/10/2005 om 03:37:02

..........

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 21:44:03
het is niet passend in de zin van atheisme..

jij geeft duidelijk aan dat een man zijn partner moet kiezen op basis van geloof. maar fatima is misschien een moslima die gewoon wenst broeken te dragen en te eten met haar vriendinnen buiten's huis. hier is niets onislamitisch aan. dat de man daar moeite mee heeft dat is dan zijn probleem.

hiermee wil ik aangeven dat je het probleem graag wilt afschuiven op een nederlandse niet gelovige meid die het geloof wil aannemen om haar vriend niet kwijt te raken, terwijl wij er ook niet mee kunnen leven.
als mijn man zo'n enorme verandering zou ondergaan tijdens het hwulijk dan ben ik hem ook liever kwijt. want hij kan dan wel veranderen maar dat wil niet betekenen dat ik dan ook maar moet veranderen.

dus ligt het probleem nou echt bij atheisten of bij de mensen die hun IK nog niet hebben gevonden en dus nog onstabiel zijn??..
Aight ik bekeek het breder en dacht dus dat je doelde op bedrog, mn excuses voor dat.
Wat je zegt heb je vervolgens natuurlijk gelijk in, daarom L_L als je leest waar ik mee begon dan is de vraag of we dan verschillen.
Ik zeg dat de fout in de eerste instantie al ligt bij de man, door zich te laten leiden door liefde en minder of geheel niet door religie.
Om dan eemaal in het huwelijk getreden eisen te gaan stellen is fout en men zegt dat alle leed, zoals een scheiding op de rekening zal komen van de man!
Het is niet de fout van de atheist, maar de fout van de moslim, hij kent de risicos en gevaren en door alsnog voor elkaar te gaan en de risicos te negeren is hij dader nummer 1!
Maar er zijn ook athistische vrouwen die in de eerste instantie toegeven, en eenmaal in het huwelijk van zich af bijten en ook die zijn er.
Dragen van broeken of kleding dat te veel accent legt op je figuur, is in elk geval verboden voor moslims daar ga ik niet eens over discuseren.
azul.

Dora

geld dit ook voor christelijke vrienden??..dus geen partner maar gewoon vrienden??...is namelijk wel fijn om vmeeverzekerd te zijn :)

vraag voor m7

..........

Citaat van: m7 op 29/10/2005 om 21:55:07
Volgens de Indjiel kan je als christen het beste niet trouwen, als je je hele leven in dienst van het geloof wilt stellen. Vandaar dat bij de katholieke geestelijken zoiets als celibaat is ontstaan. Voor velen is die opdracht te zwaar.
Als je wilt trouwen, dan het liefst met een christen. Niet omdat je anders niet naar de hemel zou gaan ofzo, maar omdat het gewoon niet makkelijk is om een koppel te vormen met iemand van een ander of zonder geloof. Dat wordt vergeleken met een stel paarden of ossen voor een kar, waarbij de twee dieren van erg verschillende maten zijn. Dat is niet onmogelijk, maar wel onpraktisch.
Heb je dan toch liefde opgevat voor iemand van een ander geloof, OK, neem de consequenties. Het betekent een moeilijk leven, maar het betekent ook dat de liefde van de christen voor de niet christelijke partner die partner kan redden, de "weegschaal" net een tik in de goede richting kan geven bij het laatste oordeel.
Gratis meeverzekerd :)  Tot zover de christelijke visie op trouwen met een niet-christen, bijvoorbeeld een moslim.
hahaha mooi geschreven, je begrijpt denk ik wel dat ik als moslim daar anders over denk ;)

*****

Ja, jij jouw geloof ik het mijne natuurlijk.

*****

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 22:08:34
geld dit ook voor christelijke vrienden??..dus geen partner maar gewoon vrienden??...is namelijk wel fijn om vmeeverzekerd te zijn :)

vraag voor m7

Haha. Als het zover zal komen zal ik over iedereen die ik kende iets goeds proberen te vertellen.  En ik hoop dat er tzt iemand zal zijn die zich mij herinnert als wezen met ook een goede kant.

