Huwelijk tussen moslims en niet-moslims

Gestart door .........., 26/10/2005 om 03:37:02

Dora

Citaat van: Timarzgha op 29/10/2005 om 23:43:19
Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:38:09
wuuhahahahaha...was sajtan niet opgesloten...dit keer heb je het echt zelf gedaan manneke..:P
hehe toen de saitan adam niet aan kon ging hij naar zijn vrouw eva
Om via een omweg alsnog adam te raken en hem uit de hemel te laten schoppen
alleen deze adam heeft internet dus geen trucjes ik blijf bij mijn uitspraak die ik gaf :P


maar adam heeft ook stiekem gegeten..en ook jij zult stiekem bijten..I just know it..


Timarzgha

Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:47:35
Citaat van: Timarzgha op 29/10/2005 om 23:43:19
Citaat van: L_L op 29/10/2005 om 23:38:09
wuuhahahahaha...was sajtan niet opgesloten...dit keer heb je het echt zelf gedaan manneke..:P
hehe toen de saitan adam niet aan kon ging hij naar zijn vrouw eva
Om via een omweg alsnog adam te raken en hem uit de hemel te laten schoppen
alleen deze adam heeft internet dus geen trucjes ik blijf bij mijn uitspraak die ik gaf :P


maar adam heeft ook stiekem gegeten..en ook jij zult stiekem bijten..I just know it..


nu even geen koran maar het boek van sneeuwitje heeft me geleerd nergens in te bijten :P
voor je het weet word je vergiftigd ;)
de appel zag er mooi uit maar de gevolgen waren ernstig hehe forget it ll (F)
ik ga nu naar de moskee en wens jullie nog een prettige en gezegende nacht(lailat ul kadr) toe wa salaam o aleikoem

Dora

haha..we hebben het er nog wel over..ki7ki7

Allah yekbel salaat oe doe'aa a tawmat..ma3salama

*****

Rqinew, wil je svp voorzichtig zijn met wat je zegt? Je noemt de Bijbel zo ongeveer een sprookjesboek. Mij beledig je er niet mee, maar je brengt jezelf schade toe.

Open eens zo'n "sprookjesboek", leg grondteksten en hedendaagse vertalingen naast elkaar. Vergelijk de verhalen in de Indjiel en Koran over Isa. Ga eens in gesprek met de mensen die volgens jou niet bestaan. (wat is eigenlijk een christen volgens jou?)
Neem er een paar jaar voor, en doe dan weer eens een uitspraak. Het enige dat je nu doet is een enorm gebrek aan kennis etaleren en Allah beledigen.


Dora

nee joh..volgens hem zijn wij de onwetende..

*****

Iedereen is gedeeltelijk verblind. Als we ons dat maar realiseren.

Dora

Citaat van: m7 op 30/10/2005 om 11:38:40
Iedereen is gedeeltelijk verblind. Als we ons dat maar realiseren.

een prachtige gezegde van Han Suyin;

je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Timarzgha

Citaat van: L_L op 30/10/2005 om 11:35:03
nee joh..volgens hem zijn wij de onwetende..
Assalaam ll
Ik deel de mening van rqineb ook, maar de toon waarop is wat minder
De bijbel is zeker niet alleen Allahs woord maar heeft ook veel aan verhalen in verwerkt dan heb ik het over het nieuwe testament
Maar er is meer ik zou broeder rqinew willen vragen bij wie de zonde het grootst is
De gedwaalde moslim met een duidelijke heilige boek of de christen met wat jij noemt een onduidelijk boek met verhalen?
Geloof me broeder de moslim die het presteerd te dwalen ondanks duidelijke richtlijnen valt meer te verwijten dan iemand zonder een duidelijke goddelijke richtlijnen
Denk daar aub eens over na broeder
Een goede christen kan soms meer imaan in zich hebben dan een moslim bij naam die alles doet wat Allah swt verboden heeft
Zie het zo een spiegel is in dit vraagstuk van groot belang al geef ik je groot gelijk wat betreft je aanbevelingen om als moslim een moslima te huwen
De kans is immers groter dat zij als vrouw uiteindelijk zich zal overgeven aan de islam dan bij een anders gelovige, wa sallaam o aleikoem