Dora


Citeer
Aight ik bekeek het breder en dacht dus dat je doelde op bedrog, mn excuses voor dat.
Wat je zegt heb je vervolgens natuurlijk gelijk in, daarom L_L als je leest waar ik mee begon dan is de vraag of we dan verschillen.
Ik zeg dat de fout in de eerste instantie al ligt bij de man, door zich te laten leiden door liefde en minder of geheel niet door religie.
Om dan eemaal in het huwelijk getreden eisen te gaan stellen is fout en men zegt dat alle leed, zoals een scheiding op de rekening zal komen van de man!
Het is niet de fout van de atheist, maar de fout van de moslim, hij kent de risicos en gevaren en door alsnog voor elkaar te gaan en de risicos te negeren is hij dader nummer 1!
Maar er zijn ook athistische vrouwen die in de eerste instantie toegeven, en eenmaal in het huwelijk van zich af bijten en ook die zijn er.
Dragen van broeken of kleding dat te veel accent legt op je figuur, is in elk geval verboden voor moslims daar ga ik niet eens over discuseren.
azul.

er gaat een gezegde rond dat luidt; liefde overwint alles..

maar neem aan dat ik daarmee niet moet aankloppen bij jou ;D
goed je zegt dat jij breder denkt maar ik denk juist dat jij helemaal niet breed denkt.
je legt het accent op atheistische vrouwen en moslim mannen...ten eerste zijn er heel veel mannen die een gelovige meid huwen, alleen dan van een ander geloof zoals het christendom. die worden niet als atheist gezien. ten tweede zijn er heel veel mannen die de islam niet omarmt hebben voor het huwlijk. misschien dat ze juist daarom kiezen voor een atheistische meid...de islam begint pas deel te maken van hun leven nadat ze al kinderen hebben en al veel ouder zijn...

daarnaast probeer ik je steeds te laten inzien dat ondanks de mannen een moslim meid huwen ze vooralsnog in de problemen kunnen raken omdat ze het niet met elkaar eens zijn over het praktiseren van het geloof.

jij geeft bv aan hierboven dat je niet in discussie wil gaan over strakke broeken. goed daar valt niet over te twisten inderdaad...maar een pantalon zou in mijn ogen gewoon moeten kunnen...je kan je heel fatsoenlijk en chic kleden als moslima MET broek..

begin een huwlijk pas als je je weet wie je bent en elkaar kunt blijven steunen zelfs als veranderingen plaats vinden >> veranderingen kunnen namelijk ook positief zijn..


Dora

Citaat van: m7 op 29/10/2005 om 22:18:32
Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 22:08:34
geld dit ook voor christelijke vrienden??..dus geen partner maar gewoon vrienden??...is namelijk wel fijn om vmeeverzekerd te zijn :)

vraag voor m7

Haha. Als het zover zal komen zal ik over iedereen die ik kende iets goeds proberen te vertellen.  En ik hoop dat er tzt iemand zal zijn die zich mij herinnert als wezen met ook een goede kant.

die is er al meiske...

maar hoop echt dat God naar je zal luisteren...uhhm dit alleen als je mijn naam ook vermeld uiteraard ;D


*****


Ben3men

#23
Ik ben geen Imam, maar ik wil toch bemoeien met het discussie als jullie het niet erg vinden.
In de Koran staat: "trouw Mochrik/mochrika niet, zelfs als jullie hem/haar leuk vinden".
(Mochrik/mochrika = is iemand die denkt dat er meer Goden zijn. )

Volgens sommige imams, mag je wel trouwen met een Christenen en Jood, als je zorgt dat je kinderen Moslims worden. Volgens Andere Imams mogen alleen Mannen trouwen met Joden en Christenen, omdat mannen de baas zijn en kunnen hun kinderen opvoeden als moslims. Vrouwen volgen de man en kunnen niet zorgen dat hun kinderen moslim worden, als hun man niet moslim is.
Weer andere Imams zeggen dat zowel mannen als vrouwen niet mogen trouwen met de niet-moslims (Joden, Christenen, etc.)


Dora

en wat is dan de juiste keuze als ieder wat anders zegt??...je hart volgen??

*****

Citaat van: Ben3men op 29/10/2005 om 22:28:52
Ik ben geen Imam, maar ik wil toch bemoeien met het discussie als jullie het niet erg vinden.
In de Koran staat: "trouw Mochrik/mochrika niet, zelfs als jullie hem/haar leuk vinden".
(Mochrik/mochrika = is iemand die denkt dat er meer Goden zijn. )

Volgens sommige imams, mag je wel trouwen met een Christenen en Jood, als je zorgt dat je kinderen Moslims worden. Volgens Andere Imams mogen alleen Mannen trouwen met Joden en Christenen, omdat mannen de baas zijn en kunnen hun kinderen opvoeden als moslims. Vrouwen volgen de man en kunnen niet zorgen dat hun kinderen moslim worden, als hun man niet moslim is.
Weer andere Imams zeggen dat zowel mannen als vrouwen niet mogen trouwen met de niet-moslims (Joden, Christenen, etc.)



Kortom, er is geen concensus, er zijn interpretaties.

Christenen aanbidden een God, geen drie.

Dora

aangenaam wij ook...zelfs de zelfde God...aint that beautifulllll

..........