Dora

#53
ik heb juist van een imam te horen gekregen dat een moslima al een moslima is en je dus beter kan huwen met een niet moslima om haar weer op die weg te krijgen...

voor mij een niet zo'n zinnige uitgangspunt om te trouwen maar blijkbaar lopen er een aantal met zo'n denkwijze rond

Timarzgha

Citaat van: L_L op 30/10/2005 om 23:11:21
ik heb juist van een imam te horen gekregen dat een moslima al een moslima is en je dus beter kan huwen met een niet moslima om haar weer op die weg te krijgen...

voor mij een een niet zo'n zinnige uitgangspunt om te trouwen maar blijkbaar lopen er een aantal met zo'n denkwijze rond
Assalaam ll
Die imam is blijven hangen in een tijd dat dergelijke dingen gebeurde om een andere volk te dwingen te mengen
op die manier is het als famillie moeilijker om elkaar te bestrijden maar werkelijk dat zijn de gedachten van mensen die zwak zijn en geen andere middelen hebben om hun vijand te bestrijden anders dan hun maar in de famillie te betrekken
Deze imaam die het zei met alle respect gebruikt het huwelijk als handelswaar of erger nog als middel voor bekering
In elk geval onjuist een huwelijk ga je niet aan uit materialisme of uit belangen maar uit liefde voor elkaar!
Met alle respect deze man heeft nog veel te leren  wa sallaam

Dora

huwde de profeet ook alleen maar moslima's??

Inuit

Wat ik heb begrepen is dat als je de mogelijkheid om een moslima te huwen dan geniet dat de voorkeur, anders iemand van het boek.

Timarzgha

Citaat van: L_L op 30/10/2005 om 23:21:02
huwde de profeet ook alleen maar moslima's??
haha oke ll
Nee dame dat weet je ook wel
Maar het gaat om de intentie de profeet huwde omdat zij als enige over bleef en of uit armoede van haar famillie of na oorlogen
In een paar gevallen als geschenk omdat afwijzing oorlog zou hebben betekend
Het is dus in de meeste gevallen of noodzaak of een vorm geweest van medelijden, in elk geval niet te vergelijken met de mensen van toen die uit andere overwegingen huwen
ll je moet dingen ook bekijken in hun context en niet zomaar toepassen op nu, wa sallaam ik ga er van door

Dora

je komt hier echt niet mee onderuit..je kan er nu vandoor gaan maar kom er zeker nog op terug..ki7ki7...

maar blijf voor me bidden he..haha ;)

Timarzgha

Citaat van: Inuit op 30/10/2005 om 23:27:51
Wat ik heb begrepen is dat als je de mogelijkheid om een moslima te huwen dan geniet dat de voorkeur, anders iemand van het boek.
assalaam broeder
Het klopt zeker wat je zegt
Maar de ayaat die een huwelijk met een anders gelovige moet niet te makkelijk opgevat worden
Er zit meer achter die ene ayaat dan mensen aangeven
Allah swt openbaarde deze ayaat en was vooral van toepassing op de tijd dat de man de richting in geloof bepaalde
De opvoeding en geloofsrichting lag in de handen van de man en dat kun je nu niet zo stellen
De wereld van vandaag vraagt ons om diepgang in de koran en geen oppervlakkige interpetaties van het staat daar, dus het moet zo
Nee, beste mensen het staat daar en moet zo maar er mag dan geen andere zonde mee begaan worden
Van toepassing was die ayaat op bepaalde gebeurtenissen toen en Allah swt ging uit van de toenmalige situatie
Als de wereld nu veranderd is en je juist veel leed zal veroorzaken door het huwen van een anders gelovige, kun je die ayaat niet zomaar toepassen
Want pas je het toe en je christelijke vrouw weigerd een islamitische opvoeding aan de kinderen door te geven dan ben je toch werkelijk nalatig geweest in je verandwoordelijkheid als man
De realiteit van nu is anders dan van toen, nu heeft de vrouw al dan niet gesteund door de wet meer inspraak in de opvoeding en geloofsrichting dan toen
Als er geheel geen keuze is dan liever een vrouw die in God geloofd en het hiernamaals dan een atheist
Maar de keuze is er dus de ayaat mag niet zomaar misbruikt worden omdat men zich laat leiden door liefde alleen, wa sallaam o aleikoem