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 22:18:49

Citeer
Aight ik bekeek het breder en dacht dus dat je doelde op bedrog, mn excuses voor dat.
Wat je zegt heb je vervolgens natuurlijk gelijk in, daarom L_L als je leest waar ik mee begon dan is de vraag of we dan verschillen.
Ik zeg dat de fout in de eerste instantie al ligt bij de man, door zich te laten leiden door liefde en minder of geheel niet door religie.
Om dan eemaal in het huwelijk getreden eisen te gaan stellen is fout en men zegt dat alle leed, zoals een scheiding op de rekening zal komen van de man!
Het is niet de fout van de atheist, maar de fout van de moslim, hij kent de risicos en gevaren en door alsnog voor elkaar te gaan en de risicos te negeren is hij dader nummer 1!
Maar er zijn ook athistische vrouwen die in de eerste instantie toegeven, en eenmaal in het huwelijk van zich af bijten en ook die zijn er.
Dragen van broeken of kleding dat te veel accent legt op je figuur, is in elk geval verboden voor moslims daar ga ik niet eens over discuseren.
azul.

er gaat een gezegde rond dat luidt; liefde overwint alles..

maar neem aan dat ik daarmee niet moet aankloppen bij jou ;D
goed je zegt dat jij breder denkt maar ik denk juist dat jij helemaal niet breed denkt.
je legt het accent op atheistische vrouwen en moslim mannen...ten eerste zijn er heel veel mannen die een gelovige meid huwen, alleen dan van een ander geloof zoals het christendom. die worden niet als atheist gezien. ten tweede zijn er heel veel mannen die de islam niet omarmt hebben voor het huwlijk. misschien dat ze juist daarom kiezen voor een atheistische meid...de islam begint pas deel te maken van hun leven nadat ze al kinderen hebben en al veel ouder zijn...

daarnaast probeer ik je steeds te laten inzien dat ondanks de mannen een moslim meid huwen ze vooralsnog in de problemen kunnen raken omdat ze het niet met elkaar eens zijn over het praktiseren van het geloof.

jij geeft bv aan hierboven dat je niet in discussie wil gaan over strakke broeken. goed daar valt niet over te twisten inderdaad...maar een pantalon zou in mijn ogen gewoon moeten kunnen...je kan je heel fatsoenlijk en chic kleden als moslima MET broek..

begin een huwlijk pas als je je weet wie je bent en elkaar kunt blijven steunen zelfs als veranderingen plaats vinden >> veranderingen kunnen namelijk ook positief zijn..


Je hebt ook een andere gezegde die luid, liefde maakt blind! en blind ben je als je je geloof opzij zet!
L_L ik geloof niet in het bestaan van christenen, de mensen die je nu hebt katholieken geloven in verhaaltje die mensen zelf in elkaar geflanst hebben.
Ze noemen het een nieuwe testament, vol met verhalen waar niets het woord van god is dus waar heb jij het over?
Alsof iemand die in hadiths geloofd moslim zou zijn zonder het heilige boek.
Iedereen is vrij om te bepalen wie hij of zij kiest, vind wel dat een persoon die niet koos voor een moslima en in de problemen komt, hij niet ziellig beroep moet doen op de koran om een scheiding of dergelijke mogelijk te maken.
Je kiest voor een kaffier je bent dan zelf ook een kaffier.
L_L ik ga geen discussie over de broek nee, ook geen pantalon want de naam is anders maar het blijft het zelde.
Je hebt ook hele strakke pantalons maar dat hoef ik je niet te vertellen denk ik.
Je zegt als laatste iets heel belangrijks en dat is ook wat ik zeg.
Begin nooit aan een huwelijk met een atheist of christen als je risicos denkt te nemen, en veilig is gewoon een msolima te huwen.
Een enkele keer zal het inderdaad fout kunnen gaan, maar het risico met nietmoslims is altijd nog groter.
Zoals je wijs zegt, denk eerst na eer je in een huwelijk stapt, het is niet voor niets dat ik me erger aan de man die jaren later begint te janken.
Veranderingen oke, maar als je veranderingen aanbrengt aan je geloof ben je niet een moslim, alles staat namelijk vast!
Wat zeg jij eigenlijk anders als ik dan?

*****

Oooh, dus ik besta niet. Voelde me al wat slapjes vandaag.

Ben3men

#29
Citeer
Kortom, er is geen concensus, er zijn interpretaties.

Christenen aanbidden een God, geen drie.
Dat is het idee van die Imams. Ze zeggen dat Christenen en Joden één God hebben, dus de Aya in de Koran kan je niet op hen toepassen

Maar andere Imams zeggen, dat Christenen meerdere Goden hebben: Jezus+heilige geest+ Maria; dus niet met ze trouwen. 

Andere Imams zeggen dat Christenen helemaal geen goden hebben, omdat ze helemaal niet in God geloven. Het enige geloof is islam en de enige God is Allah.